Mode & Beauty alle pijlers

Foundation

13-04-2018 17:02 24 berichten
Ik ben opzoek naar een goede foundation die goed dekt maar niet dik is zodat het natuurlijk oogt. Wie heeft een goede tip?
Zoveel factoren. Vette huid? Droge huid? Huid met veel textuur( poriën, lijntjes, rimpels?)

Foundations met volledige dekking vind ik nooit echt heel erg natuurlijk. Een goede concealer voor de plekjes die bedekt moeten zijn, en een medium dekking foundation (dun laagje) vind ik persoonlijk mooier.

Daarnaast kan primer een enorm verschil maken en je foundation een stuk mooier maken.
Alle reacties Link kopieren
Hangt ook van je budget af... ik zweer bij Les Beiges van Chanel
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Sereia schreef:
13-04-2018 17:05
Zoveel factoren. Vette huid? Droge huid? Huid met veel textuur( poriën, lijntjes, rimpels?)

Foundations met volledige dekking vind ik nooit echt heel erg natuurlijk. Een goede concealer voor de plekjes die bedekt moeten zijn, en een medium dekking foundation (dun laagje) vind ik persoonlijk mooier.

Daarnaast kan primer een enorm verschil maken en je foundation een stuk mooier maken.
Goede vragen. Ik heb over het algemeen een droge huid. Ik vind een dikke laag ook verre van mooi. Primer ken ik niet, ga het eens opzoeken. Dankje!
Queen-D schreef:
13-04-2018 17:16
Goede vragen. Ik heb over het algemeen een droge huid. Ik vind een dikke laag ook verre van mooi. Primer ken ik niet, ga het eens opzoeken. Dankje!
YSL all hours vind ik een mooie, met een vrij stevige dekking maar wel een natuurlijke finish. Ik denk dat hij ook best goed bij een droge huid zou staan.

Qua primer zou ik gaan voor een voedende.. Photo Finish Primer Oil Primer van Smashbox.
Of 'gewoon' een silky silicone primer, maar daar is niet iedereen fan van. Lancome La base vind ik in die categorie een fijne.
Ik gebruik nu True Match foundation van L'Oréal.
Vind hem echt heel fijn en betaalbaar. Smeert goed uit en het is maar een heel dun laagje, precies goed.
Sluit me aan bij de YSL all hours. Heb voor het eerst in jaren een flesje leeg gemaakt en een nieuwe gekocht. Zelf grove porieen en zowel vettige huid en droge plekjes. Als primer gebruik ik Radiance van Laura Mercier of de radiance van Estee Lauder (laatste trekt meer glad).
Afbeelding

Shiseido.met zonne factor. heel goed smeerbaar.zo dun als water. Kleur moet je zelf zoeken. Kost iets van rond de 35.€.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Heb het eens opgezocht en een primer zou ook wat kunnen zijn aangezien ik soms rode vlekjes heb. Goede tip, bedankt!

Ik had eerder foundation van Yves Rouche en daar zag je m'n droge huid op m'n neus doorheen komen (schilfers). Alles behalve mooi dus.

Zou ik voor make-up advies naar een winkel kunnen gaan? Of prijzen ze dan alleen maar eigen producten aan ipv dat ze echt kijken wat bij me past?
[quote=chrisjoh post_id=28380986 time=1523633367 user_id=95299]
Queen-D schreef:
13-04-2018 17:36
Heb het eens opgezocht en een primer zou ook wat kunnen zijn aangezien ik soms rode vlekjes heb. Goede tip, bedankt!

Ik had eerder foundation van Yves Rouche en daar zag je m'n droge huid op m'n neus doorheen komen (schilfers). Alles behalve mooi dus.

Zou ik voor make-up advies naar een winkel kunnen gaan? Of prijzen ze dan alleen maar eigen producten aan ipv dat ze echt kijken wat bij me past?
Zou kunnen maar eerlijk gezegd vind ik ze niet eens zo up to date. Als primer zullen ze je standaard smashbox aanraden en als foundation Double wear. Maar je hebt natuurlijk ook goede ertussen die echt even de tijd nemen. Een goede voedende crème lijkt me ook handig in jouw geval. Als je rode vlekjes hebt moet je gaan voor een foundation met gele ondertoon, dat dekt beter.
Queen-D schreef:
13-04-2018 17:36

Tuurlijk kan dat, geef aan wat je zoekt, laat ze wat adviseren en koop nog niks. Vraag of ze wat testertjes kunnen maken zodat je het thuis rustig kunt proberen. Iedere goede parfumerie helpt je hierbij
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Als je rode vlekjes hebt, moet je die eerst met een huidkleurige concealer wegwerken en dan een tint make up zoeken die bij je huid past. Testen op je kaaklijn.
Gelige make up kan echt heel lelijk staan.
Emma95 schreef:
13-04-2018 17:58
Als je rode vlekjes hebt, moet je die eerst met een huidkleurige concealer wegwerken en dan een tint make up zoeken die bij je huid past. Testen op je kaaklijn.
Je kan gewoon een gele ondertoon hebben in je huid, dan heb je een gele ondertoon foundation nodig. Betekent niet dat je geel uitslaat.
Emma95 schreef:
Nee hoor, eerst corrigeren met groen en daarna foundation en dan pas concealer.
Van les beiges heb je foundation met roze ondertoon... lichte rode vlekjes haalt ie weg. Voor het stevigere werk touche eclat van ysl
Sereia schreef:
13-04-2018 18:24
Je kan gewoon een gele ondertoon hebben in je huid, dan heb je een gele ondertoon foundation nodig. Betekent niet dat je geel uitslaat.
fout gequote (ik snap nog steeds niet hoe je op 2 berichten kan reageren :bonk:

Emma95 schreef:
Meestal flatteert een foundation met gele ondertoon beter dan eentje met roze ondertoon, ook als je een koele tint hebt. Tenzij je echt héél licht bent

JeMappelle schreef:
13-04-2018 19:25
Meestal flatteert een foundation met gele ondertoon beter dan eentje met roze ondertoon, ook als je een koele tint hebt. Tenzij je echt héél licht bent
Ook mijn mening .rose kan juist vreselijk staan.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ga langs bij een Kiko winkel!
ze helpen je daar heel goed bij het uitzoeken van een soort en je tint enzo
en het is ook nog dierproef vrij
Prijs ligt iets onder de 20 euro geloof ik
Echt een aanrader!
https://www.hema.nl/winkel/mooi-gezond/ ... t=11291901

Ik heb deze van de Hema en vind deze heel prettig. Voor de prijs zou je het eventueel eens kunnen proberen.
felice71 schreef:
13-04-2018 17:56
Tuurlijk kan dat, geef aan wat je zoekt, laat ze wat adviseren en koop nog niks. Vraag of ze wat testertjes kunnen maken zodat je het thuis rustig kunt proberen. Iedere goede parfumerie helpt je hierbij
Dat is een goede tip! Zou dit bij Douglas kunnen? Hoe weten jullie welke kleur het beste bij je eigen huidskleur past? Is dat een kwestie van wat proberen?
Ruby95 schreef:
13-04-2018 21:36
Ga langs bij een Kiko winkel!
ze helpen je daar heel goed bij het uitzoeken van een soort en je tint enzo
en het is ook nog dierproef vrij
Prijs ligt iets onder de 20 euro geloof ik
Echt een aanrader!
Zit helaas niet hier in de buurt 😞
De foundation van MAC. Je hebt ze in verschillende dekking, de lichtste variant is heel fijn voor de zomer en zeer natuurlijk. Vind ik dan ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven