Date loopt mis

21-04-2018 17:14 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had al een tijdje erg leuk contact met een man via een datingsapp. Hij woonde maar 10km bij mij vandaan en na een tijdje contact ben ik bij hem langs geweest. Er was meteen een klik en we hebben 3 uur lang op de bank zitten kletsen. Toen ik weer naar huis ging stuurde hij meteen een kusje op whatsapp.

Via whatsapp planden we meteen een nieuwe afspraak voor 2 dagen erna. Wederom was het die avond weer erg gezellig! En de dag erna gingen we lekker touren en eten bij hem achterthuis. De dagen volgden en we zagen elkaar zowat om de dag. We lagen ‘s avonds lekker tegen mekaar aan op de bank en er gebeurde verder niets en dat voelde vertrouwd. Toen besloten we te gaan borrelen, en omdat het zo goed voelde bleef ik slapen en hadden we afgesproken nog geen seks te hebben, pas wanneer ik er klaar voor was. Hij gaf mij alle vertrouwen en ik durfde uit te spreken dat ik kriebels in mijn buik kreeg.

Omdat het zo vertrouwd voelde gebeurde er uiteindelijk toch wel wat, ik dacht wat maakt het uit? We hebben het leuk, kunnen over alles praten en hij wilde tenslotte ook iets serieus weer opbouwen. Dat is 2 keren gebeurd en tussendoor hebben we ook nog 2 nachten gewoon geslapen zonder dat er wat gebeurde.

Begin deze week was hij ineens stiller via whatsapp en belde mij niet meer uit zichzelf. Ik begreep der niks van en hij zei telkens dat hij druk was met werk of andere dingen, maar ik zag hem wel steeds online. Het maakte mij zo onzeker dus ik ging hem controleren. En zei een keer een beetje boos dat ik het niet leuk vond dat ie niets zei terwijl ik hem wel online zag. Ook belde een goede vriendin mij op en vertelde dat ze hem online zag op de datingsapp waar ik hem op had leren kennen, terwijl hij zei er niks meer mee te doen. Toen werd ik verdrietig en dacht zie je nou wel, hij bedonderd mij! Ik hoor bijna niks meer maar hij heeft wel tijd om daar op te zitten.

Ik heb hem toen opgebeld en gevraagd of hij me wel echt serieus leuk vond. Als dat niet zo was dan zou hij dat wel eerlijk zeggen zei hij. Ik heb hem toen geconfronteerd dat ik wist dat ie nog regelmatig op die app online was, en dat ik het ontzettend vreemd vond dat hij bijna geen initiatief meer toonde naar mij toe. Volgens hem was hij berichten aan het verwijderen op die app. En ik moest hem niet zo controleren en hij had geen zin in die drama! Die avond was die niet meer online want hij beweerde dat ie optijd ging slapen. Ik ben langs zijn huis gereden (ja heel stom, onzekerheid) en zag daar een auto bij zijn huis staan van een meid. De volgende dag heb ik nog gevraagd of er een ander was en heb ik verteld dat ik dat heb gezien. Toen zei hij dat het een gewone vriendin was die nog langs kwam voor zijn verjaardag, en tegen mij doodleuk zeggen dat hij ging slapen. Ik geloof er niks meer van, alles leek zo leuk en ik vertrouwde die vent.

Gisteren zou ik naar hem toe gaan en er over praten. Hele dag hoorde ik niks en tegen 20:00 pas een appje dat ik niet hoefde te komen want hij had er even geen zin in. Ik vroeg hem of het klaar was, en dan zegtie ook nog doodleuk dat ie dat niet zegt maar even rust wil. Ik heb die app zelf weer aangemaakt en zie hem constant online. Ik voel me zo bedonderd! Het leek zo leuk en zo serieus tussen ons. Vorige week waren we bijna alle dagen samen zelfs. Ik heb dit vaker mee gemaakt en het maakt me ontzettend onzeker.

Ik heb helaas nog kleren van hem thuis liggen die hij nodig heeft voor zijn werk. Maar ik heb de puf niet meer om contact met hem te zoeken.

Het voelt zo ontzettend rot, weet even niet hoe ik er mee om moet gaan! :( Wat moet ik hiermee? Ik weet dat ik zelf ook niet alles goed heb gedaan door mijn onzekerheid. Hij is zo leuk, maar het maakt mij zo onzeker. Straks had ie wel gelijk dat ik me druk maakte om niets, maar als hij telkens op die datingsapp zit terwijl wij al een tijdje serieus met elkaar afspreken en samen slapen. Ik weet het echt niet en voel me zo verdrietig omdat alles zo leuk leek!!!!

Het liefst bel ik hem op of ga naar zn huis, maar hij wil even rust en ik heb er ook niet meer zo de puf voor. Laten rusten doet ook zo zeer!
redrose91 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 17:19
1.97% gewijzigd
padme84 schreef:
21-04-2018 19:31
Ik vind je verhaal heel herkenbaar uit de tijd dat ik nog aan het daten was. Aantal keer zelfde meegemaakt, dat een man opeens het leek te laten verwateren, terwijl er vlak ervoor nog veel enthousiasme was. Ik vond dat ook heel moeilijk en ik wist ook nooit hoe ik er mee om moest gaan. Mijn insteek is: als je iemand niet (meer) leuk vind, dan zeg je dat gewoon. Dat laten doodbloeden is in mijn ogen vele malen pijnlijker en brengt zoveel onduidelijkheid en drama met zich mee.

Ik ben na een aantal ellendige mislukkingen gestopt met daten en toen kwam ik opeens mijn, inmiddels, man tegen. Er waren geen vaagheden, geen onduidelijkheden, geen onzekerheid...was zoveel anders dan het daten wat ik ervoor gedaan had. Verschil was ook dat ik mijn man niet van een datingsite ken (alle dates ervoor waren via datingapps) en dat we gezamenlijke vrienden hebben wat een soort extra gerust gevoel gaf.

Het zal niet in alle gevallen zo zijn, maar het daten via internet lijkt toch vooral dit soort figuren te trekken, die misschien wel alle opties open willen houden en zich makkelijk en snel weer verschuilen op internet.
Prachtig verhaal. Ik herken het ook niet alleen in mezelf maar vriendinnen van mij maken hetzelfde mee, ook via internetdaten. Ik denk dat ik maar moet wachten totdat ik iemand in reallife tegen kom.
padme84 schreef:
21-04-2018 19:47
Ja precies. Ik ben echt geen eng mens verder...maar als je wekenlang leuk contact heb met iemand, het gaat vanzelf en je ziet elkaar vaak etc. en van de één op de andere dag is er opeens iets 'anders', je hoort weinig, er wordt geen nieuwe afspraak gemaakt....dan ga je twijfelen. Eerst aan jezelf: heb ik wat verkeerd gedaan of gezegd? Je gaat in je hoofd automatisch lopen zoeken naar de 'fouten' of naar aanwijzingen. Maar daarna heb ik ook dingen gedaan als kijken of iemand online was, herhaaldelijk vragen of er wat is en ja, ook ik ben zelfs wel eens zomaar naar iemand toe gereden om verhaal te halen.

Zeggen dat iemand het maar gewoon moet laten gaan, als zoiets als dit gebeurt, snap ik. En zou ik zelf ook zeggen en vinden, eigenlijk...maar als je er zelf middenin zit dan voelt het gewoon zo onbegrijpelijk allemaal. En niet te vergeten: je bent aan het daten omdat je graag een relatie wil, als iets dan leuk lijkt te gaan en opeens wordt het 'vaag', dan ben je teleurgesteld en wil je de situatie veranderen. Het één volgt logisch op het andere, dat het niet echt zinvol is, is een tweede.
Ik zou zelf ook het advies aan een ander geven van laat het rusten, controleer niet, laat gaan want je weet genoeg. Maar zoals je zegt je zit er zelf middenin en dat is zo anders, ik heb gevoelens voor hem en we waren zoveel samen. Gezellig knus op de bank voor de tv, niks aan ons hoofd. Ik mis dat gewoon enorm, het leek zo vertrouwd.
Laloba schreef:
21-04-2018 19:48
Ik vind dat je gedrag iets te heftig was, maar ik snap het gevoel wel.
Denk ook dat je onderbuik gevoel over deze man gelijk had.

Ipv je vermoedens over deze man bevestigd willen zien, kun je ook wat meer op je gezonde verstand vertrouwen en de situatie ook zo aanpakken.

Ik had geen contact meer gezocht. En het laten gaan als ik het zo voelde. Niet iedereen meent wat hij zegt. Je kunt beter vertrouwen op daden dan op woorden.
mooi gezegd! :)
Bloody_Mary schreef:
21-04-2018 18:01
Hij heeft je idd bedonderd. Die string was wel n red flag van formaat
Ik heb ook weleens met meerdere mannen in dezelfde periode gedate. Ik zie dat niet als iemand bedonderen. Je hebt toch geen relatie? Met de een is het daarna serieus geworden, met de ander niet.
Coco87 schreef:
21-04-2018 20:11
Hallo! Die string was al een duidelijk teken dat hij met een andere vrouw aan het rommelen was. Hij gaf je het "bewijs" dat er iets niet klopte zó op een presenteerblaadje. En nóg ga je op onderzoek uit en drama maken. Right...
Sinds wanneer mag iemand geen boosheid of ongenoegen voelen wanneer hij/zij belazerd worden? Ik zou ook ‘not amused’ zijn. De acties die volgen zouden wel anders zijn maar ieder z’n ding.
Je hebt het verpest bij hem, als ik hem was was ik er ook klaar mee geweest.
Checken wanneer de ander online is(dat je daar op let trouwens, heb je niks beters te doen) en dan thuis gaan controleren.
Dan ook nog zeggen dat hij je bedonderd heeft terwijl er nog helemaal geen exclusiviteit is..
Meeste mensen zijn denk ik allergisch voor zulk claimgedrag
Hoe weet je dat die auto van een meid is?
Ananas schreef:
21-04-2018 20:38
😁
Ananas schreef:
21-04-2018 20:38
Roze?
Marte007 schreef:
21-04-2018 20:28
Sinds wanneer mag iemand geen boosheid of ongenoegen voelen wanneer hij/zij belazerd worden? Ik zou ook ‘not amused’ zijn. De acties die volgen zouden wel anders zijn maar ieder z’n ding.
Ik zeg ook niet dat ze niet mag voelen wat ze voelt, ik zeg alleen dat haar controleer-acties niet nodig waren omdat die man al lang had laten zien dat hij met een ander bezig was. En daarmee dus al haar vermoedens kon bevestigen.
TO mag natuurlijk wel verwachten dat er sprake is van exclusiviteit. Ik zou het zelf ook vanzelfsprekend vinden en zelfs zonder te overleggen. Niet iedereen denkt daar hetzelfde over, maar dat is ook helemaal niet belangrijk, want het gaat om TO en haar standpunt in deze.
Nu gebleken is dat haar date niet exclusief wil zijn kan zij haar conclusies trekken. Accepteren of niet. Voor mij zou al dat controlerende gedoe niets zijn. Ik begrijp TO in dat opzicht ook niet. Dat zij zich bedonderd voelt begrijp ik wel.
Pfff.... ik zou echt zo niet blij zijn met je gedrag en het zou me aanvliegen. Gewoonweg bizar dat je langs zijn huis gaat rijden, hem gaat controleren e.d. Ik vind dat echt niet oké.
Kom op zeg, deze kerel loog haar glashard voor met zijn smoesjes. Hij verdient een dreun op zijn gezicht. Geen begrip.
Coco87 schreef:
21-04-2018 20:47
Ik zeg ook niet dat ze niet mag voelen wat ze voelt, ik zeg alleen dat haar controleer-acties niet nodig waren omdat die man al lang had laten zien dat hij met een ander bezig was. En daarmee dus al haar vermoedens kon bevestigen.
Dat klopt.. maar een beetje zorgvuldigheid door middel van onderzoek is niets mis mee. Gaat TO ver? Ik vind van wel. Maar direct weglopen terwijl een verklaring wel kán kloppen is ook zo wat.. dan zou waarschijnlijk de helft gezegd hebben; doe niet zo paranoïde.

On topic; TO, je hebt gedaan wat je hebt gedaan wat volgens mij het einde niet heeft veranderd, hooguit versneld.. maar dat zullen we nooit écht weten. Zorg goed voor jezelf, volgende keer eventuele verwachtingen uitspreken (ik las iets over verwachtingen en exclusiviteit en verwachtingen zijn natuurlijk strikt persoonlijk) en eerder loslaten. Je hoeft geen 14 bevestigingen te hebben in dit soort gevallen, denk ik. Dan gewoon opstappen, dan ben je misschien ook minder boos en gekwetst.
Redrose91 schreef:
21-04-2018 17:45
Wat moet je dan doen als je door hebt dat een man gewoon constant online is op whatsapp en niks naa mij stuurd en telkns online is op die datingsapp waar je bijna dagelijks mee afspreekt, serieuze gesprekken mee hebt en hij zelf aan geeft wel een relatie te willen met mij.. ?

Moet je je dan maar doodleuk stilhouden en doorgaan met afspreken? Terwijl hij zelf zei niks meer te doen met die app omdat hij mij had. Ik word daar onzeker van sorry. Het leek al een begin van een relatie...
Blokkeren en verder gaan is ook een optie.
Je hoort het wel bij mannen: "als zij maar niet dit had gedaan, dan had ik niet hoeven...*iets engs*"

Maar dat geldt voor jou net zo goed.

Ga maar een tijdje niet daten en eens bij jezelf onderzoeken waarom je zo obsessief wordt wanneer een man die je net kent niet precies doet wat jij wilt.
En ineens kreeg ik een appje van hem een uur geleden: heey *****, sorry dat ik niks meer heb laten horen maar ik wil er over nadenken. We hadden het wel erg leuk samen, ik mis je maar wil dat gedoe niet steeds en wil vrij gelaten worden zonder dat drama aldoor.

Pfff.... ik heb nog niks terug gestuurd. Ik vind hem leuk, maar vertrouw hem gewoon niet. Wat is gevoel en verstand toch moeilijk zeg!
Redrose91 schreef:
21-04-2018 18:10
Bedoel hij zei telkens dat ie wel een relatie wou, vrijheid wil en dat kan ik hem zeker geven
Maar kennelijk zei hij dat al eerder. Wat dacht jij dat hij daar mee bedoelde? Ik vind dat wel opmerkelijk: hij wil een relatie, hij wil vrijheid. (?)
Redrose91 schreef:
21-04-2018 23:41
En ineens kreeg ik een appje van hem een uur geleden: heey *****, sorry dat ik niks meer heb laten horen maar ik wil er over nadenken. We hadden het wel erg leuk samen, ik mis je maar wil dat gedoe niet steeds en wil vrij gelaten worden zonder dat drama aldoor.

Pfff.... ik heb nog niks terug gestuurd. Ik vind hem leuk, maar vertrouw hem gewoon niet. Wat is gevoel en verstand toch moeilijk zeg!
Vertaling: de sex was goed. Ik mis de sex. Ik wil weer de sex, maar heb geen zin in iets serieus en haar bezitterigheid. Ik wil haar sex, maar wil ook gewoon andere meiden neuken.
Let’s go Brandon!
Redrose91 schreef:

Dit lijkt me het moment om je middelvinger op te steken en verder te gaan. Genoeg anderen toch?
Redrose91 schreef:

Wat hij zegt is dat hij wel seks wil, maar niet alleen met jou (dus ook met anderen). Hij wil geen relatie met je, slechts seks wanneer het hem uitkomt.
Jij zoekt exclusiviteit op seksgebied en bent te wanhopig op zoek naar een relatie met hem; dat zul je bij hem niet nu en niet in de toekomst vinden. Je ziet toch dat jullie intenties compleet tegenovergesteld zijn en dus niet matchen? Dus zo moeilijk lijkt het me niet; daar zit geen toekomst in. Vraag me ook af waarom je een relatie zou willen met iemand die je niet vertrouwt. Lijkt me goed om je standaard iets hoger te leggen, anders blijf je gekwetst worden en zal dat je controlerende gedrag alleen maar versterken en zul je de ander daarmee alleen maar van je wegjagen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 22-04-2018 05:42
2.76% gewijzigd
Fizzyhideous schreef:
21-04-2018 20:40
Roze?
Of een smart
Redrose91 schreef:

Hij wil met je scharrelen (niks mis mee trouwens) maar jij verwacht meer. Dus afkappen nu voordat je jezelf echt onmogelijk belachelijk maakt.
lucky82 schreef:
22-04-2018 05:45
Hij wil met je scharrelen (niks mis mee trouwens) maar jij verwacht meer. Dus afkappen nu voordat je jezelf echt onmogelijk belachelijk maakt.
Dan had ie dat eerlijk moeten zeggen. In het begin zei hij aldoor dat hij iets serieus wilde. Hij wou niet meer alleen zijn en was ook toe aan een relatie om iets moois op te bouwen blabla. Hij gaf mij echt de indruk dat wij een stel gingen worden. In bed pakte hij me vorige week nog vast en zei: ik ben verliefd! Ik hou van je! En nee dat was niet om een potje seks te hebben.
Ik ben ook weer een goed persoon om keurig terug te appen. Heb zonet terug gestuurd dat ik me er niet goed bij voel, ookal had ik het ontzettend leuk en mis ik je. Het is beter dat we hier niet mee doorgaan, want ik wil me goed voelen bij iemand en ik denk niet dat wij op 1 lijn zitten. Van de week kan je heus wel even gewoon een bakkie halen om je kleren dan op te halen.

Pff wat was dit moeilijk!
Redrose91 schreef:
22-04-2018 06:16
Dan had ie dat eerlijk moeten zeggen. In het begin zei hij aldoor dat hij iets serieus wilde. Hij wou niet meer alleen zijn en was ook toe aan een relatie om iets moois op te bouwen blabla. Hij gaf mij echt de indruk dat wij een stel gingen worden. In bed pakte hij me vorige week nog vast en zei: ik ben verliefd! Ik hou van je! En nee dat was niet om een potje seks te hebben.
Hij zei ik hou van je in zo’n korte tijd? Dan gaan bij de alarmbellen sowieso al af. Hij zegt dat omdat hij weet dat jij daar gevoelig voor bent.

Net zoals hij nu zegt dat hij je mist, sorry denk je nu echt dat dat zo is?
Als hij je mist was hij bij je. Hij zegt wat jij wil horen. Niet netjes van hem idd, maar kom op, je bent zelf ook behoorlijk naief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven