Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd

zondag 29 april 2018 om 00:13
Zou kunnen hoor dat ie wat later is dan anders.Nora_reCaptcha schreef: ↑28-04-2018 22:48Eeffie, ik heb vanavond nog eens getest, maar nog geen positieve test, ook digitaal (voor de zekerheid, want die streepjes daar kan je soms erg onzeker van worden vind ik) geen smiley.
Ik heb vakantie, dus hoop morgen dan een positieve test, anders wordt het wel erg laat in deze cyclus, normaal op dag 14 positieve test, nu al dag 16. Vorige cyclus was wel erg kort, misschien daarom...?
Bij MCK moet je normaalgesproken starten met testen op dag 10 en als je zes dagen negatief test bellen voor n echo afspraak. Dan kijken ze hoever je ei is of dat je m misschien gemist hebt.
Maar mijn ei is altijd wat later dan gemiddeld, en onregelmatig. Dag 17 tot 22 gehad tot nu toe.
Ik krijg ook altijd de twijfels met die streepjes, zeker omdat ik nooit echt een hele donkere streep heb. Dan ga ik ook voor de smiley voor de zekerheid
Vanavond ook nog een keer getest en t lijkt erop dat ie er wel aan zit te komen.......
Pffff.....gedoe ook elke keer weer met die testen.....
zondag 29 april 2018 om 08:54
Ja volgens mij kan het heel goed hoor Nora, dat je nu een paar dagen later bent. Ik was juist een paar dagen eerder dan normaal. Had ik ook niet verwacht.
Ik weet niet hoe het met die testen met die streepjes zit maar die digitale testen (smiley) die moet je iig met je 2e (ochtend) urine van de dag doen. Volgens mij heeft het niet zoveel zin om die in de avond te doen.
Ik weet niet hoe het met die testen met die streepjes zit maar die digitale testen (smiley) die moet je iig met je 2e (ochtend) urine van de dag doen. Volgens mij heeft het niet zoveel zin om die in de avond te doen.
zondag 29 april 2018 om 09:36
@sciencerocks je kan maar 1 per keer bestellen? Dus ook per keer de verzendkosten, plus 25% btw.. Dus omdat je kliniek dit niet kan betaal jij nu 225 euro extra per rietje he? Dat is nogal wat. En hoe doen ze dat als je besteld? Droogijs is 3 dagen, maar jij moet het dan precies goed timen met verzenden? Welke kliniek loop je, is het misschien een idee om te wisselen van kliniek? Het is allemaal nogal wat he?
Ik val je niet aan hoor, ik vind het voor jou best heftig eigenlijk. Dit zou mij zo'n stress geven.. Meerdere rietjes is goedkoper omdat je maar 1 keer verzendkosten en quota betaald (ook btw daarover he?), maar quota krijg je terug als je niet zwanger bent.
Bovenstaande gaat over de Cryos. Ik heb sterke twijfels over de ESB.. Mocht je willen weten waarom dan stuur me gerust een privé bericht.
Ik val je niet aan hoor, ik vind het voor jou best heftig eigenlijk. Dit zou mij zo'n stress geven.. Meerdere rietjes is goedkoper omdat je maar 1 keer verzendkosten en quota betaald (ook btw daarover he?), maar quota krijg je terug als je niet zwanger bent.
Bovenstaande gaat over de Cryos. Ik heb sterke twijfels over de ESB.. Mocht je willen weten waarom dan stuur me gerust een privé bericht.

zondag 29 april 2018 om 09:59
De clearblue digitale testen kan je in principe de hele dag gebruiken. Je moet alleen zoveel uur van tevoren niet geplast hebben.Hailie schreef: ↑29-04-2018 08:54Ja volgens mij kan het heel goed hoor Nora, dat je nu een paar dagen later bent. Ik was juist een paar dagen eerder dan normaal. Had ik ook niet verwacht.
Als mijn piek eraan zit te komen meet ik meestal 2x per dag om m niet te missen en vind m dan meestal savonds.
Ik gebruik verder de dipsticks van sensitest (streepjes).....ben ondertussen grootverbruiker
zondag 29 april 2018 om 10:29
@sciencerocks, ik heb wel eens van iemand gehoord die behandeld werd in een ziekenhuis waar geen opslag mogelijk was, maar waarbij hef opgeslagen werd in een nabijgelegen ziekenhuis. Dat waar het umc. Weet niet waar je vandaan komt of dat ee misschien ook een groter ziekenhuis in de buurt zit?
Ik bestelde zelf altijd per drie. Omdat mijn nummer 1 keus maar heel weinig doneerde, of het heel snel op was, heb ik er drie laten opsturen naar het umc en de rest gereserveerd bij cryos. Die kan ik dat later gebruiken of, als ik ze niet gebruik krijg ik 75% van het aankoop bedrag terug.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat er gebeurd met de rietjes die in het umc liggen als je die niet meer nodig zou hebben. Uiteindelijk heb je ervoor betaald, maar je mag ze vast niet doorverkopen. Hihi, gewoon een advertentie op marktplaats...
Ik bestelde zelf altijd per drie. Omdat mijn nummer 1 keus maar heel weinig doneerde, of het heel snel op was, heb ik er drie laten opsturen naar het umc en de rest gereserveerd bij cryos. Die kan ik dat later gebruiken of, als ik ze niet gebruik krijg ik 75% van het aankoop bedrag terug.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat er gebeurd met de rietjes die in het umc liggen als je die niet meer nodig zou hebben. Uiteindelijk heb je ervoor betaald, maar je mag ze vast niet doorverkopen. Hihi, gewoon een advertentie op marktplaats...
zondag 29 april 2018 om 12:14
@Lee en @Pat, ik krijg er inderdaad ook stress van ja. Ik loop bij het Antonius op het moment. Ze zijn bezig met opslagmogelijkheden in Zwolle maar tot nu toe kan daar nu nog niet gebruik van gemaakt worden. Het UMC is dichtbij mij, dus misschien kan ik daar inderdaad wel opslaan.
Antonius heeft beleid dat je zelf besteld en op thuisadres laat afleveren. Dus je besteld op laatste moment zodat het 1-2 dagen voor je IUI aanwezig is.
Ht lijkt erop dat andere klinieken veel meer hepen. Pffff, maakt me vene heel verdrietig. Ik moet al zoveel alleen doen, en dan eigenlijk ook zo weinig steun vanuit de kliniek qat betreft logistiek. pfffff.
Antonius heeft beleid dat je zelf besteld en op thuisadres laat afleveren. Dus je besteld op laatste moment zodat het 1-2 dagen voor je IUI aanwezig is.
Ht lijkt erop dat andere klinieken veel meer hepen. Pffff, maakt me vene heel verdrietig. Ik moet al zoveel alleen doen, en dan eigenlijk ook zo weinig steun vanuit de kliniek qat betreft logistiek. pfffff.
zondag 29 april 2018 om 12:41
Sciencerocks, het is ook wel een proces hè. Kan eenzaam zijn inderdaad, zeker als je er stiekem toch nog moeite mee hebt dat het krijgen van een kind op deze manier moet. Ik weet niet of dat ook voor jou geldt hoor.
En het is inderdaad erg duur, terwijl je niet weet of en wanneer je er echt iets voor terug krijgt. Het vraagt allemaal heel wat van je qua assertiviteit, creativiteit en doorzettingsvermogen. Maar dat is allemaal ook heel nuttig bij het opvoeden van een kind dus dat is dan mooi meegenomen
Om de alleen-heid van dit proces wat dragelijker / minder allenig te maken is het wellicht een leuk idee om weer eens een meet-up te organiseren?
En het is inderdaad erg duur, terwijl je niet weet of en wanneer je er echt iets voor terug krijgt. Het vraagt allemaal heel wat van je qua assertiviteit, creativiteit en doorzettingsvermogen. Maar dat is allemaal ook heel nuttig bij het opvoeden van een kind dus dat is dan mooi meegenomen
Om de alleen-heid van dit proces wat dragelijker / minder allenig te maken is het wellicht een leuk idee om weer eens een meet-up te organiseren?
zondag 29 april 2018 om 13:07
oh wat leuk, hebben jullie wel eens een meet up gedaan? Lijkt me fijn, en nuttig!
Nora, Wat betreft het alleen doen, het is nu een bewuste keuze omdat de situatie er naar is. Eigenlijk had ik altijd wel gedacht dat ik op tijd iemand zou tegenkomen om kinderen mee te hebben. maar dat is dus niet gebeurd. Daarom is het nu wel een bewuste keuze om het alleen te doen want de tijd dringt voor mij. Een partner tegenkomen kan ook nog als ik 50 ben, en dan zou ik nog 40 jaar samen kunnen hebben. Maar ik kan niet tot die tijd wachten met kinderen krijgen. Vandaar deze route.
Ik ben al heel lang alleen, ben in mijn eentje naar Londen verhuisd en daar succesvol een carierre opgebouwd, 12 jaar geweest. Veel gereisd, veel bereikt, allemaal door eigen doorzettingsvermogen en creativiteit, dus gelukkig ontbreekt het me daar niet aan
Neemt niet weg dat het alsnog oneerlijk kan aanvoelen op momenten, wat betreft de kosten om uberhaupt een kindje te mogen krijgen, laat staan in je eentje onderhouden.
Maar goed, ik ga dus eens kijken of er mogelijkheden zijn tot opslag bij een ander ziekenhuis. Dan kan ik inderdaad 3 rietjes ineen bestellen, scheelt veel kosten.
Nora, Wat betreft het alleen doen, het is nu een bewuste keuze omdat de situatie er naar is. Eigenlijk had ik altijd wel gedacht dat ik op tijd iemand zou tegenkomen om kinderen mee te hebben. maar dat is dus niet gebeurd. Daarom is het nu wel een bewuste keuze om het alleen te doen want de tijd dringt voor mij. Een partner tegenkomen kan ook nog als ik 50 ben, en dan zou ik nog 40 jaar samen kunnen hebben. Maar ik kan niet tot die tijd wachten met kinderen krijgen. Vandaar deze route.
Ik ben al heel lang alleen, ben in mijn eentje naar Londen verhuisd en daar succesvol een carierre opgebouwd, 12 jaar geweest. Veel gereisd, veel bereikt, allemaal door eigen doorzettingsvermogen en creativiteit, dus gelukkig ontbreekt het me daar niet aan

Maar goed, ik ga dus eens kijken of er mogelijkheden zijn tot opslag bij een ander ziekenhuis. Dan kan ik inderdaad 3 rietjes ineen bestellen, scheelt veel kosten.
zondag 29 april 2018 om 16:00
Jeetje Sciencerocks, dat maakt het inderdaad wel aanzienlijk duurder en stressvoller. Kijken voor opslag elders is inderdaad een goed idee. En anders toch ook nog even kijken naar andere klinieken? Ze hebben allemaal net iets andere werkwijzen, en dat bepaalt hoe vaak je er heen moet. Ik hoefde bv geen echo’s, alleen testen thuis en dan op een bepaalde dag voor inseminatie. Dan is iets een stukje verderop misschien ook wel een optie? Ook hier: het is maar een suggestie hoor, als je geen ander centrum wilt, snap ik dat ook heel goed. Maar het lijkt me wel een overweging waard. Ik wil niet negatief overkomen, maar de kans is best groot dat je een aantal pogingen nodig hebt. Dat is vaak al een teleurstelling, als het dan ook nog klauwen met geld kost, maakt dat het niet makkelijker.
Ik besef steeds beter dat ik logistiek enorm geluk heb, ik werk bij het AMC, waar ik dus ook onder behandeling ben (of was, hoop ik). Qua kosten valt het daar ook nog wel mee. En als het echt zou moeten zou ik inderdaad ook nog zelf opslag kunnen regelen, al zou het wel wat vreemd zijn om zo’n container in mijn kantoor te hebben. Mijn collega’s zijn heel wat gewend, maar ‘dat? Oh dat is gewoon mijn sperma-opslag’ zou zelfs voor hen wel een tikje bijzonder zijn
.
Ik hoop dat je een manier vindt om het zo praktisch mogelijk te maken voor je.
Ik besef steeds beter dat ik logistiek enorm geluk heb, ik werk bij het AMC, waar ik dus ook onder behandeling ben (of was, hoop ik). Qua kosten valt het daar ook nog wel mee. En als het echt zou moeten zou ik inderdaad ook nog zelf opslag kunnen regelen, al zou het wel wat vreemd zijn om zo’n container in mijn kantoor te hebben. Mijn collega’s zijn heel wat gewend, maar ‘dat? Oh dat is gewoon mijn sperma-opslag’ zou zelfs voor hen wel een tikje bijzonder zijn

Ik hoop dat je een manier vindt om het zo praktisch mogelijk te maken voor je.
nausicaa wijzigde dit bericht op 29-04-2018 16:52
0.18% gewijzigd
zondag 29 april 2018 om 16:17
Iedereen die wil graag wil afspreken, stuur even een mail naar phloxie10 apenstaart gmail.com, dan stuur ik je een link naar een datumprikker, en spreken we daar ook een lokatie af.
Tjee, dat is wel echt heel handig nausicaa, ik woon en werk helaas ver van mijn kliniek af, maar toentertijd kon ik daar makkelijk terecht en nu wil ik graag weer dezelfde donor, dus ben ik tot ze veroordeeld
Hopelijk niet veel langer meer....
Tjee, dat is wel echt heel handig nausicaa, ik woon en werk helaas ver van mijn kliniek af, maar toentertijd kon ik daar makkelijk terecht en nu wil ik graag weer dezelfde donor, dus ben ik tot ze veroordeeld

zondag 29 april 2018 om 16:59
Ik duim mee voor je, volgens mij is deze maand een hele goede. Bij mij was die maand dat ik ineens dagen later was ook succesvol, dus wie weet!Nora_reCaptcha schreef: ↑29-04-2018 16:17Iedereen die wil graag wil afspreken, stuur even een mail naar phloxie10 apenstaart gmail.com, dan stuur ik je een link naar een datumprikker, en spreken we daar ook een lokatie af.
Tjee, dat is wel echt heel handig nausicaa, ik woon en werk helaas ver van mijn kliniek af, maar toentertijd kon ik daar makkelijk terecht en nu wil ik graag weer dezelfde donor, dus ben ik tot ze veroordeeldHopelijk niet veel langer meer....
Het is inderdaad heel handig, ook nu ze de eerste twee echo’s graag zelf willen maken. Ik kreeg een hele uitleg waarom ze dat graag wilden, terwijl het voor mij alleen maar handig is. 5 minuten lopen ipv helemaal de stad in moeten midden op de dag, ik vind het prima

zondag 29 april 2018 om 17:02
Weer even bijgelezen.
Vanaf dinsdag zit ik weer op het bankje. Vandaag een goed ei van 17.5. Morgen pregnyl zetten en dinsdag weer een ritje naar de kliniek. Nummer 8 wordt dit.....
Als deze niet wilt ook door naar de icsi (na een tijdeijke pauze ivm bijbestellen en vakantie
)
Denk dat het weer een vol bankje wordt
Vanaf dinsdag zit ik weer op het bankje. Vandaag een goed ei van 17.5. Morgen pregnyl zetten en dinsdag weer een ritje naar de kliniek. Nummer 8 wordt dit.....
Als deze niet wilt ook door naar de icsi (na een tijdeijke pauze ivm bijbestellen en vakantie

Denk dat het weer een vol bankje wordt