Vriend van moeder
maandag 30 april 2018 om 08:21
Plan de komende maanden vol zodat je zo min mogelijk thuis bent. Zorg dat je in september ook echt weg bent.
Jij bent niet verantwoordelijk voor jouw moeder. Dat is niet de taak van een dochter. Zij maakt haar eigen keuzes als volwassen vrouw. Die mag je afkeuren, maar de consequenties zijn voor haar eigen rekening.
Jij bent niet verantwoordelijk voor jouw moeder. Dat is niet de taak van een dochter. Zij maakt haar eigen keuzes als volwassen vrouw. Die mag je afkeuren, maar de consequenties zijn voor haar eigen rekening.
maandag 30 april 2018 om 09:15
Goedemorgen! Ik lag al even hoor en zoals ik jou lees had jij dat beter ook kunnen doen.
Fijne dag verder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 30 april 2018 om 09:22
Nou niet zo lelijk denken.... foei! Vraag liever welke onderbroek die vriend aan heeft oid.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 30 april 2018 om 09:53
Nou hup dan. Je weet de weg, je weet wat je nodig hebt en je weet wat het kost. Niet miepen over vriendjes van mama, leeftijden en over onderbroeken van anderen. Gewoon gaan.Hopeloosheid schreef: ↑30-04-2018 09:47Ik heb trouwens al eerder op kamers gezeten, toen ik ging studeren. Helaas ging het niet al te goed en ben ik weer terug naar huis gekomen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 30 april 2018 om 09:59
Ik weet van heel veel dingen niet wat ik wil.Grobbekuiken_ schreef: ↑30-04-2018 09:51Er wordt vanalles aangedragen en het enige wat jij roept is 'Kan Niet!'.
Wat wil je nou dan?
Maar hier wilde ik een antwoord op mijn vraag, of ik het kan maken te vertrekken en het contact zo goed als te verbreken.
maandag 30 april 2018 om 10:02
Nee, eerst op kamers en daarna zie je wel verder.Hopeloosheid schreef: ↑30-04-2018 09:59Ik weet van heel veel dingen niet wat ik wil.
Maar hier wilde ik een antwoord op mijn vraag, of ik het kan maken te vertrekken en het contact zo goed als te verbreken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 30 april 2018 om 10:03
Binnen bepaalde grenzen bepaal je zelf hoe jij reageert op een ander; "je laten opnaaien" hoeft echt niet het onontkoombare gevolg van zijn aanwezigheid te zijn.
Heb je een redelijke kamer? Trek je erin terug, maak er je paleisje van en kook daar zelf je eten. Betaal kost en inwoning aan je moeder, trek een (figuurlijke) lange neus naar de nieuwe vriend en niemand heeft meer iets over je te zeggen. Uiteraard kan je ook verhuizen maar zo kom je er toch sterker uit. Het is een prima oefening in stoicijns-zijn die je later nog best goed kan gebruiken in je leven.
Heb je een redelijke kamer? Trek je erin terug, maak er je paleisje van en kook daar zelf je eten. Betaal kost en inwoning aan je moeder, trek een (figuurlijke) lange neus naar de nieuwe vriend en niemand heeft meer iets over je te zeggen. Uiteraard kan je ook verhuizen maar zo kom je er toch sterker uit. Het is een prima oefening in stoicijns-zijn die je later nog best goed kan gebruiken in je leven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 30 april 2018 om 10:04
Waarom zou je dat niet kunnen maken? Je bent 21, natuurlijk kun je op jezelf. Mooie leeftijd ook.Hopeloosheid schreef: ↑30-04-2018 09:59Ik weet van heel veel dingen niet wat ik wil.
Maar hier wilde ik een antwoord op mijn vraag, of ik het kan maken te vertrekken en het contact zo goed als te verbreken.
Jij koppelt uit huis gaan aan contact verbreken. Dat hoeft toch niet persé, alleen als je dat zelf wil.
There is always something happening, and it's usually right now
maandag 30 april 2018 om 10:07
maandag 30 april 2018 om 12:41
Wat ging er precies niet goed? Want zonder medische problematiek zie ik weinig reden waarom je op je 20e niet voor jezelf zou kunnen zorgen. Je komt enorm onvolwassen over.Hopeloosheid schreef: ↑30-04-2018 09:47Ik heb trouwens al eerder op kamers gezeten, toen ik ging studeren. Helaas ging het niet al te goed en ben ik weer terug naar huis gekomen.
Dat neemt niet weg dat het niet gezond klinkt zoals het bij jou thuis gaat, maar de oplossing voor jou moet echt vanuit jezelf komen, namelijk dat je zelf een thuis begint. Dan mag je moeder het oplossen in haar thuis.
maandag 30 april 2018 om 12:58
Het kan zijn dat ik onvolwassen overkom. Echter vind ik dat nogal kort door de bocht, maar dat is oké.lotus77 schreef: ↑30-04-2018 12:41Wat ging er precies niet goed? Want zonder medische problematiek zie ik weinig reden waarom je op je 20e niet voor jezelf zou kunnen zorgen. Je komt enorm onvolwassen over.
Dat neemt niet weg dat het niet gezond klinkt zoals het bij jou thuis gaat, maar de oplossing voor jou moet echt vanuit jezelf komen, namelijk dat je zelf een thuis begint. Dan mag je moeder het oplossen in haar thuis.
Het ging niet door mn mentale gezondheid, iets wat ik ook ontzettend betreur, want daardoor heb ik mn studie niet door kunnen zetten en woon ik weer thuis.
Verder bedankt voor je advies.
woensdag 2 mei 2018 om 23:44
Ben je nu niet al je problemen op hem aan het afschuiven? Je hebt vanwege hem een paniekstoornis zeg je, toch wel raar dat het dan juist toen je op kamers zat het niet redde. Ik denk dat er meer speelt bij jou en dat je daaraan moet werken en je niet zo op hem moet focussen/hem de schuld geven van al je problemen.
donderdag 3 mei 2018 om 01:08
Tot september verhuizen naar vrienden of familie waarvan je weet dat zij in staat zijn je moeder en haar vriendje een tijdje niet elke dag over de vloer te laten komen. Zodra je studie begint op kamers gaan.
Ik zou duidelijk maken aan je moeder dat je graag contact met haar wil houden maar dat je tijdens jullie contactmomenten geen aanwezigheid wenst van haar vriendje. Dat is geen onredelijke eis gezien je nu ook op stel en sprong half overspannen uit huis wil vanwege diezelfde gozer.
Ik zou duidelijk maken aan je moeder dat je graag contact met haar wil houden maar dat je tijdens jullie contactmomenten geen aanwezigheid wenst van haar vriendje. Dat is geen onredelijke eis gezien je nu ook op stel en sprong half overspannen uit huis wil vanwege diezelfde gozer.