Poesje houden?

17-05-2018 03:18 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
Sorry voor het weghalen van de OP en mijn berichten, maar mijn eigen veiligheid is me belangrijker. Dan maar een ban.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-05-2018 20:16
Reden: TO heeft een waarschuwing gehad voor het verwijderen van de OPeningspostngspost
88.55% gewijzigd
Ik denk niet dat je dit beestje zomaar kunt houden. Je zou misschien ook problemen met je buren kunnen krijgen. Misschien nu het beestje binnen laten en in de ochtend even anoniem 144 bellen voor overleg?
anoniem_359581 wijzigde dit bericht op 17-05-2018 03:44
2.00% gewijzigd
Ik zou m houden.
Ik zou hem ook nu binnenhalen en morgen de dierenpolitie bellen. Maak foto's van hem van hoe hij er nu bij zit van alle kanten zodat je altijd kunt laten zien hoe je hem aantrof.
Is het geen idee om eerst aan de buren te vragen of je hem mag hebben? Mss zijn ze hem zat en allang blij dat jij hem wil verzorgen.
Is dat geen oplossing: dan de dierenbescherming/dierenpolitie vragen of je hem kan houden tot iemand zich meldt die hem zoekt, na een aantal weken/maanden is hij automatisch niet meer van de eigenaar die hem kwijt is geraakt.

Zolang hij bij jou in huis is is het voor hun makkelijker lijkt me om te zeggen: niemand geweest? Case closed: hij mag bij jou blijven.
Laat je weten hoe het afgelopen is? Succes!
Bedankt voor de reacties alvast!
litalily wijzigde dit bericht op 17-05-2018 12:06
89.91% gewijzigd
Foto's en filmpje heb ik gemaakt, dank je:).
.
litalily wijzigde dit bericht op 17-05-2018 12:07
98.95% gewijzigd
De moraalridder uithangen van 'mag niet' zou ik in dit geval maling aan hebben. Je 'mag ook niet' een dier mishandelen dus houden die kat.

Naast mij woont ook zo een idioot met katten, dieren zitten 24/7 buiten, hebben vlooien en wormen maar dierenbescherming doet niks. Dus de buurt voert ze bij en als ik straks mijn vakantiegeld heb bestel ik een anti-wormmiddel voor mijn katten en behandel de buurkatten ook meteen.

Stomme alcoholist trekt nog een biertje open en interessert haar niks, ja dat het bier koud is, dat is het enige.
Pusswithoutboots schreef:
17-05-2018 06:28
De moraalridder uithangen van 'mag niet' zou ik in dit geval maling aan hebben. Je 'mag ook niet' een dier mishandelen dus houden die kat.
Dit dus.
Waarschijnlijk interesseert het die idioten niet eens dat het diertje weg is.
Geef het katje veel liefde en goede verzorging, waarschijnlijk bloeit ze helemaal op bij jou.
.
litalily wijzigde dit bericht op 21-05-2018 19:33
98.92% gewijzigd
Heb de OP niet kunnen lezen, maar ik ben groot voorstander van een mishandeld dier een goed tehuis bieden (zelf gedaan met een verwaarloosde kat). Ik zou 'm alleen nooit buiten laten om te voorkomen dat de buren 'm zien.
Ja poesjes zijn vast belangrijker dan honden. Poesje moet gered worden, Honden blijkbaar niet.Bel 114 voor alle dieren daar.
.
litalily wijzigde dit bericht op 17-05-2018 12:08
98.77% gewijzigd
.
litalily wijzigde dit bericht op 17-05-2018 12:07
99.21% gewijzigd
.
litalily wijzigde dit bericht op 21-05-2018 19:34
97.92% gewijzigd
Lenn12345 schreef:
17-05-2018 03:48
Is dat geen oplossing: dan de dierenbescherming/dierenpolitie vragen of je hem kan houden tot iemand zich meldt die hem zoekt, na een aantal weken/maanden is hij automatisch niet meer van de eigenaar die hem kwijt is geraakt.

Na een jaar pas. En dat jaar gaat in vanaf het moment dat je hebt gemeld dat je het dier gevonden hebt.
Trotter schreef:
17-05-2018 07:56
Na een jaar pas. En dat jaar gaat in vanaf het moment dat je hebt gemeld dat je het dier gevonden hebt.
Kernwoord hier is 'gevonden', dus niet 'gestolen'. Want voor de wet is het stelen als jij die poes gewoon zelf houdt. Ik zou daar dus mee uitkijken, en het advies van de da hierin volgen voordat je straks een aangifte aan je broek hebt hangen.
florence13 schreef:
17-05-2018 08:03
Kernwoord hier is 'gevonden', dus niet 'gestolen'.

Dat vermoedde ik al (maar TO heeft zo fijn haar halve OP weggehaald, dus het is niet helemaal duidelijk wat er an de hand is).

Doe dan gewoon aangifte van dierenmishandeling, dan zijn die honden tenminste ook geholpen. Je zegt dat je bang bent voor represailles omdat ze heus wel weten dat jij degene bent die melding maakt. Maar je durft wel dat poesje te stelen van je buren? Denk je dat ze dat niet merken?
LitaLily schreef:
17-05-2018 06:39
Oh wow thanks!
"De moraalridder uithangen van 'mag niet' zou ik in dit geval maling aan hebben. Je 'mag ook niet' een dier mishandelen dus houden die kat."

Dit vind ik een hele goeie!
Ik ook.

Het is alleen zaak om de kat te leren binnenkat te zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
.
litalily wijzigde dit bericht op 21-05-2018 19:35
99.03% gewijzigd
Top, ook voor de honden.

En dan kun jij het katje in het asiel ´kopen´.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
.
litalily wijzigde dit bericht op 21-05-2018 19:35
99.45% gewijzigd
Ja ik wil haar inderdaad uit het asiel kopen:).
Ik heb de hele situatie eerlijk tegen de dierenarts verteld. Ik had ook kunnen zeggen dat ik haar ergens gevonden had. Dus mijn diefstal is bekend.
LitaLily schreef:
17-05-2018 10:43
En ja ik heb dan lekker voor een nacht het katje gestolen. Ik ging haar niet teruggeven aan die idioten. Je hebt maar voor je dier te zorgen.
Ik heb meteen dierenarts ingelicht zodra deze bereikbaar waren, en deze hebben de dierenpolitie ingelicht.
Ik voel me nou niet alsof ik iets verkeerd heb gedaan door de kat te stelen. Je zorgt verdomme maar voor je dier.

Nood breekt wetten.

Als je een hond (of klein kind) in een dichte auto ziet zitten terwijl het zonnetje volop schijnt, tik je de ruit ook in. Geloof maar dat de eigenaar daar niet blij van wordt, dus bel ook meteen de politie. Wettelijk gezien mag je andermans eigendommen niet beschadigen, maar dit wordt tegenwoordig gelukkig wel gepromoot.
Goed gedaan hoor. Nu kun je haar ook legaal adopteren via het asiel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven