Ik heb echt advies nodig
zaterdag 5 mei 2018 om 23:40
Hallo allemaal
Bij mij zit het zo: ik ben 18 jaar en student en nog geen relatie of dates gehad.
Er is een meisje in de aula die echt heel hard mijn aandacht. Na bijna een jaar heb ik eindelijk iets durven sturen op Facebook. Begonnen met een vraagje over de les en geprobeerd een gesprek te voeren. Ik dacht dat ik goed bezig was maar ja, blijkbaar is dat gesprek ook dood.
Ik wil haar echt uitvragen op een date maar ik weet dat de kans klein is dat ik dat ook zal durven. Het plan was om dat te doen via Facebook maar nu weet ik het niet meer.
Iemand tips?
Bij mij zit het zo: ik ben 18 jaar en student en nog geen relatie of dates gehad.
Er is een meisje in de aula die echt heel hard mijn aandacht. Na bijna een jaar heb ik eindelijk iets durven sturen op Facebook. Begonnen met een vraagje over de les en geprobeerd een gesprek te voeren. Ik dacht dat ik goed bezig was maar ja, blijkbaar is dat gesprek ook dood.
Ik wil haar echt uitvragen op een date maar ik weet dat de kans klein is dat ik dat ook zal durven. Het plan was om dat te doen via Facebook maar nu weet ik het niet meer.
Iemand tips?
zaterdag 5 mei 2018 om 23:50
zondag 6 mei 2018 om 07:41
Hij durft haar niet eens mee uit te vragen. Hoe.moet dat dan als ze ja zou zeggen? Durft hij dan wel met haar te praten? Soms moet je gewoon even doorzetten om iet te bereiken. Ook als je 18 bent.
zondag 6 mei 2018 om 07:45
Ja, dat durft hij dus niet, hè... Snap het best, hoor. En via Facebook is gewoon een stuk makkelijker. Niks mis mee.
Maar TO, draai er niet omheen, en stuur een bericht waarin je zegt dat je niet goed weet hoe je het aan moet pakken, maar dat je haar leuk vindt en haar beter wilt leren kennen. Als ze nee zegt, dan is er ook geen man over boord en weet je waar je aan toe bent. Succes!!
zondag 6 mei 2018 om 08:35
zondag 6 mei 2018 om 08:35
Je maakt het hele dating- en relatie gebeuren veel te spannend en groot in je hoofd. Het is vooral een spel, als je daarbij iemand ontmoet met wie het van beide kanten klikt is het leuk. Elke date is niet je enige kans op een levenslange liefdesrelatie. Ga vooral ervaring hiermee op doen. En met een keer (of meer) een blauwtje lopen stort je wereld echt niet in, er zijn je al velen voorgegaan. Succes man!
Love is the meaning of life
zondag 6 mei 2018 om 08:39
Goeie post!elfjetwaalfje schreef: ↑06-05-2018 08:35Je maakt het hele dating- en relatie gebeuren veel te spannend en groot in je hoofd. Het is vooral een spel, als je daarbij iemand ontmoet met wie het van beide kanten klikt is het leuk. Elke date is niet je enige kans op een levenslange liefdesrelatie. Ga vooral ervaring hiermee op doen. En met een keer (of meer) een blauwtje lopen stort je wereld echt niet in, er zijn je al velen voorgegaan. Succes man!
Elke date is in feite een "oefening".
zondag 6 mei 2018 om 08:57
Wat flauw zeg.
Maar goed, dan passen jullie niet.
Ik zou het niet erg vinden. Het is ook makkelijker om via een bericht af te wijzen of afgewezen te worden dan f2f.
Als ze ja zegt, dan weet je dat ze je leuk vindt en groeit je zelfvertrouwen. Onzin dat je ‘dan ook niets durft te zeggen’ tijdens een date.
zondag 6 mei 2018 om 09:12
Vind ik ook, hoor. Waarschijnlijk zag ze die jongen sowieso al niet zitten. Als ze zelf een paar keer had gedacht; “goh, wat een leuke vent is dat”, dan was zo’n sms-je een geschenk uit de hemel geweest.faline schreef: ↑06-05-2018 08:57Wat flauw zeg.
Maar goed, dan passen jullie niet.
Ik zou het niet erg vinden. Het is ook makkelijker om via een bericht af te wijzen of afgewezen te worden dan f2f.
Als ze ja zegt, dan weet je dat ze je leuk vindt en groeit je zelfvertrouwen. Onzin dat je ‘dan ook niets durft te zeggen’ tijdens een date.
zondag 6 mei 2018 om 09:19
Mee eens, kan best. Bovendien hebben ze eerder via facebook wat gekletst.
Stuur een berichtje met "hoi, we hebben eerder hier wat zitten kletsen, zin om dat een keer irl te doen?"
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 6 mei 2018 om 09:48
Als je iemand al weken tegen komt aan de bar en deze persoon zegt nog niet eens hallo tegen je om je vervolgens via sms uit te vragen zeg ik nee. Waarom is dat flauw? Moet ik dan met iemand uit uit medelijden of plichtsgevoel? Als hij nou eerst eens een praatje met me had gemaakt was het misschien anders geweest. Dan had ik alvast een indruk van hem kunnen krijgen.
zondag 6 mei 2018 om 09:55
Neen, natuurlijk hoef je niet met iemand uit vanwege medelijden of plichtsgevoel. Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Maar jij gaf aan niet te willen omdat je een sms-je laf vindt. Ik denk dat je hem bij voorbaat gewoon al geen “materiaal” vond. Als je het wel een leuke vent had gevonden, dan had je zo’n “laf” sms-je vast op de koop toegenomen.HaPu schreef: ↑06-05-2018 09:48Als je iemand al weken tegen komt aan de bar en deze persoon zegt nog niet eens hallo tegen je om je vervolgens via sms uit te vragen zeg ik nee. Waarom is dat flauw? Moet ik dan met iemand uit uit medelijden of plichtsgevoel? Als hij nou eerst eens een praatje met me had gemaakt was het misschien anders geweest. Dan had ik alvast een indruk van hem kunnen krijgen.
zondag 6 mei 2018 om 10:17
Hij durfde me wekenlang niet aan te spreken en uit het niets krijg ik een sms. Als hij me daar voor al eens aangesproken had had ik misschien wel ja gezegd, want dat had hij een betere indruk achter gelaten. Als iemand niets tegen je durft te zeggen op voorhand, waarom zou dat tijdens een date anders zijn?vivamien schreef: ↑06-05-2018 09:55Neen, natuurlijk hoef je niet met iemand uit vanwege medelijden of plichtsgevoel. Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Maar jij gaf aan niet te willen omdat je een sms-je laf vindt. Ik denk dat je hem bij voorbaat gewoon al geen “materiaal” vond. Als je het wel een leuke vent had gevonden, dan had je zo’n “laf” sms-je vast op de koop toegenomen.
Zal dus nuanceren: uitvragen via app, Facebook etc kan best, maar als je elkaar niet irl gesproken hebt en op Facebook niet verder bent gekomen dan een doodgebloed gesprek over huiswerk vrees ik dat ze nee gaat zeggen.
Spreek haar eerst eens aan in het echt en kijk of jullie een leuk gesprek kunnen voeren, dan laat je al een veel betere indruk achter
zondag 6 mei 2018 om 20:43
Dit is ook mijn gedachte. Het is moeilijk voor to, want hij heeft al vlinders van haar in zijn buik. Facebook lijkt makkelijker, maar als ze hem in zijn gezicht afwijst dan is de keer erop dat ze elkaar tegenkomen veel minder awkward dan nadat ze hem heeft afgewezen via Facebook. Sowieso lijkt mij een afwijzing per schermpje dubbel kil, in real zal ze toch haar best doen om niet te bot te zijn. Anders heeft to zich gewoon in haar vergist en weg vlinders.HaPu schreef: ↑06-05-2018 10:17Hij durfde me wekenlang niet aan te spreken en uit het niets krijg ik een sms. Als hij me daar voor al eens aangesproken had had ik misschien wel ja gezegd, want dat had hij een betere indruk achter gelaten. Als iemand niets tegen je durft te zeggen op voorhand, waarom zou dat tijdens een date anders zijn?
Zal dus nuanceren: uitvragen via app, Facebook etc kan best, maar als je elkaar niet irl gesproken hebt en op Facebook niet verder bent gekomen dan een doodgebloed gesprek over huiswerk vrees ik dat ze nee gaat zeggen.
Spreek haar eerst eens aan in het echt en kijk of jullie een leuk gesprek kunnen voeren, dan laat je al een veel betere indruk achter
Ik: *doet oordopjes in* iedereen: 'hey, laten we een onnodig gesprek beginnen.'