Is dit te snel?

17-04-2018 15:16 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een geruime tijd ben ik een stille meelezer en nu toch maar een account aangemaakt voor wat advies en misschien andere inzichten.
Ik ben sinds 8 maanden gescheiden na een huwelijk van ruim 10 jaar.
We hebben samen 1 kind en hebben co-ouderschap wat goed gaat, zowel voor kind als voor ons.
Nu komt ex-partner pas met de meededeling dat hij een nieuwe vriendin heeft, een moeder van school( haar kind zit bij ons kind in de klas).
Leuk voor hem dat hij weer opnieuw de liefde aan het ontdekken is maar de relatie is pas een paar weken( wel al serieus volgens hem) en hij heeft het er al over om kind in te lichten.
Ik heb aangegeven dat ik dit erg snel vind, paar weken relatie is in mijn ogen nog begin stadium en nog lang geen stabiele basis om nu al kind in te betrekken, eerst maar is kijken of alles na de roze wolk ook nog leuk is voordat kind hiermee wordt geconfronteerd.
Hij heeft het aangehoord maar zei er verder niet veel op.
Ik heb hem advies gegeven om eerst wat info hierover te gaan lezen voordat je zo een belangrijke mededeling doet bij kind en hoe je dit het beste kan aanpakken.
Nu mijn vraag; is dit onredelijk van mij dat ik niet meteen mee ga hierin?
anoniem_368052 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 20:58
Reden: Update
0.00% gewijzigd
Tess1981 schreef:
17-04-2018 17:43
Ik vind het dubbel. Eigenlijk te snel maar aangezien de kinderen elkaar kennen kan het zomaar zo zijn dat dit via een andere weg bij jullie kindje komt en dat lijkt me niet wenselijk. Er hoeft ook niet meteen samengewoond of afgesproken te worden als jullie kind bij hem is toch?
Kindje? Weten we al hoe oud de koter in kwestie is?
Yakatani schreef:
18-04-2018 13:47
aanname:
Huwelijk van meer dan tien jaar + basisschoolleeftijd
Kind zal een jaar of 8 zijn (kan er jaar of 2 naast zitten)
Eidde schreef:
18-04-2018 13:33
Dat is al erg genoeg. Waarom het erger maken en zeggen dat moeder zich niet meer met vader mag bemoeien als het om welzijn kind gaat? Dat is toch van de zotte?
Ze mag zich er tegenaan bmoeien en hij hoeft er niets mee te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Yakatani schreef:
Ja : zes
lilalinda schreef:
18-04-2018 13:22
een scheiding
met alles wat daarbij hoort
lullig he? van ouders
Zeker lullig en had het heel graag anders gezien. We hebben het beste van het slechtse gemaakt dmv goede co-ouder regeling, regelmatig overleg, niet lelijk over elkaar praten enz. Daarom zou ik het jammer vinden als hierdoor een kink in de kabel komt.
Hij hoeft niet te zeggen dat ze een relatie hebben.

Alleen zeggen dat de moeder van klasgenootje af en toe bij hem blijft logeren.

Als ze ook in zijn huis komt als hij er niet is, wordt het een ander verhaal.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Chippiegek schreef:
18-04-2018 14:02
Zeker lullig en had het heel graag anders gezien. We hebben het beste van het slechtse gemaakt dmv goede co-ouder regeling, regelmatig overleg, niet lelijk over elkaar praten enz. Daarom zou ik het jammer vinden als hierdoor een kink in de kabel komt.
Dat is ook jammer, dus zou zeggen ga het gesprek met hem aan.
Yakatani schreef:
Relatie van 10 jaar, 8 maanden uit elkaar -9 maanden zwangerschap, als ze direct zwanger was is het max 10 jaar oud.
Het zit in ieder geval op de basisschool maar is dat verder van belang?
blijfgewoonbianca schreef:
18-04-2018 13:55
Ja : zes
Chippiegek schreef:
Maar dat hoeft dus niet he? Daar ben jij zelf bij
Chippiegek schreef:
Welke kink?
Vind het grappig dat er zoveel wordt rondgebazuind over ''de welzijn van het kind''.
Ik denk dat het kind er sowieso baat bij heeft als een van de ouders enigszins een structuur creëert van een normale thuis omgeving.

Om je vraag te beantwoorden, ja het is snel, maar alsnog de keuze van de vader. De link naar het welzijn van het kind snap ik niet echt. Ik bedoel het welzijn van het kind is genoeg beschadigd door de scheiding zelf. Als het kind snapt dat mama en papa niet van elkaar houden en daarom niet meer samenwonen, dan kan je best uitleggen dat een van de ouders een nieuwe partner heeft, tevens zit er een verschil in het inlichten. Je hebt inlichten van papa heeft een nieuwe partner en gewoon stapje voor stapje kennismaken. Uit je tekst is niet op te maken in hoeverre de vader het kind wilt inlichten, of slechts de partner wilt introduceren, op welke manier dan ook.

Dat de nieuwe partner de moeder is van een school/klasgenoot is misschien extra confronterend voor jou, omdat je ex partner zijn leven vervolgd met iemand die je weleens tegenkomt, maar dit doet er verder eigenlijk niet toe. Tevens kun jij de relatie van je ex te snel vinden, en hier mag jij je mening zoals ''begin stadium'' en ''geen stabiele basis'' zeker over geven.
Uit je tekst proef je zowat dat jij deze relatie helemaal niets vindt en je het niet over je lippen kunt krijgen om deze als serieus te bestempelen. Echter heb jij geen inzicht in de relatie en de onderlinge verhouding en zegt jouw mening niets over de daadwerkelijke relatie.

En draai het ook eens om, de vader van je kind heeft een nieuwe relatie, is hier blij mee, wil dit delen met zijn kind en licht jou op voorhand hierover in. Je reactie is dat je het te snel vindt en dat hij maar info moet gaan opzoeken over hoe hij dit aan zijn kind moet vertellen. Ik neem aan dat de vader zijn kind goed kent, het feit dat jij hem dan maar vertelt dat hij info moet gaan opzoeken over hoe met zijn kind te communiceren over dit onderwerp, kan als betuttelend overkomen.

Zo komt jouw handelen denk ik ook over op je ex partner, je bagatelliseert als het ware zijn relatie en je gaat hem vertellen wat hij ''beter zou kunnen gaan doen''. Ik denk dat hij daarom ook terughoudend is met zijn reactie.

Ben jij nu onredelijk? Niet in de zin van het is meer dan redelijk dat je de belangen van je kind vooropstelt en kritisch nadenkt over dergelijke ingrijpende veranderingen in het leven van jouw kind.

Ik vind het wel onredelijk, of eerder gezegd hypocriet dat er nu wordt gedaan alsof het welzijn van het kind ingrijpend beschadigd zal gaan worden, hier hebben jullie beiden al voor gezorgd door uit elkaar te gaan, het omgaan en kennismaken met nieuwe partners is een logisch gevolg van jullie handelen.
Raoul123 schreef:
18-04-2018 14:31

Om je vraag te beantwoorden, ja het is snel, maar alsnog de keuze van de vader. De link naar het welzijn van het kind snap ik niet echt. Ik bedoel het welzijn van het kind is genoeg beschadigd door de scheiding zelf. Als het kind snapt dat mama en papa niet van elkaar houden en daarom niet meer samenwonen, dan kan je best uitleggen dat een van de ouders een nieuwe partner heeft, tevens zit er een verschil in het inlichten. Je hebt inlichten van papa heeft een nieuwe partner en gewoon stapje voor stapje kennismaken. Uit je tekst is niet op te maken in hoeverre de vader het kind wilt inlichten, of slechts de partner wilt introduceren, op welke manier dan ook.

staat toch echt in de Openingspost hoor, dat vader de nieuwe mevrouw wil introduceren.

de reden waarom het wijs is om te wachten, is omdat een relatie vaak uitgaat. het is zo lullig als een kind steeds weer geconfronteerd wordt met mevrouwen(/meneren) waar hij weer afscheid van moet nemen
Omdat 1 van beide ouders de nieuwe liefdes te snel introduceert.

Het is ook niet nodig, je kunt prima een relatie met een nieuwe partner opbouwen zonder kinderen te betrekken.

Maar goed, het is aan de ex van TO, hoe hij hier mee omgaat.
Ik ben altijd zo blij he voor die mensen die blijkbaar niks hebben meegemaakt in hun leven en zo'n fantastisch huwelijk hebben dat ze zich niet kunnen voorstellen dat er ook verdomd goede redenen kunnen zijn om te gaan scheiden en dat dat zelfs het beste voor de kinderen zou kunnen zijn in sommige gevallen. Echt, ik wou dat dat sprookje voor iedereen waarheid was zodat we de mensen die wel gaan scheiden met zijn allen kunnen veroordelen maar helaas gaat dit sprookje dus niet voor iedereen op..
To ik ben blij voor jullie dat jullie co ouderschap goed verloopt, daar is al veel mee gewonnen. Ik vind het ook wat snel om nu al een nieuwe vlam te introduceren, jij kunt hem jouw mening daarover geven maar ik ben bang dat het aan hem is wat hij daarmee doet.
lizenlotte schreef:
18-04-2018 14:46
Ik ben altijd zo blij he voor die mensen die blijkbaar niks hebben meegemaakt in hun leven en zo'n fantastisch huwelijk hebben dat ze zich niet kunnen voorstellen dat er ook verdomd goede redenen kunnen zijn om te gaan scheiden en dat dat zelfs het beste voor de kinderen zou kunnen zijn in sommige gevallen. Echt, ik wou dat dat sprookje voor iedereen waarheid was zodat we de mensen die wel gaan scheiden met zijn allen kunnen veroordelen maar helaas gaat dit sprookje dus niet voor iedereen op..
:there:
lizenlotte schreef:
18-04-2018 14:46
Wat een onzin om te zeggen dat mensen niets mee gemaakt hebben, als ze een fantastisch of een " gaat wel " huwelijk hebben. Alsof er dan nooit iemand in je naaste omgeving ziek wordt, baan verliest, dood gaat,.... Echt flauwekul.
Daar heb je gelijk in, dat is net zulke flauwekul als vanachter je schermpje oordelen over de scheiding van iemand die je niet kent..
lizenlotte schreef:
18-04-2018 15:01
Daar heb je gelijk in, dat is net zulke flauwekul als vanachter je schermpje oordelen over de scheiding van iemand die je niet kent..
Ik gok dat hij een narcistist bleek te zijn.
anoniem_359747 wijzigde dit bericht op 18-04-2018 15:13
71.24% gewijzigd
lizenlotte schreef:
18-04-2018 15:01
Als er geen agressie is, geen verslavingen en dat soort dingn maakt scheidenkinderen niet Gelukkiger. Ouders vaak ook niet. Is gewoon uitgezocht, hoor, verzin ik niet zelf. Dus ja, in die zin hb ik zeker een oordeel over " ik vind het niet meer zo leuk scheidingn " .
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 18-04-2018 15:07
0.41% gewijzigd
Raoul123 schreef:
18-04-2018 14:31
Vind het grappig dat er zoveel wordt rondgebazuind over ''de welzijn van het kind''.
Ik denk dat het kind er sowieso baat bij heeft als een van de ouders enigszins een structuur creëert van een normale thuis omgeving.

Dat de nieuwe partner de moeder is van een school/klasgenoot is misschien extra confronterend voor jou, omdat je ex partner zijn leven vervolgd met iemand die je weleens tegenkomt, maar dit doet er verder eigenlijk niet toe. Tevens kun jij de relatie van je ex te snel vinden, en hier mag jij je mening zoals ''begin stadium'' en ''geen stabiele basis'' zeker over geven.
Uit je tekst proef je zowat dat jij deze relatie helemaal niets vindt en je het niet over je lippen kunt krijgen om deze als serieus te bestempelen. Echter heb jij geen inzicht in de relatie en de onderlinge verhouding en zegt jouw mening niets over de daadwerkelijke relatie.

En draai het ook eens om, de vader van je kind heeft een nieuwe relatie, is hier blij mee, wil dit delen met zijn kind en licht jou op voorhand hierover in. Je reactie is dat je het te snel vindt en dat hij maar info moet gaan opzoeken over hoe hij dit aan zijn kind moet vertellen. Ik neem aan dat de vader zijn kind goed kent, het feit dat jij hem dan maar vertelt dat hij info moet gaan opzoeken over hoe met zijn kind te communiceren over dit onderwerp, kan als betuttelend overkomen.

Zo komt jouw handelen denk ik ook over op je ex partner, je bagatelliseert als het ware zijn relatie en je gaat hem vertellen wat hij ''beter zou kunnen gaan doen''. Ik denk dat hij daarom ook terughoudend is met zijn reactie.

Ben jij nu onredelijk? Niet in de zin van het is meer dan redelijk dat je de belangen van je kind vooropstelt en kritisch nadenkt over dergelijke ingrijpende veranderingen in het leven van jouw kind.

Ik vind het wel onredelijk, of eerder gezegd hypocriet dat er nu wordt gedaan alsof het welzijn van het kind ingrijpend beschadigd zal gaan worden, hier hebben jullie beiden al voor gezorgd door uit elkaar te gaan, het omgaan en kennismaken met nieuwe partners is een logisch gevolg van jullie handelen.
Ik wil even duidelijk maken dat ik zeker hem zijn nieuwe liefde gun, dat dat niet zo overkomt vind ik jammer. Je hebt zeker een punt als je zegt dat ik het mischien betutteld heb overgebracht, dit is iets waar ik mee aan de slag kan in de toekomst, het is namelijk niet mijn bedoeling geweest om zijn relatie te bagitaliseren. Het was gewoon bedoeld als "tool" hoe je dit het beste kan aanpakken ipv plompverloren de mededeling te doen.
lilalinda schreef:
18-04-2018 14:19
Maar dat hoeft dus niet he? Daar ben jij zelf bij
Dat is helemaal waar vandaar dat ik ook hier om feedback vraag zodat ik niet alleen op mijn eigen mening en gevoel af ga en daar tips en inzichten uit kan halen.
Amant schreef:
18-04-2018 15:03
Ik gok dat hij een narcistist bleek te zijn.
Dat is jouw gok, in geen enkele opmerking van mij heb ik lelijk over hem gepraat, zal ik ook niet gaan doen.
Chippiegek schreef:
18-04-2018 15:10
Dat is jouw gok, in geen enkele opmerking van mij heb ik lelijk over hem gepraat, zal ik ook niet gaan doen.
Sorry, dat was niet aan jou gericht. Ik had duidelijker moeten zijn.
lilalinda schreef:
18-04-2018 14:43
staat toch echt in de Openingspost hoor, dat vader de nieuwe mevrouw wil introduceren.

de reden waarom het wijs is om te wachten, is omdat een relatie vaak uitgaat. het is zo lullig als een kind steeds weer geconfronteerd wordt met mevrouwen(/meneren) waar hij weer afscheid van moet nemen
Omdat 1 van beide ouders de nieuwe liefdes te snel introduceert.

Het is ook niet nodig, je kunt prima een relatie met een nieuwe partner opbouwen zonder kinderen te betrekken.

Maar goed, het is aan de ex van TO, hoe hij hier mee omgaat.

De mate van introduceren is veelzeggend, je kunt geïntroduceerd worden als de nieuwe levenspartner, maar ook als de vriendin van papa, die weleens samen wat leuks gaan doen, of begin nog kleinschaliger als dit moet. De mate waarin moeten de ouders zelf bepalen, die kennen het kind het beste en weten hoe deze hierop reageert. Ik neem aan dat de vader zijn eigen kind kent en zelf wel kan inschatten of dit goed is voor het kind. Dit wordt weggewuifd omdat vader ''op de roze wolk zit''. Dat vind ik zeer onredelijk, ik denk dat de vader, zeker gezien de omstandigheden rekening houdt met het kind.

Ik dacht dat uit mijn reactie bleek dat ik TO wel snap, waarom ze zo reageert, mijns inzien is ze ook niet onredelijk. Er is echter een aspect van dit verhaal wat ik hypocriet vind, welke ik toelicht in mijn eerdere reactie.
Je hoeft me ook niet in jip en janneke taal uit te leggen dat een hoog verloop van nieuwe partners niet goed is voor het kind. Echter is daar in deze situatie toch geen sprake van, we hebben het over de eerste relatie na de scheiding. Er is hier misschien(!) sprake van dat een van de ouders een partner te snel introduceert. Wij hebben geen inzicht hierin, slechts de subjectieve beschrijving van TO, die eerder op zoek lijkt te zijn naar bevestiging van haar eigen mening, dan dat ze daadwerkelijk kritisch kijkt naar haar eigen ''(on)redelijke'' handelen.
anoniem_358752 wijzigde dit bericht op 18-04-2018 15:30
Reden: spelfout
0.33% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven