Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
maandag 7 mei 2018 om 23:09
Hallo meiden,
Ik zal me opnieuw even voorstellen. Doortje, 32 jaar.
Ik ben begin 2017 hier actief geweest. Ben toen gestart met zelfinseminatie met een bevriend homostel.
Inmiddels 14 maanden (en 14 pogingen) later ben ik er vorige week achtergekomen dat ik zwanger ben. Het is nog zo onwerkelijk en eigenlijk niet verwacht. We waren bezig met de start voor iui in ziekenhuis.
Ik ga de zorg voor dit kindje doen samen met de vaders dmv een co-ouderschap. Ik vind het allemaal zo spannend.
Zijn hier meer meiden met een co-ouderschap? Ben benieuwd.
Lieve groet.
Ik zal me opnieuw even voorstellen. Doortje, 32 jaar.
Ik ben begin 2017 hier actief geweest. Ben toen gestart met zelfinseminatie met een bevriend homostel.
Inmiddels 14 maanden (en 14 pogingen) later ben ik er vorige week achtergekomen dat ik zwanger ben. Het is nog zo onwerkelijk en eigenlijk niet verwacht. We waren bezig met de start voor iui in ziekenhuis.
Ik ga de zorg voor dit kindje doen samen met de vaders dmv een co-ouderschap. Ik vind het allemaal zo spannend.
Zijn hier meer meiden met een co-ouderschap? Ben benieuwd.
Lieve groet.
dinsdag 8 mei 2018 om 07:47
Jemig, wat druk ineens op dat bankje. Ik ga voor jullie allemaal duimen hoor dames. Heel spannend!
@doortje36 14 pogingen, dat is ook best heftig zeg, maar gelukkig is het nu wel gelukt. Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Zelf kies ik ervoor in mijn eentje, bewust geen co-ouderschap. Wel over nagedacht, maar het is niet mijn weg. Ik wens jou/jullie wel heel veel geluk samen. Aan liefde niets tekort toch
@doortje36 14 pogingen, dat is ook best heftig zeg, maar gelukkig is het nu wel gelukt. Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Zelf kies ik ervoor in mijn eentje, bewust geen co-ouderschap. Wel over nagedacht, maar het is niet mijn weg. Ik wens jou/jullie wel heel veel geluk samen. Aan liefde niets tekort toch

dinsdag 8 mei 2018 om 08:51
Hier ook dan officieel op het bankje (alhoewel het ei al een paar dagen bevrucht is en dus al een paar dagen oud.... apart haha).
Gisteren de terugplaatsing gehad. Er is er een teruggeplaatst die al een dag voorloopt. Daar zijn het aantal cellen al niet eens meer van te tellen. Er zijn er nog 3 die 8 cellig zijn en tot slot 2 die 4 of 5 cellig waren. Die 5 laten ze tot uiterlijk morgen ontwikkelen. Daarna kijken ze welke geschikt zijn voor invriezing. Wij verwachten minimaal 3 (en misschien dus wel 5). Terugplaatsing ging goed. was weer zeer interessant. Je krijgt zelfs een filmpje te zien van de teruggeplaatste eicel. Hier zie je op hoe de bevruchting ging en hoe zij zich verder ontwikkelde (en dan versneld afgespeeld), super interessant. Nu nog 3x pregnyl zetten deze week (gisteren de eerste van de drie) en dan over 2 weken mag ik testen....
Dus hup, allemaal beetje opschuiven. wil erbij op de bank en het is druk hihi
Gisteren de terugplaatsing gehad. Er is er een teruggeplaatst die al een dag voorloopt. Daar zijn het aantal cellen al niet eens meer van te tellen. Er zijn er nog 3 die 8 cellig zijn en tot slot 2 die 4 of 5 cellig waren. Die 5 laten ze tot uiterlijk morgen ontwikkelen. Daarna kijken ze welke geschikt zijn voor invriezing. Wij verwachten minimaal 3 (en misschien dus wel 5). Terugplaatsing ging goed. was weer zeer interessant. Je krijgt zelfs een filmpje te zien van de teruggeplaatste eicel. Hier zie je op hoe de bevruchting ging en hoe zij zich verder ontwikkelde (en dan versneld afgespeeld), super interessant. Nu nog 3x pregnyl zetten deze week (gisteren de eerste van de drie) en dan over 2 weken mag ik testen....
Dus hup, allemaal beetje opschuiven. wil erbij op de bank en het is druk hihi

dinsdag 8 mei 2018 om 14:59
Doortje, gefeliciteerd. jeetje wat een geduld heb je moeten opbrengen. Ik heb gedacht over co-ouderschap maar heb besloten om het echt alleen te doen. Persoonlijke keuze maar op dit moment voor mij toch het beste (al brengt het wel heel wat met zich mee, financieel en praktisch gezien natuurlijk).
Innerpeace, wauw, wat spannend en interessant. Ik duim.
Eeffie1, hou een plekje voor me vrij op het bankje. Mijn bestelling is binnen, en nu ben ik ongeduldig aan het wachten. 2 rietjes: eentje morgen insemineren en 1 donderdag. Dus dan kom ik erbij, (voor het eerst!)
Innerpeace, wauw, wat spannend en interessant. Ik duim.
Eeffie1, hou een plekje voor me vrij op het bankje. Mijn bestelling is binnen, en nu ben ik ongeduldig aan het wachten. 2 rietjes: eentje morgen insemineren en 1 donderdag. Dus dan kom ik erbij, (voor het eerst!)

dinsdag 8 mei 2018 om 19:17

woensdag 9 mei 2018 om 08:51
Pffff, ik moet wel geduld opbrengen (wat ik eigenlijk niet heb). De doos met rietjes staat als een kerstkadootje met me te flirten, maar nog geen smiley op mijn ovulatietest. Ovulatie zou morgen of overmorgen zijn maar ik wil niet te vroeg beginnen met insemineren, of te laat. Dus misschien vanavond ook weer testen. Deze maand wordt gewoon even duur, veel ovulatietesten gebruiken etc, maar dan weet ik in ieder geval voor de volgende keer waar op te rekenen

woensdag 9 mei 2018 om 09:01
donderdag 10 mei 2018 om 08:32
grrrr, nog steeds gen smiley op de test!! Pffff, ei laat op zich wachten. Ben erg ongeduldig. Ook omdat in principe het droogijs voor 5 dagen is, dus maandag t/m vrijdag. Dus morgen moet ik de rietjes echt gebruiken.
Ik wet dat ik dit misschien meer als testrun moet beschouwen voor de volgende keer, maar toch frustrerend.
Ohmmmmmmm (probeer zen te worden
)
Ik wet dat ik dit misschien meer als testrun moet beschouwen voor de volgende keer, maar toch frustrerend.
Ohmmmmmmm (probeer zen te worden

donderdag 10 mei 2018 om 08:57
Sciencerocks, heb je niet te vroeg getest? Ovulatietesten kan je het beste na 10 uur s ochtends doen, de lh piek begint vaak s nachts en dan is het bij het eerste ochtendplasje nog niet zichtbaar genoeg..
Dit is iig wat ik geleerd heb de afgelopen 10 maanden.. Ik zou straks nog een keer testen en dan morgenochtend weer na 10 uur.
Sterkte!
Ik zit ook weer op het bankje sinds dinsdag en oh wat gaat die tijd traag..
Dit is iig wat ik geleerd heb de afgelopen 10 maanden.. Ik zou straks nog een keer testen en dan morgenochtend weer na 10 uur.
Sterkte!
Ik zit ook weer op het bankje sinds dinsdag en oh wat gaat die tijd traag..
donderdag 10 mei 2018 om 10:23
Wat frusterend Sciencerocks. Volgens mij verschillen de meningen een beetje over wanneer die test te gebruiken. Zover ik weet is het bij de 2e ochtendurine en dat is indd meestal na 10. Maar als je pas na 1400 de mogelijkheid hebt om naar de wc te gaan dan zou ik het zeker proberen.
Hier op dag 15. Normaal wordt ik op dag 14 of soms 13 ongesteld. Heb dus net een zwangerschaptest gedaan maar helaas
Hier op dag 15. Normaal wordt ik op dag 14 of soms 13 ongesteld. Heb dus net een zwangerschaptest gedaan maar helaas

donderdag 10 mei 2018 om 14:34
Nog geen smiley:-(
Ik test vanavond weer, en morgenochtend. Maar morgen moet ik sowieso insemineren want dan is het droogijs op . Als er dan nog geen smiley is hoop ik gewoon op koppig sperma welke lang blijft leven en het uit kan zingen tot de ovulatie. Voor de volgende keer (ik ga er vanuit dat dat nodig is) weet ik dan beter wanneer ik ovulatie kan verwachten en dus ook wanneer ik het beste kan laten bezorgen.
Maar goed, beter iets te vroeg dan te laat insemineren.
Ik test vanavond weer, en morgenochtend. Maar morgen moet ik sowieso insemineren want dan is het droogijs op . Als er dan nog geen smiley is hoop ik gewoon op koppig sperma welke lang blijft leven en het uit kan zingen tot de ovulatie. Voor de volgende keer (ik ga er vanuit dat dat nodig is) weet ik dan beter wanneer ik ovulatie kan verwachten en dus ook wanneer ik het beste kan laten bezorgen.
Maar goed, beter iets te vroeg dan te laat insemineren.

donderdag 10 mei 2018 om 15:13
Oh Hailie.... dat is balen... al hou ik een btje hoop voor morgen.... of iig zolang er nog niks doorzet...
Sciencerocks, spannend hoor. Zaad blijft iig best lang goed in het lichaam dus hopelijk snel je sprong. Wijkt je cyclus opeens heel erg af van je vorige? Kan ook wel de spanning zijn
Hier merk ik veel steken in mn buik en erg hormonaal ( net 2 afleveringen van Greys zitten huilen ) dus ben er bang voor..
Maar goed is nog niet heel veel over te zeggen.....
Sciencerocks, spannend hoor. Zaad blijft iig best lang goed in het lichaam dus hopelijk snel je sprong. Wijkt je cyclus opeens heel erg af van je vorige? Kan ook wel de spanning zijn

Hier merk ik veel steken in mn buik en erg hormonaal ( net 2 afleveringen van Greys zitten huilen ) dus ben er bang voor..