Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Tijdje terug bij bol.co kaartjes besteld van rdam. Super mooie niet standaart kaarten kwamen binnen. Verder boekhandel en sigarenwinkels in rdam od Dordrecht.
nepese schreef:
17-05-2018 07:15
Goedemorgen, na lange tijd heb ik weer een paar adressen getrokken. Naar Rusland, Duitsland en China. Ik heb internationale postzegels van Sandd besteld (iemand hier al ervaring mee?) en weer leuke postzegels van PMK voor de postzegel liefhebbers. Ansichtkaarten heb ik momenteel nog ruim voldoende op voorraad. :-)
Sandd is wisselend met verzenden, zelfs afgelopen maand binnen NL een crime. Kaart hoefde maar 5 km! en heeft er ruim 10 dagen over gedaan.
Ingeleverd op maandag (dan kan het met de lichting van dinsdag mee) en dan is vrijdag in dezelfde week bezorging. Helaas kwam het pas de vrijdag in de week erna aan.

Internationaal: deze week een kaart na 98 dagen aangekomen in China met Sandd, nu denk ik dat dat een combinatie Sandd en land was.
Duitsland duurt ook al langer gemiddeld 10 dagen.
Rainbowx schreef:
09-06-2018 15:48
Na een lange tijd, weer begonnen:

Vandaag 5 kaartjes op de bus gedaan. Hoop dat de mensen er blij mee zijn. En ik binnenkort weer kaartjes in de bus krijg.

Helaas geen winkels in de buurt die leuke kaartjes verkopen. Heb ze online besteld bij postzegelerop.nl. Ik vroeg me waar jullie je kaartjes halen?

Online bestellen bij diverse "adresjes" met name merkkaarten of voor mijn collectie's

In grotere steden: Utrecht, Rotterdam, etc.
Deventer (Alternote) kun je ook online bestellen
Ik merkte vandaag ineens dat ik 1 minder expired had. Ik snapte er niets van want ik had alleen recente hurray's in de mail gehad. Ga ik kijken, is de kaart naar Kuweit als 'gearriveerd' gezet 3 dagen geleden. Zonder hurray... Met mijn kaart op dezelfde dag nog 7 kaarten. Ik denk toch dat PC heeft ingegrepen. Deze dame registreerde nooit een kaart als aangekomen.
Nou kan dat ook best kloppen (ik had namelijk een kaart in een envelop gedaan en die aangetekend verstuurd, ja ik ben gek ik weet het) en die is nu na 2,5 maand ofzo nog steeds onderweg (want dan heb je dus track and trace).

Wel cool. Nu heb ik een 'verzonden naar Koeweit' in mijn registratie staan. :proud: Wou nu wel dat ik een betere foto had gemaakt van die kaart hahaha.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Holey - flippen - crap. Ik mag een kaart sturen naar MACAO! Ik wist niet eens dat het land bestond, laat staan waar het ligt. Lang leven Google. Nu heeeel hard hopen dattie aankomt!!

:kneel:
Okeeeee, ik krijg een kaart uit Amerika. Met een mega random tekst:

I was at the gym today and saw a girl close to my age. She was lifting weights near the large mirrors and spent a lot of time looking at herself and styling her hair. I felt sad because it looked to me like vanity had made her a slave.

All the best.

Uhhh okay? Geen context ofzo? Wat wil je hier nu mee?

Nu wil ik dus ook een totaal random iets terugsturen hahaha, maar ik ben niet echt vol inspiratie. Iemand suggesties? Anders iets in de trant van 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen' leek me gepast.

:proud:
Niemand actief hier de laatste tijd?

Ik kreeg net een hele sloot kaarten binnen. Veel hele leuke kaarten ook nog, met veel gezellige tekst waar je dan ook een lekker lange hurray van kan bakken. Al ze alleen zeggen ik ben Miep uit Appelscha heb ik weinig te melden natuurlijk.

Er was 1 kaart uit Duitsland van een schattig meisje van 8. Hele uitgebreide hurray geschreven in het Duits. Bleek het ook nog haar eerste kaart te zijn. Nu dus helemaal blij dat ik mijn best er op heb gedaan. Had zij ook gedaan trouwens, met stickers van mijn favoriete (niet zo gangbare) dier. Zo lief!

:heart:
Hee Lunchlover, wat zit je hier (on)gezellig in jezelf te praten :hello:

Oké, ik ga het weer proberen. Heb maandenlang stil gelegen, wat postcrossing betreft. Kreeg al een mailtje van pc zelf, of ik niet op non-actief wilde, en dat ze het anders zélf wel zouden doen :O

En toen kreeg ik deze week ineens een kaartje. Van een postcrossingmeeting. Dus besloten vandaag toch weer eens wat te doen. M'n scanner doet het nog steeds niet en ik merk dat ik dat als een enorme drempel ervaar. Stom natuurlijk, maar ik ben vrijwel nooit tevreden over de kwaliteit van de foto's, die ik maak van de kaartjes.
~zucht~ :sigh:
Later is nu
Ik ben wel heen benieuwd wat je die persoon met de vage tekst op het kaartje hebt beantwoord :proud:
Later is nu
Ik heb 2 kaartjes geregistreerd, die ik al maanden in huis had :$ :-$
Heel verhaal erop, omstandigheden enzo. Was ook zo, maar uiteindelijk had ik ze wel eerder kunnen registreren. Mijn man had ze op een gegeven moment 'opgeruimd' en toen zag ik ze niet meer. Dat hielp niet. Van de week kwam ik ze tegen. Dat ik een kaartje ontving, dat zal een teken zijn geweest :-]
Later is nu
Dreamer schreef:
21-07-2018 10:39
Ik ben wel heen benieuwd wat je die persoon met de vage tekst op het kaartje hebt beantwoord :proud:

Ik moest even graven in mijn PC map, maar na lang denken schreef ik dit (aan een man btw, ik dacht dat een dame het had geschreven haha):

“I don't quite know what to say. The card is rather 'dark'. I enjoyed learning about this author online. I googled him.

I wish you many educational cards as well.

Bye!"

Voor wie weet wie ik bij PC ben, het is de kaart uit Amerika, zwart wit en een vogel erop. En nee ik vond die auteur niet boeiend maar ik mocht niet iets onaardigs typen van mijn man haha. Maar ik vond het een achterlijke kaart met een nog achterlijkere tekst. Mafkees. Kaart was trouwens ook lang onderweg zie ik nu, meer dan 2 maanden. Was me nog niet opgevallen...
Dreamer schreef:
21-07-2018 10:39
Hee Lunchlover, wat zit je hier (on)gezellig in jezelf te praten :hello:

Oké, ik ga het weer proberen. Heb maandenlang stil gelegen, wat postcrossing betreft. Kreeg al een mailtje van pc zelf, of ik niet op non-actief wilde, en dat ze het anders zélf wel zouden doen :O

En toen kreeg ik deze week ineens een kaartje. Van een postcrossingmeeting. Dus besloten vandaag toch weer eens wat te doen. M'n scanner doet het nog steeds niet en ik merk dat ik dat als een enorme drempel ervaar. Stom natuurlijk, maar ik ben vrijwel nooit tevreden over de kwaliteit van de foto's, die ik maak van de kaartjes.
~zucht~ :sigh:

Ja dat was niet leuk! Dus ik ben blij met wat reacties haha. Leuk dat je toch zo onverwacht een kaart kreeg. Ik heb nog 4 kaarten die onderweg zijn en 4 expired. Ik ga eind volgende maand op vakantie dus ik twijfel of ik nu nog wat zal sturen of gewoon rustig afwacht of de rest aankomt. Dan voorkom ik ook dat ik kaarten niet kan registreren als ik er niet ben.

Misschien doe ik naar Japan nog een 2e kaartje, die is nu bijna 3 maanden onderweg dus dat gaat hem toch niet meer worden. Baal wel van 1 naar Rusland die al 2 maanden terug een 2e kaart kreeg (is al meer dan 6 mnd onderweg inmiddels, de eerste dan). Ik ben geneigd om te mailen van ej miep, registreer effe! Ik heb verdorie twee kaarten gestuurd. Maar misschien stuurt ze nog een hurray met excuus enzo en uitleg. :proud: Grapje Dreamer :proud:
:flag:
Ik meld me ook weer even! na een operatie in april heb ik ook af en toe maar weer eens een kaartje verstuurd, na wat verveling kreeg ik ineens ook een verdwaald kaartje en had ik wel zin om het op te pakken.
Vandaag werd eindelijk een kaartje geregistreerd dat ik naar Frankrijk had gestuurd. Was al bang dat die expired zou gaan ne daar baalde ik van, het was namelijk een HP kaartje en die zijn mijn favoriet :heart:
Maar gelukkig is die vanmorgen geregistreerd. Ik merk dat er bij mij af en toe ook wat blijft liggen, ik krijg altijd ineens een bult kaartjes en ben na 2 kaartjes wel weer klaar... maar moet er wel aan denken dat ik de rest ook registreer.

Ik moet maar weer eens wat gaan versturen, ik kan sinds gisteren weer fietsen (niet echt lopen nog) dus kan ze zelf ook posten. Heb ik wat te doen :)
Er is nog maar 1 kaartje onderweg maar dat is naar een beginnend meisje die al 3 weken niet meer online is geweest. Die heeft er vast weer de brui aan gegeven na de eerste 5 kaartjes. In elk geval had die er al wel moeten zijn.

Ik krijg in oktober de sleutel van mijn nieuwe huis dus moet even goed bedenken tot wanneer ik kaartjes kan versturen. Als iemand uit China mijn adres krijgt dan duurt het zo weer een maand of langer natuurlijk. Maar nu kan het volgens mij nog wel, waarschijnlijk hou ik dit adres ook wel tot november aan ofzo.
HappyOwl234 schreef:
21-07-2018 13:59
Ik krijg in oktober de sleutel van mijn nieuwe huis dus moet even goed bedenken tot wanneer ik kaartjes kan versturen. Als iemand uit China mijn adres krijgt dan duurt het zo weer een maand of langer natuurlijk. Maar nu kan het volgens mij nog wel, waarschijnlijk hou ik dit adres ook wel tot november aan ofzo.

Wat je ook kunt doen... Zo'n twee (3?) maanden voor je verhuist je profiel op inactief zetten. Dan kun je nog wel kaarten sturen maar ontvang je niets. Dan vlak voor je je profiel weer op actief zet je nieuwe adres er op zetten. Komt alles daar heen.
Hey, ik laat mijn neus ook nog even zien.

Ik heb ruim voordat ik ging verhuizen geen kaartjes meer verstuurd ( dacht idd 3 maanden) zodat ik zeker wist dat er geen kaartjes op mijn oude adres aan zouden komen.

Vandaag kreeg ik een kaartje vanuit rusland binnen..heb al een hele tijd geen kaartje meer verstuurd dus vind het bijzonder dat er iets binnenkomt.

Hier lag het stil door verschillende redenen. In april verhuisd en er moet nog zoveel gebeuren in het huis.. ben bezig met een andere baan
Veel extra moeten werken ivm ziekte, vakantie en 1 collega die weg is gegaan.

Ik ga kijken of ik nog een leuk kaartje kan versturen. Sta nu 4 achter omdat ze niet overal aankomen..zo jammer vind ik dat..
Zomerelfje schreef:
24-07-2018 14:09
Ik ga kijken of ik nog een leuk kaartje kan versturen. Sta nu 4 achter omdat ze niet overal aankomen..zo jammer vind ik dat..

Precies dit dus. Ik sta ook regelmatig voor. Kan daar nou niets aan gedaan worden? Vind ik ook niet leuk! Geef mijn adres dan niet uit... :|
Heb 1 expire kaartje een berichtje gestuurd met de vraag of ze hem wil registeren. Kaartje was 300nog wat dagen al verstuurd. Binnen een uur kreeg ik reactie en heeft ze hem geregistreerd!! Vind ik leuk!!

2 kaartjes verstuurd. Duitsland en Rusland.. wat anders had ik dan verwacht he.. ppff..
Ik lig ook al een hele periode stil, heb nog 1 kaartje travelling en mag er weer 10 versturen. Dus moet eigenlijk maar weer eens aan de bak.
Inmiddels ook 8 kaartjes die expired zijn. 5 daarvan zijn al maanden niet meer online geweest. ook is een kaartje binnen Nederland al 2 maanden onderweg. wellicht is hij bij iemand op de grote stapel verdwenen.
Morgen een dagje vrij, dus hopelijk kan ik dan de motivatie vinden!
Al tijden ook geen kaartjes meer gehad, laatst nog een verdwaalde kaart uit Rusland.
Appreciate the little things in life
Nouja, wat een gezellige drukte!

Leuk een nieuw huis, HappyOwl!

Ik had me dus voorgenomen kaartjes te gaan sturen, maar nog niet gedaan. Ik doe dat graag als ik alleen thuis ben, maar op de één of andere manier is er altijd een gezinslid aanwezig en als dat niet zo is, ga ik eerst even zitten genieten van het alleen zijn. :$
Later is nu
We mogen wel postcrossingsubsidie aan gaan vragen. Postzegels 'mogen' volgend jaar weer 11 ct duurder!

https://www.rtlz.nl/algemeen/binnenland ... rd-stijgen
Later is nu
:cry:
Ik zag al tijden dat ik weer eens kaartjes ga sturen. Net maar 5 adressen getrokken, anders komt het er nooit van, ben ik bang. Morgen ben ik vrij, dus alle tijd.

1 persoon heeft slechts 6 kaartjes ontvangen, dus die moet ook echt op de post.
De anderen zijn nog geen grootverzenders, dus is vast wel te doen
Later is nu
Jammer dat de kaartjes duurder worden. Helaas is er niks tegen aan te doen.

Kaartje naar Duitsland de efteling is aangekomen. Ze heeft hem gefavoriet. Leuk.
Ik heb vandaag zowaar 5 kaartjes gestuurd. De laatste keer dat ik dat deed was op 25 februari :O

Heb ook nog maar 1 expired. De rest was waarschijnlijk de 365 dagen voorbij.
Later is nu
Zodan... 5 kaartjes!! Vond 3 al genoeg voor mij hihi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven