Relatie over - loslaten is zo moeilijk

26-01-2009 17:14 1515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds twee weken weer vrijgezel, hij zette er een punt achter omdat hij zich niet zo aan mij wil binden als ik aan hem. Hij is gehecht aan zijn vrijheid, wil geen verantwoording afleggen, zijn eigen dingen doen en weinig tot geen rekening houden met mij. Iedereen zegt dat ik hem moet vergeten, door moet gaan met mijn eigen leven. Alleen: ik heb mezelf steeds verder weggecijferd om het te laten slagen tussen ons, hij was als een verslaving voor mij (en volgens mij ik ook voor hem getuige het constante contact zoeken met elkaar, zo'n twintig maal per dag). Ik wist dat het niet goed zat, dat hij niet echt voor me ging, maar ik ben enorm gaan knokken voor ons en heb dat lange tijd volgehouden. Nu val ik in een enorm gat. Ik heb bijna al mijn vrienden verwaarloosd, zijn wereld was de mijne geworden. Het liefst zou ik hem willen bellen en het weer proberen samen. Deze pijn is zo erg! Ik voel me zo alleen en afgewezen. Alles heb ik voor deze man gedaan. Ik had gehoopt dat hij mij ook zou gaan missen, maar daar lijkt het niet op, ik hoor niks van hem. En elke dag die verstrijkt, voelt het alsof hij verder bij me vandaan is. Daar raak ik dan van in paniek, bang dat hij me allang vergeten is. Ik weet dat deze man niet goed voor me is, maar ik heb toch nog hoop dat hij me niet kan missen, bereid is toch te investeren in ons. Hoe moet ik hem loslaten? Ik weet het ook even niet meer, ik moest het ergens kwijt!
Chips had veel getypt... alles kwijt, alleen het laatste stukje staat er nu op... Opnieuw...

Mamalief; zet hem op en laat even weten of je het een beetje doorstaan hebt.

LH; schijn bedriegt en wie het laatst lacht... Denk daar maar aan als je de volgende x zoiets hoort. Uiteindelijk kom jij er sterker uit, bij hem is dat nog maar de vraag.

Moppie; Knap dat je niet gebeld hebt! En de volgende x echt gaan sporten hoor. Spreek uit ervaring, ben al 2x geweest deze week en mijn hoofd raakt er lekker leeg van.

Marijn; Geef hem ook de tijd om evt. te reageren. Hoelang heb jij er over gedaan voordat je zo ver was om hem een brief te mailen? 2 weken? Als jij nou die tijd ook niets verwacht, kan het ook niet tegen vallen... Makkelijk gezegd, I know...

4wh1h; Hahaha vliegende varkens! Je hebt gelijk, als jij al zo ver bent, dan moet je doen waar je je goed bij voelt. Het is in ieder geval hoopgevend voor mij, dan kom ik hopelijk snel ook eens op dat punt om weer eens om me heen te kijken.

Porc; Stoppen met dat Hyves. Gooi hem eraf! Je maakt jezelf er gek mee!!! Gelukkig heeft die van mij geen Hyves, anders zou ik hele dagen zitten te kijken.

Hoop dat ik niemand vergeten ben.

Heeft iemand nog iets van Sad vernomen? Ben benieuwd hoe het met haar gaat, hopelijk al wat beter.

Ik heb vanavond weer gesport, moet zeggen dat dat me goed doet. Ook voor komend weekend heb ik al iets gepland, dat is ook al een stap in de goede richting.

Mis hem nog steeds heel erg, sta er mee op en ga er mee naar bed, maar heb me kunnen bedwingen om contact op te nemen. Niet dat ik geen contact wil, maar laat het maar van hem uit komen i.p.v. dat ik hem achterna loop.

Ik heb soms momenten dat ik denk: hoe is het, het is jouw verlies! Zijn angst, zijn tekortkoming, zijn probleem. Hij maakt er ook het mijne van, maar toch, uiteindelijk als ik hier overheen ben, kan ik me wel opnieuw openstellen en binden en hij nog steeds niet...

Dikke knuffel voor allemaal
Jeanne: bedankt voor wat je hierboven schreef! Had ik net even nodig voordat ik naar bed ga. Had eigenlijk mijn computer al uitgezet, maar voelde me zo rot dat ik toch nog even wou lezen op het forum. Voel me klein beetje beter nu!

Ik heb soms momenten dat ik denk: hoe is het, het is jouw verlies! Zijn angst, zijn tekortkoming, zijn probleem. Hij maakt er ook het mijne van, maar toch, uiteindelijk als ik hier overheen ben, kan ik me wel opnieuw openstellen en binden en hij nog steeds niet... Mooi gezegd, denk ook wel dat je gelijk hebt alleen duurt het zo lang voordat we er overheen zijn! Morgen weer een nieuwe dag!

Hoe is het met Scorpia?

Weltrusten dames! Ik hoop dat iedereen een beetje kan slapen vannacht!
update vanaf hier: hij had afgebeld!

was wel even raar om met m te bellen maar was blij dat ie er niet was vanavond want denk dat ik anders de vergadering niet goed had kunnen leiden.

twijfel wel een beetje of het nu echt de reden was wat hij zei of dat ie gewoon niet wilde/durfde te komen maar daar kom ik vast niet achter.

heb wel beloofd dat ik nog contact op zou nemen over de afspraken dus heb een goede smoes om weer te bellen/mailen maar weet niet of t nou zo verstandig is.....waarom is het allemaal zo moeilijk?

als iemand je dumpt moet ie eigenlijk gewoon van de aardbodem verdwijnen, dat zou een stuk makkelijker zijn!
Goede smoes om te bellen, hahaha! Daar heb je geen smoes voor nodig, als je dat wil, doe je dat toch. Mezelf kennende.

Beetje stress voor niets gehad dus, ach ja, laat het bij hem wat de reden is dat hij niet geweest is. Jij hebt kunnen functioneren vanavond.

Van de aardbodem verdwijnen... tja zit wat in. Dan zou ik in ieder geval mijn hoop kunnen laten varen... Doe ik toch al een beetje want ik heb sinds vrijdag niets meer vernomen. Maar... (tromgeroffel) ook zelf geen contact meer gezocht!!! En eerlijk gezegd ben ik dan toch een beetje trots op mezelf. Iedere dag is er eentje. Toch?
precies jeanne, zo is het!

ik had laatst spijt dat ik weer n mail had gestuurd maar begin gewoon elke dag opnieuw met de 60 dagen haha

lukt toch nooit, heb m nu ook alweer aangesproken om even bij te praten over vanavond....

wil hem ook helemaal niet missen, zijn al 7 jaar beste vrienden, dat kan ik toch niet zomaar opgeven?
Dat is moeilijk om dat op te geven en dat gaat ook niet 123 lukken. Maar wat is de grens tussen goede vrienden en een relatie? Voor je het weet gaat het weer verder. Of schat ik dat verkeerd in? Kan het alleen maar inschatten op mijn eigen ervaringen.

Zou ook niets liever willen, maar ik weet ook (op dit moment dan) dat ik weer heel snel meer van hem zou willen dan dat hij me bieden kan. En wie doe ik dan te kort? Hij wil geen relatie en vindt het prima in zijn eentje. Ik wil een relatie, die kan hij me niet bieden. Maar ja, liefde... het gevoel is nog steeds erg sterk aanwezig. De liefde voor mezelf moet eens groter worden!

Owww wat een wijze praat... Hahaha! Sta versteld van mezelf. Morgen zal ik vast weer erg veel peptalk nodig hebben...
jeanne, we zijn al 7 jaar vrienden en maar 4 maanden een relatie gehad dus dat moet wel weer lukken denk ik om die knop om te zetten.

heb gister geen antwoord gekregen dus ik denk dat dat goede vrienden zijn nu nog even niet aan de orde is, vraag ik me wel weer af of ie nu gewoon dwars is, boos is of het stiekum ook moeilijk vindt.....

hoop op een relatie heb ik al niet meer al is het gevoel nog wel sterk aanwezig, het gaat gewoon niet meer lukken.

teveel hindernissen en de omgeving die het dwarsboomt en hij vindt het niet de moeite waard om daar tegen te vechten.

jammer maar helaas, het is niet anders.

voel je je nog steeds zo wijs vandaag jeanne of zal ik de peptalk maar vast tevoorschijn gaan halen?
goeiemorgen,

wat een prut dag zeg, dat grauwe weer.. en ik heb weer eens slecht geslapen, dan probeer ik een beetje uit te slapen (heb vrij vandaag) maar daar word ik ook alleen maar gestresst en verdrietig van. Waarom is mn leven nou zo stom geworden zonder hem.. zelfs gewoon fijn slapen gaat niet eens meer. M'n leven voelt gewoon zo doelloos.. alles waar we naar toe aan het werken waren zoals huis kopen, kinderen, trouwen.. en gewoon het dagelijksleven, samen eten, boodschappen, naar vrienden, familie.. echt alles is gewoon weg.. en meestal hou ik me sterk en heb ik zoiets van we maken er wel wat van.. maar ik mis het gewoon zo.. bah :(

hoe is het met jullie meiden?
Ha meiden!

Zit weer op m'n werk, maar aangezien het vrij rustig is heb ik weer tijd genoeg om de radartjes in m'n hoofd te laten draaien, en alleen maar weer aan hem en aan de kutsituatie te denken.

Porcelina: voel hetzelfde! Het was allemaal zo mooi, ik voelde me zo goed al die tijd, en nu is dat allemaal weg... (het speciale en fijne gevoel dat ik had dat er iemand van je houdt, alle leuke dingen, de gezelligheid, en de toekomst!)...Het voelt leeg.

Mamalief: kom maar op met die peptalk!

Kleine update trouwens: ik moest dus nog geld krijgen van hem vanwege dat weekendje weg wat niet door was gegaan omdat hij het de dag ervoor had uitgemaakt (zie eerdere posts). Ik zat nog te denken hoe ik hem dat moest laten weten (brief/mail/via iemand anders), maar zie net dat hij gisteravond ¤110,- heeft overgemaakt uit zichzelf. Op zich OK, maar het hele bedrag was ¤ 170,-... Wat vinden jullie: het hierbij laten zitten? Of de rest nog terugvragen?
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen
Ja.. waar doe je het dan nog precies voor he.. tsja voor de toekomst en dat het ooit nog mooier wordt.. hoop zo dat dat kan.. ik wil het allemaal terug en liefst zo snel mogelijk.. maar dat kan niet met hem.. en waarom kost dat stomme verwerken dan ook zo veel tijd.

idd kom maar op met de peptalk mamalief

moppie, hoe ga je met hem om op het moment? nog wel soort van ok sfeer tussen jullie (als in geen ruzie etc)? jij doet ook 60 dagen geen contact toch? ik zou m zelf denk ik er over mailen, redelijk zakelijk.. heb ik ook gedaan met dingen betreft onze gezamelijke verzekeringen etc.. vooral geen persoonlijke dingen in stoppen dan verder.. gewoon feiten en verzoeken.
Hoi allemaal,

Ik lees even snel mee, heb weinig tijd, maar ik heb precies hetzelfde gevoel: het voelt zo doelloos, zo zonder toekomstperspectief, de glans is overal vanaf! Elke dag verstrijkt zonder dat ik het gevoel heb dat ik het leuk heb gehad. Ik heb het gevoel dat ik mijn leven helemaal opnieuw moet inrichten: alles was zo op hem en ons samen gericht. Nu er wat meer tijd verstreken is, lijkt alles wat we samen hebben beleefd ook veel mooier dan het in werkelijkheid was. De negatieve dingen vervagen een beetje en daar baal ik van. Van hem hoor ik niks, hij heeft het naar zijn zin geloof ik als ik onze wederzijdse vrienden spreek. Dat doet nog eens extra pijn, dat hij het blijkbaar niet mist, onze relatie en wat we hadden.

Moppie: ik zou het laten zitten, dat geld, maar dat is zoals ik het zou doen. Die 60 euro is het volgens mij niet waard om weer contact met hem te hebben, ben je weer verdrietig daarna vrees ik. Doe gewoon wat je zelf het beste vindt!
*is nog steeds op zoek naar wat opbeurende woorden*

denk dat peptalk van mijn kant er niet inzit, voel me zelf ook niet al te happy vandaag...

ga maar even flink aan de poets ofzo, even wat afleiding!
Lieve allemaal ik kom even langs om iedereen die zich net zo kl*te voelt als ik (en dat zijn er wel een aantal volgens mij) even sterkte te wensen, ook deze dag gaat weer voorbij (blijf ik maar herhalen tegen mezelf)

Ik ben zo in conflict met mezelf, waarom heb ik pijn van iemand die het niet waard is om ook maar een minuut over te treuren.

Hoop zo op een moment van inzicht en omkeer, dat ik hem zie voor wat hij is en dat er een klik omgaat.
ok, misschien geen peptalk maar wel even een gedachte van mij: als hij jou ware liefde was geweest, dan was hij nu wel bij je! Kennelijk heeft het niet zo moeten zijn en zullen we hier doorheen moeten. Tis niet anders helaas. Het moet wel van twee kanten komen toch? Ik heb in ieder geval geen energie meer om in mijn eentje een relatie te redden. It takes two to tango dames! Sterkte allemaal!
precies lovehurts! Zo is het maar net!

En dan zouden ze het risico niet nemen om de liefde van je leven te verliezen...

Ze kiezen om niet met ons te zijn of iig niet helemaal.

En het betekent ook dat wij de juiste persoon nog tegen gaan komen

Wat zou hij aan het doen zijn nu denk ik dan, ergens hier op deze wereld
ik blijf toch denken dat hij wel mijn grote liefde is.. dat niemand zo goed bij mij past als hij.. maar helaas denkt hij dat idd niet meer.. en heb ik het daar maar mee te doen..

toen ik hem sprak zei hij ook mij niet te missen "ik heb het toch uit gemaakt" .. ja dat wel... en dan een heel verhaal over hoe goed alles gaat met zn nieuwe huis en andere positieve dingen.. ik wil helemaal niet dat zijn leven zo leuk door gaat..

nee geen top dag vandaag.. gelukkig 'mag' ik zo naar de psych

overigens goed bezig lovehurts en dissapointed .. volgende x doe ik ook weer positief mee ;)
Ik heb dit ook bedacht, en dit ook opgeschreven in mijn 'van-me-af-schrijf-boekje'...

Dingen zijn misschien voorbestemd, dit was niet mijn ware liefde, het heeft niet zo mogen zijn, als dit uiteindelijk toch de ware persoon voor mij is komen we elkaar uiteindelijk wel weer tegen en dat soort dingen. Is wel goed om je aan vast te houden. En dat er blijkbaar iemand rondloopt op deze aardbol die nog beter bij ons past, en waar we nog gelukkiger mee worden!!

Enne: ik ga zo na m'n werk naar de sportschool, ookal heb ik geen zin... ff de frustraties eruit zweten.

Over dat geld ben ik nog niet uit trouwens...
Moppie: goed bezig sporten! En laat dat geld lekker gaan of bespreek het over 60 dagen wanneer je wat meer los bent.

Ik heb vandaag mijn mindere momenten. Maar weer eens laat naar bed, slecht geslapen, niets nieuws. Wel vanochtend gesport.... hahaha ik word nog eens sportverslaafd! Ben een paar blz in 'Mars&Venus beginnen op nieuw' te lezen. Staan wel rake dingen in.

Baal ervan dat ik niets meer gehoord heb sinds vrijdag. Ik ga niet bellen of smsen!

De zin "als hij echt de ware liefde is, komt hij terug" houdt me een beetje sterk. Ik geloof daar wel in, als hij niet terug komt was hij ook mijn ware liefde niet en moet ik die nog tegenkomen. Dat laatste is dan toch eigenlijk wel weer best een leuk vooruitzicht.

Als je van iets houdt, laat het dan los. Als het terugkomt is het van jou, anders is het nooit van jou geweest. Denk aan het vasthouden van zand, Met een open hand blijft het liggen, knijp je je hand dicht glipt het tussen je vingers weg.

Laat ze maar die mannen... Ook zij hebben ruimte en tijd nodig om het e.e.a. te verwerken, sommigen kunnen er nu voor weglopen, het komt toch ooit terug. Gelukkig lopen wij niet weg voor ons verdriet en hebben wij elkaar. Vroeg of laat komen wij hier sterker uit!!!
Jeetje Jeanne, wat een mooi stukje!

Wat een wijze woorden van iedereen trouwens! Knap hoor!

Ik heb nog geen reactie gehad op mn mail.. Misschien moet hij het nog laten bezinken. Maar ergens verwacht ik ook niks terug..

Vandaag studiedag gehad.. saai..

Nu weer thuis en terug in dat k*tleventje wat het momenteel is...
Idd Jeanne, zo is het maar net!!

Oh, jammer Marijntje... ik was net aan het denken: 'zou ze al wat gehoord hebben?!'.... ben je niet om de 10 sec hypernerveus je mail aan het checken?? Maar kan best een tijdje duren, mss weet hij ook niet zo goed wat hij ermee aan moet, of is ie er zelf ook nog niet uit wat ie wil....

Net m'n oud-tante van 92 aan de telefoon gehad, die wou weten hoe het was. Dat plaatst het allemaal ook wel weer een beetje in perspectief. Dat mens kan amper meer lopen van ouderdom, en heeft ook al het e.e.a. meegemaakt in haar lange leven (o.a. man overleden), en die zegt ook tegen mij (en dat geldt ook voor jullie!): 'je hebt nog een heel leven voor je!'...
Ja he, we ijn nog jong, veels te jong om ons leven te vergooien en te wachten op iemand die niet weet wat hij wil of ons niet wil.

Gek hoor allemaal zitten we hier met 1 persoon in ons hoofd terwijl er nog zoveel leuke mensen rondlopen.

Vandaag bedacht ik me hoezeer hij begint te vervagen, aan de ene kant fijn en aan de andere kant pijnlijk, heel raar gevoel, het leven gaat echt gewoon verder, hij komt niet terug, ik krijg geen gesprek, excuses... helemaal niks!
jeanne, die tekst van jou heb ik hier naast mijn pc hangen!

ik voel me best knap en sterk, kreeg n smsje van m vanmiddag en heb eerst twee uren gewacht en toen een zeer kort antwoord gegeven, zo doet hij ook dus kan ie t terugkrijgen!

verder ging het wel goed vandaag, heb niet de hele tijd aan m gedacht, vanmiddag even bij een vriendin geweest en heb het niet een keer over m gehad, volgens mij ben ik op de goede weg!

net zoiets als diss dus.

marijntje, ik zou gek worden denk ik en constant mn mail checken maar ga er maar van uit dat je niks terugkrijgt.

moppie, we hebben idd nog een heel leven voor ons maar als dat er even anders uitziet dan dat je in gedachten had is het wel even slikken.....maar we komen er wel overheen!

(ik heb ergere dingen meegemaakt dus ook dit krijgt m eniet klein!)

we slepen elkaar er gewoon doorheen!
Diss: jij schreef : "allemaal zitten we hier met 1 persoon in ons hoofd". Dat klopt en het zijn allemaal verschillende mannen. Jullie zouden hard lachen om mijn ex, dat ik daar zo'n verdriet om heb! Konden we elke ex maar aan een andere schrijfster op dit topic uitbesteden, dan waren we er allemaal vast heel snel klaar mee, hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Het slaat ook eigenlijk nergens op, maar het is zo raar dat ieder van ons verdrietig is om een man die voor de anderen hier niks betekent en de anderen waarschijnlijk ook koud zou laten!

Dat vervagen herken ik ook: heel eng vind ik dat (want hij zal hetzelfde wel voelen dan) en aan de andere kant misschien wel goed dat het gebeurt!
Ik heb het zelf mijn stukje tekst ook nog maar eens gelezen en probeer me er aan vast te houden. Voor de rest mis ik hem en wordt het steeds moeilijker om hem niet jankend op te bellen... Maar ik doe het niet!!!

Ik ga naar bed, proberen een nachtje goed te slapen, want helder denken lukt nu even niet en dat komt me niet ten goede.

Trusten meiden!
Ik mis hem ook maar hij mij blijkbaar niet dus wat heeft het voor zin om bij iemand te zijn die niet bij jou wil zijn? Als hij denkt dat hij het beter kan krijgen, moet hij vooral gaan toch? Ik doe even stoer, voel me ook rot en heb ook vaak de neiging om te bellen maar het heeft geen zin dus ik doe het niet. Sterkte allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven