Napraattopic deel 98

28-04-2018 21:50 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
BahcoBarbie schreef:
02-05-2018 21:23
Ik vind het zo gek dat mensen aanstoot nemen aan een stukje huid. Welk stukje huid dan ook. Pols, tepel, bil..

Het is huid. Vlees. Meer niet. Het maakt je niet uit voor vieze vis, ontduikt de belasting niet en iedereen heeft het.
Het gaat niet om die tiet, maar om de associatie die het oproept als melkkoe. Zo wil ik helemaal niet naar borsten kijken: yuk!
Oudblond schreef:
02-05-2018 21:32
Dan was het toch fijn geweest als je gewoon had kunnen voeden?
Huh? Ik wilde helemaal niet voeden in het openbaar.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
02-05-2018 21:31
Maar waarom moet er zo nodig in het openbaar geborstvoed worden?
Sommige dingen hoef je niet te willen.

Ik vond dat het ergste: als mijn kind eerder honger had dan ik verwacht had en ik dus bijv nog niet thuis was.
Dat had ik ook ja. En moest het dan toch buiten de deur, dan liefst zoveel mogelijk afgezonderd. En niet uit schaamte maar omdat ik het niet prettig vond.
There is always something happening, and it's usually right now
Oudblond schreef:
02-05-2018 21:25
Met je eens! Maar het zou je verbazen hoeveel vrouwen - met de baby aan de borst - weggesommeerd worden door een ondernemer omdat zij 'slecht zijn voor de business'. Best traumatisch als je als jonge moeder (vaak nog hormonaal) een middagje naar buiten gaat met je baby en weggestuurd wordt.
Ik ben 50 en heb in mijn kindertijd niet anders geweten dan dat tantes tijdens de koffieklets/communiefeest/trouwceremonie de baby aan de borst legden. Heel normaal. Maar dat is het blijkbaar al lang niet meer gezien de reacties in dat topic. Ik hoor zeker niet tot de borstvoedingsmaffia, maar als ouders er voor kiezen en het kan, dan moet een moeder toch niet thuis opgesloten blijven zitten omdat ze 'buiten' niet mag/kan/durft voeden. Of zich gedwongen voelt om op de plee gaan te zitten om te voeden :nut:
Ik denk dat het geen kwaad zou kunnen als kersverse baby's niet overal zo nodig mee naar toe gesleept zouden hoeven worden.
Hoef je ook niet in het openbaar te voeden.

David Dunning
Van mij hoef je helemaal niets.

Als ik het maar wel mag.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Nouschi schreef:
02-05-2018 21:30
Ik neem aan dat je het eerst even vraagt?
Ik begrijp je insteek. Maar dan krijg je een nee, heb je een krijsende baby en ga je een andere plek zoeken? Of je gaat maar nergens heen want kind zou wel eens honger kunnen krijgen? Ik vind voeden iets dat gewoon altijd moet kunnen als baby daar behoefte aan heeft. Of het over de fles of de borst gaat maakt voor mij geen verschil. Kind ligt voor de borst en de meeste moeders hangen er nog een sjaaltje o.d. over. Wat is er dan storend voor anderen?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
feow schreef:
02-05-2018 21:36
Van mij hoef je helemaal niets.

Als ik het maar wel mag.
Zolang je het maar niet ergens doet waar mensen zitten te eten/drinken. Ga maar op 'n weiland staan als je in het openbaar wil borstvoeden, tussen de koeien!
Solomio schreef:
02-05-2018 21:35
Ik denk dat het geen kwaad zou kunnen als kersverse baby's niet overal zo nodig mee naar toe gesleept zouden hoeven worden.
Hoef je ook niet in het openbaar te voeden.
Kersvers of 3 maanden. Zit nogal een verschil in. Moeder gaat opnieuw werken en kolft voor die dagen en heeft kolfuren op het werk om dat op te lossen. Toch heel normaal dat je met een kind van een maand of 4 in je vrije tijd een keer de hort op gaat en het kind borstvoeding geeft?
Solomio schreef:
02-05-2018 21:33
Huh? Ik wilde helemaal niet voeden in het openbaar.
Je wilde liever dat kind geen voeding kreeg op het ogenblik dat het daarom vroeg omdat jij met kind in het 'openbaar was'?
redbulletje schreef:
02-05-2018 21:33
Het gaat niet om die tiet, maar om de associatie die het oproept als melkkoe. Zo wil ik helemaal niet naar borsten kijken: yuk!
Daar zijn ze toch echt voor 'ontworpen'. Het seksuele hebben we er bij verzonnen.
Oudblond schreef:
02-05-2018 21:41
Je wilde liever dat kind geen voeding kreeg op het ogenblik dat het daarom vroeg omdat jij met kind in het 'openbaar was'?
Ik wilde niet in het openbaar voeden nee. Vreselijk.
Niet alleen vanwege die blote borst, maar ook vanwege de onrust eromheen.

David Dunning
Solomio schreef:
02-05-2018 21:43
Ik wilde niet in het openbaar voeden nee. Vreselijk.
Niet alleen vanwege die blote borst, maar ook vanwege de onrust eromheen.
Begrijp ik. Maar niet iedereen is Solo. Ik hou ook geen pleidooi voor het 'moeten voeden' buiten de deur. Het gaat om 'kunnen' voeden buiten de deur als je dat wil.
Oudblond schreef:
02-05-2018 21:40
Kersvers of 3 maanden. Zit nogal een verschil in. Moeder gaat opnieuw werken en kolft voor die dagen en heeft kolfuren op het werk om dat op te lossen. Toch heel normaal dat je met een kind van een maand of 4 in je vrije tijd een keer de hort op gaat en het kind borstvoeding geeft?
Als je dan zo nodig met je kind de hort op moet kun je er ook voor kiezen om dan gekolfde melk te geven.
Maar ook met 4 maanden denk ik dat het heel prima is om met je kind niet al te veel en lang de hort op te gaan.
De ouderwetse drie R'en waren zo gek nog niet. En dan vooral die Rust.

David Dunning
Oudblond schreef:
02-05-2018 21:45
Begrijp ik. Maar niet iedereen is Solo. Ik hou ook geen pleidooi voor het 'moeten voeden' buiten de deur. Het gaat om 'kunnen' voeden buiten de deur als je dat wil.
Ik vind dat je dat niet moet willen, tenzij noodgeval.

David Dunning
redbulletje schreef:
02-05-2018 21:39
Zolang je het maar niet ergens doet waar mensen zitten te eten/drinken. Ga maar op 'n weiland staan als je in het openbaar wil borstvoeden, tussen de koeien!
Haha, echt niet. Kijk maar naar je eten in plaats van naar mijn tieten.

Ik had trouwens wel als waarschuwingsbordje als ik ging kolven "pas op, hier melk ik". Mét koeienvlekken.

Misschien scheelt het dat ik woon op een plek waar de kinderen nog gewoon een vogel tekenen in plaats van een ovengerecht als je vraagt een kip te tekenen en je her en der schapen en koeien en paarden ziet, maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat iemand moeilijk deed over borstvoeding.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Solomio schreef:
02-05-2018 21:46
Ik vind dat je dat niet moet willen, tenzij noodgeval.
Hier begrijp ik je niet. Je went langzaam aan je leven met een kind. Neemt de draad van je werkende leven ook weer op na het krijgen van een kind. Kind en ouders wennen aan hun nieuwe dynamiek. Dat houdt toch niet in dat ze buiten wat echt 'moet' of 'noodgeval' niet een keer de hort op kunen voor een paar uurtjes? Ik ben erg van de RRR, maar daar hoort ook bij dat je daardoor elkaar beter leert kennen, vertrouwen kweekt en er ook ruimte is voor ontspanning van de zorgdragers.
Oudblond schreef:
02-05-2018 21:57
Hier begrijp ik je niet. Je went langzaam aan je leven met een kind. Neemt de draad van je werkende leven ook weer op na het krijgen van een kind. Kind en ouders wennen aan hun nieuwe dynamiek. Dat houdt toch niet in dat ze buiten wat echt 'moet' of 'noodgeval' niet een keer de hort op kunen voor een paar uurtjes? Ik ben erg van de RRR, maar daar hoort ook bij dat je daardoor elkaar beter leert kennen, vertrouwen kweekt en er ook ruimte is voor ontspanning van de zorgdragers.
Tja, ik denk dat je met al die zaken best kunt wachten tot je kind niet uitsluitend nog borstvoeding krijgt.
Tis nou ook weer niet zo dat ik zeg dat je 18 jaar binnen moet blijven hè?

David Dunning
Oudblond schreef:
02-05-2018 21:57
Oppas? De andere ouder blijft thuis? Lijkt me ook veel makkelijker als ik wel 'ns mensen met kleine kinderen in 'n supermarkt zie. Waarom dan als koppel, waarom niet eentje thuis met de kids ipv al dat gehannes?
redbulletje schreef:
02-05-2018 22:03
Oppas? De andere ouder blijft thuis? Lijkt me ook veel makkelijker als ik wel 'ns mensen met kleine kinderen in 'n supermarkt zie. Waarom dan als koppel, waarom niet eentje thuis met de kids ipv al dat gehannes?
Ondanks dat ik denk dat jij dit oppert vanuit andere motieven, ben ik het hier helemaal mee eens.
Dat gezeul met kinderen.......

David Dunning
Nouschi schreef:
02-05-2018 21:30
Ik neem aan dat je het eerst even vraagt?
Aan wie? De eigenaar? De andere gasten? Ga je een enquête houden?

Ik zou echt niet weten wie daar nou zo specifiek iets van te vinden heeft. Zo spannend is 't toch allemaal niet?
Persoonlijk snap ik niet zo goed wat er nou van te vinden is. Ik vind het persoonlijk eigenlijk altijd schattig, maar goed dat is weer mijn mening. In elk geval vind ik het een stuk onsmakelijker als iemand in z'n neus peutert en dat vraagt ook niemand van te voren.
Bij de eerste woonde de vader doordeweeks 200 km verderop.

Bij de laatsten moest ik eerst zes maanden volledig en vervolgens tot ze twee waren borstvoeding geven.

Ik ben niet van de rust, reinheid en regelmaat.
Prima voor iedereen die dat wel zo wil, maar ik niet. En wie aanstoot nam aan mijn voeden is hopelijk elders gaan zitten. Aangezien ik mijn borsten nooit bij iemand op tafel geflatst heb ga ik me ook met terugwerkende kracht niet druk maken over mensen die moeite hebben met het feit dat ik nu eenmaal een zoogdier ben.
Solomio schreef:
02-05-2018 22:06
Ondanks dat ik denk dat jij dit oppert vanuit andere motieven, ben ik het hier helemaal mee eens.
Ha, idd ander motief, maar ben 't met je eens dat ze daar zelf ook niets aan hebben aan dat gezeul.
shifty schreef:
02-05-2018 22:10
Aan wie? De eigenaar? De andere gasten? Ga je een enquête houden?

Idd eigenaar of degene achter de bar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Solomio schreef:
02-05-2018 22:01
Tja, ik denk dat je met al die zaken best kunt wachten tot je kind niet uitsluitend nog borstvoeding krijgt.
Tis nou ook weer niet zo dat ik zeg dat je 18 jaar binnen moet blijven hè?
:D Nee zo lees ik je zeker niet. Maar als moeders de richtlijnen van de WHO volgen dan wordt geadviseerd om 6 maanden borstvoeding te geven. (wat gestoeld is op het wereldwijde gemiddelte waar ook rekening gehouden wordt met het risico dat borstvoeding door kunstvoeding vervangen wordt in gebieden waar het water een risico inhoudt. En dat is in ons landje niet aan de orde. Er zijn geen onderbouwingen dat borstvoeding na 4 maanden nog extra voordelen voor de baby biedt. Maar dat ter zijde). Maar als je baby van 4 maanden het op borstvoeding goed doet en jij voelt je daar ook goed bij is er ook geen enkele reden om daar mee op te houden. Je moet wel eerder gaan werken en krijgt wettelijk de mogelijkheid om te kolven op het werk of om je baby gaan te voeden (Het AMC bv heeft een eigen opvang en de werkneemsters kunnen ipv de 1/3 tijd die wettelijk is om te kolven gewoon hun kind gaan voeden). Hoezo moet je dan in je vrije tijd je leven en het ontdekken van de dynamiek van je gezin on hold zetten omdat je geen andere activiteiten onderneemt zolang je voedt? Die gedachtengang begrijp ik niet. Dus wel oplossen op het werk maar zodra werk niet aan de orde is onderneem je prive niets meer zolang je voedt?
Solomio schreef:
02-05-2018 22:06
Er zijn ook kinderen met wie het gewoon gezellig is buiten de deur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven