Kinderwens
donderdag 26 april 2018 om 03:51
Hoi mede viva peeps.
Een aantal weken geleden begon het gesprek dan toch eindelijk.
Kinderen.
Nu heb ik (man 30 jaar) al een aantal jaar een kinderwens.
De dame (31 jaar)met wie ik inmiddels 2.5 jaar gelukkig mee ben en ook samenwoon denkt hier net iets anders over.
Namelijk ze vindt zichzelf te oud.
Elke keer als ik aangeef dat we dan naar een specialist kunnen gaan om onze vruchtbaarheid laten testen wordt afgewimpeld met wat gemompel.
Inmiddels begint dit als een molensteen om mij nek te hangen.
De gedachten om dan de relatie maar te beeindigen is al een aantal keer door mijn hoofd geraasd maar dit is denk ik meer emotie die op zijn beloop gaat.
5 jaar geleden moest ik er zelf niet aan denken om aan kleintjes te beginnen.
Maar je wordt ouder en wijzer en je gaat het leven anders bekijken.
Ik zit nu eigelijk met mijzelf in de knoop.
Hoe ga ik dit varkentje wassen?
Hou veel van haar, ook al genoeg trammelant samen meegemaakt. Ende handdoek in de ring gooien is niet mijn stijl.
Maar toch is dit een issue wat mij al weken slapeloze nachten bezorgd.
Alvast bedankt voor de reacties en de adviezen.
Een aantal weken geleden begon het gesprek dan toch eindelijk.
Kinderen.
Nu heb ik (man 30 jaar) al een aantal jaar een kinderwens.
De dame (31 jaar)met wie ik inmiddels 2.5 jaar gelukkig mee ben en ook samenwoon denkt hier net iets anders over.
Namelijk ze vindt zichzelf te oud.
Elke keer als ik aangeef dat we dan naar een specialist kunnen gaan om onze vruchtbaarheid laten testen wordt afgewimpeld met wat gemompel.
Inmiddels begint dit als een molensteen om mij nek te hangen.
De gedachten om dan de relatie maar te beeindigen is al een aantal keer door mijn hoofd geraasd maar dit is denk ik meer emotie die op zijn beloop gaat.
5 jaar geleden moest ik er zelf niet aan denken om aan kleintjes te beginnen.
Maar je wordt ouder en wijzer en je gaat het leven anders bekijken.
Ik zit nu eigelijk met mijzelf in de knoop.
Hoe ga ik dit varkentje wassen?
Hou veel van haar, ook al genoeg trammelant samen meegemaakt. Ende handdoek in de ring gooien is niet mijn stijl.
Maar toch is dit een issue wat mij al weken slapeloze nachten bezorgd.
Alvast bedankt voor de reacties en de adviezen.
donderdag 26 april 2018 om 09:57
Ben je wel eens echt serieus het gesprek aangegaan? Want als jij echt een kinderwens hebt, dan wordt het wel tijd om actie te gaan ondernemen. Ook de vruchtbaarheid van de man loopt terug na het het 30e jaar en nog verder na het 35e jaar.
Hoe lastig ook, als je echt graag vader wil worden en zij weet zeker dat ze geen kinderen wil, dan zit er niks anders op dan de relatie te verbreken. Als je dat nu doet, dan heb je nog een aantal jaren om iemand te ontmoeten en samen iets op te bouwen.
Hoe lastig ook, als je echt graag vader wil worden en zij weet zeker dat ze geen kinderen wil, dan zit er niks anders op dan de relatie te verbreken. Als je dat nu doet, dan heb je nog een aantal jaren om iemand te ontmoeten en samen iets op te bouwen.
donderdag 26 april 2018 om 10:08
donderdag 26 april 2018 om 11:44
Dus jullie hebben een gesprek over jouw kinderwens en het eindigt bij haar "te oud"?
In mijn ogen is het een flutrelatie, slechte communicatie zonder stoorzenders zal niet verbeteren met een aandacht eisend hummeltje erbij. Beiden eerst communicatieve vaardigheden ontwikkelen voordat je aan een relatie denkt.
In mijn ogen is het een flutrelatie, slechte communicatie zonder stoorzenders zal niet verbeteren met een aandacht eisend hummeltje erbij. Beiden eerst communicatieve vaardigheden ontwikkelen voordat je aan een relatie denkt.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
donderdag 26 april 2018 om 12:18
Ohja?VelvetVolvo schreef: ↑26-04-2018 12:07Ik zou een andere vrouw zoeken. De meesten van die leeftijd hebben klapperende eierstokken, dus dat hoeft zeker niet moeilijk te zijn....
