Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 2 mei 2018 om 22:19
woensdag 2 mei 2018 om 22:21
Maar hoe erg is het om 6 maanden wat meer bij huis te blijven?Oudblond schreef: ↑02-05-2018 22:17Nee zo lees ik je zeker niet. Maar als moeders de richtlijnen van de WHO volgen dan wordt geadviseerd om 6 maanden borstvoeding te geven. (wat gestoeld is op het wereldwijde gemiddelte waar ook rekening gehouden wordt met het risico dat borstvoeding door kunstvoeding vervangen wordt in gebieden waar het water een risico inhoudt. En dat is in ons landje niet aan de orde. Er zijn geen onderbouwingen dat borstvoeding na 4 maanden nog extra voordelen voor de baby biedt. Maar dat ter zijde). Maar als je baby van 4 maanden het op borstvoeding goed doet en jij voelt je daar ook goed bij is er ook geen enkele reden om daar mee op te houden. Je moet wel eerder gaan werken en krijgt wettelijk de mogelijkheid om te kolven op het werk of om je baby gaan te voeden (Het AMC bv heeft een eigen opvang en de werkneemsters kunnen ipv de 1/3 tijd die wettelijk is om te kolven gewoon hun kind gaan voeden). Hoezo moet je dan in je vrije tijd je leven en het ontdekken van de dynamiek van je gezin on hold zetten omdat je geen andere activiteiten onderneemt zolang je voedt? Die gedachtengang begrijp ik niet. Dus wel oplossen op het werk maar zodra werk niet aan de orde is onderneem je prive niets meer zolang je voedt?
Ik denk serieus dat dat voor baby's over het algemeen beter is ook nog.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 2 mei 2018 om 22:22
Nou een half jaar toch wel, dan moet mama dus maar niet mee met uitstapjes met de andere kinderen. Das ook zielig.
Ik ben voor voeden in het openbaar maar wel een beetje beschaafd.
woensdag 2 mei 2018 om 22:25
Wij verschillen van stijl en van mening over wat beter is voor kinderen in het algemeen, maar dat is niet erg.
Ik snap alleen echt niet waarom je een ander zou willen opleggen of verbieden om iets onschuldigs als borstvoeding in het openbaar of juist thuis te doen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

woensdag 2 mei 2018 om 22:25
Hahahahaharedbulletje schreef: ↑02-05-2018 21:39Zolang je het maar niet ergens doet waar mensen zitten te eten/drinken. Ga maar op 'n weiland staan als je in het openbaar wil borstvoeden, tussen de koeien!

Zo!
Moehhhh
woensdag 2 mei 2018 om 22:28
De eerste periode ben je nog helemaal niet in staat om uitstapjes te doen.
En een half jaar is zo om.
Maar goed, ik blijf meestal uit dit soort discussies, omdat ik een andere mening heb en daar verder geen argumenten voor zijn.
Het is een mening. Meer niet.
Net als de mensen die voor BV in het openbaar zijn.
David Dunning
David Dunning
woensdag 2 mei 2018 om 22:29
Ik heb het niet over verbieden.
Lekker doen hoor.
Ik persoonlijk word er niet blij van.
Maar als iedereen waar ik niet blij van word voortaan in huis moet blijven wordt het heel stil op straat.
David Dunning
David Dunning

woensdag 2 mei 2018 om 22:32
woensdag 2 mei 2018 om 22:33
Uhh ja, over het algemeen bepaalt een eigenaar wat wel en niet in zijn zaak mag.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 2 mei 2018 om 22:34
Ik begrijp wat je zegt. Maar een opbouw voor ouders en kind in samen zijn, van elkaar gescheiden zijn en weer fijn samen zijn houdt ook in dat je samen dingen onderneemt. Mijn vriendin met bekkeninstabiliteit vanaf 4 maanden zwanger en een hele zware bevalling met veel complicaties had het niet getrokken om 6 maanden alleen met de baby bezig te zijn (en ze heeft een hele goede partner en lieve vader die wel werkte wat zij niet kon op dat moment). Ze hebben hulp gezocht omdat zij op het randje van een pnd. Therapeuten adviseerden om te ontdekken - hoe beperkt zijzelf ook was - hoe de gezinsdynamiek evolueerde, mede door er toch met partner en kind op uit te trekken. Ouders werden relaxter en kind ook.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 2 mei 2018 om 22:34
Dit.Lampie1986 schreef: ↑02-05-2018 22:32Ik heb langer dan een jaar borstvoeding gegeven.
En deed gewoon uitstapjes maar geen hele dagen weg.
Ik heb nooit gevoed in het openbaar omdat ik dit in rust wilde doen.
Uren kolven was trouwens niet nodig want ik had echt tussen de koetjes kunnen staan en zo voelde ik mij ook.
Als ik zie dat een baby een fles krijgt vind ik dat ook sneu. Druk, rumoerig.
De borst vind ik dan nog genant en te intiem bovendien.
David Dunning
David Dunning
woensdag 2 mei 2018 om 22:35
woensdag 2 mei 2018 om 22:36
Wat een extreem en uit z'n verband gerukt voorbeeld.Oudblond schreef: ↑02-05-2018 22:34Ik begrijp wat je zegt. Maar een opbouw voor ouders en kind in samen zijn, van elkaar gescheiden zijn en weer fijn samen zijn houdt ook in dat je samen dingen onderneemt. Mijn vriendin met bekkeninstabiliteit vanaf 4 maanden zwanger en een hele zware bevalling met veel complicaties had het niet getrokken om 6 maanden alleen met de baby bezig te zijn (en ze heeft een hele goede partner en lieve vader die wel werkte wat zij niet kon op dat moment). Ze hebben hulp gezocht omdat zij op het randje van een pnd. Therapeuten adviseerden om te ontdekken - hoe beperkt zijzelf ook was - hoe de gezinsdynamiek evolueerde, mede door er toch met partner en kind op uit te trekken. Ouders werden relaxter en kind ook.
Ik ging dagelijks met mijn kind de deur uit, maar niet langer dan de tijd tussen twee voedingen.
Wat dus in de loop van de tijd steeds langer werd.
David Dunning
David Dunning

woensdag 2 mei 2018 om 22:38
Vinden jullie het nou echt allemaal zo erg .. echt onvoorstelbaar voor mij.
Liever een huilende baby?
Liever iemand die in z'n neus peutert?
Liever een luidruchtige gast?
Liever iemand die onsmakelijk eet?
Liever vervelende rondrennende kleuters (in sommige gevallen bedoel ik de ouders)?
Er zijn in mijn ogen zo veel dingen die zo veel erger zijn dan een baby die ergens tevreden knorrend aan een tepel hangt.
Liever vervelende rondrennende kleuters (in sommige gevallen bedoel ik de ouders)?
Er zijn in mijn ogen zo veel dingen die zo veel erger zijn dan een baby die ergens tevreden knorrend aan een tepel hangt.
woensdag 2 mei 2018 om 22:40
shifty schreef: ↑02-05-2018 22:38Vinden jullie het nou echt allemaal zo erg .. echt onvoorstelbaar voor mij.
Hoe kom je nou ineens aan deze rare voorbeelden? En wie zijn jullie?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

woensdag 2 mei 2018 om 22:40
Dat klopt. Mijn andere kind moest op een gegeven moment aan de fles en dan is dat ook druk en rumoerig vond ik en dan nog een hoop geklopt voor niks.
Ik vond het sowieso een gedoe en ben blij dat die van mij ouder zijn nu, en al die poespas niet nodig is.
woensdag 2 mei 2018 om 22:43
Ja, er zijn veel ergere dingen.shifty schreef: ↑02-05-2018 22:38Vinden jullie het nou echt allemaal zo erg .. echt onvoorstelbaar voor mij.
Maar dat betekent toch niet dat we hier geen mening over mogen hebben?
Ik heb geen behoefte om borstvoedende vrouwen te zien.
En ik vind het sneu als een (vooral) jonge baby in een onrustige omgeving gevoed wordt.
David Dunning
David Dunning

woensdag 2 mei 2018 om 22:44
Ja duh .. en jij bent zo'n snoezig zacht meegaand meisje dat zich voegt naar wat iemand vind gewoon omdat je in zijn of haar zaak bent?
Lekker makkelijk om je er zo van af te maken snoes.

woensdag 2 mei 2018 om 22:45
Ik vind het niet vervelend als iemand borstvoeding geeft.
Maar zelf deed ik het niet in het openbaar om de reden dat ik het niet prettig vind en mij er van bewust ben dat anderen dit een ongemakkelijk gevoel kan geven omdat het voor veel mensen intiem kan zijn.
En omdat ik het liever in rust deed dus niet tijdens het ergens eten.
Maar zelf deed ik het niet in het openbaar om de reden dat ik het niet prettig vind en mij er van bewust ben dat anderen dit een ongemakkelijk gevoel kan geven omdat het voor veel mensen intiem kan zijn.
woensdag 2 mei 2018 om 22:45
En dat was waar jij je goed bij voelde. Ik zou graag willen dat moeders gewoon mogen voeden in het openbaar als ze dat zelf willen en dat ze dan geen negatieve reacties op een heel natuurlijk iets krijgen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 2 mei 2018 om 22:46
Nou dit wel ook zo ongeveer.Lampie1986 schreef: ↑02-05-2018 22:45Ik vind het niet vervelend als iemand borstvoeding geeft.
Maar goed, ik hou ook niet van mensen die bijv in het openbaar zoenen.
Ik hou gewoon niet zo van mensen die iets in het openbaar doen.
David Dunning
David Dunning
woensdag 2 mei 2018 om 22:48
Als het mij niet zint in een zaak kan ik weggaan toch? En hoezo maak ik mij er makkelijk vanaf? Waar vanaf?
nouschi wijzigde dit bericht op 02-05-2018 22:50
2.75% gewijzigd
woensdag 2 mei 2018 om 22:48
Ik zal er nooit iets negatiefs van zeggen op zo'n moment.
Maar ik vind het ook niet nodig om het aan te moedigen.
David Dunning
David Dunning

woensdag 2 mei 2018 om 22:49
Ja natuurlijk mag je er een mening over hebben. Ik snap alleen niet als er zo veel ergere dingen zijn die iedereen gewoon voor lief neemt, waarom hier dan zo'n punt van wordt gemaakt. Je mag het best niet prettig vinden maar je gaat toch ook geen 'aanstoot nemen' aan een neuspeuteraar? Of suggereren dat ie dat wel even aan de eigenaar had mogen vragen?

woensdag 2 mei 2018 om 22:50
Of iemand die op tafel zit te poepen.shifty schreef: ↑02-05-2018 22:38Vinden jullie het nou echt allemaal zo erg .. echt onvoorstelbaar voor mij.
Zich aftrekt en over tafel spuit.
Zijn vingers in de keel steekt en over tafel kotst.
Of liever iemand die haar tampon verwisseld waar je bij bent?
Iemand die aan zijn kont zit te krabben en dan aan zijn vingers ruikt.