Bedrogen door vriend

09-04-2018 10:46 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een maand geleden ben ik erachter gekomen dat mijn vriend vreemd is gegaan. Ik las een berichtje op zijn telefoon, anders had ik het nu nog niet geweten. Hij heeft alles opgebiecht. En het was geen dronken one night stand. Nee 4 maanden lang! Heeft hij een affaire gehad met een andere vrouw. De grond zakte onder mijn voeten vandaan. Hoe kon hij mij en de kinderen dit aan doen?
Hij is er zelf kapot van en heeft veel spijt. Hij wil voor mij gaan, voor ons gezin. En heeft direct alle contact met die ander afgebroken. Het ergste is nog, dat het een wederzijdse vriendin was. Dubbel verraad dus. En ze hebben seks gehad in ons huis. Kotsmisselijk word ik ervan. En ik walg van wat hij heeft gedaan. Ik ben tot op het bot gekwetst.

Hij zegt dat hij niet van haar houd maar zij zegt wat anders. Zij zegt dat ze plannen hadden om samen verder te gaan. Ik weet niet wat ik moet geloven. Waarom is hij anders zolang ermee doorgegaan? Dan is er toch liefde in het spel?
Ik heb hem een paar dagen uit huis gezet direct toen ik erachter kwam. Na een paar dagen mocht hij terugkomen omdat de kinderen hun papa zo miste. Maar van mij hoefde het echt niet meer.

Nu een maand verder word ik nog steeds elke dag kotsmisselijk van mijn eigen huis, zie ik alles voor me wat ze hebben gedaan. Hij laat wel echt xien dat hij voor me gaat. Maar ik kan maar niet begrijpen dat hij zoiets heeft kunnen doen! Dat hij zo egoistisch is geweest en alleen maar aan zichzelf heeft gedacht. Verhuizen gaat (voorlopig) niet want mijn vriend heeft een eigen bedrijf aan huis.
Ik denk niet dat dit ooit nog goed komt, ik wil het opzich wel voor de kinderen maar tussen ons zal het nooit meer hetzelfde zijn. Ik walg nog elke dag van hem.
Ik weet niet of ik er goed aan doe om te blijven want ik kan hier denk ik niet mee leven. We hebben wel 2 kinderen en een bedrijf, dit maakt het extra lastig. Wat moet ik doen?
anoniem_367627 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 10:54
4.02% gewijzigd
I’m all about the fairytail baby
Kersje33 schreef:
09-04-2018 11:24
Ik weet niet of ik me er ooit overheen kan zetten. Als hij 1x seks zou hebben gehad misschien nog wel. Maar 4 maanden lang een relatie met een ander, en ook nog regelmatig in ons huis..
Hup wegwezen dan. Of hij eruit. Klaar af.
Amant schreef:
09-04-2018 18:16
Ik verbaas me erover dat je nog niet één woord besteed hebt aan waarom je vriend vreemdgegaan is. Je hebt het telkens over wat hij gedaan heeft en dat jij je misselijk voelt en dat jij hem misschien ooit kan vergeven.

Begrijp ik goed dat jullie nooit gepraat hebben over het waarom?
Hij zegt dat hij in het begin verliefd was op haar en daarom ermee was begonnen. Hij is er ook een paar keer mee gestopt. Maar toch elke keer weer zochten ze elkaar op.
Zij heeft een andere versie van het verhaal. Ik weet echt niet wat ik moet geloven.
anoniem_367627 wijzigde dit bericht op 06-05-2018 14:10
10.74% gewijzigd
Amant schreef:
Ik verbaas me erover dat je nog niet één woord besteed hebt aan waarom je vriend vreemdgegaan is. Je hebt het telkens over wat hij gedaan heeft en dat jij je misselijk voelt en dat jij hem misschien ooit kan vergeven.

Ach ja, want die arme jongen heeft er vast een goede reden voor...
Weer een klaag, trek, duw, ongezonde relatie topic. We weten allemaal hoe dit eindigt.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 18:25
Hij zegt dat hij in het begin verliefd was op haar en daarom ermee was begonnen. Hij is er ook een paar keer mee gestopt. Dat hij er vervolgens telkens mee door is gegaan is volgens hem om haar tevreden te stellen. Omdat hij bang was dat het uitkwam.
Zij heeft een andere versie van het verhaal. Ik weet echt niet wat ik moet geloven.
Met haar heb je geen kinderen en met haar woon je niet samen, dus wat zij zegt boeit niet.

Dus hij was verliefd op haar. That’s it? Verder hebben jullie het nergens over gehad?
Kersje33 schreef:
09-04-2018 18:21
Zij heeft ook een relatie en die is ook gelijk op de hoogte gesteld. Ik weet dat ze nog bij elkaar zijn maar verder weet ik niet hoe of wat. Dat hij straks weer doorgaat met haar denk ik niet, hij zegt er nu klaar mee te zijn en weet dat als hij nog een keer contact met haar opneemt het sowieso voorbij is tussen ons. Maar zeker weten doe je nooit.
Klopt en met dat gevoel moet je nu de rest van je leven blijven leven. Ik zou het wel weten met zo’n vent..
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Kersje33 schreef:
Hij zegt dat hij in het begin verliefd was op haar en daarom ermee was begonnen. Hij is er ook een paar keer mee gestopt. Dat hij er vervolgens telkens mee door is gegaan is volgens hem om haar tevreden te stellen. Omdat hij bang was dat het uitkwam.
Dat je de feiten niet willen geloven en blijft dat is 1 ding. Dat je er dan over gaat lopen wanhopen en klagen, dat is echt kansloos.
Amant schreef:
09-04-2018 18:27
Met haar heb je geen kinderen en met haar woon je niet samen, dus wat zij zegt boeit niet.

Dus hij was verliefd op haar. That’s it? Verder hebben jullie het nergens over gehad?
Ja natuurlijk hebben we het er veel over, maar dit is waar het steeds op neer komt. En dan begint hij vervolgens allemaal slechte dingen over haar te zeggen en het te doen lijken alsof zij hem heeft verleid en hij er geen weerstand tegen kon bieden. Dus ik geloof ook gewoon niks van wat hij zegt. Hij is een volwassen kerel die, als hij wil, prima weerstand kan bieden tegen een vrouw. Slap excuus van hem
Tja. Hij mag niet eens een slappeling van je zijn, geloof ik.

Maar goed; nooit is jullie relatie ter sprake gekomen? Hij hield van jou, jij van hem, jullie waren allebei dolgelukkig met elkaar en opeens neukt hij met haar in jullie bed?
Als hij niet tevreden was in jullie relatie (het excuus om vreemd te gaan blijkbaar tegenwoordig) had hij zijn bek kunnen opentrekken ipv in jullie bed te gaan rotzooien - maandenlang - met een vriendin.

Leuk voorbeeld voor je kinderen ook. Ik hoop dat je voor jezelf kiest.
Wat een ongelofelijke kutstreek !
Vier maanden samen met haar vriendin lang je vrouw beflikkeren ?? En nog wel in je eigen huis ??
Als ik zoiets lees schaam ik me dat ik man ben, want meestal zijn het mannen die zoiets doen.
Ik vrees dat TO daar nooit overheen komt.
Goed dat je therapie voor jezelf zoekt.
Voor jou een :hug:
Kersje33 schreef:
09-04-2018 18:32
Ja natuurlijk hebben we het er veel over, maar dit is waar het steeds op neer komt. En dan begint hij vervolgens allemaal slechte dingen over haar te zeggen en het te doen lijken alsof zij hem heeft verleid en hij er geen weerstand tegen kon bieden. Dus ik geloof ook gewoon niks van wat hij zegt. Hij is een volwassen kerel die, als hij wil, prima weerstand kan bieden tegen een vrouw. Slap excuus van hem
Alleen hierom zou ik hem al per direct op straat zetten. Wat een sneuleuter. Hij is het slachtoffer begrijp ik, van maandenlang vreemdgaan. Hij neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor zijn eigen wangedrag. Bah, wat een vreselijke zak, hij kon er natuurlijk niets aan doen. Geloof me, dit gaat niet meer goed komen.
Amant schreef:

Op zich goede post, als man heel tevreden was geweest, was dit niet gebeurd. Tuurlijk zit ie hartstikke fout en had hij moeten praten ipv vreemd gaan, maar een verhaal heeft twee kanten.
dame30 schreef:
09-04-2018 18:51
Op zich goede post, als man heel tevreden was geweest, was dit niet gebeurd. Tuurlijk zit ie hartstikke fout en had hij moeten praten ipv vreemd gaan, maar een verhaal heeft twee kanten.
Volgens mij zijn er ook genoeg situaties waarin de partner van de vreemdganger niet eens weet dat de relatie blijkbaar 'slecht' is. Waarin er nog volop gesekst wordt en het nog hartstikke gezellig is. Sterker nog, ik denk dat in dergelijke situaties de vreemdganger heus wel tevreden is met de relatie en deze juist niet wil verbreken, want veilige basis etc. Dat het meer iets te maken heeft met de verleiding niet kunnen weerstaan.

Niet elk verhaal kent twee 'schuldigen'. Zou de wereld wel lekker veilig en maakbaar maken; dat mensen alleen vreemd gaan wanneer er iets ontbreekt of wanneer de partner ergens tekort in is geschoten.
Timetraveler schreef:
09-04-2018 18:53
Volgens mij zijn er ook genoeg situaties waarin de partner van de vreemdganger niet eens weet dat de relatie blijkbaar 'slecht' is. Waarin er nog volop gesekst wordt en het nog hartstikke gezellig is. Sterker nog, ik denk dat in dergelijke situaties de vreemdganger heus wel tevreden is met de relatie en deze juist niet wil verbreken, want veilige basis etc. Dat het meer iets te maken heeft met de verleiding niet kunnen weerstaan.

Niet elk verhaal kent twee 'schuldigen'. Zou de wereld wel lekker veilig en maakbaar maken; dat mensen alleen vreemd gaan wanneer er iets ontbreekt of wanneer de partner ergens tekort in is geschoten.
Vandaar ook mijn opmerking dat ie had moeten praten. Alleen dan kun je er samen aan werken. Maar ik denk dat je als je partner niet lekker in de relatie zit, je dit wel merkt aan kleine dingetjes....
Timetraveler schreef:
09-04-2018 18:53

Nou, dat is nu precies waar ik achter probeer te komen; weet TO nou al of dat hij om geen andere reden vreemd ging dan ‘omdat het kan’ of dat er iets scheef zit in de relatie wat hem gemotiveerd heeft om zijn verliefdheid om te zetten in daden?

Hoe ze ook met hem doorgaat (ze hebben kinderen, dus met hem doorgaan zal ze wel moeten, het lijkt mij wel van belang om het waarom uit te zoeken.
Kersje33 schreef:
Wat de 'waarheid' is, daar kom je nooit uit. Ook zij 2 hebben ieder andere beweegredenen gehad. En eigenlijk is dat ook niet belangrijk. Wat Lilly al schreef: het gaat nu om jou en de kinderen. Of er een doorstart van de relatie komt, dat is toekomst. Eerst op adem komen en kijken wat jij nodig hebt. Therapie voor jezelf lijkt me een goede start. Wat mij betreft is het liegen en kronkelen veel erger dan de seks. En jij moet uitzoeken of je daar overheen kan komen. Wat hem betreft: geen woorden maar daden en hij heeft even helemaal geen regie meer en heeft niets te verwachten. Eerst jouw proces. En afhankelijk van de uitkomst pas de volgende stap.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Amant schreef:
09-04-2018 18:36
Tja. Hij mag niet eens een slappeling van je zijn, geloof ik.

Maar goed; nooit is jullie relatie ter sprake gekomen? Hij hield van jou, jij van hem, jullie waren allebei dolgelukkig met elkaar en opeens neukt hij met haar in jullie bed?
Natuurlijk was onze relatie niet perfect maar slecht was het zeker niet. Ik denk gewoon de bekende sleur die erin sluipt na zolang samen zijn. Maar dat vind ik nog geen excuus om maar een relatie met een ander erop na te houden.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 19:03
Natuurlijk was onze relatie niet perfect maar slecht was het zeker niet. Ik denk gewoon de bekende sleur die erin sluipt na zolang samen zijn. Maar dat vind ik nog geen excuus om maar een relatie met een ander erop na te houden.
Helaas doen heeeeel veel mensen dat.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 19:03
Joehoe. Ga nou eens met je vriend praten. Hoezo ‘je denkt..’? Hij heeft vier maanden met een andere vrouw in jullie bed geneukt en jij denkt dat dat komt omdat blablabla?

Eerder schreef je over die andere vrouw dat ze echt heel mooi is en helemaal zijn tiep. Ik denk dat je niet verder met je vriend over het waarom wilt praten omdat je het op jezelf zult gaan betrekken.
Amant schreef:
09-04-2018 19:08
Joehoe. Ga nou eens met je vriend praten. Hoezo ‘je denkt..’? Hij heeft vier maanden met een andere vrouw in jullie bed geneukt en jij denkt dat dat komt omdat blablabla?

Eerder schreef je over die andere vrouw dat ze echt heel mooi is en helemaal zijn tiep. Ik denk dat je niet verder met je vriend over het waarom wilt praten omdat je het op jezelf zult gaan betrekken.
Ik heb zo vaak gevraagd waarom in godsnaam? Hoe heb je dit kunnen doen? Heb je het bij mij dan zo slecht? Hij zegt telkens het heeft niks met jou te maken, ik dacht dat ik verliefd was en met haar gelukkiger kon worden en daarom heb ik het gedaan. Later zag hij in dat hij mij toch niet kwijt wou, zegt hij. Dat is alles wat ik eruit krijg, plus heel veel feiten over haar en waarom zij hem wil, wat zij deed om hem te verleiden en hij daar moeite mee had om weerstand tegen te bieden bla bla bla. De focus op haar verleggen en verder weinig over zijn beweegredenen. Geloof me, meer krijg ik er niet uit.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 19:14
Ik heb zo vaak gevraagd waarom in godsnaam? Hoe heb je dit kunnen doen? Heb je het bij mij dan zo slecht? Hij zegt telkens het heeft niks met jou te maken, ik dacht dat ik verliefd was en met haar gelukkiger kon worden en daarom heb ik het gedaan. Later zag hij in dat hij mij toch niet kwijt wou, zegt hij. Dat is alles wat ik eruit krijg, plus heel veel feiten over haar en waarom zij hem wil bla bla bla. De focus op haar verleggen en verder weinig over zijn beweegredenen. Geloof me, meer krijg ik er niet uit.
Hij wilde dus door met haar maar is bij je teruggekeerd omdat hij betrapt is.

Neem maar afscheid van hem. Hij is aan het rondkijken voor iets anders. En jij kunt er niets veranderen, want het ligt niet aan jou. Dat zei hij zelf.
Overweeg het alternatief eens; zou je het fijner vinden wanneer hij zegt dat hij is vreemdgegaan omdat jij een lelijke slonzige zeur geworden bent die geen aandacht meer voor hem had?
Kersje33 schreef:
09-04-2018 14:07
Hij zegt een paar keer met haar gestopt te zijn omdat hij spijt had. Toch ging het elke keer weer door. Hij zegt dat dat kwam omdat hij haar tevreden wilde stellen en niet wilde dat het uitkwam maar ik weet niet of ik dat moet geloven. En als ik hem niet betrapt had, was het denk ik gewoon verder gegaan. Ze hebben volgens mij meerdere malen per week af gesproken en bijna dagelijks app contact.
Dus hij heeft niet genoten toen hij haar neukte? Sorry hoor, dit vind ik pas echt een ongelofelijke k-smoes. Hij is zich gewoon wezenloos geschrokken omdat het uit is gekomen. Anders was hij niet gestopt. En ben jij nadat hij een paar dagen weg is geweest gewoon weer naast hem in bed gekropen? Ik denk dat je meer afstand moet nemen TO, zodat je echt kunt nadenken. Kun je niet een constructie bedenken waarbij je kinderen er minder last van hebben maar jij wel afstand hebt? Bijvoorbeeld samen ontbijten en avondeten, en verder je eigen plan trekken terwijl hij thuis blijft bij de kinderen.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 19:14
Ik heb zo vaak gevraagd waarom in godsnaam? Hoe heb je dit kunnen doen? Heb je het bij mij dan zo slecht? Hij zegt telkens het heeft niks met jou te maken, ik dacht dat ik verliefd was en met haar gelukkiger kon worden en daarom heb ik het gedaan. Later zag hij in dat hij mij toch niet kwijt wou, zegt hij. Dat is alles wat ik eruit krijg, plus heel veel feiten over haar en waarom zij hem wil, wat zij deed om hem te verleiden en hij daar moeite mee had om weerstand tegen te bieden bla bla bla. De focus op haar verleggen en verder weinig over zijn beweegredenen. Geloof me, meer krijg ik er niet uit.
Ze viel dus tegen in het dagelijks gebruik en daarom is hij nu terug bij jou. Goh. Wat een eer zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven