Wie plaatst het beurtbalkje?

09-04-2018 08:43 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav wie smeer de stokbroodjes, en ander vrij dun onderwerp.
Stel je zet je boodschappen op de band bij de supermarkt. Plaats jij dan een balkje achter jouw boodschappen?

Ik zag het misgaan voor mij in de supermarkt gisterochtend. Meneer staat zijn boodschappen in te pakken, heeft geen balkje achter zijn boodschappen staan. (boze) mevrouw laadt haar boodschappen op de band achter die van hem.
En ja... de cassiere schuift mevrouw's boodschappen achter die van meneer aan. Irritaties al om.

Kortom: op deze maandagochtend, een zwaar onderwerp:
wie is verantwoordelijk voor het beurtbalkje? :)

TO trapt af.
Ik plaats een balkje na mijn boodschappen, ook als teken, dat ik klaar ben en degene achter mij kan gaan laden
miedo schreef:
09-04-2018 09:28
Ik leg het balkje na mijnboodschappen neer.
Verder zodra ik erbij kan schuif ik alle beurtbalkjes verder naar achteren.
Ik ook! :high5:
En heel soms ook nog 1 voor mijn boodschappen.
De caissière duwt dat beurtbalkje vaak met veel kracht en snelheid door diebeurtbalkjeslaan. Soms met als gevolg dat het er aan de andere kant vanaf schuift...met vaart. Laat daar dan de volgende keer gerust zo’n klant staan die vind dat hij/zij in zijn recht staat om een beurtbalketiquette na te streven volgens zijn/haar maatstaven en anders begint te zuchten. Is die voor eens en voor altijd stil! ;)
Ik had pas een kar boodschappen voor mijzelf en een mandje voor mijn werk. Ik gebruikte dus twee beurtbalkjes had de man achter mij dat ene balkje er tussenuit gepakt. Toen ging het dus fout want ik was druk met inpakken de reeds gescande boodschappen en had dat dus niet gezien. Man boos dat het nu nog langer ging duren, maar hij was ook boos dat mensen de brutaliteit hadden om twee balkjes te gebruiken voor hun boodschappen.

Hij was denk ik sowieso boos.
Andersom schreef:
09-04-2018 12:28
Ik had pas een kar boodschappen voor mijzelf en een mandje voor mijn werk. Ik gebruikte dus twee beurtbalkjes had de man achter mij dat ene balkje er tussenuit gepakt. Toen ging het dus fout want ik was druk met inpakken de reeds gescande boodschappen en had dat dus niet gezien. Man boos dat het nu nog langer ging duren, maar hij was ook boos dat mensen de brutaliteit hadden om twee balkjes te gebruiken voor hun boodschappen.

Wat een ongelofelijke bemoeials zijn er toch zeg.

Als er nog geen staat zet ik er een voor neer en altijd eentje erna.
Andersom schreef:

Tja, moet hij maar niet aan jouw balkje zitten. Ik doe dat ook weleens op die manier hoor, als ik iets voor iemand anders meeneem.
amarna schreef:
09-04-2018 11:19
Dat zou heeeel fijn zijn!
In Engeland blijft iedereen keurig in de rij staan. In Nederland geldt bij de bushalte helaas het recht van de ellebogen.
Spreek alleen voor je eigen regio. Ik herken dit namelijk niet.
pipootje schreef:
09-04-2018 12:43
Rotterdam en Den Haag stadsvervoer en beide regio's
Ik zet hem er altijd achter neer, tenzij iemand sneller is dan ik... en soms zet ik hem ook voor mijn boodschappen neer.

Eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit. Als er nog geen een voor mijn boodschappen ligt dan leg ik er eentje neer.
Andersom schreef:

Misschien was het een voor-je-beurt-balkje!
Haha, wat grappig zeg. Ik plaats hem volgens mij soms wel en soms niet achter mijn boodschappen. En als degene voor mij het niet heeft gedaan, doe ik het zelf vóór mijn boodschappen. Lijkt me gewoon een beetje opletten en samenwerking :P
Als de klant voor mij geen beurtbalkje heeft geplaatst, plaats ik hem zelf. Ik leg daarna mijn boodschappen erop, gevolgd door een beurtbalkje, of een laatste-klantbalk (op verzoek van de caissière).

Beurtbalkjes plaats ik als ik er gemakkelijk bij kan, niet als ik bijna over de boodschappen van de klant voor mij, hang.
World of Warcraft: Legion
pipootje schreef:
09-04-2018 12:43
Ik ben dan eerder benieuwd in welke regio het niet gebeurd... het is echt niet dat ik alleen in mijn eigen regio het ov gebruik, maar ik heb mensen in nederland nog nooit in de rij zien staan om in te stappen.
Als er te weinig beurtbalkjes zijn (gebeurt zeer zelden), plaats ik mijn hand op de band die dan meegaat met de band. Als er weer een beurtbalkje beschikbaar is, zet ik hem daar neer en haal ik mijn hand weg.

Meestal zijn er voldoende beurtbalkjes.
World of Warcraft: Legion
Maartje2016 schreef:
09-04-2018 14:12
Ik ben dan eerder benieuwd in welke regio het niet gebeurd... het is echt niet dat ik alleen in mijn eigen regio het ov gebruik, maar ik heb mensen in nederland nog nooit in de rij zien staan om in te stappen.
Niet precies een rij, maar in ieder geval niet duwen of dringen, gewoon wachten op elkaar. En hier wordt de chauffeur gewoon begroet (zeeland) dat zag ik in Eindhoven maar weinig gebeuren.
amarna schreef:
09-04-2018 13:28
Rotterdam en Den Haag stadsvervoer en beide regio's
Kom je een keer naar Zeeland.
hans66 schreef:
09-04-2018 14:14
Als er te weinig beurtbalkjes zijn (gebeurt zeer zelden), plaats ik mijn hand op de band die dan meegaat met de band. Als er weer een beurtbalkje beschikbaar is, zet ik hem daar neer en haal ik mijn hand weg.

Meestal zijn er voldoende beurtbalkjes.
Het zal wel weer aso zijn, maar ik gebruik echt lang niet altijd dat balkje. Die cais­sières zien echt wel wanneer het iemand anders boodschappen zijn hoor, als je een beetje duidelijk ruimte laat. Zo erg werken ze nou ook weer niet op de automatische piloot. Het valt me hier op dat iedereen er erg op gebrand is dat dat balkje er ligt, maar als het er niet is, hoef je echt niet met je hand op de band hoor, haha! In mijn supermarkt is er vaak een tekort aan balkjes. Nooit een probleem.
Wanneer het nodig is. Dus soms alleen voor mijn boodschappen, soms alleen achter mijn boodschappen en soms aan beide kanten.
Heel soms zelfs halverwege mijn boodschappen omdat dan de eersten voor mijn moeder zijn. Dan komt er een subtotaal tussen en daarna komen mijn boodschappen. Dan reken ik alles in een keer af en krijgt moeder een betaalverzoekje.
Balkje hier, balkje daar! Balkje is je hulp bij appie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik plaats geen balkje, worden mensen opmerkelijk nerveus van
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik heb wel eens van de persoon achter me de vraag gekregen of ik een balkje wilde neerleggen omdat hij zijn boodschappen op de band wilde leggen. Eh, ja natuurlijk wilde ik dat, maar ik had minder zin om over de boodschappen van mijn voorganger heen te klimmen. Hij kon allang met genoeg afstand zijn boodschappen neerleggen, maar bleef echt wachten totdat ik het balkje neerlegde, zodra ik erbij kon. Okee, jouw keus...

Hier trouwens de etiquette, inclusief een aantal mogelijke reacties als het fout gaat: https://degladiool.nl/beurtbalkje/
Andersom schreef:

en jij werd niet boos? wat een eikel zeg! waar bemoeit hij zich mee! gaat hem toch geen ene malle moer aan! ik word hier echt plaatsvervangend boos om... :furious:
Don't cry, buy a bag and move on.
Irma3110 schreef:
10-04-2018 19:49

Hier trouwens de etiquette, inclusief een aantal mogelijke reacties als het fout gaat: https://degladiool.nl/beurtbalkje/
je weet welke bron je citeert???
lilalinda schreef:
11-04-2018 11:56
je weet welke bron je citeert???
Ja, en dat lijkt me vrij zichtbaar. Dan lijkt het me aan de lezer om te bepalen hoe serieus dit te nemen is.
Irma3110 schreef:
11-04-2018 12:09
Ja, en dat lijkt me vrij zichtbaar. Dan lijkt het me aan de lezer om te bepalen hoe serieus dit te nemen is.
ongeveer net zo serieus als een belgenmop
lilalinda schreef:
11-04-2018 14:06
ongeveer net zo serieus als een belgenmop
Misschien was ik duidelijker geweest als ik er een smiley bij geplaatst had. Excuus voor deze omissie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven