Prioriteiten stellen.
woensdag 2 mei 2018 om 13:31
woensdag 2 mei 2018 om 13:32
Heel eerlijk? Hij is vader en hij ziet zijn kinderen nu al zeer weinig. Ik snap heel goed dat jouw gepush voor een kind-vrij weekend daardoor totaal verkeerd valt.spasz schreef: ↑02-05-2018 13:27Dank voor al jullie reacties, ze helpen me met nadenken. Even voor de duidelijkheid: ik wil niet op de eerste plaats staan en verwacht ook van hem dat hij zijn kinderen prioriteit geeft. Ik zou het ontzettend onaantrekkelijk vinden als een man zijn nieuwe vrouw verkiest boven zijn kinderen. Dat gaat er bij mij niet in.
De omgangsregeling zoals hij nu is is echt afgedwongen bij de rechter, moeders zou het liefste alleen maar geld vangen en en niks meer met hem te maken hebben. Er is geen communicatie mogelijk tussen hem en zijn ex, ze staan lijnrecht tegenover elkaar betreffende de opvoeding en zij heeft niks anders in haar leven dan de kinderen. Ze heeft dan ook alle tijd om hem zeer nare emails met beschuldigingen te sturen over vanalles en nog wat. Dit levert veel stress op en ze dreigt ook continu met het ontnemen van zijn kinderen en zet daar actief stappen in. Dit zorgt uiteraard ook voor veel stress aan zijn kant.
Momenteel slapen ze dus 2 nachten per twee weken bij ons, ik zou het fijner vinden als ze 4 nachten per twee weken bij ons slapen en we dus ook een weekend echt quality time hebben samen. Ik wil helemaal niet dat hij zijn kinderen minder gaat zien maar wel dat wij samen andere dingen kunnen ondernemen in een 'kind-vrij' weekend wat we nu nooit hebben.
Uiteraard heb ik dit meerdere malen met hem geprobeerd te bespreken maar dat eindigt altijd in ruzie en er verandert niks.
Als je een man wil die vrij is om zijn weekend met jou door te brengen, dan moet je geen man met kinderen nemen. Zo simpel is het.
woensdag 2 mei 2018 om 13:37
O, dus het gaat om een kindvrij weekend. Sorry, maar dit is al een enorme 'luxe'... ik zou zeggen, genoeg mogelijkheden om tijd samen om die 2 nachten per twee weken heen te plannen.spasz schreef: ↑02-05-2018 13:27
Momenteel slapen ze dus 2 nachten per twee weken bij ons, ik zou het fijner vinden als ze 4 nachten per twee weken bij ons slapen en we dus ook een weekend echt quality time hebben samen. Ik wil helemaal niet dat hij zijn kinderen minder gaat zien maar wel dat wij samen andere dingen kunnen ondernemen in een 'kind-vrij' weekend wat we nu nooit hebben.
woensdag 2 mei 2018 om 13:41
Dan gaat hij zn kinderen dus vaker zien, maar jij houdt er meer quality time met hem alleen aan over? Hoe zie je dat precies voor je?spasz schreef: ↑02-05-2018 13:27
Hoeveel quality time heb je momenteel met je vriend?Uiteraard heb ik dit meerdere malen met hem geprobeerd te bespreken maar dat eindigt altijd in ruzie en er verandert niks.
woensdag 2 mei 2018 om 13:57
Ik vind de huidige regeling fijner voor de kinderen. Ze zien hun vader dan in ieder geval vaker, al is het minder lang. En met al het gedoe wat hij al heeft snap ik dat hij niet zit te wachten om ook vanuit TO nog eens gezeur te krijgen over kindvrije weekenden.
Maar de kinderen kunnen toch niet de hoofdmoot zijn dat jij je achtergesteld voelt? Hij ziet ze zowat nooit. In plaats van zeuren over de kinderen kun je beter zorgen dat de tijd die jullie wél samen hebben leuker wordt. Dat is namelijk het merendeel van de tijd
Maar de kinderen kunnen toch niet de hoofdmoot zijn dat jij je achtergesteld voelt? Hij ziet ze zowat nooit. In plaats van zeuren over de kinderen kun je beter zorgen dat de tijd die jullie wél samen hebben leuker wordt. Dat is namelijk het merendeel van de tijd
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 2 mei 2018 om 13:59
tja, ik snap wel dat hij zijn kinderen niet om de twee weken wil zienspasz schreef: ↑02-05-2018 13:27Dank voor al jullie reacties, ze helpen me met nadenken. Even voor de duidelijkheid: ik wil niet op de eerste plaats staan en verwacht ook van hem dat hij zijn kinderen prioriteit geeft. Ik zou het ontzettend onaantrekkelijk vinden als een man zijn nieuwe vrouw verkiest boven zijn kinderen. Dat gaat er bij mij niet in.
De omgangsregeling zoals hij nu is is echt afgedwongen bij de rechter, moeders zou het liefste alleen maar geld vangen en en niks meer met hem te maken hebben. Er is geen communicatie mogelijk tussen hem en zijn ex, ze staan lijnrecht tegenover elkaar betreffende de opvoeding en zij heeft niks anders in haar leven dan de kinderen. Ze heeft dan ook alle tijd om hem zeer nare emails met beschuldigingen te sturen over vanalles en nog wat. Dit levert veel stress op en ze dreigt ook continu met het ontnemen van zijn kinderen en zet daar actief stappen in. Dit zorgt uiteraard ook voor veel stress aan zijn kant.
Uiteraard heb ik dit meerdere malen met hem geprobeerd te bespreken maar dat eindigt altijd in ruzie en er verandert niks.
lijkt me voor die kinderen ook niet leuk
jij hangt er maar bij in dat gezin, accepteer dat of ga weg
woensdag 2 mei 2018 om 14:06
Hoe zou die avond (ma, di, wo of do) er volgens hem dan uitzien? Zou hij dan wel tijd hebben of gaan werk of sport dan bij hem vóór? Het zijn zijn kinderen dus op zo'n doordeweekse avond en schooldag moet hij er dan natuurlijk voor ze zijn. Dat is niet jouw taak.spasz schreef: ↑02-05-2018 11:43Toen wij een relatie kregen gaf mijn partner aan dit heel graag te willen wijzigen naar één avond iedere week en één compleet weekend in de twee weken. Op deze wijze zou hij zijn kinderen meer zien, meet quality time met ze hebben en zouden hij en ik ook een weekend voor ons tweeën hebben.
Hoe oud zijn de kinderen? Moeten ze nog naar school worden gebracht, etc.?
Op zich snap ik wel dat als de 'nieuwe' regeling mogelijk is hij met zijn kinderen echt een weekend kan doorbrengen, en het weekend erna met jou. Er is dan minder onrust voor de kinderen en je kunt gemakkelijker een weekendje weg. Zowel hij met de kinderen als jij met hem, mogelijk jullie met z'n allen.
Ik ben nog steeds benieuwd hoeveel avonden jullie momenteel samen hebben en wat jullie dan zoal ondernemen.
woensdag 2 mei 2018 om 14:13
Als hij zoveel stress heeft omtrent de omgangsregeling en de verwijterende mails van zijn ex, en hij ook nog eens boos wordt als je wil praten over de 'nieuwe' regeling vrees ik dat dit voorlopig de situatie zal zijn. Aan jou om te bekijken of jij dat nog ziet zitten. Mogelijk kun je (onromantisch, maar soms is het niet anders) alleen nog zien hoe jullie met z'n twee de vrije avonden samen beter kunnen plannen.
Zouden jullie samen een kind willen of is daar geen sprake van?
Zouden jullie samen een kind willen of is daar geen sprake van?
woensdag 2 mei 2018 om 15:22
Ik overleg ook nooit met nieuwe man als mijn kinderen langer of korter komen. Als ik daarbij Ijn hulp nodig heb vraag ik wel of het kan. Gebeurd zelden en verder staat het in de agenda. Andersom gaat dat net zo. Straks moet ik nog met zijn ex gaan overleggen. Ben daar gek.
Ik denk dat met zijn overige prioriteiten lijstje je je nooit gelukkig gaat voelen. Als sport boven mij zou gaan ben ik ook snel weg.
Moet jij ook oppassen als zijn kinderen er zijn, of blijft hij daar wel voor thuis?
Ik denk dat met zijn overige prioriteiten lijstje je je nooit gelukkig gaat voelen. Als sport boven mij zou gaan ben ik ook snel weg.
Moet jij ook oppassen als zijn kinderen er zijn, of blijft hij daar wel voor thuis?
woensdag 2 mei 2018 om 19:29
Deze snap ik niet. Hij heeft nu al amper tijd voor zijn kinderen, hoe ziet hij dit dan voor zich?spasz schreef: ↑02-05-2018 18:36Iemand vroeg of er nog kinderen in de planning staan, dat is nog onduidelijk. Hij zou het ontzettend leuk vinden en geeft mij daarin alle ruimte en vrijheid om zelf een keuze te maken. Ik ben er nog niet uit en heb dat zeker de komende tijd niet in de planning. Ik ben met hem alleen juist ook heel gelukkig.