Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Wij gaan weekje naar Marveld in Groenlo. Hebben vroeg vakantie in het zuiden en hebben stacaravan met 3 slaapkamers gehuurd. Waarschijnlijk laatste week zomervakantie nog paar dagen weg of minicruise naar Engeland.

Zakynthos is ook leuk Lux.
anoniem_355978 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 12:20
1.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan dit jaar in juni op vakantie naar Spanje. Eerste keer vliegen dus wel spannend. We zitten in een appartement aan de zee met alle benodigdheden voor dreumes. En een auto erbij. Dus moet goedkomen denk ik, we hebben er iig zin in.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Ik wil ook graag kamperen denk dat jet Italië wordt. Toscane lijkt me wel wat. Het zal dan waarschijnlijk in juni worden omdat mijn man dan vrij heeft (de tweeling zou dan eigenlijk geboren hebben moeten worden) en ik ben na alles wat er gebeurd is wel even toe aan een vakantie. Even lekker genieten met zijn drietjes
Wij gaan waarschijnlijk een last minute boeken. Ik wil graag met het vliegtuig, nu de kleine nog geen 2 is, is dat nog goedkoop in verhouding en wil graag wat verder weg. Een all inclusive dan wel, dat hadden we vorig jaar niet maar waren toch best gebonden aan het hotel door hem, dat we daar toch vaak bleven eten.

Vriend zou graag willen kamperen en met de auto.. die heb ik nog uit zn hoofd kunnen praten hahaha maar dat kan niet meer als N. Groter is denk ik.

Maar lange stukken met de auto zie ik ook niet zitten met de kleine... die vind autorijden leuk, maar wil op een gegeven moment echt eruit en bewegen.
Wij gaan lekker naar een huisje in Nederland, nog geen idee waarheen. Het enige wat op ons verlanglijstje staat is een peuterbad en binnenspeeltuin, naar het buitenland komt wel als ze groter zijn, dat heeft voor ons nu echt geen meerwaarde.

We gaan overigens altijd op de verjaardagen van de kinderen, dus eerste week sept en eerste week maart.
Hier geen zomervakantie dus gaan we in de meivakantie.. Naar een huis in nederland, met voor ons een jacuzzi in de tuin en voor de kinderen een (binnen)speeltuin en (binnenzwembad)
De rest komt later wel weer.

Toen wij gingem vliegen hebben we voor oudste(toen nog enigst kind) wel een eigen vliegtuigstoel gereserveerd, omdat we haar niet heel de reis op schoot wilde houden. Valt best tegen, eem uur of 5 op schoot moeten
obelix84 schreef:
11-04-2018 13:14
Toen wij gingem vliegen hebben we voor oudste(toen nog enigst kind) wel een eigen vliegtuigstoel gereserveerd, omdat we haar niet heel de reis op schoot wilde houden. Valt best tegen, eem uur of 5 op schoot moeten
Puk vind 10 minuten in de metro op schoot al lang, daar halen we net het centrum mee, dus vliegen hoef ik voorlopig nog niet aan te denken.
Vorig jaar ging het vliegen bij ons op schoot juist heel goed, maar hij was toen ook een jaar jonger. Hij heeft toen het meeste op schoot geslapen en bij wakker worden gegeten. En kon wat bewegen op schoot, naar andere menden zwaaien.

Al is eten bijna altijd wel de oplossing bij alles hier haha.
Leuk om jullie vakantie plannen te lezen :)

Wij kiezen voor kamperen omdat het even helemaal niks doen betekend. We komen alleen de camping af voor voedsel en verder lezen we. Dreumes scharrelt wat rond en kan doen wat ie wil. Dat staat lijnrecht tegenover ons dagelijks leven in een grote stad, in een piepklein huis met een eigen zaak voor mij en drukke baan voor man. Ik moet er tegenwoordig niet aan denken om voor mijn vakanties ook nog in een hotel/huis/stad te moeten zitten :-$
Wij gaan in principe niet op vakantie, omdat nr 2 net voor de zomer geboren wordt en we er nog niet vanuit gaan dat het allemaal zo chill is dat we 'lekker' gaan kamperen of iets. Eventueel, als het allemaal heel vlot gaat, een weekendje of midweekje in NL eind augustus.
Man zou wel met vliegtuig op vakantie willen, maar is budgettechnisch niet gunstig. Ver rijden zie ik met deze leeftijd niet zitten. En nu spreekt stiefdochter lekker de taal en kan hoe ouder ze wordt meer haar gang gaan.
anoniem_355978 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 17:18
3.67% gewijzigd
We hebben laat vakantie, we zien dan wel waar we naartoe gaan.
We hebben wel al een aantal weekendjes weg gepland.
Wij gaan meestal richting zee, want daar komen we niet zo vaak.
Oh voor mij heeft buitenland zeker wel meerwaarde. Vorig jaar in NL gebleven met jonge baby en had flink de pest in.

Zoon boeit het natuurlijk geen stekker waar hij is, maar mama moet even vitamine D happen. Ik trek de Nederlandse winters zo slecht dat ik toch even de 30 graden meegemaakt moet hebben. Man snapt daar niks van helaas, die heeft daar helemaal geen last van.

Maar goed Griekenland/Sardinië/Portugal is voor ons doen hartstikke dichtbij want afgelopen jaren was het Japan, Thailand, Suriname, VS, etc. :P
Vorig jaar zijn we wezen kamperen in Kijkduin en toen hebben we de helft van de vakantie regen gehad... Toen kon ze nog niet echt goed kruipen en was het in de tent gelukkig goed te doen.

We hebben het er nog niet echt over gehad maar ik denk dat budget technisch er geen vakantie in zit dit jaar. We zijn net verhuisd en we willen in elk geval in augustus vervangen. Aangezien het er uit breken wel veel stof geeft denk ik dat ik dan met dochter alleen ergens naartoe ga zodat man kan klussen. Niet heel gezellig maar daar maken we dan ook wel wat leuks van.
Wij gaan in juni met onze net-niet-meer-dreumes op vakantie. Het plan is naar Oostenrijk te gaan en daar op een camping een stacaravan te huren.
Helaas nog maar weinig campings met stacaravans weten te vinden in Tirol/Salzburgerland (Karinthië vinden we eigenlijk te ver).

We hebben nog niks geboekt, kijken even wat het weer doet en boeken paar dagen voor vertrek. Wordt het slechts weer in O'rijk, dan is Noord-Italië/Duitsland/Frankrijk nog een optie. Is het ook daar prut qua weer, dan boeken we een last-minute naar de zon (Griekenland/Cyprus/Madeira).
lux. schreef:
11-04-2018 15:00
Oh voor mij heeft buitenland zeker wel meerwaarde. Vorig jaar in NL gebleven met jonge baby en had flink de pest in.

Zoon boeit het natuurlijk geen stekker waar hij is, maar mama moet even vitamine D happen. Ik trek de Nederlandse winters zo slecht dat ik toch even de 30 graden meegemaakt moet hebben. Man snapt daar niks van helaas, die heeft daar helemaal geen last van.

Maar goed Griekenland/Sardinië/Portugal is voor ons doen hartstikke dichtbij want afgelopen jaren was het Japan, Thailand, Suriname, VS, etc. :P
In onze lijst van favoriete vakantiebestemmingen kan je meetal ook geen vitamine D happen, behalve als je naar een drogist gaat, dus miss dat we daarom minder "moeite" met Nederland hebben

(Denk Noord-Europa, Ierland en Schotland)
Ik vind t zelf niet fijn om met n baby of dreumes in 30 graden te zitten.. Voor mezelf vind ik het wel heel fijn, dat wel ;-)
Bij oudste voor t eerst gedaan toen ze bijna 3 was.. Dus nog even 2 jaar wachten denk ik voor we weer echt naar de zon gaan.
Maar ik ben sinds ik moeder ben wel een rasechte muts geworden en vind ik elke vakantie fijn, waar we ook zijn, omdat we lekker met zn viertjes zijn :$
obelix84 schreef:
11-04-2018 15:51
Ik vind t zelf niet fijn om met n baby of dreumes in 30 graden te zitten.. Voor mezelf vind ik het wel heel fijn, dat wel ;-)
Bij oudste voor t eerst gedaan toen ze bijna 3 was.. Dus nog even 2 jaar wachten denk ik voor we weer echt naar de zon gaan.
Maar ik ben sinds ik moeder ben wel een rasechte muts geworden en vind ik elke vakantie fijn, waar we ook zijn, omdat we lekker met zn viertjes zijn :$
Huisje met airco, zelf kunnen koken en een lekkere siësta op het heetst van de dag. Komt vast goed hier. Veel factor 50 en een uv-zwempak en hoedje mee. Hele hordes kinderen worden er groot met zulke zomers dus ik maak me niet druk :) is het dan toch te warm voor :hihi:
Heerlijk vooruitzicht, lux!
Ik vind trouwens iets leuks doen met man en kind ook fijn en gezellig ongeacht waar hoor. Had het vorig jaar wel naar mijn zin, maar heb gewoon het gevoel dat het al 2 jaar winter is nu :cry: :proud:

En ik ben wel vrij reislustig aangelegd. Volgend jaar gaan we ws naar Afrika met zoon, op familiebezoek. Dát had ik liever wel nog even uitgesteld ivm malaria enzo. Dat is daar helaas endemisch, en om zo’n uk van 2 nou aan de profylaxe te doen. Mja familie hè. Als dat alleen voor de lol was zou ik dat soort gebieden overslaan tot ze wat ouder zijn en sterker/beter immuunsysteem.

Maar Marokko, Thailand, etc. zou ik echt geen probleem vinden. Alleen wij reizen dan altijd rond en dat lijkt me zo ingewikkeld als je kind nog middagdutjes doet, dus ik weet nog niet zo goed of en hoe we dat gaan aanpakken komende jaren.

Hoef ik ook nog niet te weten natuurlijk :) komt wel als het aan de orde is.
Wij willen als de kinderen ouder zijn wel verdere reizen gaan maken. Maar denk Nederland tot jongste naar school gaat. Ivm weer kiezen we wel camping met binnenzwembad.

Ik word zelf echt niet blij van 25+ meestal, man wel. Stiefdochter was vorig jaar met moeder in Egypte en vond de 45 graden wel beetje veel en heeft zo twee hele verschillende vakanties.

Ik denk dat het ook kwestie van perspectief is trouwens. Ik vond het vroeger heerlijk op campings in de caravan, man is meer luxe paard :lol: dus compromis is op camping maar wel met stacaravan en niet met wc-rol hoeven lopen.
anoniem_355978 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 17:25
24.20% gewijzigd
Hi Juul! Ook al bijna 1, wat gaat de tijd snel, hè? Er wordt hier ook volop gekletst in een zelf verzonnen taaltje, maar nog niets herkenbaars. Ze zegt wel 'mama', maar dat is gericht tegen alles behalve mij :P

Wij gaan eind mei 2 weken naar Griekenland met dochter. Het vliegen kijk ik wel tegenop (3,5 uur), maar ik heb echt wel zin in vakantie & gegarandeerd goed weer. We hebben een villa gehuurd met apart kinderzwembad zodat dochter lekker kan spelen. Ze is helemaal gek op water, dus ik denk dat ze het fantastisch vindt. Normaal gaan we pas in september/oktober op vakantie, maar ik ben eind augustus uitgerekend en met dreumes en verse baby ga ik echt niet op vakantie ;-D
Leuk al die vakantieplannen. Wij zijn vorig jaar toen zoon net 7 maanden was naar Sardinië gegaan 2 weken. Was lekker.
Dit jaar wilden we in eerste instantie niet op vakantie gaan omdat we aan het sparen zijn voor een nieuwe keuken. Maar vriend heeft toch teveel kriebels, dus gaan we kijken of we in september een weekje naar Frankrijk kunnen gaan en daar een appartementje huren ofzo.
Aangezien we aan het strand wonen is het in de zomer ook prima toeven thuis, dat scheelt heel wat.

Ik zou graag weer verder weg willen en vooral willen rondreizen. Maar daar wachten we even mee tot zoon een jaar of 3 a 4 is en wat meer zelf kan en minder slaapt overdag.
Leuk al die vakantieplannen!

Wij gaan eind volgende maand een weekend naar Landal. We zitten nu aan het eind van een flinke verbouwing en we verwachten in de zomer ons tweede kind.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Leuk die vakantieplannen allemaal!

Wij waren vorig jaar met dreumes van 14 maanden naar zuid Frankrijk geweest met de auto, maar de rit viel behoorlijk tegen. Ondanks een tussenstop.. Ze vond autorijden toen echt vreselijk en sliep ook gewoon niet.

Het weer viel toen ook tegen vandaar dat we dit jaar voor safe wilden gaan. Eind mei 2 weken met vliegtuig naar de zon! Paar dagen voor ze 2 wordt komen we terug dus dat scheelt nog in de kosten :-D. Ik heb de hoop dat het vliegen goed gaat, aangezien ze van filmpjes kijken houdt.

Ik heb dat ook Lux, buitenland voelt voor mij ook echt als vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven