Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid
vrijdag 6 april 2018 om 10:07
Hoi forumleden,
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?
TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt

woensdag 18 april 2018 om 09:10
Waar lees jij dat?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 18 april 2018 om 09:27

woensdag 18 april 2018 om 11:03
Ja, maar TO zegt toch nergens dat het dieet gegeven wordt vanwege glutenintolerantie?
Dus ik vraag waar Tiana dat dan gelezen heeft.
David Dunning
David Dunning

woensdag 18 april 2018 om 14:02
dinsdag 1 mei 2018 om 12:15
Wil je weer even het vuurtje opstoken?
Je wéét dat dit niet goed is.
I wanna live my life with the volume full!

dinsdag 1 mei 2018 om 12:42
Ja, vindt ze lekker. Gekookt vindt ze nog steeds verschrikkelijk, dus eet ze het gebakken.
dinsdag 1 mei 2018 om 12:51
dus je hebt een kind dat elke dag een omeletje eet, amper afwijkend gedrag he?Driewieler01 schreef: ↑01-05-2018 12:42Ja, vindt ze lekker. Gekookt vindt ze nog steeds verschrikkelijk, dus eet ze het gebakken.
Topic is wel echt op nu
dinsdag 1 mei 2018 om 13:38
dinsdag 1 mei 2018 om 13:43
Gasvorming.normandina schreef: ↑01-05-2018 13:42Kunnen we niks met de ui, prei en courgette in de dagelijkse omelet?
David Dunning
David Dunning

dinsdag 1 mei 2018 om 14:04
En buikpijn!
Maar dat komt dan vast door het koekje, dat ze af en toe krijgt. De vermaledijde granen ook.
Maar zonder gekheid: Fijn dat je wel wat met de adviezen gedaan hebt, Driewieler. Heb je er nog over gedacht bij een voedingsdeskundige/dietist langs te gaan, voor extra informatie? Niet om je op een andere eetwijze te zetten, maar gewoon voor objectieve informatie over de voedingsstoffen, die een kind in de groei nodig heeft. Ook jouw kind. EN hoe je dat met jullie voeding toch volledig kunt geven?
Maar dat komt dan vast door het koekje, dat ze af en toe krijgt. De vermaledijde granen ook.
Maar zonder gekheid: Fijn dat je wel wat met de adviezen gedaan hebt, Driewieler. Heb je er nog over gedacht bij een voedingsdeskundige/dietist langs te gaan, voor extra informatie? Niet om je op een andere eetwijze te zetten, maar gewoon voor objectieve informatie over de voedingsstoffen, die een kind in de groei nodig heeft. Ook jouw kind. EN hoe je dat met jullie voeding toch volledig kunt geven?
Later is nu

dinsdag 1 mei 2018 om 14:16
Laat ik het zo stellen, kinderen kunnen gewoon alcoholvrij bier kopen omdat het onder frisdrank valt. Ik had het er laatst over bij de kassa.
Het blijft een raar iets. Logisch dat ze geen alcohol mogen drinken, maar ze mogen wel zo 0,0 % bier kopen.
dinsdag 1 mei 2018 om 14:37
.
Mijn dochter is het wel geweigerd hoor. En dat vind ik dan raar. Radler 0.0 is net frisdrank. Er zit geen alcohol in, dus mogen ze het kopen en drinken. Waarom zou dat niet mogen?
Later is nu

dinsdag 1 mei 2018 om 14:43
Het maakt de overstap naar bier met alcohol gewoon makkelijker ze weten hoe het proeft.