Wat wil hij nou?
maandag 7 mei 2018 om 19:37
Een heel lang verhaal samengevat:
Een jaar lang ben ik smoorverliefd geweest op een collega. Een jaar lang hadden we dag en nacht contact. Chat, whatsapp, op het werk.
6 maanden daarvan hadden we ook regelmatig seks. Een relatie zal ik het zeker niet noemen. Er zijn een hoop complicerende factoren in het spel geweest.
Nu 7 maanden geleden is het abrupt geeindigd. Hij kon mij niet geven wat ik wilde. Ik kon niet meer tegen de niks-status.
Zeker 4 maanden lang ben ik er compleet kapot van geweest. Nu kan ik zeggen dat ik weer normaal functioneer en niet meer hele dagen obsessief met hem bezig ben. Ik ben mezelf echt compleet in hem verloren en moet wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds van hem houdt. Voor mij is hij de liefde van mijn leven.
Ik zie hem dageijks op het werk wat zwaar is. Maar door hem 100% te negeren is het me gelukt weer normaal te functioneren en mijn leven op te pakken.
Ik weet bij hem nooit of hij me aan het lijntje houdt of dat hij me mist.
Maar nu:
Mijn directe collega krijgt ontslag. Er moet iemand worden voorgedragen voor de functie. Ik heb hem laten weten dat ik het nog steeds moeilijk heb met onze breuk, nog steeds om hem geef en dat ik het zou waarderen als hij niet zou solliciteren. Hij had hiervoor alle begrip en zou dat niet doen.
Vervolgens is hij 2 uur later benaderd voor de functie door zijn manager. En in plaats van dat hij nee zegt, komt hij terug bij mij om te vragen of ik het erg zou vinden.
Ik heb hem gevraagd hoe hij dat dan voor zich ziet. Het is een functie waarbij we met z'n 2en dan 40 uur bij elkaar op de lip zitten. Veel samen met de auto moeten reizen etc.
Hij doet er wat grapperig over.
Hoe dan ook: hij heeft dus geen ' nee' gezegd. En uiteindelijk ligt de beslissing waarschijnlijk straks bij mij.
Ik word er door verscheurd. Wie wil er nu niet al zijn werktijd met haar grote liefde doorbrengen? Maar ja, wie is er zo dom om dat te doen wetende dat het toch verkeerd afloopt.
Eigenlijk is mijn vraag:
Egoistische klootzak of stiekem wil hij toch wat van mij en ziet dit als kans tijd met me door te brengen?
Een jaar lang ben ik smoorverliefd geweest op een collega. Een jaar lang hadden we dag en nacht contact. Chat, whatsapp, op het werk.
6 maanden daarvan hadden we ook regelmatig seks. Een relatie zal ik het zeker niet noemen. Er zijn een hoop complicerende factoren in het spel geweest.
Nu 7 maanden geleden is het abrupt geeindigd. Hij kon mij niet geven wat ik wilde. Ik kon niet meer tegen de niks-status.
Zeker 4 maanden lang ben ik er compleet kapot van geweest. Nu kan ik zeggen dat ik weer normaal functioneer en niet meer hele dagen obsessief met hem bezig ben. Ik ben mezelf echt compleet in hem verloren en moet wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds van hem houdt. Voor mij is hij de liefde van mijn leven.
Ik zie hem dageijks op het werk wat zwaar is. Maar door hem 100% te negeren is het me gelukt weer normaal te functioneren en mijn leven op te pakken.
Ik weet bij hem nooit of hij me aan het lijntje houdt of dat hij me mist.
Maar nu:
Mijn directe collega krijgt ontslag. Er moet iemand worden voorgedragen voor de functie. Ik heb hem laten weten dat ik het nog steeds moeilijk heb met onze breuk, nog steeds om hem geef en dat ik het zou waarderen als hij niet zou solliciteren. Hij had hiervoor alle begrip en zou dat niet doen.
Vervolgens is hij 2 uur later benaderd voor de functie door zijn manager. En in plaats van dat hij nee zegt, komt hij terug bij mij om te vragen of ik het erg zou vinden.
Ik heb hem gevraagd hoe hij dat dan voor zich ziet. Het is een functie waarbij we met z'n 2en dan 40 uur bij elkaar op de lip zitten. Veel samen met de auto moeten reizen etc.
Hij doet er wat grapperig over.
Hoe dan ook: hij heeft dus geen ' nee' gezegd. En uiteindelijk ligt de beslissing waarschijnlijk straks bij mij.
Ik word er door verscheurd. Wie wil er nu niet al zijn werktijd met haar grote liefde doorbrengen? Maar ja, wie is er zo dom om dat te doen wetende dat het toch verkeerd afloopt.
Eigenlijk is mijn vraag:
Egoistische klootzak of stiekem wil hij toch wat van mij en ziet dit als kans tijd met me door te brengen?
anoniem_369123 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 22:01
Reden: Herkenbaarheid
Reden: Herkenbaarheid
4.20% gewijzigd
dinsdag 8 mei 2018 om 09:28
Ik ben het niet met je eens dat de situatie nu eenmaal anders is. TO is daar de bepalende factor in en kan de situatie dus aanpassen naar haar wensen (of juist niet)julius schreef: ↑08-05-2018 09:15Je liefdesverdriet thuislaten is nogal lastig als je 40 uur per week op iemands lip zit. Dat is gewoon geen houdbare situatie, hou graag TO dat misschien ook zou willen.
En ja, in een perfecte wereld had deze man de functie gewoon gekregen en was er verder niets aan de hand geweest. Maar ja, de situatie is nou eenmaal anders.
dinsdag 8 mei 2018 om 09:30
Daar heb je zeker een punt, alleen dan zou ik de beslissing niet bij mij laten maar bij iemand die de beste keuze voor het bedrijf kan maken
dinsdag 8 mei 2018 om 09:43
Het is sowieso beter voor het bedrijf om die mensen niet samen in een hok te stoppen. Aangezien to de ervaring heeft, is het beter om iemand anders die groeifunctie te gunnen.
dinsdag 8 mei 2018 om 10:26
Dat zou inderdaad de uitkomst kunnen zijn. Het is niet de enige mogelijkheid, wel de meest gunstige voor TO
dinsdag 8 mei 2018 om 10:31
De andere mogelijkheid is haar ex die functie geven, waardoor het een kwestie van tijd is dat TO en haar ervaring de ziektewet ingaat. Ik zou het wel weten hoor.
dinsdag 8 mei 2018 om 10:40
dinsdag 8 mei 2018 om 11:19
Dat wordt een lastig verhaal, gezien het feit dat TO een nieuwe directe collega gaat krijgen. TO ontslaan of verplaatsen is niet aan te raden, want dan is er niemand meer die de ins en outs van de functie kan overdragen.
dinsdag 8 mei 2018 om 12:21
Uitgaande van een scenario waarbij TO direct weg zou gaan zou dat een nadeel kunnen zijn van die keuze, maar ook dat is geen vaststaand gegeven.
Het punt is dat TO inderdaad een betere uitgangspositie heeft dan haar voormalig scharrel. Dat betekent in deze specifieke situatie dat zij niet de meest geschikte persoon om te bepalen over het vervullen van de functie voor directe collega.
Dus nogmaals, mijn advies is dat TO deze keuze aan iemand anders overlaat en die persoon voorziet van achtergrond informatie over wat er tussen haar en collega speelt