Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja, en nu zit ik op m'n handen om niet méér adressen te trekken :hihi:
En waarom eigenlijk..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
01-08-2018 15:43
Ja, en nu zit ik op m'n handen om niet méér adressen te trekken :hihi:
En waarom eigenlijk..

Ja waarom? Soms ga ik maar voor 1/2 adressen maar soms ook wel 8-10 :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Nou, waarschijnlijk omdat ik niet echt zin had in kaartjes uitzoeken, maar wel nieuwsgierig ben naar het volgende adres :hihi:

Ik moet m'n kaartjes een keer weer organiseren :facepalm:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
02-08-2018 08:41
Nou, waarschijnlijk omdat ik niet echt zin had in kaartjes uitzoeken, maar wel nieuwsgierig ben naar het volgende adres :hihi:

Ik moet m'n kaartjes een keer weer organiseren :facepalm:

Hoeveel heb je er dan? Ik zo'n 25-50 denk ik?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een la vol :$

Heb vlak voor mijn postcrossingdip een hele boel gekocht, omdat er een kaartenzaak ging sluiten. Die verkocht toen kaartjes per zak. Je mocht er zelf gewoon ingooien. Boodschappentasje vol voor 5 euro. Nou, en zo verdubbelde ik m'n voorraad, die eigenlijk al uit die la puilde :whistle:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou mocht je je voorraad willen verminderen hoor ik het wel :lol:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik zou je bijna uitnodigen om eens langs te komen, Lunchlover. Sowieso wel gezellig, natuurlijk. :-]
Later is nu
Ik doe even een ordinair tvp-tje, door al jullie mooie verhalen wil ik ook mee doen!
Maar ik moet nog beginnen met kaarten en postzegels inslaan.

Ik vind het heerlijk om jullie enthousiaste verhalen te lezen :)
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
05-08-2018 11:44
Ha, ik zou je bijna uitnodigen om eens langs te komen, Lunchlover. Sowieso wel gezellig, natuurlijk. :-]

Pas op hoor, straks kom ik nog langs :proud:

Ik ga over paar weken op vakantie. Hebben jullie wel eens in de vakantie modus iets gestuurd? Het voelt zo raar... slaat nergens op eigenlijk, maar dat je niet je eigen land code hebt vind ik ook zo maf. En als ik nu naar Congo of iets boeiends ging a-la, maar ja uit Amerika is nou ook zo on-origineel als wat. Wat vinden jullie?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel verstuurd als ik met vakantie was, maar gewoon mijn eigen landcode.

Ik heb een hurray uit Duitsland, de uiltjes zijn goed aangekomen én gefavoriet :blob:

Leuk Teq, welkom :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
“Hello Dreamer. Thank you for the beautiful postcard. It is breathtaking. Balancing Zen Musicians ... ;-) You've made me very happy. Thank you very much again. Have a nice time. Best regards, "

Ik heb iemand blij gemaakt :-]
Wat is dat toch leuk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht blij: "Ik trek even weer wat adresjes, zodat ik zometeen sowieso ga schrijven" Heeft de eerste al gelijk 5.042 ontvangen :O

Dus...

Wel Singapore, leuk :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heb ik vrolijk allemaal adressen getrokken, blijkt dat ik zo'n beetje door m'n postzegels heen ben :facepalm:
Nouja, het gaat nog net.
Gebruik nog wel het aantal van december vorig jaar. Of 2 decemberzegels. Ze blijken toch nog aan te komen :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Teq, heb je je al aangemeld?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Helleeuuu :hello:

Ik heb m'n kaartjes gesorteerd, netjes schotjes in de la gemaakt, en nu passen ze niet meer allemaal :O Of, nouja, de kaartjes passen wel, maar alle zooi accessoires die erbij in zaten niet.
EN sommige kaartjes behoren bij 2 categorieën. *stress*

Pff.
:rolling:

Iemand anders nog iets aan 't doen met kaartjes? Adressen opvragen? Iets?

:flirting:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg nu alweer een kaartje. 3 zelfs, van 1 persoon. Uit Duitsland.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een pc meeting kaart vanaf uit Finland. Met veel namen maar als code FI- thanks for your card. Weet niet van wie deze is...
:huh:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week weer 10 kaarten verstuurd, waarvan een paar leuke landen! Ben alleen zo gauw even vergeten welke....

Kan niet wachten tot ik weer een kaartje in de bus krijg! is nu wel weer erg lang geleden... Maarja dat krijg je er van he als je zelf even stil zit... ;)
Appreciate the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is raar, Lunchlover :O

Ja, zo zat ik ook, Supernurse. Ik was het zat alleen maar rekeningen te ontvangen. Gelukkig kreeg ik snel een kaartje. Ik hoop jij ook!

IK moet nu eigenlijk stickertjes en washitape gaan organiseren. Mogelijk een 2e laatje voor bij nemen. 't Is wat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk elke maand een kaartje sturen naar één van de kinderen bij de RAS: Random act of Smileness en dan de Charity. Deze maand staat een site centraal, waarop zieke kinderen staan die graag een kaartje ontvangen. Ik koos een meisje uit, wiens broers er ook bij vernoemd staan en waarvan 2 van films houden, waar ik kaartjes van heb. Handig! Alleen de dérde houdt van rennen, karate en lego. Ik ben vanmiddag véle véle winkels ingeweest. Ik weet zéker dat ik ooit een kaartje met legoblokjes heb gezien, maar waar?? Nou, niet in de winkels waar ik was, maar waar ik wel hele leuke andere kaartjes kocht :facepalm:

Voor het meisje, dat ook blind is, kocht ik een kaartje waarop een vilten olifantie zit, zodat ze dat kan voelen. Het is een 'hoera een meisje' kaartje, maar dat plak ik af.

Dit is trouwens de link
https://forum.postcrossing.com/viewthre ... tid=120281
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh verhip, hij houdt ook van lezen. Daar heb ik genoeg kaartjes van gezien (maar niet gekocht :facepalm: )

Ik kocht géén boek!
Ook best nog wel knap :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een kaartje uit Ierland :mail:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En vandaag een kaartje uit België :blob:

Zo veel gelijk alweer. Gaat lekker.
Degene die het kaartje stuurde, zou een kaartje van mij moeten krijgen. Echt bij alles wat ze vraagt heb ik een kaartje. Zoals van Xfiles, treinen en dergelijke.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
:shout: :shout: :shout:

:proud:
Ik heb weer postzegels besteld. Als het goed is liggen ze vanmiddag in de brievenbus :mail:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat zit je hier alleen Dreamer :-D
Misschien dat ik vandaag nog wat ga versturen, hier is de brievenbus ook heel leeg. De enige post deze week waren rekeningen en post uit het ziekenhuis. Saai dus!

Maar over een uurtje komen ze mijn woning inspecteren omdat er een nieuwe huurder komt, nu dus even niet beginnen want als ik kaartjes ga schrijven is het een enorme bende :hyper:
Ik heb dus ook een voorraad van 100-200 kaartjes, en alle benodigdheden zoals gekleurde pennen, washitape, stickers etc. Nou, wie weet heb ik er over 2 uurtjes ook nog zin in. Ben ook aan het schilderen dus 1 van de 2 wordt het :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven