Muizen bijten niet
vrijdag 27 april 2018 om 16:29
Mijn schoonmoeder heeft minstens één muis* in huis, die zich 's avonds in de huiskamer vertoont en in de keuken poepjes legt. Nou hebben we drie muizengifdoosjes gelegd, van twee verschillende soorten. Die liggen er nu al dágen, maar ze komen er niet aan.
Het zijn van die kartonnen doosjes met een opening waar dan een zakje in ligt wat ze open moeten bijten. Ook een opengemaakt zakje raken ze niet aan.

*Eén muis is nooit alleen, ik weet het.
Enig idee hoe het verder moet?
Het zijn van die kartonnen doosjes met een opening waar dan een zakje in ligt wat ze open moeten bijten. Ook een opengemaakt zakje raken ze niet aan.

*Eén muis is nooit alleen, ik weet het.
Enig idee hoe het verder moet?
anoniem_28780 wijzigde dit bericht op 27-04-2018 16:34
0.16% gewijzigd
vrijdag 27 april 2018 om 16:35
Waar liggen de doosjes, misschien ligt het daaraan.Beter.Laat schreef: ↑27-04-2018 16:29Mijn schoonmoeder heeft minstens één muis* in huis, die zich 's avonds in de huiskamer vertoont en in de keuken poepjes legt. Nou hebben we drie muizengifdoosjes gelegd, van twee verschillende soorten. Die liggen er nu al dágen, maar ze komen er niet aan.
Muizen zijn zo goed als blind en lopen in principe altijd langs of over de plint, dus je moet zo'n doosjes met de opening langs de plint leggen zodat ze door het doosje gaan. Midden in de keuken of zo zetten heeft geen zin, het is geen lokdoosje zoals een mierendoos.
vrijdag 27 april 2018 om 16:37
Dat worden dan muizenvallen.
Ik heb er ook wel eens last van, ook wel van de grotere broertjes (woon aan het water in een oud huis dat nooit helemaal muizenproof te maken is)
Voor de ratten werke het doosje dat je in je post zet bij mij heel goed. Laatst nog twee mee verdelgd.
Een tijd terug had ik ook een muis in huis, zelfde verhaal, bij mij was het er wel echt 1. Helaas een slimme uitvoering die de klapvalletjes leeg at zonder dat ze dichtklapten en het presteerde een ander valletje voor levend vangen (soort van iglo-vorming fuikje met twee ingangen) ook te ontdoen van de pindakaas zonder zich te laten vangen.
Die heb ik uiteindelijk gevangen met een vangkooitje waarvan de toegang dichtklapt als ze aan het aas zitten. Vervolgens heb ik hem een kilometer van mijn huis de natuur in gezet.
Nooit meer last van gehad.
Ik heb er ook wel eens last van, ook wel van de grotere broertjes (woon aan het water in een oud huis dat nooit helemaal muizenproof te maken is)
Voor de ratten werke het doosje dat je in je post zet bij mij heel goed. Laatst nog twee mee verdelgd.
Een tijd terug had ik ook een muis in huis, zelfde verhaal, bij mij was het er wel echt 1. Helaas een slimme uitvoering die de klapvalletjes leeg at zonder dat ze dichtklapten en het presteerde een ander valletje voor levend vangen (soort van iglo-vorming fuikje met twee ingangen) ook te ontdoen van de pindakaas zonder zich te laten vangen.
Die heb ik uiteindelijk gevangen met een vangkooitje waarvan de toegang dichtklapt als ze aan het aas zitten. Vervolgens heb ik hem een kilometer van mijn huis de natuur in gezet.
Nooit meer last van gehad.
When in doubt, the auditor is always right!
vrijdag 27 april 2018 om 16:51
Nooit vallen zetten met lokaas en of gif strooien. Daar trek je ze mee aan.
Ik heb muizen en ratten verjaagd met Tupoleum. Dit is een geurstof waar dieren niet van houden en uit de buurt blijven. Binnenshuis met wattenstickjes of een klein stukje oase en deze drenken in Tupoleum. Neerleggen waar ze komen of zich ophouden. Als ze uit huis zijn kan je de buitenkant beschermen met het geurmiddel. Ze komen dan niet binnen. Ik heb het gekocht op www.tupoleum.com
Ik heb muizen en ratten verjaagd met Tupoleum. Dit is een geurstof waar dieren niet van houden en uit de buurt blijven. Binnenshuis met wattenstickjes of een klein stukje oase en deze drenken in Tupoleum. Neerleggen waar ze komen of zich ophouden. Als ze uit huis zijn kan je de buitenkant beschermen met het geurmiddel. Ze komen dan niet binnen. Ik heb het gekocht op www.tupoleum.com
vrijdag 27 april 2018 om 17:19
Døhh, maar dan leeg je het valletj toch gewoon en zet je die weer terug. Zo doe ik het hier ook...
vrijdag 27 april 2018 om 17:20
Deze heb ik nu ook! Is een aanrader.Nummer*Zoveel schreef: ↑27-04-2018 17:03Ik heb er veel gevangen met zo’n val:
Pindakaas erin en langs de plint zetten (met de openingen aan de kant van de plint).
Zet ze minimaal 5 km verderop uit, want anders lopen ze weer net zo vrolijk terug naar huis.
vrijdag 27 april 2018 om 17:23
vrijdag 27 april 2018 om 17:34
Bayer heeft ook muizengif in de vorm van een soort havermout vlokken gecoat met gif. Zelfde soort zakjes, maar dan gevuld met roze vlokjes/korrels i.p.v. blauwe pasta.
Misschien is dat aantrekkelijker?
Hier had ik de in-/uitgang van de muis vanuit de kruipruimte naar buiten gevonden en daar een ouderwetse val precies voor gezet (niet eens iets er in). Dat was een voltreffer.
Overigens was onze muis wel degelijk alleen.
Misschien is dat aantrekkelijker?
Hier had ik de in-/uitgang van de muis vanuit de kruipruimte naar buiten gevonden en daar een ouderwetse val precies voor gezet (niet eens iets er in). Dat was een voltreffer.
Overigens was onze muis wel degelijk alleen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
vrijdag 27 april 2018 om 18:33
Precies! Diervriendelijk. Ik heb dat ook weleens gedaan. Dan zette ik 'm in een veld in de buurt van bedrijven een paar honderd meter hier vandaan.
In mijn caravan heb ik ooit een muizenplaag gehad. Die pieper hielp fantastisch!
vrijdag 27 april 2018 om 18:43
Ik heb ooit per ongeluk een muis gevangen met een plakval voor motten. Heel zielig voor de muis want die heeft dagen vastgezeten.
De muizen die hier verzeilt raken zijn volgens mij verhuismuizen want ze komen alleen hier als een van mijn buren aan het verbouwen is.
Ze blijven nooit lang. Te weinig eten of ze zijn bang voor mijn hondje.
De muizen die hier verzeilt raken zijn volgens mij verhuismuizen want ze komen alleen hier als een van mijn buren aan het verbouwen is.
Ze blijven nooit lang. Te weinig eten of ze zijn bang voor mijn hondje.