Lijf & Lijn alle pijlers

het misantrope afvaltopic

21-03-2018 11:45 3108 berichten
Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.
Vandaag echt op de weegschaal gegaan voor het eten en ik ben 0,6 kilo kwijt ten opzichte van vorige week :cheer:
Alle reacties Link kopieren
:cheer2: Bumba

Ik was al een tijdje niet op de weegschaal gegaan, zag de bui al hangen, en ben 2 kg aangekomen.

Wij hadden zo'n literbak ijs in de vriezer liggen, waar ik steeds braaf vanaf gebleven was. Nu zat er nog een beetje in, dus ik nam van 't weekend wat in de overtuiging dat hij daarna wel door anderen leeggemaakt zou worden. Niet dus. Nu 'moest' ik gisteren wel nog meer nemen. Dus..

Ben maar weer begonnen met bijhouden op voedingscentrum. Zolang ik dat doe, schrik ik tenminste nog hoeveel kcal overal inzitten. Ook in handjes noten. (vooral in handjes noten)
Later is nu
Dreamer schreef:
17-04-2018 08:07
Het kwam ook wel een beetje chagrijnig over, ben ik bang, sorry. Hartstikke goed dat je gaat sporten :cheer2:

Maar ik weet nog dat ik 20 kg afgevallen was en nóg niet tevreden, uiteraard niet. Alles hing. En toen was ik nog maar 35.. nu ben ik 50 en die kilo's weer aangekomen.
Ooh zo had ik het niet opgevat hoor.
Maar ik snap je frustratie en daarbij is het mss voor mij wel een eye opener.
Wat een heerlijk herkenbare verhalen.
Ik heb nog steeds een kater van mijn Cheatweekend, neem zo maar ff een paracetamol. Nu met een flink glas cola zero ( mijn koffie) in het zonnetje, hopend dat de hoofdpijn zo wegzakt.
En dan bellen met de kinderpoli of ze nou eindelijk de verwijzing voor m'n dochter de deur uit hebben gedaan. Waar wij te veel eten, eet zij veel te weinig. Het is ook nooit goed hè :-D
@Dreamer: ja ongemerkt gaat overal veel kcal inzitten. Balen he?

Ik probeer nu vooral niet minder te eten, maar anders. Bijvoorbeeld ipv chocopasta op brood neem ik nu appelstroop, dat is ruim de helft in kcal.

Geen reep chocolade als ik ongesteld moet worden, maar een bakje volle aardbeienkwark. Het is evenveel kcal, maar van chocolade blijf ik vreten, terwijl ik na een halve pot kwark toch echt wel weer een tijdje vol zit. (en dus toch minder kcal eet stiekem!)

Vamiddag ga ik een stuk wandelen...
Nou, ik ben zojuist op de fiets boodschappen wezen doen. Er stond een stevig windje( het waait hier altijd) en mijn fiets trapt zwaar ( oudje) Terug 25 kilo extra belading mee. Dus ik vond mijn bekertje drinkyoghurt optiek framboos dik verdiend.
Had ook dorst. Neem een flinke slok, gatver! Vond het altijd zo lekker en dacht zo krijg ik toch wat zuivel binnen met weinig calorieën.
Hebben ze de receptuur veranderd!
Ik kijk of ik het nog aan dochter kan slijten maar anders gaat het echt door de gootsteen. Zonde.
Zowel van het geld als hoe ik me er de zware terugweg van de winkel op verheugd had...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
17-04-2018 11:47
Nou, ik ben zojuist op de fiets boodschappen wezen doen. Er stond een stevig windje( het waait hier altijd) en mijn fiets trapt zwaar ( oudje) Terug 25 kilo extra belading mee. Dus ik vond mijn bekertje drinkyoghurt optiek framboos dik verdiend.
Had ook dorst. Neem een flinke slok, gatver! Vond het altijd zo lekker en dacht zo krijg ik toch wat zuivel binnen met weinig calorieën.
Hebben ze de receptuur veranderd!
Ik kijk of ik het nog aan dochter kan slijten maar anders gaat het echt door de gootsteen. Zonde.
Zowel van het geld als hoe ik me er de zware terugweg van de winkel op verheugd had...

Ooh dat is erg ja.
Zo had ik me een keer enorm verheugd op de chocola Oreo van de Lidl. Kom thuis neem een stuk, ga over m'n nek. Ipv Oreo zat er drop in. De rest van de dag was ik niet zo vrolijk volgens mij
Tis zo'n verademing om jullie te lezen!
En herken zooooveel.. (tikte ze zittend op de bank met n bak latte machiatto erbij)
Ik blijf graag meelezen (en mss soms n beetje meeschrijven)
Zo probeer ik het ook Bumba - in plaats van die halve koektrommel heb ik gisterenavond een boterham met pindakaas gegeten. Kon prima, zo na het sporten, beter dan koekjes in ieder geval.

Heb met wel een stuk op tien (15?) samiakdropjes op - had ik toch beter die geplande banaan kunnen eten hè! Mmm. Work in progress, zeg maar. Die banaan doen we dan morgen wel.
Ja joh, elke keer dat het wél lukt is mooi meegenomen, toch? :high5:
ainne schreef:
17-04-2018 12:18
Zo probeer ik het ook Bumba - in plaats van die halve koektrommel heb ik gisterenavond een boterham met pindakaas gegeten. Kon prima, zo na het sporten, beter dan koekjes in ieder geval.

Heb met wel een stuk op tien (15?) samiakdropjes op - had ik toch beter die geplande banaan kunnen eten hè! Mmm. Work in progress, zeg maar. Die banaan doen we dan morgen wel.

Heb je die dropjes en banaan met elkaar vergeleken in een calorieën app? Ik kwam er vorige week achter dat er in een mini Marsje evenveel calorieën zitten als je een appel. Dus je begrijpt waar ik toen voor heb gekozen!
(oké je krijgt niet dezelfde vitamines en vezels binnen natuurlijk)
En 1 minimarsje is ook maar zo.. Nouja.. 1 ;-)
In ons kleine plattelandsdorpje in de middel of nowhere kwam vanmiddag de ijscoman langs. Ik ben gezwicht voor een echt Italiaans ijsje .
Wel met maar één bolletje. Da's dan weer netjes toch? :proud:
lientje69 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 19:58
0.25% gewijzigd
nou dag begon heel goed. Toen slecht nieuws en uiteraard ging ik, als een goede emotie-eter zijnde, daarna helemaal los :(
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Oh bah lollypopje.
Dat is niet leuk
Wel herkenbaar, ik ben ook zo'n emo-eter.
Sterkte! :rose:
@Lientje Dat is bij mij ook waar die extra kilo's vandaan komen. Niet geleidelijk, maar in een paar van die periodes steeds minimaal 5 in korte tijd.
Nouja morgen weer een dag.... dat zei ik gisteren ook volgens mij :(
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
elf12 schreef:
17-04-2018 16:38
Heb je die dropjes en banaan met elkaar vergeleken in een calorieën app? Ik kwam er vorige week achter dat er in een mini Marsje evenveel calorieën zitten als je een appel. Dus je begrijpt waar ik toen voor heb gekozen!
(oké je krijgt niet dezelfde vitamines en vezels binnen natuurlijk)
Yup. De dropjes waren 188 cals. De banaan (kleintje) is 90 cals.
Maar heb tijdens de lunchpauze gewandeld, voor 180 cals (volgens fitbit) dus sta sowieso weer quitte :rofl:
Lollypopje knuffel wees nket te streng voor jezelf. En poets vanavond wat eerder je tanden dat scheelt weer iets.
lollypopje schreef:
17-04-2018 17:05
nou dag begon heel goed. Toen slecht nieuws en uiteraard ging ik, als een goede emotie-eter zijnde, daarna helemaal los :(
:hug: Inderdaad niet te streng zijn. Er is altijd wel een volgende dag om opnieuw te beginnen met gezond eten.
Ik heb een gastric bypass gehad een half jaar geleden.
Zaaaalig waren die eerste maanden. Ik gaf niks meer om eten. Ja ik at, maar ik kon ook net zo goed niet eten. Moest echt mij aan mijn eetschema houden om regelmatig en gezond te eten (en dus niet te weinig).
Helaas merk ik nu alweer dat de behoefte aan eten als vanouds terugkomt. Er zijn nog wel dagen dat ik er niet bij stil sta, maar als ik mij erg verveel, dan leef ik weer van eetmoment naar eetmoment. Zo balen!!
Jammer Zanahoria.

En sterkte Lollypopje. Ik hoop dat je je emo-eetbui naar wat gezonds hebt om kunnen buigen.

Ik wilde vanavond wat verder met de hond lopen, want vandaag met auto naar werk en wat ik gezond wilde koken was niet in huis, dus het werd 'dan maar' patat. Maar de hond wilde niet. :|
Later is nu
Balen Dreamer. Daar heb je je hond toch voor om aan je stappen te komen :P

Lollypopje sterkte met het slechte nieuws.

Zanahoria dus de zin in eten is er weer. Maar je kan alleen maar kleinere porties eten toch? Door de maagband?

Het blijft moeilijk. Ik vind het lastige met eten dat het overal is. Voortdurend heb je verleidingen om je heen qua eten en drinken. Ik heb deze week veel boodschappen besteld via AH online. Veel lekkere gezonde dingen maar ook snaai voor mijn gezin.

Ik voel me ook een beetje zielig en heb daardoor enorm de behoefte om een zak chips leeg te kanen of een bak ijs leeg te lepelen. Maar dan blijf ik chubbie en voel ik me nog steeds zielig. Ik probeer de neiging maar te weerstaan.

Gisteren en eergisteren twee hele goede eetdagen gehad. Dus dat wil ik nu niet op het spel zetten voor een avondje emo schransen.
ik ben vanavond wel van de chocola afgebleven...
in plaats daarvan een kleine zak drop/fruit-duo's leeggegeten...
wat nog steeds 180 gram was...
daarna misselijk

Hopelijk nu wel weer klaar
Lollypopje: :hug:

Bumba: Goed bezig! :cheer2:

Ik ben vandaag van de ongezonde zooi afgebleven. Op net twee kleine stukjes pure chocola na. Maar ik ben trots op mezelf dat ik het bij twee kleine stukjes gehouden heb :-)
Ik had vanmorgen voor 10 uur al 7500 stappen gezet en een paar hele mooie foto's gemaakt. Daarna 2 uur op mijn kont gezien bij mijn schoonmoeder (zonder koekje bij de koffie).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven