Centraal Moderatortopic

29-12-2017 17:48 2932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
feow schreef:
28-04-2018 21:27
Napraat mag weer een nummertje richting 100 opschuiven.
Bedankt voor je melding feow, er is een nieuw deel geopend.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-04-2018 00:01
Reden: offtopic
99.32% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-04-2018 00:01
Reden: offtopic
98.64% gewijzigd
Het topic "Activteiten met gastkinderen" is verwijderd i.v.m. een onderzoekje.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Vechten voor een huwelijk staat bij gezondheid, hoort bij relaties denk ik. Meestal heb je een relatie in je huwelijk. Maar als er veel gevochten wordt kan dit gevolgen hebben voor de gezondheid. Ingewikkeld. maar ik gok dat het beter pas op relaties
S-Meds schreef:
29-04-2018 12:15
Vechten voor een huwelijk staat bij gezondheid, hoort bij relaties denk ik. Meestal heb je een relatie in je huwelijk. Maar als er veel gevochten wordt kan dit gevolgen hebben voor de gezondheid. Ingewikkeld. maar ik gok dat het beter pas op relaties
Het topic "Hoelang vechten jullie voor een huwelijk?" is verplaatst naar de pijler relaties.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Kunnen jullie naar het Incel-topic kijken?

Het is daar niet fijn, net als het vorige Incel-topic.
Stellaluna* schreef:
29-04-2018 15:03

Wat vind je er niet fijn aan ? (ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar ik vind het zelf niet ban-waardig, en hoop dat dat topic kan blijven bestaan).
Wil je zelf daar misschien iets posten, zou ik fijn vinden.
Sorry mods, voor dit omslachtige gedoe van mij :A:
nounou
zazamaenade schreef:
29-04-2018 15:09
Wat vind je er niet fijn aan ? (ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar ik vind het zelf niet ban-waardig, en hoop dat dat topic kan blijven bestaan).
Wil je zelf daar misschien iets posten, zou ik fijn vinden.
Sorry mods, voor dit omslachtige gedoe van mij :A:
+1

Er hoeft niet gelezen te worden. Ik vind sommige topics ook niet fijn.
Stellaluna* schreef:
29-04-2018 15:03

Het is een moeilijk onderwerp en roept emoties op.
Maar er gebeurt niets dat grenzen overschrijdt.
Het is juist heel goed dat iemand die over zijn 'Incel-emoties' heen is, erover praat.
anoniem_296755 wijzigde dit bericht op 30-04-2018 00:32
Reden: Even aanpassen aan de tegenwoordige tijd ;)
1.90% gewijzigd
Ik zag net in het ban topic dat iemand een ban had gekregen i.v.m. buitenlands IP. Betekent dat dat je beter niet op vakantie kunt forummen omdat je dan via een buitenlands IP het forum bezoekt?
closednote schreef:
29-04-2018 19:30
Ik zag net in het ban topic dat iemand een ban had gekregen i.v.m. buitenlands IP. Betekent dat dat je beter niet op vakantie kunt forummen omdat je dan via een buitenlands IP het forum bezoekt?

Nee, dat ging om iemand die al een permaban had en die probeerde te omzeilen via een proxy. Hij viel door de mand vanwege dat buitenlandse IP-adres.

Je kunt op vakantie gewoon forummen, don't worry.
Beste mods,
Willen jullie dit account anonimiseren?
Mag ik ook op anoniem, thanks!
Het topic 'Jongeren met Botox' is verwijderd i.v.m. onderzoekje.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Hoezo is: je gedraagt je als een slet, op de man.

En TO misbaksel noemen niet op de man?

Maakt het uit wie het zegt ofzo?
Amaqanda schreef:
30-04-2018 17:00
Hoezo is: je gedraagt je als een slet, op de man.

En TO misbaksel noemen niet op de man?

Maakt het uit wie het zegt ofzo?
Beste Amaqanda,

Wij beoordelen op taalgebruik. Wij hebben de zin: ''Dat krijg je als je je als een achterbakse slet gedraagt. Succes. '' beoordeeld als ongepast gedrag/op de man. En dat hebben wij met ''misbaksel'' precies hetzelfde gedaan nadat het gestaft is. Ook maakt het niet uit wie het zegt.
We zien dat er een discussie is op het feit dat ze heeft gezegd dat ze zich zo gedraagt i.p.v. dat ze het is, maar dan kunnen we dat straks wel bij elk ongepast scheldwoord gaan goedkeuren.

Met vriendelijke groet,

Moderator VIVA forum

ModeratorViva schreef:
30-04-2018 17:13
Beste Amaqanda,

Wij beoordelen op taalgebruik. Wij hebben de zin: ''Dat krijg je als je je als een achterbakse slet gedraagt. Succes. '' beoordeeld als ongepast gedrag/op de man. En dat hebben wij met ''misbaksel'' precies hetzelfde gedaan nadat het gestaft is. Ook maakt het niet uit wie het zegt.
We zien dat er een discussie is op het feit dat ze heeft gezegd dat ze zich zo gedraagt i.p.v. dat ze het is, maar dan kunnen we dat straks wel bij elk ongepast scheldwoord gaan goedkeuren.

Met vriendelijke groet,

Moderator VIVA forum
Als ik op het gebruik van deze taal ga googelen vind ik toch wel een passende beschrijving hoor.
Hoewel je kunt twisten over twee jaar of vijf jaar, maar dat komt tot uiting in het voorbeeld, dus ik denk dat twee jaar ook wel van toepassing is.

de slet zelfst.naamw. (m./v.)
Uitspraak: [slɛt]
Verbuigingen: slet|ten (meerv.)

vrouw die geregeld met verschillende mannen geslachtsgemeenschap heeft
Voorbeeld: `Die slet bedriegt haar man al vijf jaar.`

© Kernerman Dictionaries.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Het topic Kleine Penis? Is verwijderd ivm een 13 jarige TO.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
Beste Amaqanda,

Met vriendelijke groet,

Moderator VIVA forum
Was dat " smetplek " nou nog ongepast , of niet ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ModeratorViva schreef:
Beste Amaqanda,

Met vriendelijke groet,

Moderator VIVA forum
Tja mods, persoonlijk vind ik dat jullie je behoorlijk voor het karretje laten spannen. Ja er zit een verschil in en ja het kan ongepast gedrag zijn. Geef dat dan aan als reden. In mijn optiek getuigt het niet van kennis, kunde en beheersing van de Nederlandse taal. En hoe kunnen mensen die de taal niet beheersen, die de context niet lezen (en da ga ik even voor het gemak ervan uit dat jullie onderbemand zijn) modereren? Het zou jullie sieren als jullie gewoon toegeven met meerdere maten te meten en sommige harder aan te pakken dan anderen.
En wees dan in ieder geval echt consequent. Dit lijkt er meer op dat de juf degene is die het kind pest en met haar vinger naar de anderen kinderen wijst, want zij zeggen dat...

Het forum wordt er niet leuker op iig.
ModeratorViva schreef:
Beste Amaqanda,

Met vriendelijke groet,

Moderator VIVA forum
Jullie keuren te pas en te onpas scheldwoorden goed. Zo vaak dat gescheld gestaft wordt en jullie niet zien dat het ban- of waarschuwingswaardig is.

Ongepaste koppen over het in je mond nemen van lullen in vliegtuigtoiletten kunnen ook gewoon.

Iemand de juiste definitie van slet geven niet?
O en nog een heel serieuze vraag:
Waarom zetten jullie in het modtopic de letterlijke quote waarom ze geband is neer terwijl het in het betreffende topic verwijderd is?
Dat haalt het hele nut toch weg en als context niet belangrijk is, waarom kan deze zin in deze context dan wel?
Het topic: ''Gigolo worden'' is verwijderd i.v.m. trolltopic.

Met vriendelijke groet,

Moderator VIVA forum

Het topic: ''Help mij afstuderen en win een diner bon'' is verwijderd ivm onderzoekje.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven