Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Quoot nou eens één keer iets waar ik het over het uiterlijk van je dochter heb.
Of lees een keer wat er staat in plaats van wat jij graag wil dat er staat.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
marjorette schreef:
28-04-2018 12:27
Reactie van FV is wel hysterisch en ze heeft wel degelijk op dit forum verteld over haar kinderen dat de ene dezelfde kleur huid heeft als Markle en de andere witter is.
Dit soort uitspraken blijven juist hangen omdat zeker zij later bepaalde uitspraken ontkend en dan piept dat mensen over haar kinderen beginnen.

Je schrijft op een openbaar forum, mensen die uitspraken onthouden zijn geen stalkers.
Ik heb bovendien al twee keer met quotes van mezelf aangetoond dat niet ik mijn uitspraken ontken, maar dat anderen, in dit geval Yasna, mijn uitspraken (al dan niet bewust) verdraaien en dat anderen die verdraaiingen dan over gaan nemen.
Am Yisrael Chai!
feow schreef:
28-04-2018 16:13
Quoot nou eens één keer iets waar ik het over het uiterlijk van je dochter heb.
Of lees een keer wat er staat in plaats van wat jij graag wil dat er staat.

Mens, ik heb het helemaal niet over jou, maar over Solomio en Yasna die allebei hele stellige uitspraken over het uiterlijk van mijn dochter deden.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
28-04-2018 16:14
Mens, ik heb het helemaal niet over jou, maar over Solomio en Yasna die allebei hele stellige uitspraken over het uiterlijk van mijn dochter deden.
Ik lees gewoon mee sinds gisteravond. En op geen enkel moment heb ik gedacht dat zij je dochter kenden. Dat is echt een deeltje van jou wat beschadigd is geraakt door die verschrikkelijke ervaring en ik vind het echt verdrietig te lezen hoeveel impact het tot op de dag van vandaag op jou heeft.
Amaqanda schreef:
28-04-2018 13:19
Een aantal randfiguren op actueel denkt misschien zo, maar echt niet het hele forum en al helemaal de mensen binnen de huidige discussie niet. Ik snap niet waarom dat soort dingen constant aangehaald worden als ‘voorbeelden’ terwijl de mensen waar ‘tegen’ gediscussieerd worden zich daar helemaal niet schuldig aan maken. Daar wordt een mens pissig van en dat begrijp ik wel. Net als dat het begrijpelijk is dat iemand als FV pissig wordt wanneer ze uitgemaakt wordt voor racist of wanneer ze aangesproken wordt op het feit dat ze de wenkbrauwen van een blonde vrouw lelijk vindt (want wat iets lelijk vinden te maken heeft met enig racisme is mij totaal onduidelijk).

Verschil voor mij is dan wel de manier waarop de ene aangesproken forummer reageert (bijvoorbeeld feow), waar ik respect voor heb, of de andere forummer (zoals dus FV) waarbij ik alleen maar vol verbazing mijn wenkbrauwen bij op kan trekken en denk: jee, doe even normaal, die manier van je punt willen maken is niet aan mij besteed in elk geval.

Joh, je hoeft me helemaal niet aardig te vinden. Maar als iemand die nota bene beide topics waaruit ik VERKEERD gequote word niet eens gelezen heeft, maar me wel de maat komt nemen omdat mijn dochter er heel erg biracial uitziet en een donkere huid heeft en op haar zwarte moeder lijkt, terwijl ik zeker weet dat ik diegene nog nooit heb ontmoet en nog nooit een foto van mijn dochter heb laten zien, dan vind ik dat nogal geschift. Want hoezo begin je überhaupt over het uiterlijk van mijn dochter om een fittie met mij te hebben? Sterker nog: waar de fuck bemoei je je sowieso mee als je beide topics niet eens gelezen hebt en sowieso nooit mijn gesprekspartner bent?
Am Yisrael Chai!
FV, ik snap dat je op je hoede bent omdat je bent lastiggevallen in het verleden (ik hoop tenminste dat het nu opgehouden is), maar ik vond je gisteren echt naar reageren op oa Solo en Feow.
Life is short. Eat dessert first.
fashionvictim schreef:
28-04-2018 16:14
Mens, je hebt ik weet inmiddels niet hoe vaak mij genoemd in het rijtje mensen die van alles en nog wat doen.
Lees jezelf anders even terug. Wat je over mij en solo durft te schrijven. En nog niet hebt teruggenomen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
fashionvictim schreef:
28-04-2018 16:18

Joh, je hoeft me helemaal niet aardig te vinden. Maar als iemand die nota bene beide topics waaruit ik VERKEERD gequote word niet eens gelezen heeft, maar me wel de maat komt nemen omdat mijn dochter er heel erg biracial uitziet en een donkere huid heeft en op haar zwarte moeder lijkt, terwijl ik zeker weet dat ik diegene nog nooit heb ontmoet en nog nooit een foto van mijn dochter heb laten zien, dan vind ik dat nogal geschift. Want hoezo begin je überhaupt over het uiterlijk van mijn dochter om een fittie met mij te hebben? Sterker nog: waar de fuck bemoei je je sowieso mee als je beide topics niet eens gelezen hebt en sowieso nooit mijn gesprekspartner bent?
Je verzint nu gewoon dingen. Echt in geen enkele post hier op napraat is op die nare wijze over jou of je dochter gesproken. Dat maak jij er van, ik vermoed in een bepaalde boosheid, die me niet echt gezond lijkt.
fashionvictim schreef:
28-04-2018 16:18

Goedbedoeld;
Ik vraag me nu echt af of het forum nog/momenteel wel een goede plek voor je is. Je zit helemaal in je eigen werkelijkheid, eentje die ver afstaat van wat er is geschreven.
Laat het forum even voor wat het is, positief tijdverdrijf is het nu niet voor je.
feow schreef:
28-04-2018 16:19
Mens, je hebt ik weet inmiddels niet hoe vaak mij genoemd in het rijtje mensen die van alles en nog wat doen.
Lees jezelf anders even terug. Wat je over mij en solo durft te schrijven. En nog niet hebt teruggenomen.
Ten eerste voel jij je steeds enorm door mij aangesproken, ook als je dat helemaal niet wordt. Ten tweede lijk je te denken dat ik heel erg met je bezig ben maar dat is helemaal niet zo. Ik heb je nu al een paar maal zien schrijven dat ik een hele sterke mening over jou zou hebben maar heel eerlijk ben jij voor mij een forummer waarover ik echt niks specifieks zou kunnen terughalen. Ik weet dat ik je nick ken, en ook dat we elkaar in topics tegenkomen maar daar houdt het bij op. Ik reageer dus altijd op hetgeen je op dat moment in dat specifieke topic zegt, want ik weet gewoon echt niks over eerdere topics, dat onthou ik niet.

Jij refereert ook al een aantal maal naar een oude discussie die we gehad hebben maar ik weet echt niet meer waar die over ging dus dat zal wel. Ik heb geen zin om dat helemaal terug te gaan zoeken dus ik neem je grieven daarover ter kennisgeving aan en voel nul behoefte om daar verder wat mee te doen.
Am Yisrael Chai!
Doreia schreef:
28-04-2018 16:31
Goedbedoeld;
Ik vraag me nu echt af of het forum nog/momenteel wel een goede plek voor je is. Je zit helemaal in je eigen werkelijkheid, eentje die ver afstaat van wat er is geschreven.
Laat het forum even voor wat het is, positief tijdverdrijf is het nu niet voor je.
Echt, hou dit soort dom aanmatigend gelul toch gewoon voor je. Je kent me niet, je kent mijn gemoedstoestand niet, je bent mijn moeder niet en ik ben een volwassen vrouw die zelf wel kan bepalen wat ik van dit forum vind.
Am Yisrael Chai!
Ttass schreef:
28-04-2018 11:41
Als FV een plasje verkeerd heeft gedaan zijn er elke keer dezelfde forummers aanwezig, om haar op de vingers te tikken, dat vind ik bijzonder.
Jij haalde 'uit-het-niets' op het Harry en Megan-topic in maart een post van FV op uit november. Daarin schrijft FV over uiterlijke kenmerken, het ging over prinses willen spelen 'of zoiets'. Ik weet het nog omdat iemand toen aan jou vroeg waarom je een oude quote uit het niets ophaalde.
missie_m wijzigde dit bericht op 28-04-2018 16:39
6.56% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Doreia schreef:
28-04-2018 16:17
Ik lees gewoon mee sinds gisteravond. En op geen enkel moment heb ik gedacht dat zij je dochter kenden. Dat is echt een deeltje van jou wat beschadigd is geraakt door die verschrikkelijke ervaring en ik vind het echt verdrietig te lezen hoeveel impact het tot op de dag van vandaag op jou heeft.
Van dat verhaal, en ik heb dat meerdere keren gelezen van FV (en ook van/over anderen) ben ik best geschrokken. Doodeng idd.
Maar FV, heeft Doreia niet een punt? Ik moet zeggen dat ik het ook niet zo heb gezien, maar snap wel dat het je extra alert maakt.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
28-04-2018 16:36
Van dat verhaal, en ik heb dat meerdere keren gelezen van FV (en ook van/over anderen) ben ik best geschrokken. Doodeng idd.
Maar FV, heeft Doreia niet een punt? Ik moet zeggen dat ik het ook niet zo heb gezien, maar snap wel dat het je extra alert maakt.

Ja kom op hé, maar dat toontje? :rofl:
doornroosje9 schreef:
28-04-2018 11:47
O ja? Dus oa Feow reageert altijd op haar? En ik ook? Solo blijkbaar ook?

Sorry, maar dit is echt onzin.
+1
LOEP ME MAAR aub.
Grobbekuiken_ schreef:
28-04-2018 16:36
Je hoeft het niet met me eens te zijn, hoor. Maar IK VIND het volkomen geschift dat je van een forummer die je niet kent en die je kennelijk ook niet leuk vindt, uitspraken van maanden of zelfs jaren terug onthoudt en die dan maanden na dato gaat zitten verdraaien om uit te leggen waarom je me zo vervelend vindt.

Zet me dan gewoon onder de negeer, in plaats van als een gekke stalker zo obsessief met me bezig te zijn.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
28-04-2018 16:35
Echt, hou dit soort dom aanmatigend gelul toch gewoon voor je. Je kent me niet, je kent mijn gemoedstoestand niet, je bent mijn moeder niet en ik ben een volwassen vrouw die zelf wel kan bepalen wat ik van dit forum vind.
Daarom schreef ik goedbedoeld. Dat kan je ook naast je neerleggen met een vriendelijk dank je wel in plaats van het als dom aanmatigend gelul te bestempelen.
Doreia schreef:
28-04-2018 16:31
Je zit helemaal in je eigen werkelijkheid, eentje die ver afstaat van wat er is geschreven.
Eh......
Dat doen alsof er iets geschreven zou zijn wat niet geschreven is, dat is dus juist wat er met de posts van VF gebeurt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Irma3110 schreef:
28-04-2018 11:56
Een jaartje of 30 geleden zat ik in een trein, die langzaam vol liep met mensen. Een meisje hield de plek naast haar vrij 'voor mijn moeder, die is even naar het toilet'. Prima, iedereen respecteerde dat en liep verder. Totdat er iemand neerplofte voordat ze deze uitleg kon geven. Ze kreeg vervolgens de huid vol gescholden want 'dat zeg je omdat ik Surinaams ben, jij wil niet naast een zwarte zitten!' Gelukkig kwamen meerdere mensen in de trein voor het meisje op en bond uiteindelijk de Surinaamse in en zocht elders een plekje. Ik ben ervan geschrokken hoe heftig deze dame tekeer ging. Vanwege de agressiviteit die het jonge meisje onverdiend over zich heen kreeg, maar ook omdat blijkbaar deze Surinaamse zo vaak moest ervaren dat haar huidskleur er toe deed dat ze dat zomaar aannam en deze reactie proportioneel vond.

Op een ander moment kreeg ik van een Turkse 'vriendin' te horen dat zij niet met iedere man het bed in dook want zij was geen Nederlandse. Ik heb hier niet eens op kunnen reageren, zo verbijsterd was ik over deze opmerking van iemand waarmee ik al een maand of 7 een (studenten-) woning deelde.

Racisme is overal, maar het ervaren van racisme is óók subjectief. Niet ieder verzoek is op je huidskleur te betrekken.
Duidelijk, racisme of discriminatie is overal. Vanwege het geloof, uiterlijk, afkomst, huidskleur, opleiding, leeftijd, sekse, enz.enz. En ook Nederlandse vrouwen kunnen gediscrimineerd worden.
LOEP ME MAAR aub.
Pumps_italiaans schreef:
28-04-2018 15:09
Adje is veel leuker. Die heeft het allemaal gespeeld. ongeveer op 1,05
Hier in een aquarium. https://www.youtube.com/watch?time_cont ... OcrWWA-DmU
En nog een keer en alléén leuk voor de echte fans.
Ik vind knakworst wel eens lekker en een biertje.
Af en toe en vond de reclame met Senoir grappig. Was wel onmiskenbaar zelfspot.

Wow Pumps, ik lees je weleens maar ik klik nooit op de links die jij plaatst. Nu heb ik dat wel gedaan omdat ik dit een nóg vreemdere post vond dan ik je anders vind plaatsen.
Ik was zo verbaasd door je post te midden van deze discussie.

Wou even zeggen dat ik denk dat ik je post snap.
Denk ik hè :D

fashionvictim schreef:
28-04-2018 16:42
Je hoeft het niet met me eens te zijn, hoor. Maar IK VIND het volkomen geschift dat je van een forummer die je niet kent en die je kennelijk ook niet leuk vindt, uitspraken van maanden of zelfs jaren terug onthoudt en die dan maanden na dato gaat zitten verdraaien om uit te leggen waarom je me zo vervelend vindt.

Zet me dan gewoon onder de negeer, in plaats van als een gekke stalker zo obsessief met me bezig te zijn.
Ik zie maar 1 iemand obsessief bezig zijn met jou en dat ben jij op dit moment zelf.

Trouwens zeer fijn dat het gezuig en getier niet beantwoord wordt door andere forummers. Het kan dus makkelijk.
S-Meds schreef:
28-04-2018 11:58
Oh ja dit soort opmerkingen gaan nu weer komen. Ze worden alleen maar gemaakt om vooral te ontkennen dat racisme bestaat.
:facepalm:

Lees nou eens goed.
LOEP ME MAAR aub.
fashionvictim schreef:
28-04-2018 16:42

Snap ik, en ik neem deze post ook niet persoonlijk.
Vind het machtig dat je je zo inzet, daar heb ik bewondering voor. Ik begrijp je alleen niet altijd, maar probéér het. Lukt niet altijd, eerlijk is eerlijk.
Maar wat ik wil zeggen is dat ik me, juist door dat het in het verleden zo gruwelijk fout is gegaan, kan voorstellen dat je, al dan niet terecht i.m.o. en nu dus niet omdat ik het heel anders gelezen heb, sowieso op scherp staat als het om bijv. je kinderen gaat.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 28-04-2018 16:59
2.84% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
MonteCara* schreef:
28-04-2018 16:50
Wow Pumps, ik lees je weleens maar ik klik nooit op de links die jij plaatst. Nu heb ik dat wel gedaan omdat ik dit een nóg vreemdere post vond dan ik je anders vind plaatsen.
Ik was zo verbaasd door je post te midden van deze discussie.

Wou even zeggen dat ik denk dat ik je post snap.
Denk ik hè :D
Nu wil ik het ook weten, want ik snap het nog altijd niet. :-)
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
28-04-2018 16:57
Nu wil ik het ook weten, want ik snap het nog altijd niet. :-)
Dat is de hele clou van deze discussie. Mensen reageren op elkaar alsof ze net een video van André Hazes jr hebben gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven