Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid

06-04-2018 10:07 1412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,

Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?

TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 09:00
Verre van normaal, normaal is hier de geldende norm, die helemaal niet gezond is.
.
Normaal, dat onderbouwd wordt door echte wetenschap, ipv een omhooggevallen zelfmade'deskundige'.

En binnen dat normaal zit heel veel variatiemogelijkheid, maar er is wel een zekere basis nodig van voedingsstoffen.
Later is nu
lilalinda schreef:
10-04-2018 09:25
lees eens wat van hoogleraar schildklierziekten Robin Peeters (Eramus MC) over jodium zegt
alsjeblieft...
Maar ze krijgt toch voldoende binnen, snap het punt niet zo. Er zijn ook kinderen van deze leeftijd die mara een halve boterham per dag eten, krijgen die dan gelijk een schildklierziekte. Ze zit toch op/rond de aanbevolen hoeveelheid.
Wel lief dat je me erop attendeert
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 09:36
Ze krijgt sole en ook in andere productne zit jodium.
toe nou
je hebt al bewezen, dat je geen idee hebt van de voedingswaarde van de producten die je je kind geeft
en dat is niet erg
Daarom hebben we bureaus als het voedingscentrum, die geven richtlijnen mee. Zodat je als individu niet hoeft te rekenen de hele dag
HaPu schreef:
10-04-2018 09:25
Paleo?
Dat dieet waarbij je terug gaat naar de oermens?
Diezelfde oermens met de hersencapaciteit van een bovengemiddelde aap en maar 30 jaar oud werden?

Ik snap dat mensen in deze tijd, waarin de supermarkt gevuld is met bewerkt eten, terug willen grijpen naar iets wat puur is, maar de stelling dat wij genetisch hetzelfde zijn als 150.000 jaar geleden is gewoon niet waar. Mensen van nu hebben echt andere verhoudingen van bouwstoffen nodig en om hier bij een kind, wiens hersenen nog volledig in ontwikkeling zijn, aan te gaan knutselen is gewoon niet zo'n goed idee.
Ga maar niet beginnen over de hersenen van mijn kind.
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 09:39
Maar ze krijgt toch voldoende binnen, snap het punt niet zo.
het punt is, dat jij helemaal niet weet OF je kind voldoende binnenkrijgt
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 09:37
Was jij niet degene die zei dat je oncoloog zei dat je alles mag eten waar je trek in hebt, wnat dat heeft geen effect op de ontwikkeling van kanker? nogmaals, waarom is wat je in je mond stopt geen risicofactor, maar wat je inhaleert wel (rook).
Mijn God. Je maakt een grapje toch?!
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 09:27
troll
Trol??
Ik weet dat ik smorgens er niet op mijn best uit zie maar troll?
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 09:40
Jij voedt je kind alsof het een halve mensaap met bijbehorende herseninhoud is. Dat is wat hapu zegt.
anoniem_287941 wijzigde dit bericht op 10-04-2018 09:43
6.85% gewijzigd
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 09:39
Maar ze krijgt toch voldoende binnen, snap het punt niet zo. Er zijn ook kinderen van deze leeftijd die mara een halve boterham per dag eten, krijgen die dan gelijk een schildklierziekte. Ze zit toch op/rond de aanbevolen hoeveelheid.
Wel lief dat je me erop attendeert

Nogmaals, met jouw ideeën over verzadigd vet en cholesterol vraag ik me af of jij kan bepalen of ze wel voldoende binnenkrijgt.
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 09:37
Was jij niet degene die zei dat je oncoloog zei dat je alles mag eten waar je trek in hebt, wnat dat heeft geen effect op de ontwikkeling van kanker? nogmaals, waarom is wat je in je mond stopt geen risicofactor, maar wat je inhaleert wel (rook).
Nee, dat zei Anna. Maar ik gok dat als je ongeneeslijke kanker (door pech!!!) hebt dat het dan niet veel meer uitmaakt wat je eet en je dus vooral moet eten waar je zin in hebt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
liubi schreef:
Ik snap het niet. Je bent anti-granen maar eet wel rijst? Ik snap dat niet?? Ik ga binnenkort waarschijnlijk graanvrij maar dat betekent ook geen rijst meer, geen couscous, geen bulger, geen niks meer. Alleen nog nagemaakte rijst van bloemkool.
.
Sterker, geen granen, maar wel zuurdesembrood. :O

Afijn, als tip voor meenemen:
Er zijn koeken te maken van noten, banaan en ander fruit. Ik maak vaak noten-havermout-banaan koek. Erg lekker. Fijne afwisseling ook voor de chips en cola, die mijn kinderen verder alleen maar eten. :nope:
Later is nu
liubi schreef:
Ik snap het niet. Je bent anti-granen maar eet wel rijst? Ik snap dat niet?? Ik ga binnenkort waarschijnlijk graanvrij maar dat betekent ook geen rijst meer, geen couscous, geen bulger, geen niks meer. Alleen nog nagemaakte rijst van bloemkool.
Pasta enzo is zetmeelrijk en geraffineerd.

Als je rijst eet wel goed weken.
SallySpectra schreef:
10-04-2018 09:42
Jij voedt je kind alsof het een halve mensaap met bijbehorende herseninhoud is. Dat is wat hapu zegt.
.
Zoals we vroeger aten, toen we gemiddeld 35 jaar oud werden, omdat ons voedsel zo gezond was.
Later is nu
Dreamer schreef:
.
Ik hoop het echt voor je. Echt.
Ik hoop niet dat jouw kind je later nalatigheid kan verwijten. Of .. dat je het jezelf moet gaan verwijten. Echt. Ik hoop dat je kind hier goed doorheen komt, maar alsjeblieft, praat eens met iemand, die er écht voor geleerd heeft. Vraag hoe je die granen echt kunt vervangen. (en waarom ze nodig zijn)
:daisy: jij bent een goed mens, dat voel ik
Driewieler01 schreef:
10-04-2018 09:50
Pasta enzo is zetmeelrijk en geraffineerd.

Als je rijst eet wel goed weken.
Rijst is gewoon graan.
lilalinda schreef:
toe nou
je hebt al bewezen, dat je geen idee hebt van de voedingswaarde van de producten die je je kind geeft
en dat is niet erg
Daarom hebben we bureaus als het voedingscentrum, die geven richtlijnen mee. Zodat je als individu niet hoeft te rekenen de hele dag
Ik kan dan heel wat afwijkends doen, maar volgens mij heb ik meer weet van de voedingswaarde die mijn kind binnenkrijgt dan menig ander hier.
SallySpectra schreef:
10-04-2018 09:41
Mijn God. Je maakt een grapje toch?!
Je denkt toch niet serieus dat voedsel geen rol speelt in de ontwikkeling van kanker?
Solomio schreef:
10-04-2018 09:43
Nee, dat zei Anna. Maar ik gok dat als je ongeneeslijke kanker (door pech!!!) hebt dat het dan niet veel meer uitmaakt wat je eet en je dus vooral moet eten waar je zin in hebt.
Mijn beste vriendin gaat ziekenhuis in en uit met kanker. (nu gaat het weer even goed)
Die valt zoveel af, vooral door de chemo. Dat daarna alles geoorloofd is. Ze moet eten wat ze op dat moment lust. En vooral eiwitten en zetten.
En dat zijn dus bizarre dingen als gevulde koeken en saucijzenbroodjes. (ja, op doktersadvies)
Solomio schreef:
10-04-2018 09:43
Zij had het volgens mij niet over ongeneeslijke kanker, maar over het eten überhaupt.
Driewieler01 schreef:
het is JOUW kind hoor, we zijn begaan
Maar het blijft jouw kind, jij neemt risico's
Dreamer schreef:
10-04-2018 09:49
.
Sterker, geen granen, maar wel zuurdesembrood. :O

Afijn, als tip voor meenemen:
Er zijn koeken te maken van noten, banaan en ander fruit. Ik maak vaak noten-havermout-banaan koek. Erg lekker. Fijne afwisseling ook voor de chips en cola, die mijn kinderen verder alleen maar eten. :nope:
Zuurdesembrood is gefermenteerd.
Dreamer schreef:
10-04-2018 09:51
.
Zoals we vroeger aten, toen we gemiddeld 35 jaar oud werden, omdat ons voedsel zo gezond was.
Dit voedsel is gebaseerd op volkeren die weston price heeft onderzocht, dat is nog vrij recent, ik heb het niet over 1000 jaar terug.
lilalinda schreef:
10-04-2018 09:54
Mijn beste vriendin gaat ziekenhuis in en uit met kanker. (nu gaat het weer even goed)
Die valt zoveel af, vooral door de chemo. Dat daarna alles geoorloofd is. Ze moet eten wat ze op dat moment lust. En vooral eiwitten en zetten.
En dat zijn dus bizarre dingen als gevulde koeken en saucijzenbroodjes. (ja, op doktersadvies)
Dokters zijn heilig.
Zetmeel heeft een kind in de groei trouwens ook gewoon nodig hoor. Ik weet niet waar jij vandaan hebt gehaald dat dat niet het geval is?
SallySpectra schreef:
10-04-2018 09:57
Zetmeel heeft een kind in de groei trouwens ook gewoon nodig hoor. Ik weet niet waar jij vandaan hebt gehaald dat dat niet het geval is?
:zzz: :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven