Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
1Aapje schreef:
14-05-2018 11:17
Dat wordt stekker er uit ;-)

Zoon zette gisteren de wasmachine aan :-? . En weet ook al hoe droger en vaatwasser aan moeten.
We hebben zo'n stekkerblok op het aanrecht, maar dat snapt ze ook al. Ze zet ook de wasmachine op een ander programma als deze aanstaat, dus ik heb inmiddels de knop eraf getrokken zodat ze dat niet meer kan doen :proud: We hebben alleen nog geen oplossing voor de oven. Die kan ze ook aanzetten en wordt erg heet. Ze zegt dan ook triomfantelijk 'Heisss! Au!!!' :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben dat stomme krukje ook niet zwaar genoeg gemaakt. Waar we hem hier ook neerzetten, hij staat altijd in no time weer in de keuken met Puk erbovenop :rofl:

Maar goed, stekker eruit, hebben we hier een keer niet gedaan, stond meneer senseo te zetten, maar hij had natuurlijk geen kopjes voor eronder (en wel een volle watertank :facepalm: )
Maartje2016 schreef:
14-05-2018 11:58
Ze hebben dat stomme krukje ook niet zwaar genoeg gemaakt. Waar we hem hier ook neerzetten, hij staat altijd in no time weer in de keuken met Puk erbovenop :rofl:

Maar goed, stekker eruit, hebben we hier een keer niet gedaan, stond meneer senseo te zetten, maar hij had natuurlijk geen kopjes voor eronder (en wel een volle watertank :facepalm: )
:HA:
:lol: Wij hebben geen apparaten op het aanrecht behalve een broodtoaster. Daar gaat de stekker uit en de stopcontacten hebben van die draaibeveiliging. Wasmachine heeft een kinderbeveiliging en op de oven heb ik een slot gezet: Afbeelding

Sesamstraat kijkt dreumes eigenlijk niet. Soms wel Elmo maar misschien krijgt hij het van andere kindjes op het kdv mee :idee:

En dat stomme opstapje staat hier op de kookplaat overdag :-P
Dochter draait graag aan de knoppen van de oven, ook als 'ie aanstaat. En dan verspringt dus het programma, of de tijd, of de temperatuur. Heel onhandig. Maar gelukkig kunnen de knoppen van een Ikea-oven ingedrukt worden zodat ze vlak zijn met de rest van het paneel, en ze snapt (nog...) niet hoe ze ze er weer uit kan laten komen :). Dus voor nu werkt dat goed!
Fiorah schreef:
14-05-2018 10:12
Hebben jullie misschien tips voor mij? Mijn dreumes van 14 maand heeft een enorm zwak voor touwtjes, kabels, snoeren. Stekker uit stopcontact trekken en er weer in proberen te stoppen, maar ook eindeloos frutselen met een touwtje. Over haar hoofd en weer terug, doodeng. Ze vindt het alleen zó leuk. Ze mag het nu alleen onder strenge controle van ons, maar vermaakt zich er dan zo een half uur mee. Iemand speelgoedtips, iets wat geschikt is voor deze leeftijd en wat ze misschien ook leuk vindt?
Een stevige ketting die ze niet zomaar kapot kan trekken en niet te lang is zodat ze hem maar 1 keer over haar hoofd heen kan doen en zichzelf er dus niet mee op kan hangen. Dat was hier echt een dikke hit. Alleen dan heeft ze nog wel toezicht nodig. Je kan ook een stevige armband proberen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Beterschap voor alle zieke kinderen en sterkte voor alle nachtbrakers. Dat je midden in de nacht de wasmachine aanzet met beddengoed is ook een fenomeen dat ik voor mijn kind niet kende.

Als ik het zo lees moet ik heel blij zijn dat wij alle elektronica op hoogte hebben staan. Hij kan nergens bij. :lol:

Hij wordt over 2 maanden twee en ik twijfel heel erg aan wat we hem willen geven. Ik zat aan een watertafel te denken. Ik dacht ook aan een driewieler, maar die kan anders ook nog wel met Sinterklaas. Voor de bijna-peuter-moeders: wat gaan jullie zelf geven? Kleine cadeautjes voor familie en vrienden heb ik al bedacht (Duplo, auto’s, buitenspeelgoed, boekjes).
Qua verjaardagscadeautjes lees ik mee. Kan ik ook vast inspiratie opdoen.

Zelf willen we in ieder geval een loopfiets met twee wielen vragen, een zwembadje voor buiten, haarstiekjes, speldjes, etc. En knutselspullen.

Hier een pittige ochtend achter de rug. Dochter heeft last van helse buikkrampen, krijst de boel bij elkaar van de pijn en heeft inmiddels al vier flinke diarreeluiers gehad in nog geen 2 uur tijd. En ondertussen probeerde ik de man van het bouwbedrijf te woord te staan die komt kijken naar onze lekkage om deze goed op te kunnen lossen.
Tinkeltje34 schreef:
14-05-2018 13:40
Als ik het zo lees moet ik heel blij zijn dat wij alle elektronica op hoogte hebben staan. Hij kan nergens bij. :lol:
Het is niet zo dat wij onze apparatuur op de grond hebben staan :hyper: :lol:
Tinkeltje34 schreef:

Ook niet met een trappetje? Want bij ons staat het ook hoog ;)

Sterkte Chiao!

Ik ben jaloers op jullie bijna-tweejarigen. Mijn dochter is vlak voor Sinterklaas jarig, dus toen stikten we in de kadootjes. Maar ik heb toen niet genoeg vooruit gedacht, want ik merk dat ik nu graag nieuwe dingen voor haar wil. Ze is echt toe aan uitdagender speelgoed en we hadden bijvoorbeeld helemaal geen buitenspeelgoed nog (inmiddels wel een zandbak). Het lijkt me veel handiger als de verjaardag en Sinterklaas een beetje uit elkaar lagen, dan kan je het wat beter spreiden.
Tinkeltje34 schreef:
Voor de bijna-peuter-moeders: wat gaan jullie zelf geven? Kleine cadeautjes voor familie en vrienden heb ik al bedacht (Duplo, auto’s, buitenspeelgoed, boekjes).
Ze is officieel nog een dreumes, maar gedraagt zich veel meer als een echte peuter, zowel qua spraak (ze maakt tot vijfwoordzinnen en is nu bezig met kleuren benoemen (roze is echt nu al favoriet) en een klein beetje tellen als qua gedrag (met steeds meer peuterbuien en zelf doen) Ik word niet voor niets vaak vreemd aangekeken als ik zeg dat ze nog geen twee is. Ze is qua lengte gewoon gemiddeld heb ik het idee.

Dochter krijgt van ons een grotere doos met Duplo en een houten treinbaan. Qua kleding krijgt ze echte meisjeskleding aan, maar qua speelgoed bieden we van alles en nog wat aan. Dochter heeft sowieso een brede interesse, van knutselen tot auto's, van Duplo tot buitenspelen en van poppen en knuffels met beginnend fantasiespel tot boekjes en puzzelen
Hij heeft een opstapje in de woonkamer staan en daar klimt hij wel eens op. De slimmerik heeft nog niet bedacht dat hij er ook mee op boevenpad kan gaan. Ik denk trouwens dat hij er dan nog niet bij kan, het is maar een ukkie. Maar ik begrijp dat het niet aan de hoogte ligt, maar dat hij het nog niet bedacht heeft.

Eergisteren zat hij op de triptrap en hij wilde iets van de tafel pakken (midden op tafel). De triptrap was niet aangeschoven en toen hing meneer ineens aan de tafel.

Fiona: ik kan niks anders zeggen dan dat dat inderdaad heel handig is. Ik kan de cadeaus mooi spreiden over het jaar.
Fiona, herkenbaar. Ik ben zelf ook rond die periode jarig. Dat is als kind niet altijd even leuk. Helaas heb je dat niet voor het uitkiezen.

Bij de bibliotheek kunnen we hier naast boeken ook speelgoed lenen. Misschien is dat iets? Vooral puzzels vind ik erg zonde om te kopen, die zijn zo snel alweer te makkelijk.
fiona2012 schreef:
14-05-2018 13:54
Het lijkt me veel handiger als de verjaardag en Sinterklaas een beetje uit elkaar lagen, dan kan je het wat beter spreiden.
Dat wel, maar je kan ook gewoon in de winter al cadeaus voor de zomer geven, die kan je aan het eind van het seizoen zelfs met korting halen :-D

Ze krijgen zoveel ineens dat ze toch niet overal tegelijk mee kunnen spelen (ook al proberen ze het soms wel)
Maartje2016 schreef:
14-05-2018 14:18
Dat wel, maar je kan ook gewoon in de winter al cadeaus voor de zomer geven, die kan je aan het eind van het seizoen zelfs met korting halen :-D

Ze krijgen zoveel ineens dat ze toch niet overal tegelijk mee kunnen spelen (ook al proberen ze het soms wel)
Dat ga ik ook zeker doen! Maar vorig jaar had ik dat dus nog niet bedacht. Ik kon het ook nog niet zo goed inschatten, waar ze met 1,5 jaar al behoefte aan zou hebben.
@fiorah: misschien is zo'n soort spel wat voor je dochter:
https://www.bol.com/nl/p/rijgspel-hout- ... 021755973/

Ik geloof dat ze zoiets ook goedkoper bij de wibra hebben (gehad). Dan kan je in elk geval de fijne motoriek wat ontwikkelen nu ze er interesse in heeft ;-)
Ik vraag voor dreumes van november gewoon zomerspul ja. Maar voor mijn lente peuter vraag ik óók gerust speelgoed voor na een half jaar. Juist als de herfst aanbreekt wil ik ook iets nieuws klaar hebben liggen.

@electronica etc: het moment dat we dachten ‘pff hoe moeten we dit nou weer beveiligen’ (omdat dreumes slim genoeg werd), was de aanwijzing voor ons om de oplossing in ‘afleren’ te gaan zoeken.
Dus oven hebben we nooit beveiligd maar we zijn er heel streng bovenop gaan zitten dat aanraken een no go was. Je kan niet alles blijven wegzetten en beveiligen imo.
Hier twee februari kinderen dus zit in de zomer ook daarmee want vergeet vooruit te denken :-|.

Wij hebben vandaag wederom voor dreumes tandarts gebeld omdat hij op zijn gezicht was gegaan gisteren. Lipbandje was gescheurd maar volgens tandarts al goed aan het genezen gelukkig.
Ahw Aapje wat sneu :( Heeft ie er veel last van?

Touwtjes: Dreumes heeft hier een nijlpaard aan een touwtje en loopt daar trots mee rond. Hij heeft het nijlpaard niet als wij niet in de buurt zijn. Ik zie een touwtje als elk ander ding waar mee ze kunnen spelen en voelen.

Speelgoedlijstje voor 2de verjaardag:
Plan Toys Balance board
Plan Toys houten Sandwich
Plan Toys Balanceer Cactus
Plan Toys behendigheidsspel Bijenkorf
Skippy hert
BRIO wagens, tractor, brandweerwagen, etc.
Bilibo
SmartMax onderdelen. Hier heeft dreumes al wat van en is echt de bom.
Dankjullie voor de tips. Iets voor over een paar maanden is wel handig om rekening mee te houden. Prentenboeken, klei en stoepkrijt gaan ook op het lijstje.

Dochter zet ook maar al te graag de wasmachine aan. Ze kan ook heel goed helpen met de vaatwasser uitruimen, dat is nog echt handig ook. Zij pakt het eruit en geeft het aan mij. Zelfs de glazen mag ze van mij doen, vind ze reuze leuk!
Nou petje af als mijn zoon anytime soon bij de wasmachine en droger kan hoor. Dan moet hij 2 trappen op, langs 4 traphekjes én nog een deur open doen.

Oven is hier idd ook hoog dus die heeft hij nog niet ontdekt, apparaten op het aanrecht same story. Maar goed, ik ben er op voorbereid dat er een dag komt dat hij er een stoel heen schuift om het eens goed te kunnen bekijken allemaal ;)

Dat wordt idd de dag van het afleren vrees ik. Nog even kijken wat we met man’s verzameling koksmessen doen in de leerfase O_O

@cadeautjes: daar heb ik niet veel goede tips voor, te ver weg nog ;)

@chiao: wat sneu voor je dochter! Is ze al opgeknapt?

@hier: het was vanochtend weer 5:14 stipt :yawnee: hoe lang duurt deze fase nog :cry:
De wasmachine staat hier in de kelder, dus daar komt ze niet bij, dat scheelt. Ze heeft wel door hoe de afstandsbediening van de dvdspeler werkt, dus soms begint opeens een cd te spelen, of staat plots Netflix aan (gaat via de dvdspeler)...
Tinkeltje34 schreef:
Beterschap voor alle zieke kinderen en sterkte voor alle nachtbrakers. Dat je midden in de nacht de wasmachine aanzet met beddengoed is ook een fenomeen dat ik voor mijn kind niet kende.

Hij wordt over 2 maanden twee en ik twijfel heel erg aan wat we hem willen geven. Ik zat aan een watertafel te denken. Ik dacht ook aan een driewieler, maar die kan anders ook nog wel met Sinterklaas. Voor de bijna-peuter-moeders: wat gaan jullie zelf geven? Kleine cadeautjes voor familie en vrienden heb ik al bedacht (Duplo, auto’s, buitenspeelgoed, boekjes).
We geven de kleinste puky loopfiets met twee wielen.
Vaatwasser uitruimen helpt zoon ook mee.

Wasmachine en droger zijn hier ook boven, maar zoon moet mee naar boven als ik naar boven ga.
Vaatwasser, wasmachine en droger helpt dreumes mee.

Messenset staat hier op de afzuigkap. (En om het af te maken staat de wc-borstel daar tegenwoordig ook).

Televisie staat hier meestal aan voor de radio, maar af en toe schiet die naar rtl 7. Altijd rtl 7. Heeft er vast mee te maken hoe hij de afstandsbediening vast houdt ofzo :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven