Centraal Moderatortopic

29-12-2017 17:48 2932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het topic 'Ging ik te ver?' is verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Het topic 'Vreemdgaan' is verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Marte007 schreef:
02-05-2018 23:09
Beste Mods,

Geen idee of het hier hoort maar in dit topic;
relaties/op-vakantie-met-mijn-ex/list_messages/409483/1
is de reactie van BobSwinkels verwijderd ivm op de man. Maar in de quote op pagina 2 kan ik het nog zien (ik neem aan dat het bericht degene was waar het woord ‘slet’ in voorkomt). Woord mag hier verwijderd worden indien gewenst.

Fijne avond!
Beste Marte007,

Het desbetreffende bericht is aangepast.
Zou je voortaan dit soort zaken willen melden door middel van het toverstafje? Deze knop is te vinden bij elk bericht. Op die manier komt het bij ons binnen en kunnen wij je melding beoordelen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

ModeratorViva schreef:
03-05-2018 00:35
Beste Marte007,

Het desbetreffende bericht is aangepast.
Zou je voortaan dit soort zaken willen melden door middel van het toverstafje? Deze knop is te vinden bij elk bericht. Op die manier komt het bij ons binnen en kunnen wij je melding beoordelen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Ik heb eraan gedacht maar was bang dat ik dan de persoon zou staffen die reageerde. Dat was natuurlijk niet de bedoeling.

Maar bedankt! Ik weet het voor de volgende keer.
Beste moderator,

N.a.v. van een post in het topic over een incident bij het het Gronings studentencorps, heb ik een waarschuwing gekregen.
Dat vind ik begrijpelijk.
Wat ik echter niet begrijp is hoe het mogelijk is dat de forumster die dat topic heeft geopend en aan de lopende band haar onvrede uit over corpsleden, ‘ongestraft’ door kan gaan met haar toch wel zware beledigingen.
Racisme op alle mogelijke manieren wordt hier godzijdank afgekeurd, maar zodra een bepaalde groep studenten aan de lopende band zwaar wordt beledigd op dit forum, dan valt dat ineens niet onder racisme en blijkt het doodnormaal dat deze groep mensen zo wordt afgezeken en zelfs wordt uitgescholden.
Dat vind ik onbegrijpelijk en onacceptabel.

Mijn verzoek aan jullie:
Zouden jullie de berichten van desbetreffende forumster ook wat kritischer willen bekijken? Ze doet zich onschuldig en kwetsbaar voor, maar ondertussen doet ze net zo hard mee aan wangedrag als ieder ander die wel waarschuwingen en bannen krijgt.

Hartelijk dank!
De spammers hebben ons weer gevonden.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
03-05-2018 10:44
De spammers hebben ons weer gevonden.
Wij hen ook :P

Bedankt voor je melding, topics zijn weer verwijderd en de spammer buitengezet.

met vriendelijke groet,

Junior
sinnombre schreef:
03-05-2018 09:36

Mijn verzoek aan jullie:
Zouden jullie de berichten van desbetreffende forumster ook wat kritischer willen bekijken? Ze doet zich onschuldig en kwetsbaar voor, maar ondertussen doet ze net zo hard mee aan wangedrag als ieder ander die wel waarschuwingen en bannen krijgt.

Hartelijk dank!
Blijkbaar was er geen post te vinden die je gewoon kon staffen? Klinkt nogal persoonlijk weer.
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
03-05-2018 11:02
Blijkbaar was er geen post te vinden die je gewoon kon staffen? Klinkt nogal persoonlijk weer.
Jij bent anders ook nogal persoonlijk bezig nu. Ik staf je meteen even, want je bemoeit je ergens mee waar je je niet mee hebt te bemoeien. Daarbij lok je iets uit. Ik verzoek je vriendelijk daar mee op te houden.
MevrouwJack schreef:
03-05-2018 11:02
Beste moderator.
Natuurlijk is mijn bericht persoonlijk bedoeld. Niet persoonlijk om wie de forumster is, wel vanwege de manier waarop zij een grote groep mensen beledigt. Dat beledigen doet zij, dus ja, dat neem ik haar kwalijk. Niet de anderen. Die hebben daar niets mee te maken. Je onvrede uiten is prima, maar afzeiken, beledigen en uitschelden is dat niet. Ik word daar voor gewaarschuwd, waarom een ander dan niet?
Het topic ''Moeilijk met gescheiden ouders'' is verwijderd ivm te jonge TO.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

sinnombre schreef:
03-05-2018 11:42
Jij bent anders ook nogal persoonlijk bezig nu. Ik staf je meteen even, want je bemoeit je ergens mee waar je je niet mee hebt te bemoeien. Daarbij lok je iets uit. Ik verzoek je vriendelijk daar mee op te houden.
Stel je niet aan zeg
Tjezus, wat vals
sinnombre schreef:
03-05-2018 09:36

Racisme op alle mogelijke manieren wordt hier godzijdank afgekeurd, maar zodra een bepaalde groep studenten aan de lopende band zwaar wordt beledigd op dit forum, dan valt dat ineens niet onder racisme
Studenten zijn dan ook geen ras, al denken sommigen onder hen blijkbaar van wel.
Mods, mag ik op anoniem?
Beste mods,

Ik wil ook graag op anoniem. :-]

Alvast bedankt.
Aangezien jullie niet reageren op mijn staf doe ik het maar even hier. Het topic: wat moet ik met minnaar, is geschreven door een TO die als nick een bestaande naam gebruikt. Verwijst naar een bestaande persoon. TO zelf zegt dat de naam verzonnen is maar het is wel heel toevallig dat er 1 vrouw is met exact dezelfde naam. Het is geen doorsnee naam zoals Jan Smit. Ik ben van mening dat hier iemand een geintje wordt geflikt. Ook vind ik het dubieus in het kader van de wetgeving privacy
Eens met S-Meds, dit is een makkelijk terug te vinden naam, een topic wat veel teweeg kan brengen wanneer dit bij de 'echte' persoon komt, dit kan onbedoeld een enorm gevolg hebben.

Zelf zegt ze de naam verzonnen hebben, dit lijkt mij uiterst apart. Een beetje speurwerk (de naam intypen in google) en je komt bij deze, waarschijnlijk nietsvermoedende, mevrouw uit.

Dit komt wel beetje in gedrang met allerlei privacy-dingen die jullie hoog in het vaandel hebben staan.
Dit is mijn motto
Het topic ''wat te doen minnaar'' is verwijderd ivm laster.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

zozoe schreef:
03-05-2018 14:01
Eens met S-Meds, dit is een makkelijk terug te vinden naam, een topic wat veel teweeg kan brengen wanneer dit bij de 'echte' persoon komt, dit kan onbedoeld een enorm gevolg hebben.

Zelf zegt ze de naam verzonnen hebben, dit lijkt mij uiterst apart. Een beetje speurwerk (de naam intypen in google) en je komt bij deze, waarschijnlijk nietsvermoedende, mevrouw uit.

Dit komt wel beetje in gedrang met allerlei privacy-dingen die jullie hoog in het vaandel hebben staan.
Beste Zozoe en S-Meds,

Bedankt voor het staffen van het topic. We hebben het verwijderd en de gebruiker is verbannen.

Met vriendelijke groet,

Moderator VIVA forum

Er zijn 2 laster-topics geopend, vergeet niet ook de andere nog even weg te halen?
Courage-- schreef:
03-05-2018 14:29
Er zijn 2 laster-topics geopend, vergeet niet ook de andere nog even weg te halen?
Beste Courage,

Alle twee de topics zijn verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Moderator VIVA forum

JuniorModeratorViva schreef:
03-05-2018 10:49
Wij hen ook :P

Bedankt voor je melding, topics zijn weer verwijderd en de spammer buitengezet.

met vriendelijke groet,

Junior
:rofl:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Moderators, vordert het werk aan de negeer-functie een beetje ?
nounou
zazamaenade schreef:
03-05-2018 18:35
Moderators, vordert het werk aan de negeer-functie een beetje ?
Dat ligt nog steeds bij de TD. Wij hebben helaas geen update voor jullie. Zodra er nieuws is, zal dat natuurlijk gedeeld worden.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

We beginnen vandaag met een spammer: memberlist.php?mode=viewprofile&u=368889

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven