Moederdag

13-05-2018 19:06 231 berichten
Mijn zoon appte me net. Hij was Moederdag vergeten. Hij zegt dat hij haar dag verziekt heeft en dat mama hem heel de avond niet meer wil zien. Hij zegt dat hij het domste kind ter wereld is.

En hij wil niet dat mama weet dat hij dit aan me appt, want dan zegt zij weer dat hij ons tegen elkaar op aan het zetten is. En ik moest nu stoppen met appen met hem, want hij dacht dat mama zo wel boven zou komen.

Ik moet hier iets mee, vind ik. Maar wat?
anoniem_359747 wijzigde dit bericht op 13-05-2018 19:16
8.56% gewijzigd
Lobeliaroze schreef:
14-05-2018 22:37
Maar goed, Amant reageert er zelf niet echt op, maar ik pleit dus voor het sterker maken van zoon, zich als vader niet mee laten sleuren in zoons emoties, en hem niet als zielig te bestempelen. En eerst achter de context te komen alvorens een oordeel te vellen of paniekerig te worden.
Amen. Hele goede post! Spot on. Kortom: complimenten! Nu hopen dat Amant er iets mee doet, in het belang van zijn zoon.
pejeka schreef:
14-05-2018 19:48
Ik begrijp er van alles aan. Maar misschien moet JIJ dan eens begrijpen dat andere mensen, zoals je zoon en zijn moeder, bepaalde dingen wél waarderen en zet je je eigen systeem even opzij, terwille van je zoon en de relatie met zijn moeder.
Goed advies.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je zorgen wel hoor ....ik herken ze zelfs. En ook fijn dat je je bekommerd om je zoon.!!
Maar helaas.....als gescheiden vader kun je vaak maar heel weinig doen. Als de communicatie/verhouding met ex niet goed is.
Uitendelijk zal je zoon zelf gaan nadenken. In die fase zitten wij nu.....

Sterkte!
kataravrouw schreef:
15-05-2018 07:47
Ik begrijp je zorgen wel hoor ....ik herken ze zelfs. En ook fijn dat je je bekommerd om je zoon.!!
Maar helaas.....als gescheiden vader kun je vaak maar heel weinig doen. Als de communicatie/verhouding met ex niet goed is.
Uitendelijk zal je zoon zelf gaan nadenken. In die fase zitten wij nu.....

Sterkte!

Denk dat een gescheiden vader heel veel kan doen. Alleen vraagt dat vaak dat je je eigen wensen, behoeftes en gevoelens weg moet zetten. Denk dat dat vaak lastig is voor beide kanten. Op het moment dat je maar steeds denkt o ja daarom was ik van je gescheiden, kun je niet objectief zijn.

Kan me zo voorstellen dat als Amant mijn ex was geweest hij mij een heks van een ex had gevonden.
Mij ongevraagd feedback geven terwijl je niet eens weet hoe de vork in de steel zit, vinden dat ik maar “normaal” moet doen, wederom niet weten wat er precies gezegd is.
(Zoals al eerder gezegd is, in het hoofd van een kind kan het heel anders gaan dan het echt gegaan is. )

Kan me maar zo voorstellen dat ik rustig de verbinding zou verbreken met de mededeling als die volwassen erover wil praten hij dan kan bellen en tot die tijd lekker thuis iets nuttigs moet gaan doen.
Maar hoog van te toren blazen terwijl je geen idee hebt hoe de vork in de steel zit...... niet altijd handig .....
Feetje2018 schreef:
15-05-2018 17:06

(Zoals al eerder gezegd is, in het hoofd van een kind kan het heel anders gaan dan het echt gegaan is. )
Niet alleen bij een kind.
ava75 schreef:
15-05-2018 17:29
Niet alleen bij een kind.
Ze moeten een “ vind ik leuk” functie inbouwen😎
Feetje2018 schreef:
15-05-2018 17:06
Denk dat een gescheiden vader heel veel kan doen. Alleen vraagt dat vaak dat je je eigen wensen, behoeftes en gevoelens weg moet zetten. Denk dat dat vaak lastig is voor beide kanten. Op het moment dat je maar steeds denkt o ja daarom was ik van je gescheiden, kun je niet objectief zijn.

Kan me zo voorstellen dat als Amant mijn ex was geweest hij mij een heks van een ex had gevonden.
Mij ongevraagd feedback geven terwijl je niet eens weet hoe de vork in de steel zit, vinden dat ik maar “normaal” moet doen, wederom niet weten wat er precies gezegd is.

Kan me maar zo voorstellen dat ik rustig de verbinding zou verbreken met de mededeling als die volwassen erover wil praten hij dan kan bellen en tot die tijd lekker thuis iets nuttigs moet gaan doen.
Maar hoog van te toren blazen terwijl je geen idee hebt hoe de vork in de steel zit...... niet altijd handig .....
Je hebt zeker gelijk....een vader kan heel veel doen en betekenen. Misschien dat het je verbaast [ laten we het hopen ] maar er zijn moeders die demken het alleenrecht te hebben op hun kinderen. Dan er zijn die vaders die met lede ogen moeten toe zien hoe de opvoeding van zijn kinderen totaal de andere richting opgaat dan dat ze zouden willen. Wat moet je als vader dan? Iemand enig idee?
Als ex van Amant moederdag zó enorm belangrijk had gevonden en kennelijk vindt, had ze dat, vind ik, jaren eerder al kunnen aangeven en zoon daarmee vertrouwd mogen/kunnen maken. Lees nergens dat dat gebeurd is (of over het hoofd gezien), dus waarom ex zo bozig erom is, vind ik vreemd.

Waarom moet Amant zich hier járen ná de scheiding mee bezig houden? Dan zijn/worden er toch al per gescheiden huishouden dingen anders geregeld? Iets lijkt er bij ex ook niet helemaal goed te zijn gegaan in het 'vieren' van moederdag en of zij wel/niet daar prijs op stelt.

Sneu dat zoon hier zo verdrietig om is.
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
15-05-2018 19:36
Als ex van Amant moederdag zó enorm belangrijk had gevonden en kennelijk vindt, had ze dat, vind ik, jaren eerder al kunnen aangeven en zoon daarmee vertrouwd mogen/kunnen maken. Lees nergens dat dat gebeurd is (of over het hoofd gezien), dus waarom ex zo bozig erom is, vind ik vreemd.

Waarom moet Amant zich hier járen ná de scheiding mee bezig houden? Dan zijn/worden er toch al per gescheiden huishouden dingen anders geregeld? Iets lijkt er bij ex ook niet helemaal goed te zijn gegaan in het 'vieren' van moederdag en of zij wel/niet daar prijs op stelt.

Sneu dat zoon hier zo verdrietig om is.
Tja, en als Amant haar een heks vindt, had hij dat ook kunnen bedenken alvorens met haar tussen de lakens te duiken en een kind bij haar te verwekken.

Feit is: er is een zoon, er is een moeder van die zoon, die je dan wellicht niet meer aardig vindt, maar ze is nog steeds de moeder van je zoon. En of het nou in je systeem zit of niet, of het nou jouw overtuiging is of niet, die moeder had het zomaar aardig gevonden een moederdagcadeautje te krijgen van haar zoon. Als ex weet je (hopelijk) dat dat zo is, tenzij je haar alleen als bedvulling hebt gebruikt.

Nou, dan ga je lekker met je zoon de stad in, maakt er een lekkere vader-zoon-dag van, gaat lekker samen lunchen, en als hij dan stralen komt aanzetten met een flesje bodylotion van de Kruidvat dat hij met zijn eigen zakgeld kan betalen, help je hem nog om dat leuk in te pakken ook. Daar ben je vader voor. Klaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
15-05-2018 19:41
Tja, en als Amant haar een heks vindt, had hij dat ook kunnen bedenken alvorens met haar tussen de lakens te duiken en een kind bij haar te verwekken.

Feit is: er is een zoon, er is een moeder van die zoon, die je dan wellicht niet meer aardig vindt, maar ze is nog steeds de moeder van je zoon. En of het nou in je systeem zit of niet, of het nou jouw overtuiging is of niet, die moeder had het zomaar aardig gevonden een moederdagcadeautje te krijgen van haar zoon. Als ex weet je (hopelijk) dat dat zo is, tenzij je haar alleen als bedvulling hebt gebruikt.

Nou, dan ga je lekker met je zoon de stad in, maakt er een lekkere vader-zoon-dag van, gaat lekker samen lunchen, en als hij dan stralen komt aanzetten met een flesje bodylotion van de Kruidvat dat hij met zijn eigen zakgeld kan betalen, help je hem nog om dat leuk in te pakken ook. Daar ben je vader voor. Klaar.
Ook jij weet de achtergrond van Amant en ex maar al te goed. Je zit hier lang genoeg voor.
8102 schreef:
15-05-2018 19:42
Ook jij weet de achtergrond van Amant en ex maar al te goed. Je zit hier lang genoeg voor.
Sorry, maar geen flauw idee. Maar dit gaat niet zozeer over die ex als wat hij had kunnen doen voor en met zijn zoon in diens relatie tot zijn moeder, en het lijkt me dat dat helemaal los staat van zijn eigen ervaringen met die ex.
Oh, gezellig nog hier.

Wat me nog het meest verbaast is dat er niemand is die aanslaat op het stukje waarin mijn zoon niet verder met me durft te appen omdat mama er dan misschien achter komt en dat ze hem er dan van beschuldigt ons weer tegen elkaar op te zetten.

Maar goed.
Amant schreef:
15-05-2018 19:48
Oh, gezellig nog hier.

Wat me nog het meest verbaast is dat er niemand is die aanslaat op het stukje waarin mijn zoon niet verder met me durft te appen omdat mama er dan misschien achter komt en dat ze hem er dan van beschuldigt ons weer tegen elkaar op te zetten.

Maar goed.
Ik heb er maar één woord voor: triest. In alle opzichten.
Amant schreef:
Oh, gezellig nog hier.

Maar goed.
Weet je nu al wat er gebeurd is volgens de moeder?
Het is ook vervelend als een kind gaat winkelen tussen de ouders.
Als de ouders niet met elkaar communiceren kan dat.
Als de ouders dingen omtrent het kind gewoon kunnen bespreken voorkomt een hoop onduidelijkheid en kun je een rechte lijn trekken. Voor het kind veel duidelijker.

Mijn 10 jarige tegen zijn vader, incl pruillip en puppyogen.
ik krijg geen nieuwe schoenen van mama en moet op deze ( erg versleten) lopen.
Klopte ...... hij was alleen vergeten te zeggen dat hij die uit de vuilnisbak had gehaald nadat ik ze weggegooid had omdat ze versleten waren en er 2 paar nieuwe thuis lag maar hij alleen die nieuw wou. Helaas waren die uitverkocht. Kinderen ..... kleinigheidje hou je
Daarom is het fijn als ouders met elkaar kunnen praten. Misverstand is er al heel snel.
Amant hebben jullie co-ouderschap?
Yup
Amant schreef:
Oh, gezellig nog hier.

Maar goed.
Het klinkt alsof mama daar gewoon gelijk in heeft.

Jij zou ook wat minder olie op het vuur kunnen moeten doen, trouwens.
Amant schreef:
Oh, gezellig nog hier.

Maar goed.
Nou ja, dat zou natuurlijk ook zomaar kunnen. Ik ken jouw ex niet, maar hoe weet jij zo zeker dat jouw beeld op basis van zijn verhaal ook klopt met de werkelijkheid?

Als, ik zeg als, niet dat het ook zo is, als jullie zoon daar inderdaad een handje van heeft, zoals pubers dat soms hebben, dan is dat onwijs vervelend voor moeder. Vooral als jij boos wordt zonder dat je haar kant hebt gehoord.

Moeilijk, want sommige mensen zijn enorm manipulatief en het kan zomaar zijn dat jouw ex dat wel degelijk is. In dat geval verdient zoon het dat er iemand voor hem op komt.
ikBedoelHetGoed schreef:
15-05-2018 20:56
Het klinkt alsof mama daar gewoon gelijk in heeft.

Jij zou ook wat minder olie op het vuur kunnen moeten doen, trouwens.
Ook voor jou: graag gedaan. Voel je je nu beter?
Heb je veel contact met je ex en spreek je haar daarbij regelmatig aan op haar ouderschap? Dat zou ik de enige logische verklaring vinden voor de stelling van je zoon dat zijn moeder, etc.
-jolijn- schreef:
15-05-2018 21:05
Heb je veel contact met je ex en spreek je haar daarbij regelmatig aan op haar ouderschap? Dat zou ik de enige logische verklaring vinden voor de stelling van je zoon dat zijn moeder, etc.
We wisselen informatie uit en af en toe drinken we samen iets bij haar of bij mij thuis.

Wat ik van haar weet is dat ze het gedrag van haar moeder kopieert; een grote rol voor zichzelf opeisen in het leven van haar kind. Ik zit anders in elkaar; ik sta in dienst van mijn kinderen. Ik heb immers voor kinderen gekozen, mijn kinderen niet voor mij.
Amant schreef:
13-05-2018 22:02
Ik heb een ander karakter dan zij. Ik laat van me horen wanneer hij over de schreef gaat. Daarna is het uit de weg en ligt het achter ons. Straf krijgt hij nooit. Hij gaat zich soms heel verdrietig heel stom voelen, in een hoekje, terwijl er niets ernstigs is voorgevallen. Zo verdrietig vind ik dat. Op dat moment kan ik hem niet helpen.
Jij vindt jouw manier het beste, en haar manier minder goed, zo komt het op mij over.
Hij voelt zich nu ook verdrietig en stom. En jij voelt je verdrietig omdat je dat ziet en merkt. Maar dit keer had je het kunnen voorkomen.....
Gewoon simpel kunnen checken of hij er aan gedacht had. Hij is pas 12 zoals je zelf zei. Sommige 12 jarigen hebben dat zetje even nog nodig.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Amant schreef:
15-05-2018 21:12
We wisselen informatie uit en af en toe drinken we samen iets bij haar of bij mij thuis.

Wat ik van haar weet is dat ze het gedrag van haar moeder kopieert; een grote rol voor zichzelf opeisen in het leven van haar kind. Ik zit anders in elkaar; ik sta in dienst van mijn kinderen. Ik heb immers voor kinderen gekozen, mijn kinderen niet voor mij.
o_o
Amant schreef:
15-05-2018 21:01
Ook voor jou: graag gedaan. Voel je je nu beter?
Bepaald niet. Ik heb het te doen met jouw zoon. Als je jouw leven, zoals je zegt, in dienst stelt van hem, dan doe je met liefde dingen die niet in jouw systeem zitten. Als je jouw zoon daarmee helpt. Maar dat doe je niet, vertel je ook bij herhaling.

Je zou best wat kritischer naar je eigen handelen mogen kijken.
Misschien moet je het topic even lezen. Maar ik blijf beschikbaar als boksbal hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven