Bruilofstjurk borstvoeding
woensdag 2 mei 2018 om 16:54
Eind mei en in juli heb ik een bruiloft. In mei in een warm land rn in juli hoop ik in een zonnig Nederland. Nu geef ik borstvoeding en uiteraard gaat baby mee naar het buitenland. Ik ben op zoek naar een mooie (cocktail)jurk waarbij ik makkelijk kan voeden, maar ik kan weinig vinden. Of met hele diepe uitsnede dat ik het bandje makkelijk van mijn schouder kan schuiven of echt met voedingsfunctie. Heeft iemand van jullie een idee waar ik kan zoeken/of welk merk ik moet hebben?
Update: Ik heb nu voor 350 euro aan jurkjes gekocht
. Kom maar niet meer met nieuwe suggesties
Update: Ik heb nu voor 350 euro aan jurkjes gekocht
anoniem_365027 wijzigde dit bericht op 03-05-2018 09:41
10.84% gewijzigd
woensdag 2 mei 2018 om 19:35
Nee, dat soort dingen doe je niet in gezelschap, net zo min als je teennagels knippen, of je kunstgebit uitspoelen. Of net zo min als dat je stelt "ik heb even last van vaginale schimmel, jeukt als de pest joh, mag ik even smeren"? en dat je dan ten overstaan van het gezelschap je edele delen even in gaat zitten vetten. Sorry, maar nee. Kunnen we allemaal vinden dat een baby die moet eten normaal is, maar het is nou eenmaal niet normaal dan aan de dinertafel je cocktailjurk te laten zakken en je baby aan te leggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 2 mei 2018 om 19:37
Moet ik de volgende keer maar es proberen als iemand weer es alles laat zien om toevallig effe jeuk te hebben aan mijn tepel of mijn navel.pejeka schreef: ↑02-05-2018 19:35Nee, dat soort dingen doe je niet in gezelschap, net zo min als je teennagels knippen, of je kunstgebit uitspoelen. Of net zo min als dat je stelt "ik heb even last van vaginale schimmel, jeukt als de pest joh, mag ik even smeren"? en dat je dan ten overstaan van het gezelschap je edele delen even in gaat zitten vetten. Sorry, maar nee. Kunnen we allemaal vinden dat een baby die moet eten normaal is, maar het is nou eenmaal niet normaal dan aan de dinertafel je cocktailjurk te laten zakken en je baby aan te leggen.
En heb ik daar toevallig toch wel een zalfje voor mee en of iemand effe wil helpen met smeren
woensdag 2 mei 2018 om 19:38
Die nieuwe suggesties zijn heel leuk! Vooral dat jurkje in verschillende kleuren! Misschien koop ik er een paar, ook voor de zomer (hoewel ik de prijs nog niet bekeken heb haha).
En nee je ziet er niets van! Sowieso vindt familie het helemaal niet erg. Kolven kan, doe ik in de avond ook wel zodat ik een drankje kan drinken, maar beide bruiloften duren de hele dag, zit je met koelhouden en alsnog weg zijn om te kolven etc. En gezien baby aan het begin na elke voeding nog gekolfde melk nakreeg, ben ik het kolven ook wel even zat
In ieder geval, ik doe het zoals ik wil die dagen, maar heb dus een goede jurk nodig. En ik denk dat dat inmiddels wel gaat lukken!
En nee je ziet er niets van! Sowieso vindt familie het helemaal niet erg. Kolven kan, doe ik in de avond ook wel zodat ik een drankje kan drinken, maar beide bruiloften duren de hele dag, zit je met koelhouden en alsnog weg zijn om te kolven etc. En gezien baby aan het begin na elke voeding nog gekolfde melk nakreeg, ben ik het kolven ook wel even zat
woensdag 2 mei 2018 om 19:40
woensdag 2 mei 2018 om 19:42
pejeka schreef: ↑02-05-2018 19:35Nee, dat soort dingen doe je niet in gezelschap, net zo min als je teennagels knippen, of je kunstgebit uitspoelen. Of net zo min als dat je stelt "ik heb even last van vaginale schimmel, jeukt als de pest joh, mag ik even smeren"? en dat je dan ten overstaan van het gezelschap je edele delen even in gaat zitten vetten. Sorry, maar nee. Kunnen we allemaal vinden dat een baby die moet eten normaal is, maar het is nou eenmaal niet normaal dan aan de dinertafel je cocktailjurk te laten zakken en je baby aan te leggen.
Wedden dat ik het wel doe?
En je vergelijking slaat als een lul op een drumstel, een baby moet eten, daar hebben de teennagels en de vaginale schimmel niks mee te maken, ouwe reller.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 19:43
11.11% gewijzigd
woensdag 2 mei 2018 om 19:42
Maartje2016 schreef: ↑02-05-2018 19:27Omdat je er voor het gemak even vanuit gaat dat TO maar kan kolven, maar voor hetzelfde geld is dat helemaal niet zo.
En omdat het mijn mening is dat een flesje nogal veel werk is in vergelijking met een tepel naar binnen schuiven.
Ik snap niet waarom je wel borstvoeding kan geven maar niet kan kolven, maar dat zal wel aan mij liggen dan.
En een flesje vullen lijkt me minder werk dan een uitgebreide zoektocht naar een “bruiloft borstvoedingsjurkje” + dat je geen idee hebt wie je tafelgasten zijn in het buitenland & of die zo’n onverwacht blote tiet tijdens hun diner wel kunnen waarderen.
Maar goed, als je moeder wordt hoef je blijkbaar geen rekening meer te houden met anderen ofzo. Of doordat je al met je benen wijd hebt gelegen ten overstaan van het hele ziekenhuis, ben je alle gene voorbij? Geen idee.
Fijne bruiloft in ieder geval!
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
woensdag 2 mei 2018 om 19:44
Restera schreef: ↑02-05-2018 19:42Ik snap niet waarom je wel borstvoeding kan geven maar niet kan kolven, maar dat zal wel aan mij liggen dan.
En een flesje vullen lijkt me minder werk dan een uitgebreide zoektocht naar een “bruiloft borstvoedingsjurkje” + dat je geen idee hebt wie je tafelgasten zijn in het buitenland & of die zo’n onverwacht blote tiet tijdens hun diner wel kunnen waarderen.
Maar goed, als je moeder wordt hoef je blijkbaar geen rekening meer te houden met anderen ofzo. Of doordat je al met je benen wijd hebt gelegen ten overstaan van het hele ziekenhuis, ben je alle gene voorbij? Geen idee.
Fijne bruiloft in ieder geval!
Spreek voor jezelf.
woensdag 2 mei 2018 om 19:47
Bruiloft is ergens in Zuid Europa met allemaal mensen (Nederlanders) die ik ken. Komt goed.Tornacense schreef: ↑02-05-2018 19:46Hou er overigens rekening mee dat ze in bepaalde landen nog gevoeliger zijn voor bloot.
Je wil niet meemaken dat ze je ergens in 't Midden-Oosten bijvoorbeeld de cel indraaien omdat je teveel laat zien.
woensdag 2 mei 2018 om 19:47
Precies, en die jurkjes die hier geplaatst worden, zijn juist zo ontworpen dat je niet je halve bovenlijf hoeft te ontbloten om je kind te voeden. Het is echt knap als je bij dit type jurk wat ziet.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
woensdag 2 mei 2018 om 19:48
sorry maar ik ben nog al een beelddenkerTornacense schreef: ↑02-05-2018 19:10Jep.
Ik hoef niet in 't midden van een verjaardagsfeestje of een huwelijk de tepel van een ander te zien.
En al helemaal niet in 't midden van een etentje aan tafel.
Ik trek ook niet effe al mijn kleren uit midden tijdens 't eten.
woensdag 2 mei 2018 om 19:50
Juist in de islam wordt borstvoeding aangeraden. Ik heb weleens een moslima in mijn inburgeringsklasje gehad die haar tweejarige die huilend uit de kinderopvang werd gebracht aanlegde in een volle klas.Tornacense schreef: ↑02-05-2018 19:46Hou er overigens rekening mee dat ze in bepaalde landen nog gevoeliger zijn voor bloot.
Je wil niet meemaken dat ze je ergens in 't Midden-Oosten bijvoorbeeld de cel indraaien omdat je teveel laat zien.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
woensdag 2 mei 2018 om 19:52
Wat had ze dan allemaal aan? Welke kleur onderbroek? Zeer interessant natuurlijk bij het voeden. Met een groene onderbroek die uit gaat gaat het doorgaans vlotter dan als een rode aangehouden wordt.Tornacense schreef: ↑02-05-2018 19:14Er zijn grenzen.
Ik let er niet op.
Maar als iemand vlak over mij alles uittrekt zodanig dat je letterlijk alles ziet ... is mijn zin om te eten of te feesten wel over.
En yep, al verscheidene keren meegemaakt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 2 mei 2018 om 19:53
Deze zijn niet feestelijk, maar als je nog voor gewoon iets zoekt en het is je stijl, dan kan je ook hier nog kijken:
https://www.tantebetsy.com/nl/jurkjes.html
woensdag 2 mei 2018 om 19:55
Jij bent fantastisch!Star² schreef: ↑02-05-2018 19:53Deze zijn niet feestelijk, maar als je nog voor gewoon iets zoekt en het is je stijl, dan kan je ook hier nog kijken:
woensdag 2 mei 2018 om 19:55
Je zou ook nog voor mooie rok en hemdje kunnen gaan? Ik heb nu zo een:
http://www.newlook.com/row/womens/cloth ... /569996160
Is dan voor maternity dus, maar even de enige die ik zo snel terug kon vinden
Dingen met spaghettibandjes zijn wel makkelijk omlaag te doen; afhankelijk van het materiaal wel natuurlijk.
Of anders een mooi bloesje met knoopjes?
http://www.newlook.com/row/womens/cloth ... /569996160
Is dan voor maternity dus, maar even de enige die ik zo snel terug kon vinden
Of anders een mooi bloesje met knoopjes?
woensdag 2 mei 2018 om 19:56
Goed voor je conditie! En borsten zijn ook echt eng en gevaarlijk.Tornacense schreef: ↑02-05-2018 19:28Als ik op een tuinstoel plof op een feestje "goeiedag" zeg tegen de andere feestvierders en ik krijg geen antwoord maar er staart alleen een tepel mij aan en een kind van 6 maanden oud die duidelijk niet vindt waar ie naar op zoek is ... wat moet ik dan?
Wees gerust, meestal ren ik gewoon hard weg.
TO een wikkeltop met een voedingsbh er onder is ook handig. Dan kan je een pand wat losser maken en over het hoofdje van de baby leggen. Kan baby rustig eten zonder visuele prikkels en niemand ziet er iets van.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras