Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
babykriebels, ik zat laatst dat topic over de tropenjaren te lezen en toen dacht ik 'één kind is wel genoeg'.

kleding, ik koop zelden vooruit omdat ik het zo moeilijk inschatten vind wanneer hij naar een volgende maat gaat. Dus ik ga shoppen wanneer zijn kleding te klein dreigt te worden of wanneer het niet meer past bij het weer.
Vriend heeft een goede maar dure smaak. Hij heeft alleen zoon's winterjas gekocht en is meegegaan voor de 1e schoenen. De rest koop ik. Nauwelijks merken, meestal hema of zeeman. Soms name it. Als het er maar vrolijk uit ziet met wat kleur. Al die saaie blauwe/grijze/zwarte jongenskleding joh...

vies en gehavend, zoon heeft wel wat bekraste en blauwe knieën in zn korte broek. Maar het valt me eigenlijk nog mee. Hij loopt nog niet dus kruipt veel, maar omdat wij grove tegeltjes hebben in de tuin gaat hij dan meestal op handen en voeten lopen.
En vies worden vind hij geen enkel probleem (ik ook niet trouwens)

Hier geen keukentje, maar misschien kopen we er wel 1 wanneer de box weg gaat. Dan is er weer wat ruimte.
Ik heb nog nooit van nellie&cezar gehoord... :-$ kikker en vriendjes is hier een succez maar daar hebben we alle afleveringen al wel eens van gezien. Voor nijntje heeft ze duidelijk een mindere voorkeur maar na max 20mim is ze de tv sowieso wel zat.

Gebruiken jullie de box nog wel eens? Tot wanneer hebben jullie deze laten staan? Hij wordt hier eigenlijk nooit gebruikt maar ik vraag me af of het niet juist weer handig is op het moment dat ze gaat lopen.
@marloes, ons zoontje heeft de box nooit echt leuk gevonden. Vanaf dat hij zich kon verplaatsen wilde hij liever op de grond gezet worden zodat hij lekker kon bewegen.
Denk dat we hem rond 6 maanden weggedaan hebben (zoon stond al met 7 maanden als hij zich ergens aan vast hield. Die grenzen van een box vond hii maar niets)
@box: wij hebben hem weggehaald toen Puk 11 maanden was, hij heeft er alleen maar in de kraamtijd ingelegen.
Hij staat nu weer in de kamer sinds Pukkelien 4wk is, leek me toch wel handig met 2 kinderen. Na een dag hebben we hem al op de laagste stand gezet, nu kan ik de oudste er tijdelijk in parkeren als het nodig is (maar voor de jongste gebruik ik hem eigenlijk nog steeds niet veel).
Wordt zand bij jullie ook uit de zandbak gehaald en overal neergegooid?
Krijg hem nog niet aan zijn verstand om zand in de zandbak te houden.
Wij hebben hem voor beide kinderen veel gebruikt tot ongeveer 6mnd. En toch staat hij er nu na 17mnd nog steeds, als verkapte opslag ;-D
Moet wek zeggen dat ik hem sinds twee maanden heel soms weer gebruik, omdat het de enige plek blijkt waar dreumes in zn forste driftbuien rustig wordt.
En nu de derde op komst is vinden we het sowieso zonde om het voor die paar maanden helemaal op te bergen.
Hier ging box met 10 maanden ofzo weg. Doet tijdelijk dienst bij mijn broer 😊.

Hier geen plek voor een keukentje want woonkamer is niet super groot en staat al speelgoedkist en poppenhuis van de oudste. Misschien bij herorganiseren dat het zou passen.
Ik had ook nog niet gehoord van Nellie & Cezar. Ik ben gevoelig voor mooie (nieuwige) en vooral grappige cartoons en heb net Kiwi & Strit ontdekt. Dreumes en ik zitten daar beide hard op bij te lachen. Vooral bij het grote dier wat ze hebben :biggrin:

Afbeelding

Box: gebruikt tussen 4-8 maanden. We wonen op 50m2 en die ruimte was ons te kostbaar. Met 8 maanden was dreumes ook echt niet meer in die box te houden zonder dat ik gek werd van de ontevreden oerwoud geluiden die uit die box kwamen :lol:

Zand: Dreumes laat het sinds een weekje in de zandbak. Ik denk dat ze er op het kdv erg op hameren.
Maartje2016 schreef:
09-05-2018 09:00
Wij zetten hem tegenwoordig in de ikeastoel met blad, een snijplank, een stuk groente of fruit en een plastic mes. Dan heeft Puk helemaal het gevoel dat hij aan het helpen is, en hoef ik mijn aanrecht niet te bewaken.

Ik ga het eens uitproberen :)
@zand: hij heeft gisteren ontdekt dat je het eruit kan scheppen, ik laat hem nog maar even zijn gang gaan, hij is lekker bezig en er zit "maar" 1 zak zand in die schelp.

@televisie: als je Nellie&Cezar niet kent moet je dat vooral zo houden! Kiwi en Strit is wel leuk inderdaad. Bing is hier ook een hit, net zoals de Teletubbies.
Ik ken alleen Teletubbies, Kikker, Peppa Pig en Nijntje gelukkig.
@Nijntje, dat is ook het enige wat ik ken (en barbapapa). Wij hebben ook geen tv abbo dus ik zal ook niet snel wat anders leren kennen maar zal nu Kiwi en Strit eens opzoeken. Teletubies vind ik zelf verschrikkelijk en een keer wat anders dat Kikker is ook wel leuk.
Ikea keukentje wordt hier heeel veeel mee gespeeld. Elke avond kookt ze met ons mee. Ik heb wel de metalen pannen verruild voor plastic. Want ik vond het een pokkeherrie dat metaal op de plavuizen vloer. Hoe hebben jullie het ikea-keukentje gepimpd? Misschien kan ik hem ook nog wat opleuken.

Box is er na een jaar ongeveer uitgegaan. We gingen foto's maken voor de verkoop van ons huis, dus toen weggehaald en daarna niet meer teruggezet en ook niet gemist.

Zand overal: check. In de zandtafel zit steeds minder, op de grond ligt vanalles. Maakt mij niks uit, zolang ze maar een beetje in de buurt van die tafel blijft ermee. En dat lukt aardig.

Tv: heel weinig tv kijkt ze. Heel af en toe een filmpje van Nijntje of Bumba. Maar na een paar minuten loopt ze er bij weg en zet ik hem weer uit.

Muziek aan is daarintegen wel erg leuk, ze gaat nu echt dansen. Met de voetjes stampen of met het kontje schudden (van wie ze dat heeft?? :-D )
Oh zo leuk he dat dansen! Elsa is ook gek op muziek, we staan ook wel eens samen te swingen en gek te doen in de woonkamer. Van de week ging ik met haar even ergens ontbijten en er stond rock&roll muziek op, ze heeft de hele tijd heen en weer zitten wiegen.
Muziek is hier ook geliefd. Dreumes deunde al vroeg mee en dans nu met ons door de kamer. Ook zingt hij mee. Helaas voor hem heb ik een melodramatische muzieksmaak en ook nog eens ooit in een musical over Queen gespeeld.. Dus dreumes zingt gezellig “Mamaaaaaaa, ooooooooooeeeeh
Didi mean to makuuh you cryyy” mee :-D

En “LEEF! Blaksllaaakaka LEEF! Bjsbnaaaaassaaa en ga-ga-gaa! Pak alles!” Ik heb een slechte muzieksmaak :shame:
Dochter heeft ook het ikea-keukentje gekregen voor haar eerste verjaardag. Het is vanaf dag 1 een grote hit. Eerst was het prachtig om de deurtjes open en dicht te maken, spullen erin en eruit te doen en het 'fornuis' aan en uit te zetten. Inmiddels zijn er al vele glazen water 'gevuld' en wordt er dagelijks 'gekookt'. Wij hebben hem niet gepimpt.

De box vond onze dochter een verschrikking. Die lag liever op het grote kleed bij ons of op een boxkleed bij het raam naar buiten te kijken of te spelen voordat ze kon tijgeren. En daarna wilde ze uiteraard lekker op onderzoek uit. Als we geen box hadden gehad, dan had ik hem niet gemist. Na de bevalling komt hij wel weer terug in de kamer. Nu heeft een familielid hem in bruikleen. En wordt hij wel goed benut :biggrin: Ik ben benieuwd of dat ons tweede kind er wel iets aan vindt.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Dreumes gaat meestal liever voetballen dan dansen. Maar als we Fitlala opzetten van Kinderen voor kinderen dan gaat ze echt helemaal los!!! En bij In de Maneschijn probeert ze al echt de handgebaren mee te doen. Zo schattig :flirting:

Televisie kijkt ze weinig. Ze vindt het wel leuk, maar ik vind het nog niet zo nodig. Hij staat misschien twee tot max 3 keer in de week even (ongeveer een kwartier) voor haar aan. Ze vindt vooral Nijntje en de Teletubbies erg leuk.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Box is hier weg sinds hij het niet meer leuk vond erin ( ik vond het wel handig met huisdieren en naar de wc gaan) zak rond 10 maanden zijn geweest? Ik weet het niet zo goed meer.

Nu heeft hij een groot speelhuis gemaakt door vriend daar staan, waar ook zn speelgoed staat. Helemaal zijn huisje.

Muziek is hier vanaf kleins af aan al leuk. Als hij al muziek hoort, bewegen die billetjes :)
Box staat hier nog steeds.. wordt al heel lang alleen gebruikt als speelgoedopslagplek. Ik wil nog steeds eens een leuke kist of doos kopen, waar haar speelgoed in kan en dan kan de box weg.

Muziek is hier ook een grote hit. Ze danst graag, maar het liefst wordt ze gedragen terwijl ik gek dans.
Muziek is hier ook een garantie voor een dansende bijna peuter. Hij zingt ook steeds meer mee met mij of zingt gewoon zijn eigen liedje (laalaa laaaaa enz)

Hier ken ik ook Nijntje, teletubbbies, peppa pig en hier is Tip de muis populair. Hij vraagt echt om muis te kijken. Hij kan zelf de app van Netflix openen en tip de muis opzetten. o_o .

Hij is momenteel de knuffel (beer even groot als hemzelf) op de bank aan het leggen. Dekentje erover. Lekker bapen zegt hij nu en geeft een kus en nu gaat hij iets anders doen haha. Leuk dat fantasiespel. :-D
Hier staat de box nog steeds, en hij wordt nog steeds soms gebruikt. We passen daar een beetje puppytrainingtechniek toe, geloof ik :-$ . Soms is dochter mopperig of humeurig, omdat ze niet wil slapen, maar ook te moe is om nog 'keuzes' te hebben (binnen/buiten/speelgoed/bank klimmen/etc). Dan zetten we haar in de box (zo we de hond in de bench zouden doen op dat moment), moppert ze een halve minuut, en speelt ze dan heel rustig met haar eigen speelgoed in de box tot we haar er weer uit halen. Het is een fijne prikkelreductor, eigenlijk :)
Puk komt hier af en toe zelf naar ons toe om in de box te mogen en wat rust te krijgen. Prima!
:bonk:
Hier precies hetzelfde als bij bloemetjesolifant... De box lijkt haar rust te geven.
Maar zij wordt pas volgende week 1
Hier is de box weg. Het was net als met haar zus geen succes, ze heeft er misschien 3 keer 10 minuten zonder te brullen in gezeten.
Mijn oudste heeft tot ruim 1,5jr (vrijwillig) in de box gezeten. Het was haar eigen kleine domein en ze werd er rustig van.

De jongste kon ik rustig ergens op de grond neerzetten met een speelgoedje, naar de wc gaan en terugkomen en hem in nog exact dezelfde posities op dezelfde plek terug vinden dus toen is de box snel weggegaan.

Zo verschillend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven