Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Bruschetta_ schreef:
04-05-2018 15:15
Wat fijn Sammie, gefeliciteerd!

De buikkrampen leken weg maar kwamen net weer terug pfoe. Op een gegeven moment leek het echt heel erg, was er weer van overtuigd dat er bloed was maar niks
Zenuwslopend he! Zijn het een soort van menstruatiekrampen?
Yellow002 schreef:
04-05-2018 23:34
Zenuwslopend he! Zijn het een soort van menstruatiekrampen?
Ja wisselend, soms wel en soms meer een soort heel trekkend gevoel aan de zijkanten/in m'n liezen. Maar soms lijkt het ook echt op menstruatiekrampen ja, daarom word ik er bang van!

Maar goed als alles goed is ben ik vandaag precies 6 weken zwanger, ik hou me er maar aan vast dat het risico op een miskraam met de dag zakt :)
Bruschetta_ schreef:
05-05-2018 07:38
Ja wisselend, soms wel en soms meer een soort heel trekkend gevoel aan de zijkanten/in m'n liezen. Maar soms lijkt het ook echt op menstruatiekrampen ja, daarom word ik er bang van!

Maar goed als alles goed is ben ik vandaag precies 6 weken zwanger, ik hou me er maar aan vast dat het risico op een miskraam met de dag zakt :)
Snap ik!! Die "menstruatiekrampen" zijn echt normaal. Ik lees al een tijd mee op viva (sinds mn vorige zwangerschap. Schreef onder een andere nickname toen) en die krampen lees ik volgens mij bij het merendeel van de zwangeren.

Je hebt nu gewoon iets van 92% dat het goed gaat!! :cheer: :heart:
Lief van je, dankjewel!

Heb ook last van m'n darmen/opgeblazen gevoel trouwens. Hebben jullie dat ook?

Vandaag komen er allemaal vrienden van m'n vriend hierheen om bevrijdingsdag te vieren. Helemaal geen zin in eigenlijk voel me moe en wil het liefst rustig aan doen haha. En ik hoop natuurlijk niet dat ze iets door gaan hebben als ik niet drink, wat een gedoe! Ben wel blij als mensen het mogen weten. Nu ben ik elke keer zo'n zeikerd omdat ik met eten enzo moet doen alsof ik dingen niet lust of er geen zin in heb. Voelt stom!
Ik denk ook echt dat het erbij hoort Bruchetta, maar snap zeker dat het niet fijn voelt en je weer extra onzeker maakt, in deze toch al onzekere tijd! Ik ben nu over de 7 weken en heb laatste dagen minder last van krampen, dus het wordt misschien wel minder..

@Yellow, ik heb vandaag vrijgezellenfeest de hele dag! Heftig! Ik heb me maar opgegeven als bob, dan valt het misschien niet zo op. Al drink ik normaal graag een biertje/wijntje dus mensen zullen toch wel vraagtekens zetten, maar jammer dan!
Allemaal veel plezier bij de verschillende bevrijdingsfestivals vandaag!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke regio iedereen ongeveer vandaan komt? Of hebben we dat al eerder besproken, ben het kwijt en zoek even niet opnieuw te gaan lezen;).. wellicht horen jullie door deze opmerking wel waar ik vandaan kom :hyper:
Succes vandaag met vragen ontwijken, als ik t zo hoor;-)

Wij hebben net via marktplaats een nieuwe tuinset opgehaald:-), dus die gaan we lekker inwijden! Eind vd middag komen er vrienden met hun kids, dus dan lekker borrelen in de tuin.
Hoef niet zo nodig meer naar een druk festival, dus dat maakt t makkelijk:-)

Ik woon in de bollenstreek:-). Morgen dus lekker varen met die mooie weer!
Hallo allemaal!

Ik ben 28 jaar, mijn vriend ook en had dinsdag een positieve test in handen. Midden op de dag een overduidelijke streep. Vanochtend nog een cb test gedaan met tijdsindicatie 2-3 weken sinds bevruchting. Dan kom ik op de uitgerekende datum rond 9 januari.

Ik voel niks behalve zere borsten en ik slaap slecht.

Wij hadden sinds deze maand net onderzoeken bij de gynaecoloog ondergaan omdat mijn cyclus zo onregelmatig en soms lang was. Ik wist nu dmv echo's precies wanneer mijn eisprong plaats zou gaan vinden.

Dit is onze eerste zwangerschap, heel spannend en ook nog wel onwerkelijk...
Gefeliciteerd Rose!
Gefeliciteerd Rose, spannend!!

Hier vandaag lekker aan het rommelen in huis, van de zon genieten en vanavond een bbq. Morgen ook trouwens, iedereen krijgt gelijk de kriebels met dit weer.

