Testgedrag tijdens daten

02-05-2018 09:55 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van testgedrag tijdens het daten? Ik ben nu een maand of twee met een leuke man (33) aan het daten. Het gaat heel soepeltjes, al maakte hij laatst een vrij botte opmerking op WhatsApp. Ik wist even niet goed wat ik daarmee moest en heb het even laten rusten. De volgende dag heeft hij via WhatsApp uit zichzelf uitleg gegeven bij zijn botte opmerking, wat ik als prettig ervaren heb.

Maar nu komt het, toen we elkaar weer zagen gaf hij aan dat deze botte opmerking van hem een test was. Even kijken hoe ik zou reageren. Testgedrag ken ook van mezelf wel, maar het is alweer een aantal jaren geleden dat ik daar mijn energie in stak. Inmiddels ervaar ik dit soort spelletjes als onnodig en niet bepaald productief. Op mij komt dit gedrag in ieder geval vrij onvolwassen (onzeker?) over en heeft het ervoor gezorgd dat er voor mij een klein deukje is ontstaan in onze 'relatie'. Geen dealbreaker hoor, ik merk alleen wel dat ik hierdoor meer afstand ervaar en ook nodig heb.

Maar nu vraag ik me af, wat vinden jullie hiervan? Hoort dit gedrag gewoon bij de datingfase? Ik vraag me af wat iemand denkt te kunnen bereiken met dit soort tests. Het leek mij in ieder geval een interessant onderwerp om eens even met jullie over te discussieren! :proud:
Hangt er een beetje van af wat voor opmerking...
Wat heeft hij je geappt?
Onze tijd is nu.
Testgedrag?
Wat belachelijk. Ik zou snel klaar zijn met zo iemand, praat gewoon over situaties samen. Dan leer je elkaar toch ook kennen?
Next.
Zonder die opmerking is het een beetje lastig om hier iets van te vinden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind het persoonlijk onnodig vermoeiend, irritant en onvolwassen. Ik heb daar geen zin meer in. Ook omdat, maar dat is mijn ervaring en nu generaliseer ik, iemand, als hij dat tijdens de datefase al doet, in een relatie vrij makkelijk met botte opmerkingen strooit. En moeilijk zelf zijn aandeel inziet en excuses maakt. Ik vind het gewoon niet zo'n leuke karaktertrek.
Ik vind het ook behoorlijk kinderachtig eigenlijk... en het klinkt me ook een beetje manipulatief in de oren! Geen dealbreaker (ligt aan de opmerking) maar wel reden inderdaad om even afstand te houden en in de gaten te houden of hij dit vaker doet voor je helemaal head over heels bent !
Mar-ianne schreef:
02-05-2018 09:57
Hangt er een beetje van af wat voor opmerking...
Wat heeft hij je geappt?

Dat zou voor mij helemaal niets uitmaken. Spelletjes zijn voor kinderen en ik ben geen proefkonijn.
nerdopviva schreef:
02-05-2018 09:59
Dat zou voor mij helemaal niets uitmaken. Spelletjes zijn voor kinderen en ik ben geen proefkonijn.
Dit dus. Het zou voor mij een afknapper zijn.
Gut gut gut

2 maanden aan het daten, 1 testopmerking en meteen een topic op het vivaforum.

Er zijn grotere problemen in de wereld.
Was die opmerking wel iets wat hij meende ?
Als hij bijv. zegt " vrouwen die alleen uit gaan zijn hoeren " maar hij meent er niks van en vindt dat je prima op stap kunt met je vriendinnen , dan zou ik dat geschifter vinden dan iets wat hij wel meent, maar er nogal lomp uitgooide.

Misschien meende hij wel wat hij zei, schrok hij van jouw reactie en probeert zich er zo uit te lullen door te zeggen dat het een test was. En daar zou ik dan vreselijk op afknappen.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 02-05-2018 10:07
24.66% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Westerpaviljoen schreef:
02-05-2018 10:04
Gut gut gut

2 maanden aan het daten, 1 testopmerking en meteen een topic op het vivaforum.

Er zijn grotere problemen in de wereld.
Eens.
Hmm zo vroeg in de relatiefase zou ik dat niet echt kunnen waarderen.
Bij mijn huidige vriend echter heb ik het ook 1x gedaan, om hem iets te laten inzien. Ik had aangegeven dat ik hem te meegaand vond, maar volgens hem was dat niet zo. Even later wilden we een nieuw servies en toen heb ik het allerlelijkste servies laten zien wat ik kon vinden. Hij vond het ook mooi zei hij. Waarop ik aangaf dat ik expres een heel lelijk servies had laten zien om te kijken of hij mee zou gaan in mijn mening. Toen gaf hij wel toe dat hij het ook echt een lelijk servies vond en dat hij niet meer zo meegaand zou zijn en dat doet hij sindsdien ook echt niet meer.

Wat ik hiermee wil zeggen is: zat er een soort "nuttige" gedachte achter, of was het echt een heel random test?
Zanahoria schreef:
02-05-2018 10:07
Hmm zo vroeg in de relatiefase zou ik dat niet echt kunnen waarderen.
Bij mijn huidige vriend echter heb ik het ook 1x gedaan, om hem iets te laten inzien. Ik had aangegeven dat ik hem te meegaand vond, maar volgens hem was dat niet zo. Even later wilden we een nieuw servies en toen heb ik het allerlelijkste servies laten zien wat ik kon vinden. Hij vond het ook mooi zei hij. Waarop ik aangaf dat ik expres een heel lelijk servies had laten zien om te kijken of hij mee zou gaan in mijn mening. Toen gaf hij wel toe dat hij het ook echt een lelijk servies vond en dat hij niet meer zo meegaand zou zijn en dat doet hij sindsdien ook echt niet meer.

Wat ik hiermee wil zeggen is: zat er een soort "nuttige" gedachte achter, of was het echt een heel random test?
Dit zou ik heel irritant vinden eerlijk gezegd als ik jouw vriend was. Belerend vooral. Wat jij te meegaand vindt hoeft voor hem niet zo te zijn. En dat toegeven dat hij het lelijk vond en dat hij niet meer zo meegaand zou zijn..... vond je dat dan ook niet juist te meegaand?
blijfgewoonbianca schreef:
02-05-2018 10:05

Misschien meende hij wel wat hij zei, schrok hij van jouw reactie en probeert zich er zo uit te lullen door te zeggen dat het een test was. En daar zou ik dan vreselijk op afknappen.
Dit denk ik ook.
...
Testen zou bij mij exit zijn. Ik hou niet van manipulerende mensen.
Waar ging die testopmerking over?
Leuke reacties!

@ Westerpaviljoen: Haha tuurlijk zijn er grotere problemen. Ik ben ook niet in blinde paniek in een hoekje gaan zitten huilen ofzo. Vond het gewoon bijzonder gedrag voor een volwassen man van 30+. Als er alleen maar grote problemen besproken zouden mogen worden op het Viva forum kunnen we misschien beter meteen de hele site opdoeken?

@ blijfgewoonbianca: Vooruit, iets meer uitleg. Het ging erom dat ik voorstelde om af te spreken en hij op een botte manier 'nee' zei (zonder uitleg). Kon ik helemaal niets mee. Grapje gemaakt en verder gelaten voor wat het is. Volgende dag legde hij uit zichzelf via WhatsApp uit dat zijn horkerige nee op basis van verstand was (hij had ineens zelf het idee gekregen dat het wat snel ging) en als hij volgens gevoel gehandeld had hij ja had gezegd. Prima, maar dat had hij er ook meteen bij kunnen vermelden. Later vertelde hij dus dat dit een test was geweest. Gewoon om eens even te kijken hoe ik ermee om zou gaan. Ik schijn trouwens met vlag en wimpel voor de test geslaagd te zijn. :biggrin:

Fijn dat ik niet de enige ben die het kinderachtig vindt! :)
anoniem_279277 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 10:20
10.01% gewijzigd
Frox schreef:
02-05-2018 10:14
Testen zou bij mij exit zijn. Ik hou niet van manipulerende mensen.
Dit dus. Wat idioot om te 'testen'. Ik ben daar dan meteen helemaal klaar mee.
Helemaal blij nu, TO?
En jij gelooft dat dit een test was?
Kan het niet zijn dat hij onzeker was en zichzelf even in bescherming nam door te kijken hoe jij zou reageren? Misschien heeft hij eerder een rotervaring gehad.

Ik zou hier niet echt een enorm probleem van maken als het eenmalig is. Er zijn grotere drama's in relatieland, toch?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Huh dus hij doet raar en weet niet wat hij wil, en dan draait hij het zo dat het ineens een test voor jou is? Rare kerel.
Wat Zanahoria deed heb ik ook wel eens bij een ex gedaan. Die gaf iedereen altijd gelijk, waarschijnlijk uit een soort conflictontwijkende houding. Ik ging steeds extremere dingen zeggen. Maar toen ik doorhad wat ik aan het doen was heb ik zelf vrij snel een eind aan de relatie gemaakt en geconcludeerd dat wij dus niet goed bij elkaar passen.
Als dit vaker gebeurd zou het dus wat mij betreft echt exit zijn.
The owls are not what they seem
Amant schreef:
02-05-2018 10:19
Helemaal blij nu, TO?
Altijd Amant, jij ook met het goede been uit bed gestapt vanochtend? :winkie:
Nova-Q schreef:
02-05-2018 10:16
Prima, maar later vertelde hij dus dat dit een test was geweest. Gewoon om eens even te kijken hoe ik ermee om zou gaan. Ik schijn trouwens met vlag en wimpel voor de test geslaagd te zijn. :biggrin:

Mij hemel, alsof hij je meester is en je een krul voor goed gedrag geeft. Paternalistisch en denigrerend. Alsof hij een relatie ziet als baas versus slaafje en even checkt of zijn slaafje wel correct reageert op zijn aanwijzingen. Direct exit.
anoniem_360912 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 10:28
0.19% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven