Ze wilt geen contact meer
donderdag 26 april 2018 om 17:09
Ik ben nu 23 jaar en heb nog nooit een vriendin gehad, vandaar dat ik Tinder eens geprobeerd had en hier heb ik een leuk meisje ontmoet.
Ze was alleen erg druk bezig met een cursus en was nog niet toe aan een date maar we hadden wel leuk contact. We deelden veel zoals foto’s etc en vertelde elkaar van alles.
Op een gegeven moment begon ze een beetje ziekjes te worden en ze zat niet lekker in haar vel, waarop ik dacht haar te gaan verassen... en daar ging het mis.
Daarbij zeg ik nog even dat ik een maand heel goed whatsapp contact met haar gehad heb.
Ze had eigenlijk zoveel informatie gegeven dat ik zo kon zien waar ze woonde, dus dacht ik, ik maak een brief met of ze uit eten wilt gaan en doe die bij haar in de brievenbus, dus zo gezegd zo gedaan. (Ik speel zelf Pokémon Go, dat spelletje op de telefoon, dus kon rustig Pokémon spelen en daar rondlopen zoekend naar het juiste adres)
Toen kreeg ik later een appje met of ik dit serieus meende en dat ze het wel een beetje eng vond dat ik wist waar ze woonde (opzich ook begrijpelijk nadat ik er over nadacht).
Ik voelde me zo rot tegenover haar op dat moment dat ik naar de bloemist gereden was, snel bloemen gehaald had en direct naar haar toe gegaan was om mijn excuses aan te bieden en dat ik gewoon het beste voor ons wil en dat we het gewoon rustig aan moeten doen.
Ik heb haar toen dus wel heel even gesproken maar ze wilde verder geen gesprek voeren en zei ik app je zo wel, waarop dus een appje kwam met dat ik te ver gegaan was en dat ik nooit meer contact met haar moet zoeken en dat ze anders de politie ging bellen en ga zo maar door. De bloemen wilde ze ook niet aannemen.
Nu snap ik zelf natuurlijk wel dat dit geen handige zet van mij geweest is want via zo’n dating app ken je de mensen niet goed genoeg om te weten wat hun ervaringen zijn van eerdere relaties.
Later heb ik nog een paar keer contact gezocht en als laatste een kaart via Greetz verstuurd met daarin of ze mijn excuses wilt accepteren en dat het nooit mijn bedoeling geweest was om haar te kwetsen.
Daarop zei ze weer dat al mijn appjes en de kaart naar de politie gingen en als ik nog een keer contact met haar opneem dat ze dan een agent aan de deur laat komen.
Dat dreigen met de politie snap niet helemaal maar dat komt denk ik omdat ze dus nare ervaringen gehad moet hebben met eerdere relaties, maar dat is altijd lastig te bepalen als je iemand niet goed kent. Maar wat is nu verstandig om te doen? Of zeggen jullie van stop maar en op zoek een ander?
Omdat dit dus het eerste meisje is waar ik wat voor voel kan ik het gewoon niet loslaten en vind het zo extreem lastig... Ik ben echt heel zorgzaam en wilde ik er voor haar zijn en dat heeft dus tot nu toe alleen maar tegen me gewerkt. Ik kan volgens mij nu op dit moment niets meer goed doen in haar ogen. Ze is gewoon zo lief, aardig en leuk... Ik weet er even geen raad meer mee en het contact met haar zorgde ervoor dat ik positief werd aangezien ik nu werk heb wat me absoluut niet bevalt en begin volgens mij echt depressief te worden. (ook omdat ik meer nare dingen meegemaakt heb de laatste tijd, dus contact met haar was echt mijn reden om vrolijk te blijven)
Nu ben ik heel chagrijnig, heb stemmingswisselingen en ik ben gewoon helemaal gebroken. Ik woon nog thuis en daar wordt het nu dus ook niet bepaald gezelliger...
Enig advies van jullie kant?
Edit:
Alle tips die jullie mij kunnen geven helpen alleen maar, ik zal het niet negatief opvatten.
Ik heb voor nu in ieder geval het contact ook met haar verbroken.
Ze was alleen erg druk bezig met een cursus en was nog niet toe aan een date maar we hadden wel leuk contact. We deelden veel zoals foto’s etc en vertelde elkaar van alles.
Op een gegeven moment begon ze een beetje ziekjes te worden en ze zat niet lekker in haar vel, waarop ik dacht haar te gaan verassen... en daar ging het mis.
Daarbij zeg ik nog even dat ik een maand heel goed whatsapp contact met haar gehad heb.
Ze had eigenlijk zoveel informatie gegeven dat ik zo kon zien waar ze woonde, dus dacht ik, ik maak een brief met of ze uit eten wilt gaan en doe die bij haar in de brievenbus, dus zo gezegd zo gedaan. (Ik speel zelf Pokémon Go, dat spelletje op de telefoon, dus kon rustig Pokémon spelen en daar rondlopen zoekend naar het juiste adres)
Toen kreeg ik later een appje met of ik dit serieus meende en dat ze het wel een beetje eng vond dat ik wist waar ze woonde (opzich ook begrijpelijk nadat ik er over nadacht).
Ik voelde me zo rot tegenover haar op dat moment dat ik naar de bloemist gereden was, snel bloemen gehaald had en direct naar haar toe gegaan was om mijn excuses aan te bieden en dat ik gewoon het beste voor ons wil en dat we het gewoon rustig aan moeten doen.
Ik heb haar toen dus wel heel even gesproken maar ze wilde verder geen gesprek voeren en zei ik app je zo wel, waarop dus een appje kwam met dat ik te ver gegaan was en dat ik nooit meer contact met haar moet zoeken en dat ze anders de politie ging bellen en ga zo maar door. De bloemen wilde ze ook niet aannemen.
Nu snap ik zelf natuurlijk wel dat dit geen handige zet van mij geweest is want via zo’n dating app ken je de mensen niet goed genoeg om te weten wat hun ervaringen zijn van eerdere relaties.
Later heb ik nog een paar keer contact gezocht en als laatste een kaart via Greetz verstuurd met daarin of ze mijn excuses wilt accepteren en dat het nooit mijn bedoeling geweest was om haar te kwetsen.
Daarop zei ze weer dat al mijn appjes en de kaart naar de politie gingen en als ik nog een keer contact met haar opneem dat ze dan een agent aan de deur laat komen.
Dat dreigen met de politie snap niet helemaal maar dat komt denk ik omdat ze dus nare ervaringen gehad moet hebben met eerdere relaties, maar dat is altijd lastig te bepalen als je iemand niet goed kent. Maar wat is nu verstandig om te doen? Of zeggen jullie van stop maar en op zoek een ander?
Omdat dit dus het eerste meisje is waar ik wat voor voel kan ik het gewoon niet loslaten en vind het zo extreem lastig... Ik ben echt heel zorgzaam en wilde ik er voor haar zijn en dat heeft dus tot nu toe alleen maar tegen me gewerkt. Ik kan volgens mij nu op dit moment niets meer goed doen in haar ogen. Ze is gewoon zo lief, aardig en leuk... Ik weet er even geen raad meer mee en het contact met haar zorgde ervoor dat ik positief werd aangezien ik nu werk heb wat me absoluut niet bevalt en begin volgens mij echt depressief te worden. (ook omdat ik meer nare dingen meegemaakt heb de laatste tijd, dus contact met haar was echt mijn reden om vrolijk te blijven)
Nu ben ik heel chagrijnig, heb stemmingswisselingen en ik ben gewoon helemaal gebroken. Ik woon nog thuis en daar wordt het nu dus ook niet bepaald gezelliger...
Enig advies van jullie kant?
Edit:
Alle tips die jullie mij kunnen geven helpen alleen maar, ik zal het niet negatief opvatten.
Ik heb voor nu in ieder geval het contact ook met haar verbroken.
anoniem_368540 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 22:01
4.90% gewijzigd
donderdag 26 april 2018 om 18:00
Misschien omdat ook mannen soms bevestiging nodig hebben?
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 26 april 2018 om 18:01
Ik heb haar keuze geaccepteerd en ik snap wat ze wilt. Ik zoek nu ook geen contact meer met haar. Maar om daar verder wat meningen/advies over te horen/krijgen is alleen maar goed.
anoniem_368540 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 18:02
Reden: edit
Reden: edit
2.06% gewijzigd

donderdag 26 april 2018 om 18:01
Hield je niet eerder rekening met jouw "redders syndroom"? Klinkt wat obsessief dit allemaal en niet echt gezond.Superbenn schreef: ↑26-04-2018 17:59Ik snap je bericht hoor maar ik heb het verhaal even kort samen gevat. Het is allemaal wel iets anders gelopen en ben er ook veel voor haar geweest en ze gaf aan dat dit fijn was. Dat ze bijvoorbeeld ziek was en ik in de nacht wakker werd geappt ben ik gewoon 2 uur lang met haar aan het appen geweest zodat ze afleiding had. Ik stond altijd voor haar klaar en hielt echt heel veel rekening met haar, pas na 1 maand ben ik dan bij haar langs geweest en daarna ook niet meer omdat ze dat niet wilde en dat accepteerde ik ook.

donderdag 26 april 2018 om 18:03
Dat zeg ik. Geen beginnen aan.Meesterkees schreef: ↑26-04-2018 17:55Dat is het verschil tussen jou en mij. Ik probeer het goede in mensen te zien en jij blijkbaar het slechte. Want owee, de postbezorger kan wel eens de volgende zijn...
donderdag 26 april 2018 om 18:03
donderdag 26 april 2018 om 18:07
Nooit meer contact zoeken met haar. Je laat haar met rust. Je bent niet fout geweest, maar jouw acties zijn fout gevallen. Jij bent de online-grens gepasseerd, dat heeft zij als bedreigend ervaren, wat heel begrijpelijk is, vervolgens stalk, ja dat staat er echt, je stalkt haar offline met attenties waarvan vrij snel duidelijk was dat ze daar niet van gediend was en toch ga je door, bloemen, kaartje, en weer wordt ze boos en nog steeds denk jij eraan om weer contact met haar te zoeken. Hou op!
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
donderdag 26 april 2018 om 18:10
ScherpMeesterkees schreef: ↑26-04-2018 17:35Helemaal oke hoor. Ik snap wel dat je er misschien van staat te kijken of van kan schrikken. Maar wat is daar mis mee? Leg mij dat eens uit. Heb jij wel eens een stalker gehad? Dan snap ik dat je gaat dreigen met de politie. Leukste van alles, wat denk je dat de politie voor je gaat doen?
De een noemt zich meesterkees, de ander vernoemt zich naar een personage uit het fictieve midden-aarde.![]()

Maar om op je vraag terug te komen, ik heb ooit een stalker gehad. maar dat doet er eigenlijk niet toe. Ook als een meisje die ervaring niet heeft, komt het zeer benauwend over om ongevraagd aan haar deur te staan. Als (normale) man zou je dat moeten aanvoelen. Het heeft niks te maken met spontaniteit of wat dan ook. Het is echt niet prettig en het is een inbreuk op je eigen veilige omgeving. We leren onze kinderen om online voorzichtig om te gaan met gegevens, juist om te voorkomen dat mensen je gaan opzoeken. Dit meisje had voorzichtiger moeten zijn, dat wel.
Jullie mannen moeten eens goed in jullie oren knopen dat dit serieus ongewenst gedrag is, en je doet een vrouw daar geen plezier mee.
...
donderdag 26 april 2018 om 18:15
In films werkt het altijd mega goed als je spontaan met je radio voor een raam gaat staan, haar kamer binnen klimt, 80 dagen lang een bos rozen laat bezorgen, tijdens een feest een persoonlijke liedje over haar gaat zingen en andere poespas als je haar terug wilt na je domme fouten en ze is dan altijd méga gelukkig en zegt 'Ja, graag! Wat romantisch!'
Bros before hoes

donderdag 26 april 2018 om 18:16
Kijk, een reactie waar veel leden van dit forum nog wat kunnen leren. Zo voer je een discussie. Ik ben het met je eens maarrr...Anárion schreef: ↑26-04-2018 18:10Scherp![]()
Maar om op je vraag terug te komen, ik heb ooit een stalker gehad. maar dat doet er eigenlijk niet toe. Ook als een meisje die ervaring niet heeft, komt het zeer benauwend over om ongevraagd aan haar deur te staan. Als (normale) man zou je dat moeten aanvoelen. Het heeft niks te maken met spontaniteit of wat dan ook. Het is echt niet prettig en het is een inbreuk op je eigen veilige omgeving. We leren onze kinderen om online voorzichtig om te gaan met gegevens, juist om te voorkomen dat mensen je gaan opzoeken. Dit meisje had voorzichtiger moeten zijn, dat wel.
Jullie mannen moeten eens goed in jullie oren knopen dat dit serieus ongewenst gedrag is, en je doet een vrouw daar geen plezier mee.
Oke, hij heeft duidelijk wat vaker contact gezocht dan gewenst was en had daar ook eerder mee moeten stoppen, zeg ik voorzichtig. Maar ik ben toch benieuwd, hoe je dat zonder ervaring op relatiegebied op voorhand kunt aanvoelen.
Het lijkt me overigens niet prettig om daadwerkelijk gestalkt te worden. Wat vervelend voor je dat je dat hebt meegemaakt.

anoniem_363058 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 18:18
Reden: kleine toevoeging
Reden: kleine toevoeging
4.76% gewijzigd
donderdag 26 april 2018 om 18:16
Ik ben ook opgehouden met het contact met haar. Ik heb haar ook gezegd dat ik nooit meer iets van mij zal laten horen verder en dat als ze er ooit nog aan toe is dat zij het contact weer mag beginnen en dat het niet meer van mijn kant komt. Zo heb ik het dan in ieder geval afgesloten en wat ze daar mee doet moet ze natuurlijk zelf weten. Ik heb in ieder geval al flink wat advies gekregen hier en ga eerst maar eens kijken voor een nieuwe HBO opleiding richting een ander vakgebied. Ervoor zorgen dat ik zelf weer sterk in mijn schoenen sta en dit was een zwaar leermoment voor me. Maar in ieder geval bedankt voor je reactiegyda schreef: ↑26-04-2018 18:07Nooit meer contact zoeken met haar. Je laat haar met rust. Je bent niet fout geweest, maar jouw acties zijn fout gevallen. Jij bent de online-grens gepasseerd, dat heeft zij als bedreigend ervaren, wat heel begrijpelijk is, vervolgens stalk, ja dat staat er echt, je stalkt haar offline met attenties waarvan vrij snel duidelijk was dat ze daar niet van gediend was en toch ga je door, bloemen, kaartje, en weer wordt ze boos en nog steeds denk jij eraan om weer contact met haar te zoeken. Hou op!

donderdag 26 april 2018 om 18:21
Stalken klinkt heftig. Je denkt daarbij vaak aan geweld.
Het lastige is: degene die het doet zal lang denken dat hij het goede doet. Zoals jij met de bloemen. En het kaartje. En appjes. En excuses willen aanbieden.
Wat vooral mis is gegaan (en gelukkig wil jij daarvan leren) is iemands privacy niet goed in de gaten houden en niet luisteren naar wat de ander zegt.
Een signaal bij jouzelf dat iets niet goed gaat is wanhoop. Wanhoop is nooit een goede reden om contact te blijven zoeken.
Stalken gaat in verschillende fasen.
Al blijft het bij fase 1, voor de ander is het vervelend. Je kunt dat niet meer goedpraten. Over iemands grenzen heen is erover. Hoe leuk jullie appcontact daarvoor ook was. Maakt niet uit. Op sociaal gebied gaat het niet vanzelf bij jou blijkbaar, dit soort dingen aanvoelen (hoe goed bedoeld ook van jou). Zoek daar wat hulp bij.
En werk aan je eigen leven leuker maken. Eigenlijk wilde jij nu van haar dat zij jou leven leuker maakt, dat is toch niet eerlijk?
Lees maar eens:
https://www.infopolitie.nl/index.php/on ... n-stalking
Het lastige is: degene die het doet zal lang denken dat hij het goede doet. Zoals jij met de bloemen. En het kaartje. En appjes. En excuses willen aanbieden.
Wat vooral mis is gegaan (en gelukkig wil jij daarvan leren) is iemands privacy niet goed in de gaten houden en niet luisteren naar wat de ander zegt.
Een signaal bij jouzelf dat iets niet goed gaat is wanhoop. Wanhoop is nooit een goede reden om contact te blijven zoeken.
Al blijft het bij fase 1, voor de ander is het vervelend. Je kunt dat niet meer goedpraten. Over iemands grenzen heen is erover. Hoe leuk jullie appcontact daarvoor ook was. Maakt niet uit. Op sociaal gebied gaat het niet vanzelf bij jou blijkbaar, dit soort dingen aanvoelen (hoe goed bedoeld ook van jou). Zoek daar wat hulp bij.
En werk aan je eigen leven leuker maken. Eigenlijk wilde jij nu van haar dat zij jou leven leuker maakt, dat is toch niet eerlijk?
Lees maar eens:
donderdag 26 april 2018 om 18:24
Dankjewel, tja ik plaats iets voor advies en dan moet je gewoon tegen kritiek kunnen. Ik vat alles ook positief op, ook de negatieve reacties want het is en blijft een mening vragen van een ander. Ik weet dat ik natuurlijk fout geweest ben, maar daar valt niets meer aan te veranderen. Maar voor de toekomst neem ik alle positieve en negatieve reacties graag mee

donderdag 26 april 2018 om 18:28
Of je zelf een stalker hebt gehad doet er eigenlijk niet toe. Ik heb meerdere stalkers gehad en zie dit toch meer als een spontane actie. Voor mij - en tevens voor de wet - is stalken iemand stelselmatig lastig vallen. De brief door de bus en de bloemen vallen daar niet onder. Wat er daarna gebeurt wel. Daar zit een stelselmatigheid in en het is ook duidelijk dat zij lastig gevallen wordt.Anárion schreef: ↑26-04-2018 18:10Scherp![]()
Ik heb ook weleens meegemaakt dat een man iets door mijn bus deed terwijl hij alleen mijn straatnaam kende. Ik vond dat toen wel grappig. Ik denk dat de reactie van iemand daarop heel persoonlijk is. Het is niet altijd ongewenst.

donderdag 26 april 2018 om 18:34
Ik ben al druk bezig om mijn leven weer een positieve draai te geven. Ik ben er zelfs al mee naar de dokter geweest en hij heeft mij doorverwezen naar iemand waarmee ik over alles kan praten. Ook dit onderwerp waarvoor ik hier advies gevraagd heb. Ook door dit hier te plaatsen, op het forum, helpt bij het verwerken van alles. Het zijn geen makkelijke stappen maar je moet wat doen om er weer bovenop te komen. Vooral de stap naar de dokter toe vond ik echt heel moeilijk om alles vervolgens huilend te gaan vertellen want je emotie komt dan behoorlijk naar voren... Maar ik geef niet zomaar op en probeer al het positieve er nu uit te halen.laverneb schreef: ↑26-04-2018 18:21Stalken klinkt heftig. Je denkt daarbij vaak aan geweld.
Lees maar eens:
Dat het zo gelopen is met dit meisje is gewoon echt heel jammer maar niets aan te veranderen. Ik heb in ieder geval wel iets aan wat de mensen hier allemaal over vinden. Verschillende gedachtengangen zijn belangrijk om ergens met een zo'n breed mogelijk perspectief naar te kunnen kijken.
donderdag 26 april 2018 om 18:34
Alleen was het in dit geval duidelijk wel ongewenst, en had TO moeten stoppen na de eerste brief.safrat schreef: ↑26-04-2018 18:28Of je zelf een stalker hebt gehad doet er eigenlijk niet toe. Ik heb meerdere stalkers gehad en zie dit toch meer als een spontane actie. Voor mij - en tevens voor de wet - is stalken iemand stelselmatig lastig vallen. De brief door de bus en de bloemen vallen daar niet onder. Wat er daarna gebeurt wel. Daar zit een stelselmatigheid in en het is ook duidelijk dat zij lastig gevallen wordt.
Ik heb ook weleens meegemaakt dat een man iets door mijn bus deed terwijl hij alleen mijn straatnaam kende. Ik vond dat toen wel grappig. Ik denk dat de reactie van iemand daarop heel persoonlijk is. Het is niet altijd ongewenst.
donderdag 26 april 2018 om 18:36

donderdag 26 april 2018 om 18:39
Ja, maar ik begrijp wel dat hij een bos bloemen koopt uit een schrikreactie. Niet heel slim en tamelijk naïef, maar stalken is het niet. De appjes daarna en die kaart natuurlijk wel.
donderdag 26 april 2018 om 18:41
En dan alles met geweld oplossen? Ik vind dat geen optie en dan maak jij je weer strafbaar aan een heel ander feit.
Nu is het rot gegaan maar het is wel normaal gebleven. Het sturen van 2 of 3 berichten en een kaart om alleen mijn excuses aan te bieden zie ik niet echt als stalken verder. Ik heb haar keuze ook geaccepteerd en kom daar verder niet meer en zoek geen contact meer met haar. Ik vraag hier alleen om advies en niet over of je familie van haar kant kan verwachten. Ook al zou ze dat wel gedaan hebben had ik het nog steeds netjes opgelost want ik ben absoluut niet klein maar van geweld ben ik geen voorstander.
donderdag 26 april 2018 om 18:43
Het zat niet helemaal zo, ze wilde me namelijk wel ontmoeten maar ik ben gewoon te snel geweest. Het meeste contact kwam zelfs bij haar vandaan waarop ik dus dacht dat ze er al klaar voor zou zijn. Maar daar leer ik alleen maar van.
donderdag 26 april 2018 om 18:45
Waarschijnlijk niet omdat je begrijpt hoe fout jouw gedrag was, maar omdat ze gedreigd heeft met de politie. Je bent geschrokken van haar reactie, maar echt begrijpen doe je het niet.Superbenn schreef: ↑26-04-2018 18:41En dan alles met geweld oplossen? Ik vind dat geen optie en dan maak jij je weer strafbaar aan een heel ander feit.
Nu is het rot gegaan maar het is wel normaal gebleven. Het sturen van 2 of 3 berichten en een kaart om alleen mijn excuses aan te bieden zie ik niet echt als stalken verder. Ik heb haar keuze ook geaccepteerd en kom daar verder niet meer en zoek geen contact meer met haar. Ik vraag hier alleen om advies en niet over of je familie van haar kant kan verwachten. Ook al zou ze dat wel gedaan hebben had ik het nog steeds netjes opgelost want ik ben absoluut niet klein maar van geweld ben ik geen voorstander.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡

donderdag 26 april 2018 om 18:47
Precies waarom hij ook eng is.Meesterkees schreef: ↑26-04-2018 17:13Ja hoor. Sommige vrouwen draaien een beetje door als je bedoelingen te lief zijn. Op dit moment ben je geen superbenn, maar superstalkerbenn. Lekker laten gaan joh. Ze dreigt met de politie en noemt je beweegredenen eng en daar wil jij dan nog mee op date? Dat moet je niet willen.