Het scheelt dat ik al geen alcohol dronk en geen koffie.. oh en ook amper vlees/vis dus er zal niet snel iets opvallen 😁

Ik kom uit Zuid-Holland trouwens!
Hi dames, on my way home!
Tussenstop op Warschau as we speak!
Bijna thuis. Morgen ook heerlijk aan de BBQ en varen.

@Yellow: ik woon in Utrecht, het bijna noordelijkste puntje, het dorp waar ik woon ligt zo goed als onder de rook van Amsterdam!

@Rose: welkom en van harte gefeliciteerd! Oh en Rose, hoe toevallig, :rose: staat hoog op de namenlijst! ;-)
Welkom Roze, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Pfoeee ben echt gesloopt van vandaag, zoveel gelopen en gestaan! Lig nu in bed, m'n vriend is nog weg met z'n vrienden en ik had zijn sleutel gebruikt. Dus moet ws midden in de nacht de deur open doen :(
Jullie natuurlijk ook allemaal gefeliciteerd!

Ik wist eigenlijk niet dat koffie niet goed is.

Slikken jullie naast foliumzuur nog vitamine d ? Ik heb die van kruidvat daar zit ook vit d in. Dus dan hoeft dat niet extra toch? Of is die dosering te laag?
Ja 10 mg vitamine d wordt aanbevolen, dus dat lijkt me prima dan.

Ik slik een multivitamine voor zwangeren, daar zit ook nog extra visolie enzo in.
Ha Rose! Gefeliciteerd:-)

Ik gebruik de zwangerschapvitaminen van Davitamon, bij Etos vaak acties 2e gratis , en zit alles in voor / tijdens en na zwangerschap.
Teveel koffie wordt afgeraden idd.. anders gewoon even een verloskundigen website bekijken bij de do’s en dont’s!
Dinsdag al onze vitaliteitsecho én paar uur later intake bij de verloskundige, super fijn. Toen ik 1,5wk geleden de afspraak maakte leek t nog zover weg... voordeel van pas bij 5,5wk erachter komen door vakantie en onregelmatig (lange) cyclus, dat je zwanger bent;-). Ik zit vandaag volgens mn eigen berekening op precies 8wkn😊, al op 20% van mn zwangerschap dus... klinkt zo gek! En voel me echt prima nu, de honger wat onder controle met veel kleine tussendoortjes , energie gaat ook prima (wel dagelijks ergens een powernapje, maar voelt goed), gevoelige borsten blijft wennen.. zeker als de katten kopjes komen geven en lekker gaan pompen Haha

ClaireSophie, abcoude dan zeker;-). Ik werk vlakbij in a’dam Zuidkant;-).
Hier Noord Holland. Noem (nog) geen woonplaats vanwege evt herkenbaarheid ;-)
Zelfde als Yellow! Om die reden noem ik liever ook geen beroep etc, dit forum is zo openbaar namelijk.

Gatver ik word net wakker omdat m'n vriend en z'n vrienden zo thuiskomen en ik voel me misselijk :(. Hoop dat het meevalt, geen zin om te moeten kotsen net als zij hier zijn!
rose1 schreef:
05-05-2018 22:44
Jullie natuurlijk ook allemaal gefeliciteerd!

Ik wist eigenlijk niet dat koffie niet goed is.
Wacht maar, straks lust je het niet eens meer ;-) maar mbt cafeïne wordt idd max 1 of 2 kopjes per dag aangeraden (afhankelijk welke bron je checkt). En er zijn idd wel meer dingen die worden afgeraden. Rauw ei/spiegelei, bepaalde soorten vis, rauwe vis tenzij het heel vers is, rauw vlees (dus ook geen medium biefstukje ;-)) bepaalde kazen etc. Maar wellicht wist je dat wel. Het lijkt veel maar valt wel mee hoor.
Slikken jullie naast foliumzuur nog vitamine d ? Ik heb die van kruidvat daar zit ook vit d in. Dus dan hoeft dat niet extra toch? Of is die dosering te laag?
Ik slikte de "multi zwanger zijn" van de Etos. Alleen ik ben de laatste tijd zó ziek geweest dat ik die niet binnen kon houden. Zolang ik nog zo misselijk ben slik ik nu alleen foliumzuur. Dat zijn echt mini tabletjes en gaat wel goed.
Als ik me weer beter voel wil ik wel weer terug naar die multi...
Mariska en ClaireSophie
Klinkt echt als lekkere dagjes. Lekker bbq-en en varen :blob:
Veel plezier :-)

En Inge, gezellig gehad gister?

DANYIL: hoe was het vrijgezellenfeest? Leuke dag gehad? Moest je nog smoesjes verzinnen? Ik had ook een vrijgezellenfeest toen ik net 1 dag wist dat ik zwanger was. En normaal lust ik wel een wijntje of 2... 3.... :cheers: tja :whistle:

Het volgende vrijgezellenfeestje is in juni. Als alles goed gaat ben ik dan 12 weken en hoef ik het niet meer geheim te houden. :yes:
Welkom Rose1, gefeliciteerd!

Klinken inderdaad als allemaal hele fijne dagen, gezellig! Geniet ervan allemaal!
ClaireSophie ook fijn dat je weer thuis bent, je wilt nu toch het liefste thuis zijn denk ik..

Ik had gisteren een gezellig en laat vrijgezellenfeest gehad! Het voelt nu alsof ik een enorme kater heb (moe en beetje misselijk).. terwijl ik hartstikke nuchter ben. Ik denk dat de bob zijn perfecte smoes was, dus viel mee! Zometeen weer een nieuw obstakel met vriendinnen! Blij als ik het vanaf volgende week gewoon kan delen..

Ik slik Davitamon Multivitamine en heel gek denk ik dat het ook heeft bijgedragen aan deze zwangerschap. Eerst slikte ik lange tijd alleen foliumzuur en toen dacht ik, ik ga nu toch maar de multivitamine slikken en toen was ik zwanger. Ik geloof dat daar alles in zit! Ik lees hierboven en gisteren nog een spiegelei op.. oeps! Ik moet me er meer in gaan verdiepen zie ik wel.. laatst ook al een geit geaait en te laat beseft dat dat niet verstandig is. Toch wel veel dingen waar je rekening mee moet/wil houden.

Ik kom trouwens uit Brabant!
Hoi meiden,

Ik ben gister in de ochtend naar een vrijmarkt geweest. Superleuk kinderkeukentje voor mn dochter gekocht! En een zonnebrilletje die ze nu de hele tijd draagt haha. Smiddags naar een voorstelling en een spingkussenfestival. Om 3u merkte ik dat ik teveel had gedaan. Mn rug!!!!!

Ik heb dit jaar 5 bruiloften waar ik normaal een spraytan voor pak maar lees net dat dat tijdens de zwangerschap niet mag! Dus het is niet alleen het eten waar je op moet letten. In de zon mag ik niet ivm al twee keer huidkanker... dus even nadenken hoe ik dat ga oplossen. Ik heb een hele lichte huid dus enorme melkflessen!!

Ik slik gravitamon multi voor voor vrouwen die zwanger willen worden, zijn of bostvoeding geven. Slik ik al 2 jaar nu.

Verder woon ik in een grote stad in Zuid Holland en doe ik iets met veiligheid en justitie.
@ Svea: mooie lange jurken dragen die toch zomers zijn? Dan zijn je benen al niet meer het probleem. Meestal krijgen je gezicht armen en hals wel een beetje een kleurtje toch (bijv van zo'n dagje als gister ;-) )

Wat erg dat je 2x huidkanker hebt gehad!
@ Danyil: spiegelei is denk ook niet meteen een ramp ofzo. Is wel verhit geweest toch. Toen ik wist dat ik zwanger was, at ik bij een vriendin. Zij had spiegelei op de nasi gemaakt. Heb het geel eraf geschoven omdat ik pas toen bedacht dat dat niet zo'n goed idee was. Zat nog niet helemaal in mn systeem.
Haha ik heb gister nasi op met spiegelei, maar heb het helemaal doorbakken. Als je google afzoekt zal je altijd een site vinden waarop staat dat je iets niet mag. Mijn tip is om alleen het voedingscentrum aan te houden.

En een lange jurk is wel een goed idee! Of een feestelijke jumpsuit? En ja de huidkanker was echt schrikken maar gelukkig optijd erbij en een vorm die bijna nooit uitzaait. Maar nu nooit meer in de zon en elk jaar op controle.
Svea84 schreef:
06-05-2018 11:30
Haha ik heb gister nasi op met spiegelei, maar heb het helemaal doorbakken.
Ja ik bedoelde dus een niet doorgebakken glibber variant ;-)

En een lange jurk is wel een goed idee! Of een feestelijke jumpsuit?
Ja ook echt heel mooi! Je gaat gewoon mooi op die bruiloften komen. Ook zonder die spray ;-)
En ja de huidkanker was echt schrikken maar gelukkig optijd erbij en een vorm die bijna nooit uitzaait. Maar nu nooit meer in de zon en elk jaar op controle.
Gelukkig dan idd die variant... Maar het heeft alsnog wel impact op je leven denk ik...
Huhhh geen spiegelei??!! Nooit geweten! Weer wat nieuws geleerd! Ik slik ook de davitamon zwanger/mama.

Welkom Rose en gefeliciteerd!

Wij wonen in het noorden van het land. Met koningsdag hebben we gezwaaid naar de koning ;)

Vandaag ook een super opgezette buik, lijk wel 4 maanden zwanger o_o
Geniet van het mooie weer vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven