Vegetarier buikpijn
zondag 13 mei 2018 om 12:07
Hoi allemaal! Ik ben vorige week zondag gestopt met vlees eten omdat ik niet meer mee wou werken aan het dierenleed enz. En heb ik verschillende vleevervangers gegeten. Sinds die dag had ik hele erge buikpijn en geen eetlust.
Het voelde alsof mijn maag opgezwollen was ofzo.
Ik had gisteravond ineens veel trek en bedacht dat die buikpijn miss met geen vlees eten te maken zou kunnen hebben. Gister heb ik een klein stukje vlees gegeten en mijn buikpijn was direct over en heb hier nu geen last meer van.
Zou iemand weten hoe dit komt? Ik wil graag het niet vlees eten volhouden maar niet met de buikpijn enz.
Alvast bedankt!
Het voelde alsof mijn maag opgezwollen was ofzo.
Ik had gisteravond ineens veel trek en bedacht dat die buikpijn miss met geen vlees eten te maken zou kunnen hebben. Gister heb ik een klein stukje vlees gegeten en mijn buikpijn was direct over en heb hier nu geen last meer van.
Zou iemand weten hoe dit komt? Ik wil graag het niet vlees eten volhouden maar niet met de buikpijn enz.
Alvast bedankt!
zondag 13 mei 2018 om 12:13
meer fruit en groente dan normaal?xHappygirl schreef: ↑13-05-2018 12:11Ik heb gewoon noemaal gegeten,ook veel fruit en groente op een dag voor de rest geen rare dingen
zondag 13 mei 2018 om 12:17
zondag 13 mei 2018 om 12:22
Ow ja is dat zo? Grappig ikzelf merk echt het omgekeerde sinds ik (nu een jaar ongeveer) vega eet. Veel minder winden en die ik laat ruik je praktisch niet.
Nooit geweten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zondag 13 mei 2018 om 12:25
Ja er was wel een wetenschappelijke verklaring voor, maar tegen die tijd zapte ik alweer weg.
zondag 13 mei 2018 om 12:36
Klinkt als vegetariërs eten meer bonen, van bonen laat je sneller winden, dus vegetariërs laten meer winden. Raadsel ook weer opgelost.
Niet alle vega's eten veel bonen. En wie veel bonen eet, went er juist aan en krijgt er minder last van.
zondag 13 mei 2018 om 12:41
Doordat plantaardige voeding moeilijker te verteren is laten vegetariërs vaak meer winden dan vleeseters. Het zou wel minder erg stinken. Dit vind ik erover
zondag 13 mei 2018 om 12:54
Misschien ben je meer groente/fruit gaan eten, of zitten er in de vleesvervangers ingredienten waar je darmen op reageren of niet aan gewend zijn. Als je nu een paar dagen meer vezels eet dan je gewend was, of als die vleesverangers zijn gemaakt van peulvruchten of aanverwante zaken dan kan dat tot buikpijn leiden. Ik zou denken dat het niet ligt aan het weglaten van vlees, maar aan iets dat ervoor in de plaats is gekomen.
Gewoon een paar dagen je vlees weg laten in plaats van vervangen voor iets anders vind ik een goede tip. Misschien een beetje saai, maar je merkt dan wel of je er dan ook last van hebt. Zo niet, dan een paar dagen vleesvervangers testen (bijvoorbeeld een paar dagen na elkaar hetzelfde produkt), misschien kom je er dan achter welke goed gaan en waar je minder op reageert.
Gewoon een paar dagen je vlees weg laten in plaats van vervangen voor iets anders vind ik een goede tip. Misschien een beetje saai, maar je merkt dan wel of je er dan ook last van hebt. Zo niet, dan een paar dagen vleesvervangers testen (bijvoorbeeld een paar dagen na elkaar hetzelfde produkt), misschien kom je er dan achter welke goed gaan en waar je minder op reageert.
zondag 13 mei 2018 om 13:01
Oja? Nog nooit last van gehad en ik ben al jaren vegetariër.
Toen ik vlees en vis helemaal liet staan had ik nergens last van maar ik had daarvoor ook al vleesloze dagen en at regelmatig vleesvervangers.
Wellicht toch iets verkeerds gegeten, verkeerde combi of wellicht een reactie op het weer.
zondag 13 mei 2018 om 13:15
zondag 13 mei 2018 om 13:53
https://www.voedselallergie.nl/allergenen/soja.html
Ik eet zelf natuurvlees van Schotse hooglanders en schapen die in bos, duin en hei lopen.
Ik eet zelf natuurvlees van Schotse hooglanders en schapen die in bos, duin en hei lopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 13 mei 2018 om 15:54
zondag 13 mei 2018 om 17:21
Waar baseer je dat op? Ik heb het e.e.a. een paar jaar geleden uitgezocht en kon toen geen wetenschappelijke onderzoeken vinden waaruit blijkt dat soja slecht is ivm fyto-oestrogenen. Capsules met hoge doseringen fyto-oestrogenen zijn omstreden omdat ze kunnen bijdragen aan een verhoogde kans op hormoongevoelige tumoren.Pusswithoutboots schreef: ↑13-05-2018 13:15Sowieso moet je die soja rommel laten staan, de fyto-oestrogenen in dat soort producten zijn niet gezond.