Ik ben stuk denk ik.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
donderdag 26 april 2018 om 12:43
gyda schreef: ↑26-04-2018 11:44Dus jullie hebben een gesprek over jouw kinderwens en het eindigt bij haar "te oud"?
In mijn ogen is het een flutrelatie, slechte communicatie zonder stoorzenders zal niet verbeteren met een aandacht eisend hummeltje erbij. Beiden eerst communicatieve vaardigheden ontwikkelen voordat je aan een relatie denkt.
Ik denk dat je bedoelt 'aan kinderen'. Een relatie is er al 2,5 jaar.
Ik vind het vrij hard om te spreken over een flutrelatie. Dat weet je niet. Wat wel duidelijk is, is dat ze het onderwerp te lang hebben laten liggen en dat daar eerder over gecommuniceerd had moeten worden.
...
donderdag 26 april 2018 om 12:49
Wanneer het ter sprake kwam werd het direct afgeketst, is voor mij een teken dat er geen normale communicatie is.Anárion schreef: ↑26-04-2018 12:43Ik denk dat je bedoelt 'aan kinderen'. Een relatie is er al 2,5 jaar.
Ik vind het vrij hard om te spreken over een flutrelatie. Dat weet je niet. Wat wel duidelijk is, is dat ze het onderwerp te lang hebben laten liggen en dat daar eerder over gecommuniceerd had moeten worden.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
donderdag 26 april 2018 om 13:13
Dat is de keuze die to moet maken. Wel een moeilijke keuze.vivamien schreef: ↑26-04-2018 08:22Heel lastig. Jullie zullen er samen uit moeten komen. Het advies “relatie verbreken” vind ik nogal wat. Ik heb misschien makkelijk praten omdat ik wel kinderen heb, maar als mijn partner ze niet had gewild (of stel dat hij onvruchtbaar was geweest), dan had ik 100% zeker de relatie niet verbroken. Echt niet. Dan hadden we een relatie zonder kinderen gehad en waren we vast ook heel erg gelukkig geweest. Wij zijn soulmates, altijd al geweest en dat gaat ook niet veranderen. Kinderen zijn geweldig, maar ook niet zaligmakend.
Dus, tja, als ze echt niet wil (kan nog komen natuurlijk) dan houdt het op en zul jij je moeten beraden of je een leven zonder kinderen ziet zitten.
Ik had mijn kinderwens voor niemand op kunnen geven, dus ik had mijn relatie zeker wel verbroken in die situatie.
donderdag 26 april 2018 om 13:55
31 jaar is echt niet out hoor, tegenwoordig krijgen vrouwen pas een kindje als ze eind 30 jaar zijn, ik ben nu 33 jaar en ik heb ook een kinderwens, dus het is echt nog niet laat, dat is een smoes. Ik heb ook genoeg vriendinnen die rond hun 30-35 een kind hebben gekregen en dat is prima. Natuurlijk hoe eerder hoe beter, maar tegenwoordig een kind krijgen na je 30 ste is helemaal normaal en prima. Misschien is haar probleem niet de leeftijd maar iets anders, even goed praten en als het nodig is naar een deskundige gaan. Veel success.
donderdag 26 april 2018 om 14:11
Jouw vriendin heeft geen kinderwens omdat ze stellig van mening is dat ze te oud is.
Tenzij je haar op andere gedachten weet te brengen is het einde discussie en als jij haar door jouw kinderwens niet meer als levenspartner wil dan is het tevens einde relatie.
Tenzij je haar op andere gedachten weet te brengen is het einde discussie en als jij haar door jouw kinderwens niet meer als levenspartner wil dan is het tevens einde relatie.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
donderdag 26 april 2018 om 14:13
+1
donderdag 26 april 2018 om 14:54
Dat is dus precies wat ik zeg. En prima dat jij je kinderwens niet had willen opgeven, ik wilde alleen maar aangeven dat er ook mensen zijn die daar anders over denken.
anoniem_279575 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 18:21
0.35% gewijzigd
donderdag 26 april 2018 om 16:32
vrijdag 27 april 2018 om 01:25