Wat wil hij nou?

07-05-2018 19:37 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een heel lang verhaal samengevat:

Een jaar lang ben ik smoorverliefd geweest op een collega. Een jaar lang hadden we dag en nacht contact. Chat, whatsapp, op het werk.
6 maanden daarvan hadden we ook regelmatig seks. Een relatie zal ik het zeker niet noemen. Er zijn een hoop complicerende factoren in het spel geweest.

Nu 7 maanden geleden is het abrupt geeindigd. Hij kon mij niet geven wat ik wilde. Ik kon niet meer tegen de niks-status.
Zeker 4 maanden lang ben ik er compleet kapot van geweest. Nu kan ik zeggen dat ik weer normaal functioneer en niet meer hele dagen obsessief met hem bezig ben. Ik ben mezelf echt compleet in hem verloren en moet wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds van hem houdt. Voor mij is hij de liefde van mijn leven.

Ik zie hem dageijks op het werk wat zwaar is. Maar door hem 100% te negeren is het me gelukt weer normaal te functioneren en mijn leven op te pakken.
Ik weet bij hem nooit of hij me aan het lijntje houdt of dat hij me mist.

Maar nu:

Mijn directe collega krijgt ontslag. Er moet iemand worden voorgedragen voor de functie. Ik heb hem laten weten dat ik het nog steeds moeilijk heb met onze breuk, nog steeds om hem geef en dat ik het zou waarderen als hij niet zou solliciteren. Hij had hiervoor alle begrip en zou dat niet doen.
Vervolgens is hij 2 uur later benaderd voor de functie door zijn manager. En in plaats van dat hij nee zegt, komt hij terug bij mij om te vragen of ik het erg zou vinden.

Ik heb hem gevraagd hoe hij dat dan voor zich ziet. Het is een functie waarbij we met z'n 2en dan 40 uur bij elkaar op de lip zitten. Veel samen met de auto moeten reizen etc.
Hij doet er wat grapperig over.

Hoe dan ook: hij heeft dus geen ' nee' gezegd. En uiteindelijk ligt de beslissing waarschijnlijk straks bij mij.
Ik word er door verscheurd. Wie wil er nu niet al zijn werktijd met haar grote liefde doorbrengen? Maar ja, wie is er zo dom om dat te doen wetende dat het toch verkeerd afloopt.

Eigenlijk is mijn vraag:

Egoistische klootzak of stiekem wil hij toch wat van mij en ziet dit als kans tijd met me door te brengen?
anoniem_369123 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 22:01
Reden: Herkenbaarheid
4.20% gewijzigd
Ibelize schreef:
07-05-2018 19:51
Uitzondering die de regel bevestigd.
Wat leuk trouwens!! :cheer:
Waren jullie directe collega’s?
Yep.
Ik kwam als groentje zonder enige vorm van kennis in een bepaald vakgebied wat zijdelings aansluit bij mijn eigen vakgebied

Hij was zeker de eerste maanden mijn steun en toeverlaat en vooral vraagbaak.
Maar omdat ik hem zo veel werkgerelateerd sprak kwamen daar ook van lieverlee privé gesprekken bij.
En zo groeide er in de maanden daarop een hele fijne vriendschap.

Toen wij uiteindelijk samen op een beurs waren sloeg de vonk over.

Pal daarna besloot ik dat ik daar niet op mijn plek zat en ben op zoek gegaan naar een andere baan.
Niet om hem maar omdat her vakgebied niet bij me paste.

Maar wat was tussen ons bleef en werd alleen maar sterker.
We zijn gaan samenwonen en nu dus trouwen.

Het grappige is......al onze collega's hadden al door dat er iets speelde tussen ons. Nog voor we het zelf door hadden :rofl:
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hoe kom je erbij dat dit je grote liefde is? En nee, ik zou niet al mijn werktijd met mijn lief door willen brengen, ik heb namelijk al een heel leuk privé leven met hem.

Hij wil niks van je, hij vind het leuk om te kijken hoe jij reageert. En als ik jou was zou ik hem op afstand houden.
Summerdance schreef:
07-05-2018 20:03
Yep.
Ik kwam als groentje zonder enige vorm van kennis in een bepaald vakgebied wat zijdelings aansluit bij mijn eigen vakgebied

Hij was zeker de eerste maanden mijn steun en toeverlaat en vooral vraagbaak.
Maar omdat ik hem zo veel werkgerelateerd sprak kwamen daar ook van lieverlee privé gesprekken bij.
En zo groeide er in de maanden daarop een hele fijne vriendschap.

Toen wij uiteindelijk samen op een beurs waren sloeg de vonk over.

Pal daarna besloot ik dat ik daar niet op mijn plek zat en ben op zoek gegaan naar een andere baan.
Niet om hem maar omdat her vakgebied niet bij me paste.

Maar wat was tussen ons bleef en werd alleen maar sterker.
We zijn gaan samenwonen en nu dus trouwen.

Het grappige is......al onze collega's hadden al door dat er iets speelde tussen ons. Nog voor we het zelf door hadden :rofl:
:heart:
Hoe kom je trouwens op het idee dat de beslissing bij jou komt te liggen? Dat lijkt me niet namelijk. Enkel hij en HR gaan daarover..
Jenny9899 schreef:
07-05-2018 19:37
...

Een relatie zal ik het zeker niet noemen. Er zijn een hoop complicerende factoren in het spel geweest.

Even voor mijn informatie, is 1 van die complicerende factoren toevallig dat hij een vriendin thuis heeft?
koko67 schreef:
07-05-2018 19:40
Ik denk dat hij gewoon die baan wil en schijt aan jou heeft.
Jenny, rot voor jou, maar dit denk ik ook. En inderdaad, hij hoeft geen carrière kans te laten schieten omdat jij niet over hem heen bent. Dat op zich maakt hem geen klootzak. Hij lijkt er echter wel enigszins plezier aan te beleven dat jij zo hunkert. Dát maakt hem wel een klootzak. Maar hij kan en mag solliciteren als hij die baan wil.
:-)

Nee hij heeft geen ander.

Nee, ik ga geen andere baan zoeken. Hij zoekt dan zelf maar iets anders.

Jullie hebben gelijk. Ik weet het wel.

Maar wat ik me afvraag (met mijn domme verliefde hoofd): hoe ziet hij dit zelf op lange termijn voor zich? Zoals gezegd. We zitten dan met zijn 2en in een kantoor. Moeten praktisch alles samen doen inclusief reizen (binnen NL, dus niet met overnachting).
Hij zou zich toch ook kunnen bedenken dat dat op lange termijn een onhoudbare situatie is? Ook voor hemzelf.
Ik denk een egoïstisch klootzak.....
Lastige situatie voor je. Ik zou als hij die functie krijgt zelf ander werk zoeken. En vooral proberen je niet van je stuk te laten brengen door de mooie praatjes......
He is not that into you......
Jenny9899 schreef:
07-05-2018 20:22

Maar wat ik me afvraag (met mijn domme verliefde hoofd): hoe ziet hij dit zelf op lange termijn voor zich? Zoals gezegd. We zitten dan met zijn 2en in een kantoor. Moeten praktisch alles samen doen inclusief reizen (binnen NL, dus niet met overnachting).
Hij zou zich toch ook kunnen bedenken dat dat op lange termijn een onhoudbare situatie is? Ook voor hemzelf.
Hoezo zou het voor hem een onhoudbare situatie worden dan? HIj voelt niks voor je, en het boeit hem niet dat jij nog wel wat voor hem voelt.
Dan zoek je geen andere baan.

Pfffffff, je gedraagt je als een kleuter. Alleen jij hebt het probleem, alleen voor jou is de situatie onhoudbaar.

Hem interesseert het niet. Maar lekker blijven en jezelf kwellen :thumbsup:
Hij wil inderdaad gewoon die baan. En zoals je het omschrijft vindt hij het nogal leuk om met je gevoelens te spelen, niet omdat hij oprecht twijfelt, maar uit ijdelheid. Als jij over hem heen bent, mist hij de aandacht en gaat het vuurtje weer oppoken door dingen te appen die jou van je stuk brengen.

De kans dat hij die baan krijgt lijkt me erg groot als hij ervoor benaderd is. Ik zou het héél zakelijk houden. Iedere toespeling op jullie affaire en op eventuele gevoelens van jouw of zijn kant afkappen. Niet privé appen, bellen of sms'en. Echt alleen zakelijk contact. Als ik lees hoe ondersteboven jij ervan bent geweest en hoe wankel je nog bent als het om hem gaat, zou ik overwegen om een andere baan te zoeken. En tot die tijd dus afstand, afstand en nog eens afstand.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
O, en 'hij zoekt dan zelf maar iets anders'?

Nee dus, dat gaat hij niet doen. Want hij wil die baan. En hij heeft nergens last van. Jij hebt ergens last van. En je hebt hem er écht niet mee als je blijft zitten waar je zit. Alleen jezelf.
Ik snap niet waarom die man voor rotte wordt uitgemaakt hier?? :?:
Hij heeft voor zover ik heb kunnen begrijpen uit het verhaal van TO geen beloftes gedaan. Het begon als een onschuldig spelletje en nu krijgt zij gevoelens voor hem maar voor hem is t nogsteeds een spelletje. Daarnaast hebben ze al maanden geen seks meer. Is het niet TO die zichzelf voor gek houdt en zichzelf voor paal zet? Nogmaals WERK IS WERK!!! als hij die baan wil hoeft hij je niks te vragen, wel nobel dat hij wel t gedaan heeft trouwens
anoniem_368737 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 20:34
1.16% gewijzigd
Susan schreef:
07-05-2018 20:30
O, en 'hij zoekt dan zelf maar iets anders'?

Nee dus, dat gaat hij niet doen. Want hij wil die baan. En hij heeft nergens last van. Jij hebt ergens last van. En je hebt hem er écht niet mee als je blijft zitten waar je zit. Alleen jezelf.
Dit. Ik vind je gedachtegang erg frappant To. Het zou aan jou zijn of hij de baan krijgt en later schrijf je dat hij dan maar iets anders moet zoeken. Zo werkt het niet helaas.
anoniem_356609 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 20:33
0.51% gewijzigd
Dubbel
Hoe moeilijk kun je het jezelf maken?

Hij wil deze baan PUNT. Jij hebt gevoelens voor hem, hij niet voor jou. Dat is nu al jouw probleem en dat zal alleen groter worden. Sterker nog, als dat ongemakkelijke situaties op kantoor gaat opleveren, dan ben jij degene die de werksituatie onhoudbaar maakt. Vervolgens is de kans dus groot dat jij onvoldoende beoordelingen krijgt en op den duur moet wieberen. Daarnaast ben je nu al niet in staat om je t.o.v. hem professioneel (en volwassen) te gedragen, dus hoe zie jij het voor je? Wat ga jij doen om die professional te zijn waar je baas voor betaald?

Stop met de verantwoordelijkheid bij hem te leggen en neem die van jezelf.
Ibelize schreef:
07-05-2018 20:31
Ik snap niet waarom die man voor rotte wordt uitgemaakt hier?? :?:
Hij heeft voor zover ik heb kunnen begrijpen uit het verhaal van TO geen beloftes gedaan. Het begon als een onschuldig spelletje en nu krijgt zij gevoelens voor hem maar voor hem is t nogsteeds een spelletje. Daarnaast hebben ze al maanden geen seks meer. Is het niet TO die zichzelf voor gek houdt en zichzelf voor paal zet? Nogmaals WERK IS WERK!!! als hij die baan wil hoeft hij je niks te vragen, wel nobel dat hij wel t gedaan heeft trouwens
Ik weet niet zeker of ik het goed begrijp, maar uitspraken in de trant van 'voelde ik maar wat ik voor jou voelde, wat niet is kan nog komen' en dan meteen daarna 'o, toch niet' heeft hij toch gedaan nadat het al uit was en zij bezig was geweest hem los te laten? Dat is toch geen onschuldig spelletje, maar een behoorlijk gemeen spelletje?

Ik vind zijn rol hierin geen schoonheidsprijs verdienen.
Maar het feit blijft staan dat ze hem niet kan beletten die baan aan te nemen, en alleen zelf actie kan ondernemen om niet dagelijks in zijn nabijheid te hoeven zijn.
Hij de baan.

Nu jij de plaat voor je hoofd nog afbreken. :frusty:
Jenny9899 schreef:

Hiermee impliceer je dus dat jij jezelf niet in zal kunnen houden en voor zijn avances zal bezwijken?
Voor jou is dat niet zo een goede deal inderdaad want je verlangt naar meer dan alleen seks.
Hij niet.
Voor hem is het eerder een leuke bijkomstigheid.
Jenny9899 schreef:

Waarom zou hij een andere baan moeten zoeken?
Jij maakt er in je hoofd iets heel melodramatisch van
De liefde van je leven en zo.

Voor hem was je gewoon een leuke neuk.

Hij zegt het bijna letterlijk, ik kan je niet geven wat je wil.
Wat jij wil is een relatie, dat wil hij dus niet.

Hij zal er dus ook aanzienlijk minder moeite hebben, misschien wel geen moeite, om met je te werken.

Hij is namelijk NIET verliefd en heeft dus niet dat verliefde hoofd wat jij wel hebt.
summerdance wijzigde dit bericht op 07-05-2018 20:39
4.26% gewijzigd
Marana-- schreef:
07-05-2018 19:45
Als ik bijv. zeg, kon je maar net zoveel om mij geven als ik om jou,

Is dit iets wat je de afgelopen week/maand nog aan hem gestuurd hebt? Terwijl het al langer dan een half jaar over is? Je bent echt nog lang niet over hem heen.

In mijn ogen is het simpel: als jij straks mag beslissen of hij jouw naaste collega wordt of iemand anders, dan kies je iemand anders. Met hem samenwerken kan niet.

En begin nooit meer iets met een collega.
Dit en als je zulke dingen nu nog aan hem stuurt zou ik je willen aanraden op te houden jezelf zo te vernederen. Deze man wil niet met jou wat jij wel wil. Dat is heel duidelijk. Je haalt jezelf ontzettend naar beneden om nog op zo'n manier met hem te praten. Hij vindt dat wel best, lekker voor zijn ego. Maar gaat wel voor die baan. Dat zou ik overigens ook doen, waarom zou hij een goede baan moeten laten schieten voor een scharrel?
Je bent in mij ogen echt niet verstandig bezig.
Jenny9899 schreef:

Ik denk eerlijk gezegd dat het voor hem geen onhoudbare situatie is, alleen voor jou. En als jij het niet trekt ga je weg. Dus ik zie voor hem 0,0 probleem. Jij bent degene met een probleem
Susan schreef:
07-05-2018 20:36
Ik weet niet zeker of ik het goed begrijp, maar uitspraken in de trant van 'voelde ik maar wat ik voor jou voelde, wat niet is kan nog komen' en dan meteen daarna 'o, toch niet' heeft hij toch gedaan nadat het al uit was en zij bezig was geweest hem los te laten? Dat is toch geen onschuldig spelletje, maar een behoorlijk gemeen spelletje?

Ik vind zijn rol hierin geen schoonheidsprijs verdienen.
Maar het feit blijft staan dat ze hem niet kan beletten die baan aan te nemen, en alleen zelf actie kan ondernemen om niet dagelijks in zijn nabijheid te hoeven zijn.
Ze schreef in haar post dat hij de “relatie” al maanden geleden beëindigd heeft omdat hij haar niet kon geven wat ze wilde. Dan is het toch duidelijk?!
Als zij vervolgens blijft appen met van die onnozele vragen dan gaat ze dit soort kinderachtige reacties uitlokken.
anoniem_368737 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 20:43
0.11% gewijzigd
Ibelize schreef:
07-05-2018 20:41
Ze schreef in haar post dat hij de “relatie” al maanden geleden beëindigd heeft omdat hij haar niet kon geven wat ze wilde. Dan is het toch duidelijk?!
Als zij vervolgens blijft appen met van die onnozele vragen dan gaat ze dit soort kinderachtige reacties uitlokken.
Gekopbloemen schreef:
07-05-2018 20:36
Hij de baan.

Nu jij de plaat voor je hoofd nog afbreken. :frusty:
Maar misschien wordt ie wel velieff door zo een innige samenwerking. Een gouden kans voor To :blond:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven