Vriend van moeder

30-04-2018 00:11 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_368700 wijzigde dit bericht op 06-05-2018 22:31
99.92% gewijzigd
Plan de komende maanden vol zodat je zo min mogelijk thuis bent. Zorg dat je in september ook echt weg bent.

Jij bent niet verantwoordelijk voor jouw moeder. Dat is niet de taak van een dochter. Zij maakt haar eigen keuzes als volwassen vrouw. Die mag je afkeuren, maar de consequenties zijn voor haar eigen rekening.
Je weet zeker dat het geen kind is uit een eerdere relatie?
Je moeder is in een egoïstische fase beland. Die heeft echt geen oog voor jou. Uit huis gaan is de enige optie. Kun je niet bij je vader wonen tijdelijk?
Alle reacties Link kopieren
Mam, mam, mam, wat een toestanden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
In de relatiepijler opeens allemaal nieuwe accounts, met allemaal "problemen" tussen 00.00 uur en 04.00 uur

Raar :sherlock:
Ja, vakantietijd.
Alle reacties Link kopieren
Ycjoo- schreef:
30-04-2018 01:08
Wordt het geen tijd om te slapen? Enn.. je laatste lap tekst slaat echt nergens op. En dan.. dan scoort ze lekker, boeien!

Of heb je dit topic ook geopend om vooral haar keuzes in mannen te bespreken? Gezien de reacties tot nu toe scoor je dan best lekker.
Goedemorgen! Ik lag al even hoor en zoals ik jou lees had jij dat beter ook kunnen doen.
Fijne dag verder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die dit verhaal wel erg vind lijken op Molly en Luis van 90 days...
Alle reacties Link kopieren
uggs schreef:
30-04-2018 09:18
Ben ik de enige die dit verhaal wel erg vind lijken op Molly en Luis van 90 days...
Nou niet zo lelijk denken.... foei! Vraag liever welke onderbroek die vriend aan heeft oid.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
uggs schreef:
30-04-2018 09:18
Ben ik de enige die dit verhaal wel erg vind lijken op Molly en Luis van 90 days...
Ik heb geen idee wie Molly En Luis zijn en ook niet wat 90 days is, maar als dit verhaal erop lijkt dan zij het zo :)
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vader wonen is ook geen optie, heb sinds hij wegging toen ik 2 was amper contact met hem en de relatie is niet al te best.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
30-04-2018 09:22
Nou niet zo lelijk denken.... foei! Vraag liever welke onderbroek die vriend aan heeft oid.
Sorry, mijn fout :there:

Had hij ook geen sokken aan op de bank?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens al eerder op kamers gezeten, toen ik ging studeren. Helaas ging het niet al te goed en ben ik weer terug naar huis gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt vanalles aangedragen en het enige wat jij roept is 'Kan Niet!'.
Wat wil je nou dan?
There is always something happening, and it's usually right now
Alle reacties Link kopieren
Hopeloosheid schreef:
30-04-2018 09:47
Ik heb trouwens al eerder op kamers gezeten, toen ik ging studeren. Helaas ging het niet al te goed en ben ik weer terug naar huis gekomen.
Nou hup dan. Je weet de weg, je weet wat je nodig hebt en je weet wat het kost. Niet miepen over vriendjes van mama, leeftijden en over onderbroeken van anderen. Gewoon gaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
30-04-2018 09:51
Er wordt vanalles aangedragen en het enige wat jij roept is 'Kan Niet!'.
Wat wil je nou dan?
Ik weet van heel veel dingen niet wat ik wil.
Maar hier wilde ik een antwoord op mijn vraag, of ik het kan maken te vertrekken en het contact zo goed als te verbreken.
Alle reacties Link kopieren
Hopeloosheid schreef:
30-04-2018 09:59
Ik weet van heel veel dingen niet wat ik wil.
Maar hier wilde ik een antwoord op mijn vraag, of ik het kan maken te vertrekken en het contact zo goed als te verbreken.
Nee, eerst op kamers en daarna zie je wel verder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Binnen bepaalde grenzen bepaal je zelf hoe jij reageert op een ander; "je laten opnaaien" hoeft echt niet het onontkoombare gevolg van zijn aanwezigheid te zijn.

Heb je een redelijke kamer? Trek je erin terug, maak er je paleisje van en kook daar zelf je eten. Betaal kost en inwoning aan je moeder, trek een (figuurlijke) lange neus naar de nieuwe vriend en niemand heeft meer iets over je te zeggen. Uiteraard kan je ook verhuizen maar zo kom je er toch sterker uit. Het is een prima oefening in stoicijns-zijn die je later nog best goed kan gebruiken in je leven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hopeloosheid schreef:
30-04-2018 09:59
Ik weet van heel veel dingen niet wat ik wil.
Maar hier wilde ik een antwoord op mijn vraag, of ik het kan maken te vertrekken en het contact zo goed als te verbreken.
Waarom zou je dat niet kunnen maken? Je bent 21, natuurlijk kun je op jezelf. Mooie leeftijd ook.
Jij koppelt uit huis gaan aan contact verbreken. Dat hoeft toch niet persé, alleen als je dat zelf wil.
There is always something happening, and it's usually right now
Alle reacties Link kopieren
Buitenshuis gaan wonen is ook een prima optie trouwens (als je dat snel kan regelen). Dan heb je je eigen douche en wc en kan je wat uitgebreider koken. Het is normaal en geen vlucht of capitulatie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Sta je ingeschreven voor woningen/kamers/studio's? Tijdelijk bij een vriendin?
Alle reacties Link kopieren
Of je dat kan maken tegenover je moeder? Zij haalt die vriend toch in huis? Als je de mogelijkheid hebt om op kamers te gaan: zo snel mogelijk gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hopeloosheid schreef:
30-04-2018 09:47
Ik heb trouwens al eerder op kamers gezeten, toen ik ging studeren. Helaas ging het niet al te goed en ben ik weer terug naar huis gekomen.
Wat ging er precies niet goed? Want zonder medische problematiek zie ik weinig reden waarom je op je 20e niet voor jezelf zou kunnen zorgen. Je komt enorm onvolwassen over.

Dat neemt niet weg dat het niet gezond klinkt zoals het bij jou thuis gaat, maar de oplossing voor jou moet echt vanuit jezelf komen, namelijk dat je zelf een thuis begint. Dan mag je moeder het oplossen in haar thuis.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
30-04-2018 12:41
Wat ging er precies niet goed? Want zonder medische problematiek zie ik weinig reden waarom je op je 20e niet voor jezelf zou kunnen zorgen. Je komt enorm onvolwassen over.

Dat neemt niet weg dat het niet gezond klinkt zoals het bij jou thuis gaat, maar de oplossing voor jou moet echt vanuit jezelf komen, namelijk dat je zelf een thuis begint. Dan mag je moeder het oplossen in haar thuis.
Het kan zijn dat ik onvolwassen overkom. Echter vind ik dat nogal kort door de bocht, maar dat is oké.
Het ging niet door mn mentale gezondheid, iets wat ik ook ontzettend betreur, want daardoor heb ik mn studie niet door kunnen zetten en woon ik weer thuis.

Verder bedankt voor je advies. :)
Alle reacties Link kopieren
Ben je nu niet al je problemen op hem aan het afschuiven? Je hebt vanwege hem een paniekstoornis zeg je, toch wel raar dat het dan juist toen je op kamers zat het niet redde. Ik denk dat er meer speelt bij jou en dat je daaraan moet werken en je niet zo op hem moet focussen/hem de schuld geven van al je problemen.
Tot september verhuizen naar vrienden of familie waarvan je weet dat zij in staat zijn je moeder en haar vriendje een tijdje niet elke dag over de vloer te laten komen. Zodra je studie begint op kamers gaan.

Ik zou duidelijk maken aan je moeder dat je graag contact met haar wil houden maar dat je tijdens jullie contactmomenten geen aanwezigheid wenst van haar vriendje. Dat is geen onredelijke eis gezien je nu ook op stel en sprong half overspannen uit huis wil vanwege diezelfde gozer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven