Foundation
vrijdag 13 april 2018 om 17:05
Zoveel factoren. Vette huid? Droge huid? Huid met veel textuur( poriën, lijntjes, rimpels?)
Foundations met volledige dekking vind ik nooit echt heel erg natuurlijk. Een goede concealer voor de plekjes die bedekt moeten zijn, en een medium dekking foundation (dun laagje) vind ik persoonlijk mooier.
Daarnaast kan primer een enorm verschil maken en je foundation een stuk mooier maken.
Foundations met volledige dekking vind ik nooit echt heel erg natuurlijk. Een goede concealer voor de plekjes die bedekt moeten zijn, en een medium dekking foundation (dun laagje) vind ik persoonlijk mooier.
Daarnaast kan primer een enorm verschil maken en je foundation een stuk mooier maken.
vrijdag 13 april 2018 om 17:16
Goede vragen. Ik heb over het algemeen een droge huid. Ik vind een dikke laag ook verre van mooi. Primer ken ik niet, ga het eens opzoeken. Dankje!Sereia schreef: ↑13-04-2018 17:05Zoveel factoren. Vette huid? Droge huid? Huid met veel textuur( poriën, lijntjes, rimpels?)
vrijdag 13 april 2018 om 17:21
YSL all hours vind ik een mooie, met een vrij stevige dekking maar wel een natuurlijke finish. Ik denk dat hij ook best goed bij een droge huid zou staan.
Qua primer zou ik gaan voor een voedende.. Photo Finish Primer Oil Primer van Smashbox.
Of 'gewoon' een silky silicone primer, maar daar is niet iedereen fan van. Lancome La base vind ik in die categorie een fijne.
vrijdag 13 april 2018 om 17:26
vrijdag 13 april 2018 om 17:36
Heb het eens opgezocht en een primer zou ook wat kunnen zijn aangezien ik soms rode vlekjes heb. Goede tip, bedankt!
Ik had eerder foundation van Yves Rouche en daar zag je m'n droge huid op m'n neus doorheen komen (schilfers). Alles behalve mooi dus.
Zou ik voor make-up advies naar een winkel kunnen gaan? Of prijzen ze dan alleen maar eigen producten aan ipv dat ze echt kijken wat bij me past?
Ik had eerder foundation van Yves Rouche en daar zag je m'n droge huid op m'n neus doorheen komen (schilfers). Alles behalve mooi dus.
Zou ik voor make-up advies naar een winkel kunnen gaan? Of prijzen ze dan alleen maar eigen producten aan ipv dat ze echt kijken wat bij me past?
vrijdag 13 april 2018 om 17:39
Zou kunnen maar eerlijk gezegd vind ik ze niet eens zo up to date. Als primer zullen ze je standaard smashbox aanraden en als foundation Double wear. Maar je hebt natuurlijk ook goede ertussen die echt even de tijd nemen. Een goede voedende crème lijkt me ook handig in jouw geval. Als je rode vlekjes hebt moet je gaan voor een foundation met gele ondertoon, dat dekt beter.Queen-D schreef: ↑13-04-2018 17:36Heb het eens opgezocht en een primer zou ook wat kunnen zijn aangezien ik soms rode vlekjes heb. Goede tip, bedankt!
vrijdag 13 april 2018 om 17:56
Tuurlijk kan dat, geef aan wat je zoekt, laat ze wat adviseren en koop nog niks. Vraag of ze wat testertjes kunnen maken zodat je het thuis rustig kunt proberen. Iedere goede parfumerie helpt je hierbijQueen-D schreef: ↑13-04-2018 17:36Heb het eens opgezocht en een primer zou ook wat kunnen zijn aangezien ik soms rode vlekjes heb. Goede tip, bedankt!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
vrijdag 13 april 2018 om 18:24
Je kan gewoon een gele ondertoon hebben in je huid, dan heb je een gele ondertoon foundation nodig. Betekent niet dat je geel uitslaat.
vrijdag 13 april 2018 om 18:38
Nee hoor, eerst corrigeren met groen en daarna foundation en dan pas concealer.
vrijdag 13 april 2018 om 19:23
vrijdag 13 april 2018 om 19:25
Meestal flatteert een foundation met gele ondertoon beter dan eentje met roze ondertoon, ook als je een koele tint hebt. Tenzij je echt héél licht bent
vrijdag 13 april 2018 om 19:27
Ook mijn mening .rose kan juist vreselijk staan.JeMappelle schreef: ↑13-04-2018 19:25Meestal flatteert een foundation met gele ondertoon beter dan eentje met roze ondertoon, ook als je een koele tint hebt. Tenzij je echt héél licht bent
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
vrijdag 13 april 2018 om 22:09
https://www.hema.nl/winkel/mooi-gezond/ ... t=11291901
Ik heb deze van de Hema en vind deze heel prettig. Voor de prijs zou je het eventueel eens kunnen proberen.
Ik heb deze van de Hema en vind deze heel prettig. Voor de prijs zou je het eventueel eens kunnen proberen.
zaterdag 14 april 2018 om 13:27
Dat is een goede tip! Zou dit bij Douglas kunnen? Hoe weten jullie welke kleur het beste bij je eigen huidskleur past? Is dat een kwestie van wat proberen?