Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Dreamer schreef:
23-03-2018 08:32
Het ID is gevonden :cheer:
Vanmiddag gelijk registreren.

Als ik van die ID oproepjes lees op het profiel van degene die ik een kaart stuur zet ik er altijd op hoe ze dat aan pc kunnen vragen. Meestal krijg ik dan leuke berichten terug van oh wat handig dank je!

Ik kreeg laatst vijf kaarten in de bus met 3 van mijn favorieten die op mijn magneet bord komen. Zo leuk. Had er al geen maanden nieuwe bij kunnen hangen! (Alleen Royals en Amish komen erop hahaha)

:proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Gisteren een hurray van de tweede kaart naar Rusland yay! Nu nog 4 expired. Ga nog een tweede poging naar Taiwan wagen. Twijfel over het nut van de andere drie. Misschien nog een Rus die een tweede poging krijgt.

Heb woensdag nog zes nieuwe op de bus gedaan. Begin het eind van mijn postzegels te zien. Ga even denken of een hoeveel ik ga bestellen. Misschien even pauze inlassen.
Sjemig de pemig ik moest hard zoeken naar dit topic! Iemand nog kaarten verstuurd de laatste tijd?

Ik heb net een nieuwe voorraad ingeslagen en heb mijn nieuwe postzegels binnen. Ik had afgelopen week al weer flink wat verstuurd. Ook nog wat 2e pogingen want ik had eindelijk na 120 dagen ofzo een expired weg gewerkt om er prompt een nieuwe voor terug te krijgen. Grrr. Het slaat nergens op natuurlijk maar die expired vind ik dus echt ZO stom! De teller staat nu op 6 :|

Kreeg net wel weer een leuke Hurray uit Oostenrijk :) Ze was erg blij met mijn vuurtoren.
Hallo,
Sinds eind april verhuisd na 9 weken slopen en opbouwen maandag 3 kaartjes geschreveb. Nou moest er even inkomen om weer engels te schrijven.. is niet meer mijn beste kant zo jammer. Iemand tips? Kaartjes zijn naar rusland, Duitsland en Thaiwan.
Vond dat ik ook niet zoveel kaartjes had om te versturen. Wel veel van het koningshuis... maar ja daar zit niet iedereen op te wachten..

Expire kaarten zijn niet fijn heb er ook een paar..vaak zijn het kaartjes van beginnende profielen jammer maarja.

Misschien vandaag nog een kaartje schrijven kijk nog even. Eerst de andere op de bus doen... ( oeps)
Goedemorgen, na lange tijd heb ik weer een paar adressen getrokken. Naar Rusland, Duitsland en China. Ik heb internationale postzegels van Sandd besteld (iemand hier al ervaring mee?) en weer leuke postzegels van PMK voor de postzegel liefhebbers. Ansichtkaarten heb ik momenteel nog ruim voldoende op voorraad. :-)
@Zomerelfje, kun je niet google translate gebruiken? Ik ben geen ster in Duits en doe dat dan vaak als ze geen engels spreken. Zal vast niet 100% kloppen maar best aardig. En soms als de zin krom is merk ik dat zelf ook.

@Nepese, nee ik heb Sandd überhaupt nog nooit gebruikt! Laat even weten hoe dat beviel. Ik gebruik altijd PMK.

Gisteren was ik in Rotterdam en heb wat leuke originele kaartjes gescoord. Kan nog 2 adressen trekken maar twijfel of ik nog even wacht op meer hurrrays.
Hé wat leuk dat ik dit topic weer voorbij zie komen. :jump:

Even een kort berichtje, want ik moet zo weg, maar ik hoop dat dit topic nu wel in "mijn lijstje" blijft staan. Dat was bij mijn vorige nick namelijk niet het geval. (heb sinds kort een nieuwe nick, ben jaren lang hier erg actief geweest, stadsgenote van Dreamer ;) )

Anyway, ik ben nog steeds actief op Postcrossing, heb meestal ongeveer 5 kaarten onderweg. Meer doe ik even niet vooral ivm met de kosten, en zo blijft het tenminste overzichtelijk.

Vanmiddag of vanavond meer hoor. Ik vind het superleuk om hier weer te schrijven. :D
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Geen ervaring met sandd.. vind het wel leuk verschillende postzegels te kunnen gebruiken.. ( al heb je dan wel minder plek om te schrijven..) pmk koop ik ze nu.

Vertaling gebruik ik idd soms. Maar klopt wat je zegt lunchlover het klopt niet altijd.

Misschien ga ik vandaag nog ff langs rdam. Kijk nog even hoe de planning is.. mijn ontbijthee staat nog op tafel.. hihi.
Heb nu 3 kaartjes onderweg.
Kaartje Duitsland is aangekomen. Had de markthal gestuurd.
Zo ik meld me eindelijk weer.

De markthal daar ben ik vorig jaar nog geweest zomerelfje.

Ik had dit weekend, eerder dan ik had verwacht, een paar Hurrays. O.a. uit Duitsland. De Duitser vertelde in zijn profiel dat hij een boomgaard heeft waar allerlei dieren rondscharrelen. Ik had nog een leuke kaart met illustratie van varkens in een boomgaard, dus die vond ik wel toepasselijk. De Duitser vond 'm ook helemaal geweldig, en hij schreef een zeer uitgebreide Hurray inclusief een lijst van boeken die hij had gelezen en hij mij aanraadt.

Verder heb ik nog een hele leuke kaart onderweg naar een leuk profiel in Australië. Ze wilde o.a. graag naïeve kunst en Siamese katten. En die twee wensen heb ik gecombineerd in een kaart die ik ooit bij de kringloop heb gekocht.
Das meteen de enige kaart die ik onderweg heb en die niet expired is.

Vanaf vandaag is een kaartje naar Taiwan expired. De Taiwanese heeft al lang geen kaart meer geregistreerd. Ik zie het somber in.

Ik sta nu weer vier voor met ontvangen kaartjes. Dus ik hoop dat de postbode één dezer dagen weer wat komt brengen. :mail:

Ik wil aankomend weekend weer wat kaarten te versturen.
Ik kreeg zojuist een Hurray uit Taiwan, het expired kaartje is na een reistijd van 61 dagen eindelijk aangekomen. :yes:
Gisteren 20 kaartjes gekocht bij een bugetwinkel.. jeej!!

Leuk serenegeti dat je verlopen kaartje toch is aangekomen!!

Ik zag een bruna/ Nijntje reclame op fb dat ze postzegels voor dacht ik alleen nl. Nijntje postzegels gaan verkopen binnenkort! Ga het ff in de gaten houden.😁
Zomerelfje, ze verkopen momenteel al de Nijntje postzegels bij de Bruna. Ik heb ze toevallig vanochtend gekocht. :D Mijn ervaring is dat postzegels bij de Bruna altijd redelijk snel op zijn, dus als ik jou was zou ik niet te lang wachten met kopen.

En 20 nieuwe kaartjes. Dat klinkt helemaal goed. Vooral ook in combinatie met budgetwinkel. ;)

Ik had gisteren nog een Hurray uit Australië. Eerder dan ik had verwacht. Ze was erg blij met de Siamees.

En toen had ik nog maar 0 kaarten onderweg.... Daar heb ik snel wat aan gedaan, en heb twee nieuwe adressen aangevraagd. Duitsland krijgt nu de Martinitoren en naar Rusland gaat een maf kleurrijk vintage-achtig kaartje. (de Russische had o. a. de wensen: crazy, colorful en vintage, dus ik hoop met dit kaartje te scoren.)

Ik heb gisteren ook een erg leuk kaartje ontvangen uit Japan, met grappige katten illustraties. Was er helemaal blij mee.

Ben benieuwd wat de postbode vandaag zal brengen. :mail:
Helaas geen bruna in de buurt.
Ik ga wel mijn zegels kopen bij postzegels met korting. Heb nog zegels van vorig jaar en de samenstelling klopt nu niet meer omdat de prijzen dit jaar omhoog zijn gegaan..

Zelf geen post gehad maar dat had ik ook niet verwacht. Past weer gestart met versturen dus het heeft zijn tijd nodig. Heb er nog 2 onderweg. Ga zo boodschapjes doen en misschien dan een kaartje schrijven.
Vandaag 2 kaartjes geschreven
1 elfje naar Duitsland en 1 meisje met de parel naar Amerika.
Rusland en taiwan zijn nog niet aangekomen. (12 dagen onderweg.)
Inmiddels zit ik op 7 expired... :whip:

Verder nog 5 onderweg (Japan, Duitsland, Rusland, USA & China), krijg wel af en toe lieve hurray's binnen dus dat is wel leuk. Over Duitsland maak ik me een beetje zorgen, die komen eigenlijk altijd binnen een week wel aan. Deze is al meer dan 3 weken onderweg...

Ik kan nog wel veel kaarten schrijven, maar ik loop voor. En zodra ik er een paar verstuur liggen en enkele dagen laten alweer een stel kaarten op de mat, dus ik wacht even af tot ik op zijn minst weer gelijk loop.
Ai minder lunchlover. Heb er ook een aantal verlopen kaartjes. Vraag mij eigen soms af of ze echt verlopen zijn of er soms mensen bij zitten die ze niet meer registreren.. we zullen er nooit achterkomen denk ik..
Duitsland doet er idd lang over. Misschien vakantie??

Ik sta denk ik nu gelijk. Nog niet op de pc site gekeken. Nu nog 3 kaartjes onderweg..
Gisteren heb ik de kaartjes op de bus gedaan ik hoop zo dat ze oogehaald zijn.. toen in minn hand in de brievenbus deed voelde ik de andere poststukken liggen.. op wanneer hij nu geleegd moet worden was donderdag en gisteren was het zondag... :-?
Zomerelfje schreef:
28-05-2018 20:27
Ai minder lunchlover. Heb er ook een aantal verlopen kaartjes. Vraag mij eigen soms af of ze echt verlopen zijn of er soms mensen bij zitten die ze niet meer registreren.. we zullen er nooit achterkomen denk ik..
Duitsland doet er idd lang over. Misschien vakantie??

Ik sta denk ik nu gelijk. Nog niet op de pc site gekeken. Nu nog 3 kaartjes onderweg..
Gisteren heb ik de kaartjes op de bus gedaan ik hoop zo dat ze oogehaald zijn.. toen in minn hand in de brievenbus deed voelde ik de andere poststukken liggen.. op wanneer hij nu geleegd moet worden was donderdag en gisteren was het zondag... :-?

Ik hoop idd dat diegene op vakantie is ofzo. Vandaag na 160 dagen (2 kaarten) mijn laatste kaart uit 2017 eindelijk binnen! !

Ze legen maandag tot en met vrijdag. Za-zo niet. Bij mij was het ook vaak al op zondag dat er geen post bij paste in de bus. Ik heb toen Post nl gebeld en nu legen ze hem extra. Nadeel is je kunt ze niet mailen. Wrs wel iets op fb/Twitter maar dat heb ik niet.
Hoi!

Wat leuk weer wat actie op het topic!
Ik heb ook een tijdje stil gelegen ivm drukte.
Tijdje terug 8 kaarten gestuurd waarvan er 4 expired zijn, en alle 4 naar Rusland....
Met de verkeerde zending meegegaan ben ik bang....

Ik gebruik ook de postzegels van pmk, of gewoon internationale zegels van het postkantoor. Hier staat ook altijd een Nederlands plaatje op zoals een koe, tulp of molen. Wordt ook gewaardeerd merk ik.

Laatst op “vakantie” geweest naar Ameland. (Lees; bijna 250 km bij mij vandaan) en daar nog wat leuke kaartjes gescoord.
Appreciate the little things in life
Hier legen ze heb alleen zaterdag niet als ik het goed heb.

Gisteren is het kaartje naar Rusland aangekomen. Kaartje vond ze leuk en ook de van Goghpostzegels die ik er op heb gedaan.
2 kaartjes vandaag gehad. 1 uit Frankrijk een kat en 1 uit litouwe fotos van de omgevingskaartje. Super leuk.
Leuk zomerelfje.

Ik had ook twee kaartjes in de bus, een leuke van de old lady's van Inge Löök (ben ik erg blij mee!) en een kattenkaart uit Duitsland.
Gisteren had ik een leuke kattenkaart uit Siena, Italië.

Ik heb dit weekend ook weer twee kaartjes gepost. Naar de Usa en naar Bosnië. Is volgens mij voor het eerst dat ik een kaartje naar Bosnië stuur. :-]
Na een lange tijd, weer begonnen:

Vandaag 5 kaartjes op de bus gedaan. Hoop dat de mensen er blij mee zijn. En ik binnenkort weer kaartjes in de bus krijg.

Helaas geen winkels in de buurt die leuke kaartjes verkopen. Heb ze online besteld bij postzegelerop.nl. Ik vroeg me waar jullie je kaartjes halen?
up
Rainbowx schreef:
09-06-2018 15:48
Helaas geen winkels in de buurt die leuke kaartjes verkopen. Heb ze online besteld bij postzegelerop.nl. Ik vroeg me waar jullie je kaartjes halen?

Overal en nergens. Bij de Xenos hebben ze veel en het assortiment wisselt geregeld. Verder elke Bruna/Primera achtige winkel die ik tegen kom ga ik even neuzen. Artsy-fartsy winkels of boekhandels hebben ook vaak kaarten. Ik heb ooit 1x een bestelling online gedaan maar die vielen eigenlijk allemaal tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven