even wachten

01-05-2018 23:02 51 berichten
Hallo dames,

Ik weet niet of er meer vrouwen in hetzelfde schuitje zitten, maar zo ja leek het mij leuk een gezamenlijk topic te hebben. Ik moet nog een paar maandjes wachten tot ik echt stappen kan zetten in wat een mooie relatie kan worden. Wie moet zich nog meer even inhouden? Of het nu wachten op een eerste date is, wachten tot je man terug komt van vakantie/zakenreis, of iets anders: maakt niet uit. Hier kunnen we hopelijk samen klagen, kletsen en de dagen iets sneller laten gaan.
dumbledot schreef:
01-05-2018 23:41
Ik ben de 30 al gepasseerd en degene op wiens initiatief we besloten hebben te wachten is die van mij.
Ok, naja veel geluk dan met je misschien ooit soort van bijna relatie dan. Klinkt echt fantastisch
Nou, je maakt er dus meer van dan het is. Je vindt iemand leuk en dat is het. Er is nog helemaal niets en praat al over een relatie.
lilalinda schreef:
01-05-2018 23:40
Maar, blijkbaar is al uitgesproken, dat jullie elkaar leuk vinden? Gezoend misschien zelfs?
Jullie zijn de grens van wat heurt dan toch al voorbij?
Kun je toch gewoon gaan daten??
Die zijn we ook al voorbij ja, maar dat hoeft niet te betekenen dat we het moeten blijven doen. Als ik ervoor ga wil ik het ook gewoon open kunnen doen, en niet part-time. Het klinkt misschien onlogisch en soms vind ik het zelf ook idioot, maar voor mijn gevoel is dat de beste keuze.
Alle reacties Link kopieren
dumbledot schreef:
01-05-2018 23:45
Die zijn we ook al voorbij ja, maar dat hoeft niet te betekenen dat we het moeten blijven doen. Als ik ervoor ga wil ik het ook gewoon open kunnen doen, en niet part-time. Het klinkt misschien onlogisch en soms vind ik het zelf ook idioot, maar voor mijn gevoel is dat de beste keuze.
ik geloof juist bij relaties, dat duidelijk de beste optie is. Onduidelijkheid geeft altijd verdriet.
Als er geen reden was om voorheen die grens niet over te gaan, is die er nu ook niet.
Bel hem even, en bespreek een date. Maak het je niet zo moeilijk.
sinnombre schreef:
01-05-2018 23:44
Nou, je maakt er dus meer van dan het is. Je vindt iemand leuk en dat is het. Er is nog helemaal niets en praat al over een relatie.
"wat een mooie relatie kan worden"

Wie weet word het niks. Maar ik ben benieuwd en kijk ernaar uit, niks meer niks minder.
Nog even ontopic. Ben je zaken nu niet ontzettend aan het romantiseren en idealiseren?
Alle reacties Link kopieren
dumbledot schreef:
01-05-2018 23:48
"wat een mooie relatie kan worden"

Wie weet word het niks. Maar ik ben benieuwd en kijk ernaar uit, niks meer niks minder.
To zeg, ga daten... Je bouwt het zo op, dat je op een teleurstelling afscheurt
lilalinda schreef:
01-05-2018 23:47
ik geloof juist bij relaties, dat duidelijk de beste optie is. Onduidelijkheid geeft altijd verdriet.
Als er geen reden was om voorheen die grens niet over te gaan, is die er nu ook niet.
Bel hem even, en bespreek een date. Maak het je niet zo moeilijk.
Ik denk dat als ik nuchter was geweest ik niet de grens over gegaan was haha, maar ben blij dat ik het wel heb gedaan. Misschien heb je wel gelijk, maar het lijkt mij alles onnodig ingewikkeld te maken nu... het is nog maar een kwartaal doorbijten en dan is dat allemaal geen issue meer.
lise1985 schreef:
01-05-2018 23:49
Nog even ontopic. Ben je zaken nu niet ontzettend aan het romantiseren en idealiseren?
Misschien, al denk ik van niet. Ik zal het wel merken.
Ik had echt geen idee dat dit zo bizar klonk eerlijk gezegd. We hadden een leuke klik, een onverwachte avond en sindsdien spreken we elkaar ook dagelijks, beetje flirten enzovoorts. Maar het is voor zijn werk nu nogal een risico, en ik voel mij er niet prettig bij dat het een risico voor zijn werk is en omdat ik het niet "half" wil doen (ook al is dit ook al een beetje).

Ik moet er dan misschien ook wel bij zeggen dat ik sinds ik puber af ben ik 1 (korte) "relatie" heb gehad (lange afstand), en verder alleen wat scharrels (met opzet, ik wilde geen relatie terwijl ik met jonge kinderen thuis zat). Ik ben dus vrij groen nog op veel dingen die bij relaties komen kijken.
Ik snap de reden niet zo eerlijk gezegd als je 30 bent.
Wat maakt het uit of hij jou lesgeeft
Of het moet zijn dat hij je ook moet beoordelen.

Maar goed echt volwassen klinkt het niet. En als je kinderen hebt zou het dan niet beter zijn om te wachten of het echt iets wordt voor je kinderen het weten ?
Alle reacties Link kopieren
Maar je bent 30 jaar! Waarom wachten? Ik snap het niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nirakkam schreef:
02-05-2018 00:27


Of het moet zijn dat hij je ook moet beoordelen.

:idee:
Dat kan natuurlijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heb je in die korte lange afstand relatie je kinderen gekregen?

Als hij docent is in volwassen onderwijs loopt hij toch geen risico ontslagen te worden? Ben je bang dat ze denken dat jij beter beoordeeld word? Dan iemand anders laten nakijken?
Wat voor soort opleiding is het eigenlijk? Cursus voor je werk of erkende HBO zou misschien wel verschil maken. Weet het niet. Maar ik zou geen 3 maanden gaan wachten op een misschien. Klinkt wat puberaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op het zelfde bankje gezeten als jij, het wachten bedoel ik daarmee, wel een iets andere reden. Hij vroeg mij om te wachten tot een beter moment. We spraken elkaar iedere dag, hebben elkaar een aantal keer gezien. Gevoelens naar elkaar uitgesproken maar op een dag zei hij dat hij geen relatie wilde, ik was er kapot van.
Dus ik hoop voor jou dat jij dat niet hoef mee te maken en dat het wel leuk wordt tussen jullie, maar gezien de tijd dat je nog moet wachten tot er iets gaat gebeuren zie ik het somber in. Jij of hij kan in die tijd iemand anders tegenkomen, komt er misschien wat irritatie in jullie gesprekken die jullie dagelijks voeren, er kan genoeg gebeuren. Dus hou het in je hoofd dat hij toch niet degene is die jou gelukkig gaat maken, zo voorkom je een hoop teleurstellingen.
Hij vind je aandacht leuk. Meer niet denk ik eerlijk gezegd.

Sowieso gaat het niet om een relatie toch?

Ik zou niet gaan zitten wachten en hem warmhouden.
Zeg maar dat hij je belt als hij wel echt interesse heeft.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt eigenlijk alsof hij wel wil en jij het om een reden nog uitstelt. Kan zijn dat de reden is dat je in een leerling/ leraarpositie zit.

Kan ook nog een andere reden onder zitten. Eigenlijk zet je voort wat je gewend bent in relaties: lange afstand, beetje flirten, fantaseren, smachten. In ieder geval wordt het (nu) geen volwassen relatie en blijft het vooral een projectie van hoe jij denkt dat hij is. Houdt nog iets anders je tegen om het aan te gaan?
Zit er nog een ander laagje onder? Je kent niet anders namelijk dan dit lijkt het...
anoniem_363841 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 08:53
4.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dumbledot schreef:
02-05-2018 00:03
Ik moet er dan misschien ook wel bij zeggen dat ik sinds ik puber af ben ik 1 (korte) "relatie" heb gehad (lange afstand), en verder alleen wat scharrels (met opzet, ik wilde geen relatie terwijl ik met jonge kinderen thuis zat). Ik ben dus vrij groen nog op veel dingen die bij relaties komen kijken.
Mag ik vragen hoe je kinderen er gekomen zijn, als je nooit een relatie hebt gehad?
Fliefd schreef:
02-05-2018 06:13
Heb je in die korte lange afstand relatie je kinderen gekregen?

Als hij docent is in volwassen onderwijs loopt hij toch geen risico ontslagen te worden? Ben je bang dat ze denken dat jij beter beoordeeld word? Dan iemand anders laten nakijken?
Wat voor soort opleiding is het eigenlijk? Cursus voor je werk of erkende HBO zou misschien wel verschil maken. Weet het niet. Maar ik zou geen 3 maanden gaan wachten op een misschien. Klinkt wat puberaal.
Nee, die had ik al en het is een HBO inderdaad. Misschien is het ook wel puberaal... Ik ga eraan twijfelen of ik niet onnodig moeilijk doe nu. Maar het is de eerste keer dat ik er open voor sta om meer aan te gaan dan 'friends with benefits'. Misschien onzekerheid ofzo.

Ik geloof niet dat het invloed op mijn beoordeling zal hebben, maar wil ook niet dat die indruk alleen al zou bestaan.
julius schreef:
02-05-2018 08:52
Mag ik vragen hoe je kinderen er gekomen zijn, als je nooit een relatie hebt gehad?
Dat mag: als tiener zwanger geworden (tweeling) van eerste echte vriendje, inmiddels zijn ze al uit huis ("boven de 30" is in mijn geval 37).

Voor de volledigheid: vriendje is daarna verongelukt, en ik heb toen bewust het besluit genomen geen relatie aan te gaan zolang ik hen nog op voedde. Toen ze uit huis gingen wist ik dat het wel weer "kon" maar dat liep op niet heel veel uit, dus weer op het vertrouwde pad verder gegaan. Maar nu met deze man... Wil ik het wel weer een kans geven.
dumbledot schreef:
02-05-2018 09:58
Nee, die had ik al en het is een HBO inderdaad. Misschien is het ook wel puberaal... Ik ga eraan twijfelen of ik niet onnodig moeilijk doe nu. Maar het is de eerste keer dat ik er open voor sta om meer aan te gaan dan 'friends with benefits'. Misschien onzekerheid ofzo.

Ik geloof niet dat het invloed op mijn beoordeling zal hebben, maar wil ook niet dat die indruk alleen al zou bestaan.
Dan snap ik het wel iets beter.
Al zou ik er niet op gaan zitten wachten. Dat werkt vaak niet. Je krijgt een heel ander beeld van iemand op de app. Na al die maanden wachten denk je dat je hem heel goed kent. Maar dat klopt helemaal niet met de werkelijkheid. Zelfs als je beide eerlijk bent.
Alle reacties Link kopieren
Jij wil dus wachten tot het einde van het schooljaar voor je een echte relatie aangaat.

Als hij daar toch al niet echt achter staat kan het maar zo dat hij volgende maand een andere leuke vrouw tegen komt. Eentje die niet zo moeilijk doet en dan heb jij het nakijken.
sugarmiss schreef:
02-05-2018 11:21
Jij wil dus wachten tot het einde van het schooljaar voor je een echte relatie aangaat.

Als hij daar toch al niet echt achter staat kan het maar zo dat hij volgende maand een andere leuke vrouw tegen komt. Eentje die niet zo moeilijk doet en dan heb jij het nakijken.
Dan heb ik pech, is het vast even pijnlijk maar niet het einde van de wereld. Ook in mijn eentje vermaak ik me prima gelukkig haha. Hij begrijpt het overigens prima en heeft niet geklaagd erover dat ik me hier fijner bij voel, ik ga er dus vanuit dat het geen al te groot probleem is. Of hij liegt, dan merk ik dat vanzelf wel denk ik.

Ik vind het lastig, zou ergens bet gewoon de sprong willen wagen maar... zo lang is het wachten nu ook weer niet meer. Maar deze vrije week is wel een mooie voor reflectie. Dit topic ook. Ik voel hier en daar het sarcasme maar het is wel fijn een spiegel te hebben. Niet waar ik het topic om wilde beginnen maar wel waardevol.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat ga je zometeen dan anders doen dan nu?
Of zie je 'niet half ervoor gaan' als in de klas nog even lekker tongen voordat de les begint...?

Volgens mij doe je inderdaad onnodig moeilijk...
Je leeft nu, maak er dan nu iets leuks van!
Iekx schreef:
02-05-2018 16:01
Maar wat ga je zometeen dan anders doen dan nu?
Of zie je 'niet half ervoor gaan' als in de klas nog even lekker tongen voordat de les begint...?

Volgens mij doe je inderdaad onnodig moeilijk...
Je leeft nu, maak er dan nu iets leuks van!
Haha, nee, dat tongen voor de les mag in het (verre) verleden blijven. Meer als in: er open over kunnen zijn, het niet half verborgen moeten houden. Voorheen gingen we al wat meer vriendschappelijk met elkaar om dan dat je over het algemeen ziet tussen student/docent en daar kwamen zo nu en dan al opmerkingen over. Ik heb geen zin om er als een klein kind over te gaan moeten liegen. Zometeen zou dat niet meer hoeven, en dat vind ik een fijn idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven