Werklozen topic!
donderdag 9 februari 2017 om 12:01
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
donderdag 26 april 2018 om 19:55
Spannend hoor!
Vandaag een prima gesprek gehad voor een tijdelijke functie. Hoor ik maandag meer van. Betaalt erg goed maar is tijdelijk en kan ook niet verlengd worden (zal niet zeggen waarom niet ivm herkenbaarheid). Liefst wil ik niet steeds switchen, dus heeft niet mijn voorkeur, maar ja.
Vandaag uitgenodigd voor tweede gesprek bij 1 waar ik vorige week was . Gesprek is aankomende donderdag. (bewindvoerder).
En had deze week een gesprek bij een deurwaarder. Ook prima en hoor ik half mei pas wat van ivm vakantie.
7 mei heb ik ook nog een gesprek wat me wel wat lijkt, bij een arbodienst.
En een afwijzing op een administratieve functie bij een dierenarts.
maandag 30 april 2018 om 13:49
Lekker druk dus! Ik was afgelopen donderdag op gesprek geweest en daar wilden ze me ook graag aannemen. Kan dus nu opeens kiezen uit twee banen. Echt een gek gevoel!minnimouse schreef: ↑26-04-2018 19:55Spannend hoor!
Vandaag een prima gesprek gehad voor een tijdelijke functie. Hoor ik maandag meer van. Betaalt erg goed maar is tijdelijk en kan ook niet verlengd worden (zal niet zeggen waarom niet ivm herkenbaarheid). Liefst wil ik niet steeds switchen, dus heeft niet mijn voorkeur, maar ja.
Vandaag uitgenodigd voor tweede gesprek bij 1 waar ik vorige week was . Gesprek is aankomende donderdag. (bewindvoerder).
En had deze week een gesprek bij een deurwaarder. Ook prima en hoor ik half mei pas wat van ivm vakantie.
7 mei heb ik ook nog een gesprek wat me wel wat lijkt, bij een arbodienst.
En een afwijzing op een administratieve functie bij een dierenarts.
maandag 30 april 2018 om 15:19
Getverdemme... Zojuist een telefonisch gesprek gehad met een dame van TempoTeam voor een functie als administratief medewerker. Uiteindelijk kwam het erop neer: Je hebt geen recente werkervaring in de administratie, dit is werk onder je niveau en je doet nog een opleiding, dus welke garantie geef je dat je wilt blijven en niet vertrekt op het moment dat je iets beters vindt? En ik kon lullen als Brugman, ze besloot om me niet door te sturen naar het betreffende bedrijf. Waarom neem je dan contact met me op, vraag ik me dan ook wel af? Maar hier loop ik dus steeds tegenaan, ik weet niet meer wat ik moet doen, word er een beetje moedeloos van. Zo, even sip doen op deze sippe dag!
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 30-04-2018 16:01
11.25% gewijzigd
maandag 30 april 2018 om 18:26
Aloha!! Haha dan weet je denk ik wel om welk vakantieland het gaat!
Ik heb goed nieuws, ik ben aangenomen! Per 4 juni ga ik beginnen. Salaris beter, kortere reisafstand en het team ken ik al. Werkte voorheen ook bij deze werkgever en had met dit team veel te maken maar dan vanuit andere kant. Heb echt wel zin eigenlijk, ken alle klanten ook allemaal, had daar ook gewoon heel goed contact mee.
maandag 30 april 2018 om 19:17
maandag 30 april 2018 om 19:18
Ja ook wel meegemaakt in het verleden. Volgens mij willen ze kijken of ze iets anders met je kunnen, maar het is idd wel irritant.Lily1504 schreef: ↑30-04-2018 15:19Getverdemme... Zojuist een telefonisch gesprek gehad met een dame van TempoTeam voor een functie als administratief medewerker. Uiteindelijk kwam het erop neer: Je hebt geen recente werkervaring in de administratie, dit is werk onder je niveau en je doet nog een opleiding, dus welke garantie geef je dat je wilt blijven en niet vertrekt op het moment dat je iets beters vindt? En ik kon lullen als Brugman, ze besloot om me niet door te sturen naar het betreffende bedrijf. Waarom neem je dan contact met me op, vraag ik me dan ook wel af? Maar hier loop ik dus steeds tegenaan, ik weet niet meer wat ik moet doen, word er een beetje moedeloos van. Zo, even sip doen op deze sippe dag!
maandag 30 april 2018 om 22:43
Gefeliciteerd Robinson 
Herkenbaar Lily.
Huidige bureau heb ik eerder voor gewerkt dus zij lezen juist meer in mijn cv dan ik zelf meld, dat is op zich ook wel weer leuk maar niet helemaal handig als ze hun eigen idee vermengen in hun format van mijn cv. Collega's bij het bedrijf wilden vervolgens dus vooral wel even weten of ik me voldoende realiseerde dat het heel uitvoerend werk is.
En dan heb je werk en word je om de zoveel tijd benaderd door recruiters die je cv dus niet lezen of niet snappen. Zul je zien dat niemand me belt op het moment dat huidige baan wél ophoudt..
Iemand ervaring met UWV en belastingteruggave? Het is nog onbekend of mijn huidige baan nog bezig is op het moment dat ik geld terugkrijg. Is de belastingteruggave dan mijn inkomen ipv eerste maand ww ofzo? (vooralsnog kans dat ik dan huidige werk nog heb, maar da's nog niet definitief besloten)
Herkenbaar Lily.
Huidige bureau heb ik eerder voor gewerkt dus zij lezen juist meer in mijn cv dan ik zelf meld, dat is op zich ook wel weer leuk maar niet helemaal handig als ze hun eigen idee vermengen in hun format van mijn cv. Collega's bij het bedrijf wilden vervolgens dus vooral wel even weten of ik me voldoende realiseerde dat het heel uitvoerend werk is.
En dan heb je werk en word je om de zoveel tijd benaderd door recruiters die je cv dus niet lezen of niet snappen. Zul je zien dat niemand me belt op het moment dat huidige baan wél ophoudt..
Iemand ervaring met UWV en belastingteruggave? Het is nog onbekend of mijn huidige baan nog bezig is op het moment dat ik geld terugkrijg. Is de belastingteruggave dan mijn inkomen ipv eerste maand ww ofzo? (vooralsnog kans dat ik dan huidige werk nog heb, maar da's nog niet definitief besloten)
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
maandag 30 april 2018 om 23:21
Nee belastingteruggave gaat over 2017 of eerder en wordt niet gekort.ikvraaghet schreef: ↑30-04-2018 22:43Gefeliciteerd Robinson
Herkenbaar Lily.
En dan heb je werk en word je om de zoveel tijd benaderd door recruiters die je cv dus niet lezen of niet snappen. Zul je zien dat niemand me belt op het moment dat huidige baan wél ophoudt..![]()
dinsdag 1 mei 2018 om 22:16
dinsdag 1 mei 2018 om 22:22
Gefeliciteerd!! Om welke functie gaat het precies?
dinsdag 1 mei 2018 om 22:25
Vandaag een afwijzing voor de tijdelijke functie waar ik vorige week voor op gesprek was. Ze vonden me een goede kandidaat maar zochten iemand met meer ervaring op de zakelijke markt.
Donderdag een 2e gesprek bij een bewindvoerder en maandag dat gesprek bij een arbodienst. Daar ben ik wel erg benieuwd naar.
Vandaag nog een sollicitatie gestuurd voor een kantoorfunctie bij Centerparcs. Spreekt me ook aan; zowel de functie als de werkgever. Ik ken mensen die daar al jaren werken en wat ik er van hoor hangt er een goede sfeer (op dat park in elk geval).
donderdag 3 mei 2018 om 16:50
Ik ben aangenomen als assistent bewindvoerder.
Salaris is niet geweldig maar er is groei mogelijk. Het werk lijkt me erg leuk, dus ik ga het gewoon doen.
Had maandag nog een gesprek gepland staan voor een functie die me ook erg leuk lijkt. Ik twijfel nog of ik deze door moet laten gaan? Contract voor de bovenstaande functie is nog niet getekend en de startdatum is over 2 weken.
Salaris is niet geweldig maar er is groei mogelijk. Het werk lijkt me erg leuk, dus ik ga het gewoon doen.
Had maandag nog een gesprek gepland staan voor een functie die me ook erg leuk lijkt. Ik twijfel nog of ik deze door moet laten gaan? Contract voor de bovenstaande functie is nog niet getekend en de startdatum is over 2 weken.
donderdag 3 mei 2018 om 18:00
Oh dat is heel herkenbaar hoor
Ik heb dat ook!
Vooral ook omdat dit salaris niet geweldig is en er geen pensioensopbouw is, maar ja het werk lijkt me wel leuk en ik denk ook wel dat ik na een tijdje meer kan gaan verdienen, maar ja wie garandeert dat?
Ik denk dat ik maandag gewoon ga. Ik kan altijd nog zien.
vrijdag 4 mei 2018 om 12:54
Ik zou gewoon op gesprek gaan Mini, zolang je krabbel nergens nog onderstaat heb je in prinipe nog niets. Je kan nog altijd afzeggen.
Ik ben sinds deze week ergens nieuw begonnen en na 3 dgn dacht ik, ik hou dit niet lang vol. Alles is standaard ingeregeld. Een mail tik je niet meer zelf daar zijn formats voor. Ik zit eigenlijk de hele dag te klikken op een muis en de functie is - ten opzichte - van wat ik gewend was - heel erg uitgekleed.
Voordat ik startte had ik een uitnodiging gekregen om op gesprek te komen afgezegd omdat ik al een nieuw aanbod had geaccepteerd. Gister heb ik die beste man een mail gestuurd of ik alsnog mag komen praten en maandag eind vd dag staat dat gesprek. Ben benieuwd.
Ik ben sinds deze week ergens nieuw begonnen en na 3 dgn dacht ik, ik hou dit niet lang vol. Alles is standaard ingeregeld. Een mail tik je niet meer zelf daar zijn formats voor. Ik zit eigenlijk de hele dag te klikken op een muis en de functie is - ten opzichte - van wat ik gewend was - heel erg uitgekleed.
Voordat ik startte had ik een uitnodiging gekregen om op gesprek te komen afgezegd omdat ik al een nieuw aanbod had geaccepteerd. Gister heb ik die beste man een mail gestuurd of ik alsnog mag komen praten en maandag eind vd dag staat dat gesprek. Ben benieuwd.
vrijdag 4 mei 2018 om 15:54
Je hebt gelijk, maar toch heb ik zojuist het gesprek afgezegd.Gate_Keeper schreef: ↑04-05-2018 12:54Ik zou gewoon op gesprek gaan Mini, zolang je krabbel nergens nog onderstaat heb je in prinipe nog niets. Je kan nog altijd afzeggen.
Ik ben een eeuwige twijfelaar en ben bang dat het alleen maar meer twijfel gaat opleveren. Soms is goed ook gewoon goed. Al heb ik idd nog geen handtekening gezet.
Wat vervelend voor je dat je nieuwe functie je zo tegenvalt.
Wel goed dat je meteen weer op gesprek mag komen. Heb je verteld dat je nieuwe functie je tegenvalt?
Alvast veel succes maandag!