Bedrogen door vriend

09-04-2018 10:46 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een maand geleden ben ik erachter gekomen dat mijn vriend vreemd is gegaan. Ik las een berichtje op zijn telefoon, anders had ik het nu nog niet geweten. Hij heeft alles opgebiecht. En het was geen dronken one night stand. Nee 4 maanden lang! Heeft hij een affaire gehad met een andere vrouw. De grond zakte onder mijn voeten vandaan. Hoe kon hij mij en de kinderen dit aan doen?
Hij is er zelf kapot van en heeft veel spijt. Hij wil voor mij gaan, voor ons gezin. En heeft direct alle contact met die ander afgebroken. Het ergste is nog, dat het een wederzijdse vriendin was. Dubbel verraad dus. En ze hebben seks gehad in ons huis. Kotsmisselijk word ik ervan. En ik walg van wat hij heeft gedaan. Ik ben tot op het bot gekwetst.

Hij zegt dat hij niet van haar houd maar zij zegt wat anders. Zij zegt dat ze plannen hadden om samen verder te gaan. Ik weet niet wat ik moet geloven. Waarom is hij anders zolang ermee doorgegaan? Dan is er toch liefde in het spel?
Ik heb hem een paar dagen uit huis gezet direct toen ik erachter kwam. Na een paar dagen mocht hij terugkomen omdat de kinderen hun papa zo miste. Maar van mij hoefde het echt niet meer.

Nu een maand verder word ik nog steeds elke dag kotsmisselijk van mijn eigen huis, zie ik alles voor me wat ze hebben gedaan. Hij laat wel echt xien dat hij voor me gaat. Maar ik kan maar niet begrijpen dat hij zoiets heeft kunnen doen! Dat hij zo egoistisch is geweest en alleen maar aan zichzelf heeft gedacht. Verhuizen gaat (voorlopig) niet want mijn vriend heeft een eigen bedrijf aan huis.
Ik denk niet dat dit ooit nog goed komt, ik wil het opzich wel voor de kinderen maar tussen ons zal het nooit meer hetzelfde zijn. Ik walg nog elke dag van hem.
Ik weet niet of ik er goed aan doe om te blijven want ik kan hier denk ik niet mee leven. We hebben wel 2 kinderen en een bedrijf, dit maakt het extra lastig. Wat moet ik doen?
anoniem_367627 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 10:54
4.02% gewijzigd
I’m all about the fairytail baby
Laten we wel even heel duidelijk zijn: het is NOOIT jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat je partner niet vreemdgaat!

Praten, communiceren! Ik vind dat het topic een hele rare kant op gaat.

To: het is niet, nooit niet, absoluut niet jouw schuld dat je man is vreemdgegaan, ongeacht je gewicht etc! Laat je dat alsjeblieft niet aanpraten! Jouw man is een zak en het is 100% zijn schuld!
anoniem_364541 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 21:08
2.39% gewijzigd
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
vivamien schreef:
09-04-2018 21:05
Nou, als je huwelijk in een sleur zit, of als je uitgekeken bent op je partner, dan is het zeker niet op te lossen door dan maar met een ander het nest in te duiken.
Er hoeft niet per se iets mis te zijn met je relatie om een affaire te beginnen. Kan ook gewoon spanning en de aandacht zijn. Een spanning die je logischerwijs niet meer zult ervaren met je partner waarmee je al lang samen bent en zelfs een gezin mee runt.
Restera schreef:
09-04-2018 21:07
Laten we wel even heel duidelijk zijn: het is NOOIT jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat je partner niet vreemdgaat!

To: het is niet, nooit niet, absoluut niet jouw schuld dat je man is vreemdgegaan, ongeacht je gewicht etc! Laat je dat alsjeblieft niet aanpraten! Jouw man is een zak en het is 100% zijn schuld!
Dit dus.

Als hij problemen had, had hij moeten communiceren of weg moeten gaan voordat hij met een ander naar bed ging.
Babette2017 schreef:
09-04-2018 21:08
Er hoeft niet per se iets mis te zijn met je relatie om een affaire te beginnen. Kan ook gewoon spanning en de aandacht zijn. Een spanning die je logischerwijs niet meer zult ervaren met je partner waarmee je al lang samen bent en zelfs een gezin mee runt.
Dan nog! Als jij de spanning mist in je relatie, dan zul je daar aan moeten werken. Door het er in eerste instantie met die partner over te hebben. En zoek iets waardoor er weer wat meer spanning ontstaat. Maar het lijkt nou net of TO zich eerst aan alle kanten moet afvragen of ZIJ misschien ergens iets heeft laten liggen, niet meer aantrekkelijk is, of wat dan ook. Dat vind ik zo de omgekeerde wereld.
Restera schreef:
09-04-2018 21:07

