Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid
vrijdag 6 april 2018 om 10:07
Hoi forumleden,
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt

zaterdag 14 april 2018 om 21:37

zaterdag 14 april 2018 om 21:40
Overdrijf! Kind is a 20 maanden, b geeft kind duidelijk aan dit verrukkelijk kukkelijk te vinden en c moet ik nog even verzinnen, brbfashionvictim schreef: ↑14-04-2018 21:35Maar het ergste is dat die ouders niet zelf zo stoer zijn om zelf het leeuwendeel van dat geschifte dieet te nuttigen, maar dat ze dat geven aan een 1 jarig kind dat niet kan praten en volledig afhankelijk en weerloos is.
Zijn er geen opa's en oma's, vrienden, ooms en tantes, etc in de buurt, vraag je je af? Met zulke ouders heb je als kind geen vijanden nodig.
zaterdag 14 april 2018 om 21:42
Er stond toch een quote van TO waarin ze dat schreef bij? Duh.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 14 april 2018 om 21:42
Dit heeft to wel degelijk ergens aangegeven in haar antwoorden als in preventief. Zoek zelf maar even op. Wordt mij iig steeds duidelijker dat je maar wat zit te brallen.

zaterdag 14 april 2018 om 21:43

zaterdag 14 april 2018 om 21:44
Ik heb dat bericht gequote, net nog, lees maar even terugnormandina schreef: ↑14-04-2018 21:42Dit heeft to wel degelijk ergens aangegeven in haar antwoorden als in preventief. Zoek zelf maar even op. Wordt mij iig steeds duidelijker dat je maar wat zit te brallen.

zaterdag 14 april 2018 om 21:46
? ik heb het ook ergens gelezen en gaf dit aan aan shisha op haar vraag of to dat geschreven had. Berichten gaan snel nu en af en toe moet je terug lezen want dan staan er ineens berichten die er eerst niet stonden.

zaterdag 14 april 2018 om 21:48
En nog maar even een quote, bewijs dat shisha een jonge moeder die duidelijk van het pad af is, vertelt dat er geen enkel probleem is met het voeren van rauwe eieren aan een baby, mits het alleen de dooiers zijnshisha schreef: ↑12-04-2018 07:47Het enige wat een nadeel is van rauw ei als het gaat om vitaminen is dat in het eiwit een stof zit die opname van biotine blokkeert.
Maar to gooit de eiwitten weg en gebruikt alleen de dooiers dus dan heb je dat probleem niet.
https://groenevrouw.nl/rauwe-eieren/

zaterdag 14 april 2018 om 21:52
Nee niet dagelijks 4 dooiers, dat had ik zelf ook al geschreven.normandina schreef: ↑14-04-2018 21:37Her en der betekent voor mij nog altijd zo nu en dan. Voor een volwassen mens. Niet dagelijks 4 dooiers voor een kind van 20 maanden. Maar goed, jij kan of wil de context maar niet zien, duidelijk.
Maar jij verliest ook steeds de context uit het oog, want ik schreef dat ik het geen mishandeling vond zoals slaan om rauw ei te geven.
Vervolgens werd er gedaan alsof je Russische roulette speelt met eieren, vandaar dat ik wilde benadrukken dat het heen groot risico is, maar een heel klein risico, zeker omdat to de eieren wast en alleen de dooier gebruikt.
Dit gezegd hebbende zou ik het risico zelf liever niet nemen met een jong kind.
Voor mezelf af en toe een rauw ei zou me niet uitmaken, maar ik kook of bak ze liever.

zaterdag 14 april 2018 om 21:54
Nee er stond geen quote bij.fashionvictim schreef: ↑14-04-2018 21:42Er stond toch een quote van TO waarin ze dat schreef bij? Duh.
Duh.

zaterdag 14 april 2018 om 21:54
Meds, shisha reageerde op jouw bericht ("TO is in de veronderstelling dat ze met dit absurde dieet kanker kan voorkomen.") , met;
Heeft to dit werkelijk ergens geschreven, of is dit een aanname van jou?
En blijkbaar weet je zelf niet wat een quote is.
Ik reageerde dus op haar voor de duidelijkheid met ;
Dit heeft to wel degelijk ergens aangegeven in haar antwoorden als in preventief. Zoek zelf maar even op. Wordt mij iig steeds duidelijker dat je maar wat zit te brallen.
Dus mij is het duidelijk hoor. Typisch dat shisha dit gemist heeft.
Heeft to dit werkelijk ergens geschreven, of is dit een aanname van jou?
En blijkbaar weet je zelf niet wat een quote is.
Ik reageerde dus op haar voor de duidelijkheid met ;
Dus mij is het duidelijk hoor. Typisch dat shisha dit gemist heeft.
zaterdag 14 april 2018 om 21:56
Maar dan snap ik het helemáál niet dat je het zo opneemt voor TO. Voor jezelf of je eigen kind zou je het niet doen, maar je zegt tegen TO dat het voor haar kind allemaal prima is en niet uitmaakt. Ik begrijp daar niets van.
zaterdag 14 april 2018 om 21:56
Voor een kind van 1 JAAR is het zeker geen heel klein risico. Een kind van 1 jaar kan bijvoorbeeld in een dag aan diarree overlijden. Om maar wat te noemen. Dus willens en wetens meer dan 100 rauwe eieren per maand geven met het risico op een salmonella besmetting is wel degelijk Russisch roulette. Om nog maar te zwijgen van de (blijvende!) orgaanschade die een dreumes volgens mij door dit dieet kan oplopen.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 14 april 2018 om 21:57
Is dit de blog van degene die zegt in dit topic zich geen enkele zorgen te maken????

zaterdag 14 april 2018 om 22:00
Speciaal voor Shisha dan:
.Driewieler01 schreef: ↑09-04-2018 16:10Als zo een dieet voor terminale patiënten is, dan lijkt het me ook gezond voor een dreumes. Antikanker.
.Driewieler01 schreef: ↑09-04-2018 16:14Gaat om de kankercellen..
Lijkt me dat mijn kind dan niet zo goed zou krijgen, wat het wel doet.
.Driewieler01 schreef: ↑10-04-2018 08:39Allereerst heel veel sterkte!![]()
Voor de rest vind ik het advies van de oncoloog wat raar, ik kan de hele dag chips/chocola eten zonder misselijk te worden, moet dit dan maar kunnen zonder gevolgen voor mijn gezondheid? Waarom is sigaret wel schadelijk maar voedsel dat verschillende organen passeert, niet schadelijk?
.Driewieler01 schreef: ↑10-04-2018 09:37Was jij niet degene die zei dat je oncoloog zei dat je alles mag eten waar je trek in hebt, wnat dat heeft geen effect op de ontwikkeling van kanker? nogmaals, waarom is wat je in je mond stopt geen risicofactor, maar wat je inhaleert wel (rook).
Driewieler01 schreef: ↑10-04-2018 09:54Je denkt toch niet serieus dat voedsel geen rol speelt in de ontwikkeling van kanker?
zaterdag 14 april 2018 om 22:02
Volgens mij is dat niet het uitgangspunt van TO, maar iemand schreef dat het menu van kind van TO ook gevolgd wordt door kankerpatiënten als ze helemaal geen mogelijkheden meer hebben en een wanhopige laatste poging doen om het tij te keren.fashionvictim schreef: ↑14-04-2018 21:57Lees even een pagina terug, Meds quote TO die het over preventief kankerdieet heeft.
Daar reageerde TO vervolgens op met o.a. de door S-meds gequote post.
Zelf had ze volgens mij helemaal geen anti-kanker ideeën bij het menu voor haar kind.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 14 april 2018 om 22:03
Jawel zie het bericht onder dit van jouSolomio schreef: ↑14-04-2018 22:02Volgens mij is dat niet het uitgangspunt van TO, maar iemand schreef dat het menu van kind van TO ook gevolgd wordt door kankerpatiënten als ze helemaal geen mogelijkheden meer hebben en een wanhopige laatste poging doen om het tij te keren.
Daar reageerde TO vervolgens op met o.a. de door S-meds gequote post.
Zelf had ze volgens mij helemaal geen anti-kanker ideeën bij het menu voor haar kind.

zaterdag 14 april 2018 om 22:06
Door het wassen van eieren vergroot je juist bepaalde risico's. Jij ziet slaan als mishandeling en haalt dat volledig uit de context. Mishandeling bestaat uit vele vormen waar onjuiste en zelfs schadelijke voeding er een van is. Ik zeg dat ik een tik (in mijn ogen geen mishandeling) begrijpelijker en onschuldiger vindt dan een afhankelijk kind stelselmatig te over of ondervoeden.shisha schreef: ↑14-04-2018 21:52Nee niet dagelijks 4 dooiers, dat had ik zelf ook al geschreven.
Maar jij verliest ook steeds de context uit het oog, want ik schreef dat ik het geen mishandeling vond zoals slaan om rauw ei te geven.
Vervolgens werd er gedaan alsof je Russische roulette speelt met eieren, vandaar dat ik wilde benadrukken dat het heen groot risico is, maar een heel klein risico, zeker omdat to de eieren wast en alleen de dooier gebruikt.
Dit gezegd hebbende zou ik het risico zelf liever niet nemen met een jong kind.
Voor mezelf af en toe een rauw ei zou me niet uitmaken, maar ik kook of bak ze liever.

zaterdag 14 april 2018 om 22:07
Ja, ik heb het gelezen, maar die reacties van TO waren een reactie op iemand die de link legde tussen dit menu en een anti-kankerdieet.
Wat TO vervolgens aangreep om te benadrukken dat dat dan een extra mooie bijkomstigheid was, dat dit menu ook nog eens hielp om kanker te voorkomen.
Volgens mij is dat in eerste instantie helemaal niet haar overweging geweest om haar kind zo raar te voeden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning