De schaarste van seks

15-05-2018 21:45 221 berichten
Normaal gesproken ben ik iemand die de zaken van meerdere kanten bekijkt, maar dit keer kom ik er niet goed uit.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een aantal heel dierbare vriendinnen heb. Stuk voor stuk intelligente vrouwen, sterke karakters met levenservaring en levenslust. Ze zijn allemaal financieel succesvol; eentje runt een zeer winstgevende onderneming, de andere twee zijn directors bij multinationals. Het zijn charismatische vrouwen, niet perse fysiek mooi, maar wel psychologisch aantrekkelijk. Ze hebben een groot netwerk, nou ja ze hebben gewoon alles mee. Maar met mannen lukt het niet.

Tenminste, dat dacht ik. Jaren heb ik gedacht dat ze heel soms aan casual seks deden als ze zin hadden en de kans zich voordeed. Soms hadden we het over hun avontuurtjes, maar veel spraken we er niet over. Prima, ik bespreek mijn seksleven (als getrouwde vrouw) ook niet tot in detail met hen. Iets met wederzijds respect ofzo.

Dit weekend kwam ik erachter dat ze allemaal een getrouwde minnaar hebben, met een nietsvermoedende vrouw en schoolgaande kinderen. En eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Of het mijn vriendschap met hen moet beïnvloeden, of het mijn beeld van hen als mensen, vrouwen en mijn vriendinnen moet veranderen. En of dat dan wat over mij zegt, en zo ja, wat dan.

Ik kom er niet goed uit. Want ik snap het. Of nou ja, ik snap dat ze niet zoveel trek hebben in de left-overs van onze eigen generatie (zeg de midveertigers tot midvijftigers zo'n beetje). Ik begrijp ook dat een (veel) jongere man het niet is voor ze. En dat ze niet gaan voor betaalde seks, dat ze niet tinderen. Dat ze niet perse een relatie willen, maar dat ze wel het beste van het beste wensen. En ja, dat zijn de types die zelf ook top of the food chain zijn. En dus bezet.

Voordat iemand het vraagt: ik ben niet bang dat ze voor mijn man gaan. Daar gaat dit niet over. Maar ik merk dat ik moeite heb met te verwoorden waar het dan wel over gaat. Misschien over de vraag wat ik zelf zou doen als ik hen was?

Hoe zouden jullie reageren in zo'n situatie?
Marana-- schreef:
16-05-2018 14:38
Ik denk dat je hier je verklaring hebt.
Ik denk ook dat het je vriendinnen helemaal niet gaat om het 'afpakken van een man'. En niet om verliefdheid. Ze hebben waarschijnlijk geen behoefte aan dat de man in kwestie zijn gezin zou verlaten voor hen. Ze hebben een vrij leven, zonder verplichtingen naar een partner en/of kinderen, en hebben dus ook een vrijere seksualiteit. De vijver mannen waarin ze vissen is helaas maar gering.
Ja precies, verliefdheid heeft er niets mee te maken. Seksuele spanning des te meer.

In de OP schreef ik dat ik niet bang ben dat ze hun nagels in mijn man zullen slaan, om het oneerbiedig te zeggen. En dat is niet alleen omdat ik ervan overtuigd ben dat ze dat uit respect voor mij en mijn relatie zullen laten. Maar ook omdat de match gewoon onwaarschijnlijk is. Mijn man denkt dat ze op vrouwen vallen of op z'n minst biseksueel zijn, maar dat is het niet (alleen). Niet allemaal, tenminste. Hun seksualiteit zit gewoon op een andere golflengte.

Heel interessant dit. Dank voor jullie inzichten.
Oh je vraag was overigens hoe wij zouden reageren. Als ik heel strikt voor monogamie zou zijn, zou ik hen verzoeken om het niet meer over deze avontuurtjes te hebben met mij erbij. Ze weten het ook van elkaar neem ik aan, dus als ze dingen willen delen doen ze dat maar onderling.
forsyth schreef:
16-05-2018 15:20
Ja precies, verliefdheid heeft er niets mee te maken. Seksuele spanning des te meer.

In de OP schreef ik dat ik niet bang ben dat ze hun nagels in mijn man zullen slaan, om het oneerbiedig te zeggen. En dat is niet alleen omdat ik ervan overtuigd ben dat ze dat uit respect voor mij en mijn relatie zullen laten. Maar ook omdat de match gewoon onwaarschijnlijk is. Mijn man denkt dat ze op vrouwen vallen of op z'n minst biseksueel zijn, maar dat is het niet (alleen). Niet allemaal, tenminste. Hun seksualiteit zit gewoon op een andere golflengte.

Heel interessant dit. Dank voor jullie inzichten.
Waarom denkt je man dat je vriendinnen lesbisch of 'op z'n minst' biseksueel zijn?
Lil0u schreef:
16-05-2018 15:17
Ik weet het niet. Ik geloof er zelf niet in dat een carrière niet te combineren zou zijn met een fijne relatie en een gezin.

Om me heen zie ik dat namelijk alleen maar, dus voorbeelden te over. En nee, dat zijn niet alleen mannen met een huisvrouwtje of een klein baantje thuis. Net zo goed vrouwen waarvan de man ook zijn eigen carrière heeft.
Ik denk heus wel dat het goed kan. Ik heb geen harde cijfers dus hoe succesvol de carrières van vrouwen in een relatie zijn, weet ik niet. Het zou mooi zijn als ik er helemaal naast zit. Jij zit iig in een positieve omgeving en dat is fijn!
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
16-05-2018 15:20

In de OP schreef ik dat ik niet bang ben dat ze hun nagels in mijn man zullen slaan, om het oneerbiedig te zeggen. En dat is niet alleen omdat ik ervan overtuigd ben dat ze dat uit respect voor mij en mijn relatie zullen laten. Maar ook omdat de match gewoon onwaarschijnlijk is.
toch, maakt het niet uit hoe jouw vriendinnen in het leven staan tov jouw man. Je moet vooral je man vertrouwen. Als hij te vertrouwen is, kunnen ze hun nagels uitslaan wat ze willen. Hij hapt niet toe.
Lil0u schreef:
16-05-2018 15:24
Waarom denkt je man dat je vriendinnen lesbisch of 'op z'n minst' biseksueel zijn?
daar fantaseert hij graag over 8-)
lilalinda schreef:
16-05-2018 15:18
als mannen vreemdgaan, gaat het meestal niet om hun piemel trouwens, maar om hun ego.
Waar zou het bij deze vrouwen om gaan die het met getrouwde mannen doen, denk je?
lilalinda schreef:
16-05-2018 15:27
toch, maakt het niet uit hoe jouw vriendinnen in het leven staan tov jouw man. Je moet vooral je man vertrouwen. Als hij te vertrouwen is, kunnen ze hun nagels uitslaan wat ze willen. Hij hapt niet toe.

Precies. Daarom vind ik het antwoord op de vraag die Lil0u stelt wel interessant.
Ik geloof niet dat ‘die vrouwen’ echt vrij willen zijn. Wel dat ze een meer mannelijke insteek hebben qua vrijheid.
Ik herken het ook niet dat alleen bepaalde mannen op ze vallen; juist veel mannen.. Zíj willen alleen een man die sterk genoeg voor ze is en dat is lastig.
En ze vallen op iemand waar ze wel moeite voor moeten doen.. ofwel die onbereikbaar is, spanning.
Lil0u schreef:
16-05-2018 15:24
Nou dat zeg ik, omdat hij kennelijk hun seksuele energie of uitstraling niet oppikt. Er is geen aantrekkingskracht. Waarmee natuurlijk impliciet gezegd is dat hij dat wel bij andere vriendinnen oppikt :-D

Maar ik vertrouw hem hoor.
Lil0u schreef:
16-05-2018 15:03
Waarom zou een van de twee zich moeten opofferen?
Omdat een serieuze carriere je al snel 60-80 uur per week kost. Een gezin op een goede manier runnen ook. En die ene goede klant of de SEH post met je kind niet even kan wachten totdat je klaar bent met de andere activiteit. Kortom: je hebt geen tijd om alles te kunnen. Je zal dus moeten kiezen,wat trouwens iets anders is dan opofferen.
forsyth schreef:
16-05-2018 15:41
Nou dat zeg ik, omdat hij kennelijk hun seksuele energie of uitstraling niet oppikt. Er is geen aantrekkingskracht. Waarmee natuurlijk impliciet gezegd is dat hij dat wel bij andere vriendinnen oppikt :-D

of hij pikt die energie wel op, en is (uit liefde voor jou) heel terughoudend over hen
lilalinda schreef:
16-05-2018 15:44
of hij pikt die energie wel op, en is (uit liefde voor jou) heel terughoudend over hen
Dit denk ik ook eerder.
forsyth schreef:
16-05-2018 15:41

Of ze vinden hem niet interessant en stralen het dus niet uit richting hem. Ook prima.
Kan allemaal.
MarkSD schreef:
16-05-2018 15:43
Omdat een serieuze carriere je al snel 60-80 uur per week kost. Een gezin op een goede manier runnen ook. En die ene goede klant of de SEH post met je kind niet even kan wachten totdat je klaar bent met de andere activiteit. Kortom: je hebt geen tijd om alles te kunnen. Je zal dus moeten kiezen,wat trouwens iets anders is dan opofferen.
Als het niet kan, hoe kan het dan dat zoveel mensen het doen? De meeste stellen die ik ken die beiden een carrière hebben, die hebben een inwonende au- pair.

Maar dit is een andere discussie.
max72 schreef:
16-05-2018 15:28
Waar zou het bij deze vrouwen om gaan die het met getrouwde mannen doen, denk je?
Ik denk zelf macht. Vaak zie je dat mensen die succesvol zijn op werkgebied, maar waarbij het in de liefde maar niet wil lukken, diep van binnen eenzaam zijn. Seks met een getrouwde man geeft hen dan een gevoel van macht en wraak. Ze kunnen dan denken: 'zie je wel zo'n huwelijk stelt niks voor, want hij heeft seks met mij'. Of ze bestrijden daarmee de minderwaardigheid die ze voelen t.o.v. vrouwen die wel liefde krijgen van een man, iets waar zij in hun hart naar verlangen.

Vaak ook is het een herhaling van wat ze bij hun ouders zagen, maar nu zitten ze zelf in de rol van die andere vrouw.

En daarnaast natuurlijk puur plezier/ lust.
forsyth schreef:
15-05-2018 21:45
Normaal gesproken ben ik iemand die de zaken van meerdere kanten bekijkt, maar dit keer kom ik er niet goed uit.
Ik wel, het is vrij simpel
forsyth schreef:
... Het zijn charismatische vrouwen, niet perse fysiek mooi, maar wel psychologisch aantrekkelijk... Maar met mannen lukt het niet.
Dit dus, als een vriendin ze zo benoemt zijn ze dus lelijk maar wel aardig, alleen een vreemdganger die blij is dat ie "iets voor de sex" kan scoren wil dat.
forsyth schreef:
Jaren heb ik gedacht dat ze heel soms aan casual seks deden als ze zin hadden en de kans zich voordeed.
Niet fysiek mooi maar "psychologisch aantrekkelijk".. hoe zie je die kans op casual sex zelf voor je..als je tenminste nog een leuke man wil ook daarvoor?
forsyth schreef:
Dit weekend kwam ik erachter dat ze allemaal een getrouwde minnaar hebben, met een nietsvermoedende vrouw en schoolgaande kinderen. En eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik hiervan moet denken.
Heel simpel, die mannen zijn klootzakken en jouw vriendinnen willen of kunnen niks anders krijgen.
forsyth schreef:
..ik snap dat ze niet zoveel trek hebben in de left-overs van onze eigen generatie (zeg de midveertigers tot midvijftigers zo'n beetje).
hallo..jouw vriendinnen zijn zelf die leftovers als je zo wilt praten over singles van in de 40-50. Persoonlijk zou ik het niet zo noemen..beetje denigrerend hé..

maar goed..ik geloof dat het probleem meer bij jou zit dan bij je vriendinnen of hun minnaars..jij bent gewoon geschokt dat je niet in Disneyland leeft en ze niet lang en gelukkig leven.
De meerderheid van de langdurig getrouwden gaat wel eens tot regelmatig met een ander aan de zwier..al dan niet met medeweten of aanwezigheid van de eigen partner.

Fijn toch dat daardoor jouw single vriendinnen ook nog aan hun trekken kunnen komen zonder gezeur of gedoe. Het zou erger zijn als ze zo graag een relatie willen en dat lukt maar niet..dan liever dit toch?
Lil0u schreef:
16-05-2018 15:54
Ik denk zelf macht. Vaak zie je dat mensen die succesvol zijn op werkgebied, maar waarbij het in de liefde maar niet wil lukken, diep van binnen eenzaam zijn. Seks met een getrouwde man geeft hen dan een gevoel van macht en wraak. Ze kunnen dan denken: 'zie je wel zo'n huwelijk stelt niks voor, want hij heeft seks met mij'. Of ze bestrijden daarmee de minderwaardigheid die ze voelen t.o.v. vrouwen die wel liefde krijgen van een man, iets waar zij in hun hart naar verlangen.

Vaak ook is het een herhaling van wat ze bij hun ouders zagen, maar nu zitten ze zelf in de rol van die andere vrouw.

En daarnaast natuurlijk puur plezier/ lust.
Tja interessant...All of the above/ none of the above/ van alles een beetje. We weten het eigenlijk pas als TO het ze zelf vraagt. Iemand die daar inzichten of heeft?
valentinamaria schreef:
16-05-2018 13:51
geen idee, ik heb gewoon geen enkele behoefte aan iemand met een relatie.
ik deel niet graag, misschien ligt het daar aan.....:)
maar zodra ik weet dat iemand een relatie heeft heb ik al geen interesse meer.

Dit heb ik ook. Ik date niet met gebonden mannen, ook niet als ze mogen van hun vrouw, dat zet ik zelfs al in mijn internet/tinder profiel.

En dat is niet omdat ik me daartoe moreel verplicht voel of denk aan de arme vrouw en kinderen thuis of dat ik geleerd heb dat je van getrouwde mannen af moet blijven.
En ook niet omdat ik stiekem toch meer verwachtingen zou hebben van een man en daarom wil dat hij ongebonden is.

Heck, ik snap zelfs heel goed dat sommige mensen vreemd gaan.

Maar ik vind verreweg de meeste vreemdgaande mannen gewoon een beetje sneu en niet leuk. Ik heb geen zin in verhalen over zijn huwelijk aan te horen, ik vind het vaak zo slap gezeik. En ik wil een beetje in hetzelfde schuitje zitten als mijn dates, niet dat hij na een leuke avond hier in een warm bed tegen zijn vrouw aanschuift. Dus ook in open-relaties meng ik me niet.

Ik begeef me ook voor casual-daten liever in de gelijkgestemde single-groep.
Hillegonda1 schreef:
16-05-2018 16:13
Dit heb ik ook. Ik date niet met gebonden mannen, dat zet ik zelfs al in mijn internet/tinder profiel.

En dat is niet omdat ik me daartoe moreel verplicht voel of denk aan de arme vrouw en kinderen thuis of dat ik geleerd heb dat je van getrouwde mannen af moet blijven.
En ook niet omdat ik stiekem toch meer verwachtingen zou hebben van een man en daarom wil dat hij ongebonden is.

Heck, ik snap zelfs heel goed dat sommige mensen vreemd gaan.

Maar ik vind verreweg de meeste vreemdgaande mannen gewoon een beetje sneu en niet leuk. Ik heb geen zin in verhalen over zijn huwelijk aan te horen, ik vind het vaak zo slap gezeik. En ik wil een beetje in hetzelfde schuitje zitten als mijn dates, niet dat hij na een leuke avond hier in een warm bed tegen zijn vrouw aanschuift.

Ik begeef me ook voor casual-daten liever in de gelijkgestemde single-groep.
Zo stond ik er ook in toen ik nog single was. Een man die de boel bedondert vind ik per definitie geen leuke man. Dan kan hij nog zo succesvol zijn en er goed uitzien, maar alsnog vind ik hem sneu en onaantrekkelijk, omdat hij de mensen die het dichtst bij hem staan voor de gek houdt en hen geen eerlijke kans gunt op echte liefde.
Monti schreef:
15-05-2018 23:57
Zo heeft zij het een tijd lang ook ervaren. Man weg, kinderen alleen groot brengen, fulltime baan.
Een type vrouw waarvan je denkt waarom heb jij geen relatie.
Dus nee, tis zeker geen overwinning geweest maar uiteindelijk wel een keuze. En mag je als vrouw zijnde dan niet meer kiezen met welke kerel je zo hier en daar eens plezier maakt en met welke kerel je eens neukt? Zou toch te bizar zijn.
Dit vind ik dus ook best lastig als je erg focust op sexdates en sex relatie . Ik zie dan de “relatiemateriaal” type niet meer maar alleen fun fun. Ik ben dan zo bezig met het lekker doen en in het “nu “ leven. Soort draaimolen waar je in komt. En dan moet ik echt even op de rem, ook qua uitgaan.
Want dat staat los van liefde en intimiteit. Het is een en al
Lust.

Vriendinnen/kennissen die met een getrouwde man gaan maanden lang. Zien daarnaast ook niet meer de “relatiemateriaal” type. Want het boeit je minder en je bent gefocust op de sex en spanning samen. Of je wordt verliefd op zo Een man. Waardoor je best vaak niet meer naar andere mannen kijkt.

TO jouw vriendinnen lijken dus wel bewust te zijn zo van : ik wil geen relatie. Alleen een bezette man en de 2e vrouw zijn.
Enigste wat ik kan zeggen. Als ze het niet meer willen zijn en ze voelen zich gevangen. Dan is het ongezond en dom.

Ik geloof dan echt dat je momenten hebt waarop je kiest. Ga ik zo door of effe de rem erop en wat wil ik echt voor een relatie.

Dat jou man soort van aanvoelt of iemand bi is vind ik grootste onzin.
Het gaat er niet om of vreemdgaan of met een vreemdgaande man rotzooien een ding is. De vraag is wat doe je met je vrienden/ vriendinnen die keuzes maken waar jij niet achter staat.
Dat is hier de kwestie.
Ik voor mij laat mijn vrienden niet vallen als ze iets doen wat ik niet oke vind. Wel als ze alleen maar dingen doen die ik niet oke vind.n
Dit gaat om dierbare vrienden volgens mij en dan is het niet over bij een onenigheid of verschil van inzicht wat mij betreft.
Mijn vriendin was ook zo kwam ze met 39 haar huidige vriend tegen, wou ze last minute ineens een kind, die kreeg ze nog met 43, en nu nooit ziet door die geweldige succesvolle carrière, maar parttime werken kan echt niet in haar functie .
sandy1974 schreef:
16-05-2018 16:58
Mijn vriendin was ook zo kwam ze met 39 haar huidige vriend tegen, wou ze last minute ineens een kind, die kreeg ze nog met 43, en nu nooit ziet door die geweldige succesvolle carrière, maar parttime werken kan echt niet in haar functie .

En hoe vaak ziet de vader het kind?

Wat een enorme veroordelingen klinken er in je post door...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven