Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 28 april 2018 om 17:59
Nou ja.MonteCara* schreef: ↑28-04-2018 17:49Nou ja, ik schreef dat ik dénk dat ik het snap hè, dus ik weet het niet zeker
Maar goed, op 1:05 van het filmpje zie je Adje (Adje is niet helemaal honderd) in een aquarium met sop.
Ik dacht dus dat Pumps bedoelde 'Adje in het sop laten gaarkoken'; sommige mensen op dit topic met een tegenstrijdiger mening dan het hare.
Kan het fout hebben, maar heb een poging gedaan![]()
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie van Pumps, alhoewel ik weet dat Pumps geen reactie wil op haar posts, maar ja.

Jullie hebben fantasie. Is relativeringsvermogen ten TOP.

Die youtube was een optreden van Dreetje Hazes. Die werd genoemd.

Ik heb het publiek gekeken. Allemaal fans van Dre Hazes. Was eerbetoon.
Ik had Adje niet verwacht. Toen die stopte maakte hij bekend geen debiel te zijn.
Voor de rest ... heb ik er geen woorden voor. Misschien is een HUH? wel het meest informatief.
Dat van dat in het sop gaar koken... Nieuw en niet aan gedacht. Zo zie je maar weer.
Je kan er alles van maken.
Ik ga weer leuke dingen doen.

zaterdag 28 april 2018 om 18:00
Racisme is specifiek uitsluiten op ras of huidskleur en discriminatie kan op alles toegepast worden; ras, huidskleur, leeftijd, sekse enz.doornroosje9 schreef: ↑28-04-2018 17:54Maar betekent racisme en discriminatie hetzelfde? Dat vroeg ik me dus af.
zaterdag 28 april 2018 om 18:00
Volgens mij niet, maar overlapt het vaak wel.doornroosje9 schreef: ↑28-04-2018 17:54Maar betekent racisme en discriminatie hetzelfde? Dat vroeg ik me dus af.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zaterdag 28 april 2018 om 18:01
Ik denk alleen dat als ik uitgescholden zou worden vanwege mijn (lichte) huidskleur, ik hooguit zou denken 'eikels!' en weer verder zou gaan. Dat gebeurt immers zelden, ik kan dat wegzetten als een eenmalige idioot die zin had om iets te vinden en te roepen. Terwijl het voor een donker iemand veel meer een bevestiging is van hoe veel teveel mensen in onze maatschappij denken. Dus mijn huid is misschien niet dikker, maar het is voor mij wel veel makkelijker om het weer aan de kant te schuiven.Ana_Isabel2 schreef: ↑28-04-2018 17:55En dat laatste is het hele punt. Het kwetst. En jouw blanke huid is echt niet dikker om zulke reacties je niet te laten raken.
Tjezus, wat vals

zaterdag 28 april 2018 om 18:04

Nou, als een moslim collega mij haar trouwfotos niet wil laten zien, omdat ik geen Moslim ben, ga ik ook twijfelen over hoe andere Moslims daar over denken.MevrouwJack schreef: ↑28-04-2018 18:01Ik denk alleen dat als ik uitgescholden zou worden vanwege mijn (lichte) huidskleur, ik hooguit zou denken 'eikels!' en weer verder zou gaan. Dat gebeurt immers zelden, ik kan dat wegzetten als een eenmalige idioot die zin had om iets te vinden en te roepen. Terwijl het voor een donker iemand veel meer een bevestiging is van hoe veel teveel mensen in onze maatschappij denken. Dus mijn huid is misschien niet dikker, maar het is voor mij wel veel makkelijker om het weer aan de kant te schuiven.
Overigens komt die bevestiging pas als het ook daadwerkelijk vaker gebeurt.

Er zijn Chinezen met blond haar. Rood komt ook voor en grijs eveneens.
Het Is zeldzaam, maar je hoeft geen albino te zijn om als blonde Chinees geboren te worden.

zaterdag 28 april 2018 om 18:09
Nouja zeg. Tss.
Ana_Isabel2 schreef: ↑28-04-2018 17:43Je kon er niet om lachen , neem ik aan?
Ik werkte ooit met een Turkse collega wiens trouwfotos ik niet mocht zien, want ik was geen Moslim.
En een collega ( toevallig ook Turks) waar ik nog bij in de klas had gezeten refereerde naar alle Nederlandse vrouwen als " hoeren". En dan ook alle. Geen uit zonderling. Misschien dacht ze dat ze dat tegen mij kon zeggen, omdat ik Spaanse ben.
Blanke vrouwen worden wel degelijk gediscrimineerd. Wellicht niet stelselmatig, maar het komt wel degelijk voor. En dan maak ik graag zelf uit hoe erg ik dat wel of niet vond en hoe ik daar mee omga.

LOEP ME MAAR aub.

zaterdag 28 april 2018 om 18:12
Hahaha
zaterdag 28 april 2018 om 18:12
Ik vind het heel erg pijnlijk om te zien dat de zoon van mijn vriendin die samen met mijn dochter is opgegroeid heus een hele dikke huid heeft en de suffe dingen heus van zich af kan laten glijden, maar op een veel fundamenteler level geraakt wordt. Hij krijgt minder makkelijk een baan, een kamer, niet-wantrouwende reacties enz. van onbekenden. En dat zó enorm klein, groot en dagelijks dat het zijn leven uiteraard beïnvloedt. Mijn dochters leven wordt uiteraard door de afwezigheid van dit soort onzin ook beïnvloed, maar dat merkt ze niet of vindt ze (en men, en ook ik) normaal.MevrouwJack schreef: ↑28-04-2018 18:01Ik denk alleen dat als ik uitgescholden zou worden vanwege mijn (lichte) huidskleur, ik hooguit zou denken 'eikels!' en weer verder zou gaan. Dat gebeurt immers zelden, ik kan dat wegzetten als een eenmalige idioot die zin had om iets te vinden en te roepen. Terwijl het voor een donker iemand veel meer een bevestiging is van hoe veel teveel mensen in onze maatschappij denken. Dus mijn huid is misschien niet dikker, maar het is voor mij wel veel makkelijker om het weer aan de kant te schuiven.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zaterdag 28 april 2018 om 18:14
Moslima's niet dan?

zaterdag 28 april 2018 om 18:15
Graag gedaan.
Ik heb mijn man nog nooit iets bijzonders/raars over 'zwarte' mensen horen zeggen, integendeel.
De close encounters

zaterdag 28 april 2018 om 18:16
Whaha, een soort angst voor het 'boze oog' maar dan anders.
Die heb ik nog niet eerder gehoord.