Dat bedoel ik...
vivamien schreef:
09-04-2018 21:13
Dan nog! Als jij de spanning mist in je relatie, dan zul je daar aan moeten werken. Door het er in eerste instantie met die partner over te hebben. En zoek iets waardoor er weer wat meer spanning ontstaat. Maar het lijkt nou net of TO zich eerst aan alle kanten moet afvragen of ZIJ misschien ergens iets heeft laten liggen, niet meer aantrekkelijk is, of wat dan ook. Dat vind ik zo de omgekeerde wereld.

Inderdaad. Als je gewoon eens “iets” anders wil, heb dan ook de ballen om je partner dat te vertellen ipv vreemdgaan! Zelfde geldt voor geen aantrekkingskracht/sleur etc.
Wie heeft het over schuld? Echt zo zinloos, dit.
vivamien schreef:
09-04-2018 21:05
Nou, als je huwelijk in een sleur zit, of als je uitgekeken bent op je partner, dan is het zeker niet op te lossen door dan maar met een ander het nest in te duiken.
Mensen doen zoveel dingen om te compenseren wat ze bij hun partner niet (meer) vinden.
Amant schreef:
09-04-2018 21:20
Wie heeft het over schuld? Echt zo zinloos, dit.
Nou ja, er is een relatie naar de kloten. Een gezin ontwricht. Op een nare manier. En ja, daar heeft iemand schuld aan. Het is niet anders.
Amant schreef:
09-04-2018 21:22
Mensen doen zoveel dingen om te compenseren wat ze bij hun partner niet (meer) vinden.

En dat is dus dan maar ok? Waar wil je nou naartoe?
Restera schreef:
09-04-2018 21:16
Inderdaad. Als je gewoon eens “iets” anders wil, heb dan ook de ballen om je partner dat te vertellen ipv vreemdgaan! Zelfde geldt voor geen aantrekkingskracht/sleur etc.
Het is niet dat hij er naar opzoek is gegaan maar ineens sloeg de vonk over en werden ze verliefd. Het is ook de eerste maanden niet iets lichamelijks geweest, dat kwam later pas. Kijk, dat hij verliefd is geworden kan gebeuren maar hij heeft er vervolgens ook wat mee gedaan. Dat is onbegrijpelijk voor mij.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 20:58
Omdat hij er veel spijt van heeft en het feit dat ik hem de kans heb gegeven naar haar toe te gaan maar hij wilde dat niet, hij koos voor mij. Hij heeft ook geen contact meer met haar.
En hoe kan hij beloven dat hij geen contact meer gaat hebben met haar? Ik denk aan jou verhaal te horen dat het een onmogelijke missie gaat worden eerlijk gezegd.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 21:25
Het is niet dat hij er naar opzoek is gegaan maar ineens sloeg de vonk over en werden ze verliefd. Het is ook de eerste maanden niet iets lichamelijks geweest, dat kwam later pas. Kijk, dat hij verliefd is geworden kan gebeuren maar hij heeft er vervolgens ook wat mee gedaan. Dat is onbegrijpelijk voor mij.

Tja, ik zou nooit kunnen begrijpen waarom je zo iemand alweer een maand lang in huis neemt & het allemaal maar een beetje door laat sudderen.

Als ik in jouw schoenen stond, en ja ook mèt kinderen, kon hij echt zo hard opdonderen en nooit meer terugkomen.
vivamien schreef:
09-04-2018 21:23
Nou ja, er is een relatie naar de kloten. Een gezin ontwricht. Op een nare manier. En ja, daar heeft iemand schuld aan. Het is niet anders.
Wanneer je het dan over schuld wilt hebben (zinloos wat mij betreft, maar goed), heeft er dan maar ééntje schuld aan? Per definitie?
Amant schreef:
09-04-2018 20:55
Wat jij vindt doet niet terzake. Het gaat om wat TO’s aanstaande ex vindt (vond).
Wat klinkt je zuur? Iets soortgelijks meegemaakt toevallig? :hug:
Toch vind ik het kortzichtig... inhoudsloos en liefdeloos.
Dan had hij dat ook kunnen aangeven toch?
dame30 schreef:
09-04-2018 21:30
Wat klinkt je zuur? Iets soortgelijks meegemaakt toevallig? :hug:
Toch vind ik het kortzichtig... inhoudsloos en liefdeloos.
Dan had hij dat ook kunnen aangeven toch?
Ja hoor,
'schat, je wordt wat voller valt me op' (5kg erbij)
'schat, je mag wel wat pondjes kwijt' (10 kilo erbij)
'hee lieverd, je moet echt eens wat aan je gewicht gaan doen' (15 kilo erbij)
'hee, ik vind het echt niet mooi dat je zoveel zwaarder bent geworden' (20 kilo erbij)
'joh, ik moet tegenwoordig eerst een paar borrels op voordat ik het op je kan' (25 kilo erbij)

In welk scenario komt dit goed?
Amant schreef:
09-04-2018 21:29
Wanneer je het dan over schuld wilt hebben (zinloos wat mij betreft, maar goed), heeft er dan maar ééntje schuld aan? Per definitie?
Aan een slecht huwelijk niet, nee. Wel de manier waarop dit gegaan is. Maar jij bent degene die hier over de schuldvraag begon, hoor.
Amant schreef:
09-04-2018 21:36
Ja hoor,
'hee, ik vind het echt niet mooi dat je zoveel zwaarder bent geworden' (20 kilo erbij)
'joh, ik moet tegenwoordig eerst een paar borrels op voordat ik het op je kan' (25 kilo erbij)

Dan ga je scheiden, niet vreemd. Dat is laf en laag.
Amant schreef:
Ja hoor,

Als je een goede relatie hebt kan dat best hoor. Ik was na mijn 2 kinderen ook flink aangekomen, manlief wees me daar op (oké hij zei niet dat hij me lelijk en dik vond, dan had ie kunnen rennen :P ) en ben ik er wat aan gaan doen. 25 kilo afgevallen en we zijn nog steeds happy.

Niet alle vrouwen zijn kenaus weet je..
vivamien schreef:
Aan een slecht huwelijk niet, nee. Wel de manier waarop dit gegaan is. Maar jij bent degene die hier over de schuldvraag begon, hoor.
Nee, dat ben ik niet.
dame30 schreef:
09-04-2018 21:40
Als je een goede relatie hebt kan dat best hoor. Ik was na mijn 2 kinderen ook flink aangekomen, manlief wees me daar op (oké hij zei niet dat hij me lelijk en dik vond, dan had ie kunnen rennen :P ) en ben ik er wat aan gaan doen. 25 kilo afgevallen en we zijn nog steeds happy.

Precies, hij gaf het aan en jij deed er wat mee. Dat doen mensen in goede huwelijken/relaties.

Doe je er niks mee of kan het je niet schelen? Dan ga je scheiden/uit elkaar. Maar vreemdgaan? Nee.
dame30 schreef:

Sterker nog: iedereen is uniek. Weet ik veel wat er speelt tussen TO en haar aanstaande ex.
Wageningen1985 schreef:
09-04-2018 21:27
En hoe kan hij beloven dat hij geen contact meer gaat hebben met haar? Ik denk aan jou verhaal te horen dat het een onmogelijke missie gaat worden eerlijk gezegd.
Hij heeft haar nummer verwijderd, haar geblokkeerd op facebook. En als ik erom vraag laat hij zijn telefoon zien. Ook als hij haar is tegengekomen op straat verteld hij het me. Hij zegt haar niet eens gedag. Ik heb hem de kans gegeven voor haar te kiezen maar dat wilde hij niet. Anders had hij die kans toch ook aangegrepen?
Zij zegt natuurlijk dat hij voor de makkelijke weg heeft gekozen en geen zin heeft in het gedoe van scheiden etc.
Hij zegt dat hij voor mij heeft gekozen omdat hij mij niet kwijt wil.
Amant schreef:
Nee, dat ben ik niet.
Jij vroeg je toch de hele tijd af waarom hij dan wel was vreemdgegaan? Reden, schuld, het is maar net hoe je het noemen wilt.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 21:44
Hij heeft haar nummer verwijderd, haar geblokkeerd op facebook. En als ik erom vraag laat hij zijn telefoon zien. Ook als hij haar is tegengekomen op straat verteld hij het me. Hij zegt haar niet eens gedag. Ik heb hem de kans gegeven voor haar te kiezen maar dat wilde hij niet. Anders had hij die kans toch ook aangegrepen?
Zij zegt natuurlijk dat hij voor de makkelijke weg heeft gekozen en geen zin heeft in het gedoe van scheiden etc.
Hij zegt dat hij voor mij heeft gekozen omdat hij mij niet kwijt wil.

Ja, dat hebben we nu al een aantal keer gelezen. Maar wat ga je doen? Therapie voor jezelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven