Centraal Moderatortopic
vrijdag 29 december 2017 om 17:48
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 28 april 2018 om 21:53
Bedankt voor je melding feow, er is een nieuw deel geopend.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
zondag 29 april 2018 om 09:47
zondag 29 april 2018 om 12:33
Het topic "Hoelang vechten jullie voor een huwelijk?" is verplaatst naar de pijler relaties.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
zondag 29 april 2018 om 15:09
Wat vind je er niet fijn aan ? (ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar ik vind het zelf niet ban-waardig, en hoop dat dat topic kan blijven bestaan).Stellaluna* schreef: ↑29-04-2018 15:03Kunnen jullie naar het Incel-topic kijken?
Het is daar niet fijn, net als het vorige Incel-topic.
Wil je zelf daar misschien iets posten, zou ik fijn vinden.
Sorry mods, voor dit omslachtige gedoe van mij
nounou
zondag 29 april 2018 om 15:12
+1zazamaenade schreef: ↑29-04-2018 15:09Wat vind je er niet fijn aan ? (ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar ik vind het zelf niet ban-waardig, en hoop dat dat topic kan blijven bestaan).
Wil je zelf daar misschien iets posten, zou ik fijn vinden.
Sorry mods, voor dit omslachtige gedoe van mij![]()
Er hoeft niet gelezen te worden. Ik vind sommige topics ook niet fijn.
zondag 29 april 2018 om 15:24
Het is een moeilijk onderwerp en roept emoties op.Stellaluna* schreef: ↑29-04-2018 15:03Kunnen jullie naar het Incel-topic kijken?
Het is daar niet fijn, net als het vorige Incel-topic.
Maar er gebeurt niets dat grenzen overschrijdt.
Het is juist heel goed dat iemand die over zijn 'Incel-emoties' heen is, erover praat.
anoniem_296755 wijzigde dit bericht op 30-04-2018 00:32
Reden: Even aanpassen aan de tegenwoordige tijd ;)
Reden: Even aanpassen aan de tegenwoordige tijd ;)
1.90% gewijzigd
zondag 29 april 2018 om 19:35
closednote schreef: ↑29-04-2018 19:30Ik zag net in het ban topic dat iemand een ban had gekregen i.v.m. buitenlands IP. Betekent dat dat je beter niet op vakantie kunt forummen omdat je dan via een buitenlands IP het forum bezoekt?
Nee, dat ging om iemand die al een permaban had en die probeerde te omzeilen via een proxy. Hij viel door de mand vanwege dat buitenlandse IP-adres.
Je kunt op vakantie gewoon forummen, don't worry.
maandag 30 april 2018 om 09:04
maandag 30 april 2018 om 17:13
Beste Amaqanda,
Wij beoordelen op taalgebruik. Wij hebben de zin: ''Dat krijg je als je je als een achterbakse slet gedraagt. Succes. '' beoordeeld als ongepast gedrag/op de man. En dat hebben wij met ''misbaksel'' precies hetzelfde gedaan nadat het gestaft is. Ook maakt het niet uit wie het zegt.
We zien dat er een discussie is op het feit dat ze heeft gezegd dat ze zich zo gedraagt i.p.v. dat ze het is, maar dan kunnen we dat straks wel bij elk ongepast scheldwoord gaan goedkeuren.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA forum
maandag 30 april 2018 om 17:48
Als ik op het gebruik van deze taal ga googelen vind ik toch wel een passende beschrijving hoor.ModeratorViva schreef: ↑30-04-2018 17:13Beste Amaqanda,
Wij beoordelen op taalgebruik. Wij hebben de zin: ''Dat krijg je als je je als een achterbakse slet gedraagt. Succes. '' beoordeeld als ongepast gedrag/op de man. En dat hebben wij met ''misbaksel'' precies hetzelfde gedaan nadat het gestaft is. Ook maakt het niet uit wie het zegt.
We zien dat er een discussie is op het feit dat ze heeft gezegd dat ze zich zo gedraagt i.p.v. dat ze het is, maar dan kunnen we dat straks wel bij elk ongepast scheldwoord gaan goedkeuren.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA forum
Hoewel je kunt twisten over twee jaar of vijf jaar, maar dat komt tot uiting in het voorbeeld, dus ik denk dat twee jaar ook wel van toepassing is.
de slet zelfst.naamw. (m./v.)
Uitspraak: [slɛt]
Verbuigingen: slet|ten (meerv.)
vrouw die geregeld met verschillende mannen geslachtsgemeenschap heeft
Voorbeeld: `Die slet bedriegt haar man al vijf jaar.`
© Kernerman Dictionaries.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 30 april 2018 om 22:21
maandag 30 april 2018 om 22:22
Was dat " smetplek " nou nog ongepast , of niet ?ModeratorViva schreef: ↑30-04-2018 17:13Beste Amaqanda,
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA forum
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 30 april 2018 om 22:35
Tja mods, persoonlijk vind ik dat jullie je behoorlijk voor het karretje laten spannen. Ja er zit een verschil in en ja het kan ongepast gedrag zijn. Geef dat dan aan als reden. In mijn optiek getuigt het niet van kennis, kunde en beheersing van de Nederlandse taal. En hoe kunnen mensen die de taal niet beheersen, die de context niet lezen (en da ga ik even voor het gemak ervan uit dat jullie onderbemand zijn) modereren? Het zou jullie sieren als jullie gewoon toegeven met meerdere maten te meten en sommige harder aan te pakken dan anderen.ModeratorViva schreef: ↑30-04-2018 17:13Beste Amaqanda,
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA forum
En wees dan in ieder geval echt consequent. Dit lijkt er meer op dat de juf degene is die het kind pest en met haar vinger naar de anderen kinderen wijst, want zij zeggen dat...
Het forum wordt er niet leuker op iig.
maandag 30 april 2018 om 23:22
Jullie keuren te pas en te onpas scheldwoorden goed. Zo vaak dat gescheld gestaft wordt en jullie niet zien dat het ban- of waarschuwingswaardig is.ModeratorViva schreef: ↑30-04-2018 17:13Beste Amaqanda,
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA forum
Ongepaste koppen over het in je mond nemen van lullen in vliegtuigtoiletten kunnen ook gewoon.
Iemand de juiste definitie van slet geven niet?
maandag 30 april 2018 om 23:27
dinsdag 1 mei 2018 om 09:43
dinsdag 1 mei 2018 om 10:44