Balletvoorstelling, dresscode man?
dinsdag 17 april 2018 om 15:24
Volgende week gaan mijn man en ik naar "het zwanenmeer" in Carré. Een cadeau voor mijn verjaardag omdat ik 1x in mijn leven een echt klassiek ballet wilde zien. In de loop der jaren ben ik regelmatig in het theater geweest en het valt me op dat het qua kleding steeds normaler lijkt te worden om in spijkerbroek te gaan. Zelf trek ik een zwart Calvin Klein jurkje aan, little black dress kan altijd, dacht ik zo.
Mijn man dacht aan een kostuum, maar twijfelt of hij dan niet overdressed zal zijn. Wat denken jullie? Kostuum, of donkere broek met zwart overhemd en colbert?
We zitten in een loge, en hebben een pauzearrangement met hapjes en champagne. Best 'chic' dus.
Mijn man dacht aan een kostuum, maar twijfelt of hij dan niet overdressed zal zijn. Wat denken jullie? Kostuum, of donkere broek met zwart overhemd en colbert?
We zitten in een loge, en hebben een pauzearrangement met hapjes en champagne. Best 'chic' dus.
dinsdag 17 april 2018 om 16:30
Ah, hou toch op. Wees blij dat er nog jonge mensen komen, anders is het snel gedaan met die linkse hobby's
Leven en laten leven. Als jij graag op pumps loopt moet je dat zelf weten, maar als iemand anders liever met Birkenstocks de deur uit gaat is dat z'n goed recht. Het heeft mij als uitvoerend musicus echt nooit geïnteresseerd hoe het publiek erbij liep. En ook niet als mede-concertbezoeker.
Toevoeging: voor het gedeelte met de hapjes en de champagne zou ik me dan wel weer wat netter kleden, dan wordt er toch meer naar je gekeken dan in de donkere zaal en gaat het om meer dan alleen de voorstelling. Ik denk dat je daar met een kostuum niet uit de toon valt.
dinsdag 17 april 2018 om 16:38
Het wordt een kostuum
Hij voelt zich prima in pak, dus in die zin niet overdressed, maar draagt het bijna nooit omdat hij het voor werk niet nodig heeft. Ik houd ervan om mooi gekleed uit te gaan en theater was voor mij altijd DE gelegenheid om dat te doen. Zijn pak is grijs en hij draagt er een zwart overhemd bij. Past mooi bij mijn jurk inderdaad.
Mijn man is gewoon een schat! Hij wist dat dit iets was op mijn bucketlist en heeft dit als cadeau voor mijn verjaardag geregeld en inderdaad vond hij dat we het dan wel 'goed' moesten doen.
Hij voelt zich prima in pak, dus in die zin niet overdressed, maar draagt het bijna nooit omdat hij het voor werk niet nodig heeft. Ik houd ervan om mooi gekleed uit te gaan en theater was voor mij altijd DE gelegenheid om dat te doen. Zijn pak is grijs en hij draagt er een zwart overhemd bij. Past mooi bij mijn jurk inderdaad.
Mijn man is gewoon een schat! Hij wist dat dit iets was op mijn bucketlist en heeft dit als cadeau voor mijn verjaardag geregeld en inderdaad vond hij dat we het dan wel 'goed' moesten doen.
dinsdag 17 april 2018 om 16:39
Ah wat leuk! Veel plezierJaneJane38 schreef: ↑17-04-2018 16:38Het wordt een kostuum
dinsdag 17 april 2018 om 18:01
YouWish schreef: ↑17-04-2018 15:43Typisch Nederlands weer om in spijkerbroek naar Carré te komen. Ik vind het er altijd zó pauper uitzien.
Hoe moeilijk kan het zijn om je die ene keer per jaar gewoon eens fatsoenlijk aan te kleden? Waar komt toch dat ‘doe maar normaal, spijkerbroek kan makkelijk’ vandaan?
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
dinsdag 17 april 2018 om 18:04
Lief van je man! Zo fijn om af en toe verwend te worden. Ons balletuitje was onderdeel van een verrassingsweekje wegens 20 jaar getrouwd. Mijn lieverd had ook kosten nog moeite gespaard.JaneJane38 schreef: ↑17-04-2018 16:38Het wordt een kostuum
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 17 april 2018 om 18:32
YouWish schreef: ↑17-04-2018 15:43Typisch Nederlands weer om in spijkerbroek naar Carré te komen. Ik vind het er altijd zó pauper uitzien.
Hoe moeilijk kan het zijn om je die ene keer per jaar gewoon eens fatsoenlijk aan te kleden? Waar komt toch dat ‘doe maar normaal, spijkerbroek kan makkelijk’ vandaan?
Ik ga naar het theater/Carré/Concertgebouw/wat dan ook om te genieten van de muziek, het spektakel, de voorstelling. En dat kan prima in kleding waarin ik me comfortabel voel. Ik heb nig nooit rare blikken gehad, of zelf gedacht ‘wat loopt die er overdreven chique bij’. En het orkest is ook nog nooit gestopt met spelen omdat iemand ontzettend zat te genieten, gekleed in overhemd en spijkerbroek.
Waar komt dat ‘ik vind dat je dat-en-dat niet mag dragen’ toch vandaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 17 april 2018 om 19:41
himalaya schreef: ↑17-04-2018 18:32Ik ga naar het theater/Carré/Concertgebouw/wat dan ook om te genieten van de muziek, het spektakel, de voorstelling. En dat kan prima in kleding waarin ik me comfortabel voel. Ik heb nig nooit rare blikken gehad, of zelf gedacht ‘wat loopt die er overdreven chique bij’. En het orkest is ook nog nooit gestopt met spelen omdat iemand ontzettend zat te genieten, gekleed in overhemd en spijkerbroek.
Waar komt dat ‘ik vind dat je dat-en-dat niet mag dragen’ toch vandaan?
Wel eens van etiquette gehoord.....?
dinsdag 17 april 2018 om 19:43
Dit dus. Niks aan toe te voegen. Gebrek aan opvoeding, vrees ik.YouWish schreef: ↑17-04-2018 15:43Typisch Nederlands weer om in spijkerbroek naar Carré te komen. Ik vind het er altijd zó pauper uitzien.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 17 april 2018 om 19:45
Die kleding is leuk voor een informele borrel bij vrienden, niet voor schouwburg- of operabezoek.Tornacense schreef: ↑17-04-2018 18:49Hij kan natuurlijk ook gaan voor iets tussen een kostuum en een jeans.
Een effen niet-jeans (donkere chino bijvoorbeeld) met een hemd of trui erbovenop.
En uiteraard niet zijn meest versleten sneakers en geen afgetrapte sportschoenen met gaten in.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 17 april 2018 om 20:15
Ik vind het nogal triest dat je weet hoe het zou moeten en dan bewust het tegenovergestelde doet om anderen (onbekenden for f sake) te irriteren. Zegt wel iets over de persoon die dat doet.Lucifermiauww schreef: ↑17-04-2018 20:07Lijkt me nu gewoon extra leuk om iets vreselijks aan te doen. Lekker bepaalde mensen irriteren de hele avond terwijl ik geniet.![]()
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
dinsdag 17 april 2018 om 20:21
dinsdag 17 april 2018 om 22:47
‘Hoe het zou moeten’.
Want in het etiquette-handboek uit de jaren 50 staat dat je in kostuum naar enen voorschtelling in den theater beheurt te gaan?
Tijden veranderen.
Mensen, gewoontes en kleding ook.
TO, veel plezier. Het ballet én Carré is zo mooi!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 18 april 2018 om 00:40
Niet alleen in het theater, ook bij bruiloften, begrafenissen etc. Nederlanders weten zich ècht niet te kleden.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
woensdag 18 april 2018 om 00:44
Ze hebben al kleding aan.
Da's al een begin.
Althans ... Ik heb nog nooit iemand naakt geweten bij een bruiloft, begrafenis of theater.
Liever een jeansbroek dan helemaal niets.
woensdag 18 april 2018 om 08:27
Dat de tijden veranderen is verder prima. Maar goed veranderen die tijden wel echt? Kijk eens naar de rest van de wereld. Je laat het in het buitenland wel uit je hoofd in een spijkerbroek te verschijnen...
Maar bewust een kloffie aantrekken om anderen (onbekenden) te irriteren vind ik van een andere orde.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.