Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
spannend allemaal.

Hier net de 3e en laatste follikelmeting gehad. 18 eitjes waarvan 8 zeker potentie voor icsi. as. vrijdagochtend staat de punctie gepland.
Oh wat spannend Innerpeace!
Ben je tevreden met deze score?
Krijg je pijnbestrijding / verdoving?
Ik weet niet hoe ik n pm moet schrijven, vandaar even zo.
Ik duim voor je!

Voor alle andere wachtenden: heel veel geluk gewenst 🤞🍀

Ik nu op weg naar MCK voor startgesprek icsi..
@ella het is mij al met al meegevallen qua score en gezien de reactie van het ziekenhuis ben ik wel tevreden. maar vrijdag zal de afvalrace starten.
Je krijgt een infuus met morfine qua pijnbestrijding. Succes met je gesprek!
Spannend hoor innerpeace!
Succes Ella!
Innerpeace, wat gaat het snel eigenlijk: veel succes alvast voor vrijdag, hopelijk een goede oogst! Wanneer krijg je dan een terugplaatsing?

Ella, hopelijk een goed gesprek gehad?

Eeffie, je eitje al in beweging gekomen?
@nora als er embryo's zijn welke zich goed ontwikkelen is maandag de terugplaatsing. Het gaat echt bizar snel ja. vandaag geen gonal meer hoeven spuiten, alleen de eisprong remmer en vanavond om 23:30 uur de pregnyl. morgen eindelijk niets meer
Nee mijn ei laat nog steeds op zich wachten! Word er gek van. Morgen denk maar ff bellen voor een echo om te checken.
@eefie op welke dag zit je nu?
Ik heb een datum geprikt, je krijgt er een mail over. Er waren een aantal opties waarop de meesten konden, ik heb toen een dag gekozen die mij toch het beste uitkwam uiteindelijk. Hopelijk kunnen de mensen die aangegeven hebben niet te kunnen, toch nog schuiven in hun agenda, en anders zien we jullie wellicht een volgende keer?

Als je nog niet had aangemeld, en toch wil komen, stuur me dan even een bericht via hier (PM) of via de mail.

Leuk dames, ik kijk ernaar uit, misschien dan zelfs wel met een of meer zwangere(n)!
@innerpeace spannend zeg. Succes!

@nora ik twijfel.. welke plaats gaat de meeting zijn? Ik ben de komende tijd al heel veel kilometers aan het rijden en twijfel nog even..

@siencerocks spannend zeg. dat je het eerst via zelfinseminatie wil proberen snap ik wel. Zelf er niet voor gekozen, omdat ik maar een klein budget had durfde ik er niet op te gokken, maar ik snap je zo. Spannend allemaal he?

@globe hoe zit het bankje?

Verder nog mensen op 't bankje? Hier niets te melden, ik wacht op mijn cycles.. Volgende week gok ik.
Nora, dank je voor organiseren van meeting. Ik kijk er naar uit.

Lee, inderdaad spannend. Kan niet wachten tot volgende week.
innerpeace schreef:
02-05-2018 23:42
@eefie op welke dag zit je nu?
Zit nu op dag 22 alweer. Is op zich niet heel uitzonderlijk hoor, mijn ei is altijd later in de cyclus. Maar de laatste paar keren was ie wel wat eerder dan nu.
En ik word er zoooooo onzeker van elke keer die negatieve test.
Dan ga je je toch weer zorgen zitten maken, teveel mee bezig zijn en dat helpt ook allemaal niet. Maargoed t zak vast goed komen!

Bij jou ook spannend Innerpeace! T is wel een heel traject zo en omschakeling naar nieuwe situatie. Ingrijpend lijkt t me ook. Maar hopelijk met snel een positief resultaat!
@Nora; ik heb je een privé bericht gestuurd over de meeting want ik twijfel ook nog omdat ik nog aan het begin sta van het hele proces. Ben ook wel benieuwd waar het gaat plaatsvinden.

Voor diegene die op het bankje zitten; heel veel succes!
@ Lee; ik heb gereageerd op je privebericht van even geleden (zag hem nu pas) maar ik zie hem er nu niet meer onder staan dus geen idee of je hem ook ontvangen hebt....
@eeffie. daarom had ik zo'n hekel aan die ovulatietesten. het maakt je zo onzeker. Heb je al gebeld met het ziekenhuis. hoop dat de eisprong er snel is!
Lee83 schreef:
03-05-2018 09:20

@nora ik twijfel.. welke plaats gaat de meeting zijn? Ik ben de komende tijd al heel veel kilometers aan het rijden en twijfel nog even..

Verder nog mensen op 't bankje? Hier niets te melden, ik wacht op mijn cycles.. Volgende week gok ik.
De meet zal ergens in Utrecht zijn, dat lijkt me het meest centraal liggen en makkelijk te bereiken.

Ik zit ook op het bankje, net als Globe, Hailie en Eeffie hoop ik binnenkort :) En innerpeace vanaf maandag wellicht ook!
Nora15 schreef:
03-05-2018 10:05
@Nora; ik heb je een privé bericht gestuurd over de meeting want ik twijfel ook nog omdat ik nog aan het begin sta van het hele proces. Ben ook wel benieuwd waar het gaat plaatsvinden.

Voor diegene die op het bankje zitten; heel veel succes!
Nora15, als je aan het begin van het proces staat kan het alsnog fijn zijn om erover te praten met anderen in hetzelfde schuitje, tenminste dat is mijn eigen ervaring toen ik hier eerder meeschreef en zelf nog op de wachtlijst stond. Ik kijk zo even of ik je bericht heb ontvangen, en dan reageer ik daar ook nog even op.
Nora 15 ik sta ook aan het begin al gaat het in sneltreinvaart omdat ik al 38 ben en het zelf bekostig. Ik heb ook nog veel vragen welke ik graag met mensen deel die in dezelfde situatie zitten. Dus als je er bij kan zijn hartstikke fijn..
Jullie reacties trekken me over de streep Nora & Science dus ik heb me opgegeven voor de meeting. Het lijkt me erg fijn om jullie ervaringen te horen :)
Innerpeace, zet m op morgen!!

Helaas ben ik op de gekozen meet uppies datum een weekend weg, heel jammer, ik had jullie graag ontmoet!
Wie weet tot een andere keer.

Het startgesprek voor ivf was heel goed! Ik heb er weer wat vertrouwen in. De arts was echt laaiend positief! Duimen maar..
En in de tussentijd... ga ik toch nog een iui doen in de wachtweken tot ivf/icsi. Waarschijnlijk aanstaande maandag.
Ronde 9 dan...
Een kans is een kans is een kans..
Daarna iig meteen door, dat is fijn.
Ik laat ook verstek gaan voor de meet uppies. Wil de volgende keer wel graag mee, maar deze keer wil ik proberen de rust erin te krijgen. Ik begin eindelijk na een half jaar met poging 3 en moet om de dag voor een echo wat al een gehannes is qua tijd.
Even pas op de plaats voor mij. Jullie allemaal veel plezier en tot de volgende keer!
Hier de punctie achter de rug. Viel reuze mee! Geen pijn tijdens de punctie (mede mogelijk gemaakt door de morfine). Nu wel wat buikpijn, dus even dagje rustig aan. Ze hebben 7 eitjes. Dat vinden ze een mooie score. Morgen hoor ik of we bevruchtingen zijn. Het spannende weekend is begonnen.
Fijn dat het meeviel Innerpeace. Ik moedig de celletjes van afstand aan!
Spannend Innerpeace, ik moedig ook aan van een afstandje. Go beautiful cells, divide and conquer ;-)
Ik duim innerpeace!
Ohhh spannend innerpeace!

Hier rustig op het bankje, heb een paar dingen waarvan ik zeg "he wat gek' maar ja die kennen we allemaal. Nu een weekje vrij dus lekker wat rommelen in huis en in de tuin en proberen er niet aan te denken... :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven