Zwanger met behulp van IUI/KI

23-11-2017 01:18 566 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Na me de hele dag te hebben ingelezen in de verschillende topics over zwanger worden (en ontzettend mee te leven met alle schrijfsters), miste ik toch een recente topic over zwanger proberen te worden door middel van IUI.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die behoefte heeft aan een nieuw topic en dat er dames willen meeschrijven over hun ervaringen!

Vandaag eerste IUI gehad in het ziekenhuis. Heb me natuurlijk al suf gesurft op het Internet, op zoek naar informatie, maar ervaringsverhalen zijn toch het fijnst om te horen, en bovendien is gedeelde smart halve smart, vind ik persoonlijk. Wie sluit er aan en wil de komende maanden samen ervaringen delen?
@m33 ja, oneerlijk he? Ik heb gegoogled en je ziet inderdaad dat t bij de eerste 4 de grootste groep die zwanger wordt van iui, binnen die 4 zwanger wordt.. maar ja, dan nog! :cry: ik wil ook 6 om naar uit te kijken, maar ja wordt dus smeken.. eerst hoop houden op deze 4..

Hier de link waar je het kan zien van de slagingskans:

http://www.brusselsivf.be/slaagkans-inseminatie?HL=IUI
Ik breek stiekem nog even keertje in... kan t niet laten om mee te lezen.
Gefeliciteerd m33!

En maan, je kan t beste even kijken naar je verzekering. Daar staat hoeveel iui behandelingen je krijgt. Meestal zijn dat er idd 6 en zou de arts dus niet moeilijk mogen doen over 5 en 6. Hij kan t onzin vinden, maar je krijgt t waarschijnlijk vergoed en zou ook op je strepen staan om ze te krijgen. Mits er een andere reden is om te stoppen (zoals slecht zaad). Succes!!!
@ka14 iui wordt tot het oneindige vergoed, als de arts dit nuttig vindt.. ik ga zeker er een punt van maken, maar denk pas na de derde ronde dat ik mij met dit soort stress ga bezig houden.. :cencored:

Eerst maar vertrouwen voelen en ‘genieten’ van deze behandelingen..
@ M33 gefeliciteerd met je zwangerschap.

En ook Suusberg, fijn dat je een kloppend hartje gezien hebt.

@ HD, fijn dat de wintersport je goed gegaan heeft. Heerlijk toch ff er tussenuit.

Welkom ook Eceetje.

@ Maan, ik krijg ook maar 3 iui pogingen. Kijk zelf als een berg tegen die IVF op en hoop het nog steeds niet nodig te hebben, óf de arts over te halen voor nog wat IUI pogingen.

We hebben uiteindelijk toch deze maand geen pauze genomen, volgende maand zijn we weekendje weg en dat komt waarschijnlijk net ongunstig uit.
Ben dus weer aan het spuiten. Gister follikelmeting gehad, en nog geen groei. Nu ophogen en vrijdag terug. Hopelijk valt het gunstig want met pasen zijn ze dicht, is dat bij jullie ziekenhuizen ook?
C'est la vie
Bij ons zijn ze met Pasen wel open.. speciaal voor dit soort gevallen en spoed natuurlijk! Ze geven het ook echt voorrang.. heel netjes. Ikzelf mag 2e paasdag een follikelmeting doen. Wel fijn, want nu hoef ik niets te regelen voor mijn werk.
Gefeliciteerd M33 en suusberg met je goede echo! Fijn om positieve verhalen te horen!
Hoe is het met de rest op het wachtbankje? Balen nd84 dat het niet zo snel groeit en dat er cystes zitten. Komt dat door de hormonen? En hoe is het Ka14, gaan jullie inderdaad nu voor IVF/ICSI?
Hier ben ik eindelijk ongesteld na een lange cyclus dus kunnen we weer door voor iui 3. Morgen zkh bellen om aan te melden. Deze ronde met hoogstwaarschijnlijk met pregnyl om de timing optimaal te hebben. Man heeft aankomende maand geen buitenland plannen dus dat is mooi. Maar eerst lekker een weekendje weg met Pasen. Even quality time met z’n drieën.
Hallo dames,

Na vier jaar te hebben geprobeerd voor een tweede kind, is het eindelijk gelukt. :yes:
Vandaag is mijn NOD en ik heb getest met clearblue digitaal en de resultaat is ZWANGER!!!1-2.

Ik ben best wel verrast want ik ging vanuit dat het zou lukken bij de derde ronde pas. Waarom ik er zo vanuit ging? Ik denk omdat we zo lang mee bezig waren dat ik minder vertrouwen in had.

Inmiddels zijn vrienden en kennissen om ons heen voor de tweede of derde keer al ouders geworden. Dus het was niet altijd even makkelijk voor ons geweest maar het is ons uiteindelijk GELUKT!

@SusieFlower: hoe is gegaan gisteren?
Ik hoop voor je dat alles heel soepel is gegaan. Bij de ziekenhuis waar ik loop zijn ze gewoon met feestdagen open voor de metingen en de behandeling. Echter ze zijn niet telefonisch bereikbaar, wel via de mail.

@Mexi: geniet ervan je quality time met je gezin. Soms heb je dat nodig en dan is het ook heel fijn om te doen.

Verder wens ik iedereen die nog gaat beginnen met nieuwe ronde heel veel succes en de wachtbankers hou nog even vol hè? Het komt allemaal goed.
HET ONS ALLEMAAL GEGUND.

FIJNE PAASDAGEN!

Veel liefs.
HET IS ONS ALLEMAAL GEGUND.

Sorry ik vergat de (is).
Gefeliciteerd CeeJeetje!!!

Fijne Pasen allemaal!
Wauw CeeJeetje, geniet er lekker van!!
Gefeliciteerd!! Op naar de volgende spannende weken.

Hoe is het met de rest op het wachtbankje?

Fijne Pasen allemaal.
Wauw! Gefeliciteerd ceejeetje! Jij gaat lekker pasen in zo! Het is je gegund!!

@mexi veel plezier! Wel lekker een weekendje weg buiten wachtweken om. Hopelijk doet t je goed voor iui 3 ;)

@susieflower: hoe was t vrijdag? Ik ga voor je duimen!
Ceejeetje gefeliciteerd! Wat een super goed nieuws! Wat veel succesverhalen ineens. Super leuk!

Ik had afgelopen vrijdag eindelijk een eisprong en zaterdag de IUI, nu dus weer op het wachtbankje. Door de cystes was mijn hele cyclus ontregelt, mijn eitjes groeide moeizaam en de eisprong was heel laat, helaas vielen de zaadjes ook wat tegen 2,9 miljoen ipv de ruim 17 miljoen die het de keren daarvoor was, waarschijnlijk doordat mijn man griep heeft gehad. Dus ik verwacht er niet zoveel van deze ronde door alle tegenslag, Ik bereid me mentaal alvast voor ronde 4. Ben iig blij dat ik nu 2 weken niet hoef te spuiten.
Dames,

Dank jullie wel voor de felicitaties.

Ik heb het ziekenhuis gebeld en we mogen op 25 april voor de eerste echo.
Ik kan het steeds niet geloven hoor. Pfff

@HD84: Succes op het wachtbankje. Ik ga voor je duimen meid!

Ik kijk er uit naar meer positieve berichten.
Hi!

Wat een fijn nieuws ceejeetje! Gefeliciteerd! Wel veel succes-story's de laatste tijd, hopelijk snel bij ons allemaal :-)

Maandag heb ik weer een follikelmeting gehad. 3 eitjes, helaas maar 1 die geschikt is (16mm) andere waren te klein (10mm en 12mm). Maar goed.. daar doen we het dan maar mee. Nu weer ovulatietesten doen, waarschijnlijk zaterdag of zondag behandeling. Spannend weer!

Als deze nu niet aanslaat (waar we natuurlijk niet van uit gaan.. :-) dan wordt de clomid-dosis verhoogd.

Succes allemaal weer.. wie zitten er nu op het wachtbankje? Alleen HD84?
Hoi allemaal,

Ik wil ook weer meeschrijven. Ik heb in het begin mee geschreven maar ben even stil geweest.
Ik heb inmiddels al 4 iui pogingen gehad. Heb vanmiddag follikel meting van poging 5.
Ik heb afgelopen maand ook over moeten slaan vanwege een grote cyste door de gonal f.
Ik spuit nu 112.5. Ik vind heel erg spannend vanmiddag kijken of er nu wel meer dan 1 groeid. Want dat is inmiddels het doel.
Hoe meer pogingen ik nodig heb hoe meer de hoop bij mij begint te zakken.
Wij hebben nu een dochter ook met iui poging 4. Maar nu wil het bij de 2e niet lukken.
Ben zo bang dat ik over moet gaan na ivf..
Ik wilde gewoon even mijn gevoelens bij jullie kwijt.

Fijn om te lezen dat hier ook veel succes verhalen zijn.
@ Ceejeetje, gefeliciteerd meis.
VOel je jezelf goed?

@Hd84, succes op het wachtbankje meis. Bijna een week voorbij. Die eerste week valt wel mee he?

@ N84 hoe gaat het bij jou nu?
Inderdaad vrijdag of zaterdag iui?

@ Bloemetje, welkom hier. Hopelijk gaat iui toch werken.

@Hier, heb ik eindelijk ook een mooie follikel, bmsv zag er ook prima uit. Morgen iui, yessss. Please laat deze laatste iui zijn werk doen. Duim duim duim.
C'est la vie
Hallo!!

Welcome back bloemetje2018!

Hier verloopt het iets anders dan bij IUI-1. Heb de afgelopen 5 dagen met OV-testen getest maar testte niet positief.. gisteren gebeld met ziekenhuis en mocht meteen langskomen voor een echo. Eitjes zaten er gelukkig nog steeds, ook gegroeid, eentje misschien wel teveel. Heb meteen een pregnyl-prik gekregen en we moeten ons dadelijk om 08.30 melden in het ziekenhuis voor de 2e IUI-behandeling. En dan kan het wachten weer beginnen.. benieuwd hoe me dat nu afgaat. Heb besloten om alle symptonen te negeren, alles te wijten aan de hormonen.. hoop dat dat ook echt lukt..!

Hoe is het verder met iedereen? HD84 en susieflower op het wachtbankje, houden jullie het nog vol? En bij de anderen.. nog positieve ontwikkelingen..?

Fijne zondag allemaal!
N84, welkom op het wachtbankje! Laat de spannende periode maar weer beginnen. Hier zit er alweer 1 week op en met het mooie weer is er gelukkig afleiding genoeg.

Bloemetje, hoe is je meting gegaan? Balen dat je het gevoel hebt dat het niet lukt, maar je weet dat het wel kan, je hebt het bewijs immers thuis. Bij ons was het de vorige keer bij poging 3 raak, maar ben nu ook al bij poging 3 en heb niet het gevoel dat het dit keer raak is. Meer dan afwachten kunnen we niet doen. Ik hoop dat IVF niet nodig is voor je. Voor mezelf heb ik al wel bedacht dat ik die stap wel wil nemen als IUI niet lukt, heb jij daar ook al over nagedacht?

SusieFlower, gezellig dat je er ook bij komt op het wachtbankje. Hoe is de IUI gegaan? Heb je er een goed gevoel over?
Welkom terug Bloemetje. Succes op het wachtbankje.
Hahaha moest een beetje lachen om je vraag of we het nog volhouden. De iui was pas 3 dagen geleden dus ja, de eerste wachtweek gaat altijd wel hè.

@ Hd84, ja fijn he dat de zon weer schijnt.

De iui ging goed, mooie opbrengst maar het was ietsje pijnlijk deze keer. Ik verlies ook zo nu en dan wat bloed sinds de IUI dus heb er niet zoveel vertrouwen in.
Ah ja, we gaan het zien.
C'est la vie
SusieFlower, ik hoop voor je dat het rak is. Waarschijnlijk hebben ze iets geraakt waardoor je een beetje bloedverlies hebt. Voor innesteling is het nog wat vroeg volgens mij.

Hier slecht nieuws, vanaf gister ongesteld dus poging 3 is ook mislukt! Hoewel ik er al niet veel vertrouwen in had ben ik toch wat van slag. Morgen weer beginnen met prikken voor ronde 4!
Hoi allemaal,

Hd84 wat vervelend dat poging 3 ook mislukt is.

Susieflower: hoe is het op het wacht bankje?

Hier verloopt alles een beetje gek.
Vorige week woensdagmeting gehad. Had ik 2 eicellen.
Donderdag terug voor de lui.
Ging die niet door vanwege zeer weinig tot geen beweegelijke zaadcellen van mijn vriend.
Zou kunnen komen door een griepje paar weken terug van mijn vriend waardoor er tijdelijk weinig zaadcellen worden aangemaakt.
Ze verwachten dat dat binnen 2 maanden weer terug komt op normale zaadkwaliteit.

Wij helemaal stuk en verdrietig.
Omdat we afgelopen maand ook al.moesten overslaan.

Wij dachten laten we maar evengoed klussen samen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Nu 8 dagen later dacht ik dat ik blaasontsteking had. Gister uitslag dat dit niet zo was. En of ik misschien zwanger was.
Ik vanmorgen een test gedaan en die werd meteen licht positief.

Ik weet allemaal even niet wat ik moet denken maar dit is toch heel raar allemaal.
Wow bloemetje, wat een mooi nieuws. Ik denk dat je wel een beetje blij mag zijn, volgens mij ben je gewoon zwanger! :-)
Ik durf nog niet echt blij te zijn. Is ook.nog heel erg vroeg. 5/ 6 dagen Nog tot mijn nod.
En mijn vriend zou geen zaad hebben zeiden ze .... had geen zin om iui te doen.
Als ik echt niet ongesteld word dan durf ik denk ik meer te hopen.
Dan zou het echt een wonder zijn..
Ik hoop het zo.
Oh wat spannend bloemetje! Dat zou echt mooi nieuws zijn! Maar een streep is een streep toch? En balen HD84, ondanks dat je niet een goed gevoel hebt hou je toch altijd hoop dus ik kan me wel voorstellen dat je van slag bent.
Hoe is het op het wachtbankje?
Hier gaan we het weer met pregnyl doen. Morgenavond zetten, zaterdag inseminatie. Ben benieuwd naar de score van man. Hopelijk is het voldoende. Voor degene die voor een tweede gaan, nemen jullie je kind weleens mee voor echo's ofzo? Vandaag is mijn vrije dag en heb geen opvangmogelijkheden in de buurt voor een uurtje dus hij ging mee. Voelt toch een beetje ongemakkelijk ofzo.
@ mexi onze dochter van 15 maanden gaat ook wel vaker mee.
Ze kijkt dan gezellig mee op het scherm naar de follikels. :rolling:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven