Jongensnamen topic
vrijdag 18 mei 2018 om 09:15
Hoi dames,
Wij dachten dat we het eens waren over de naam, maar ik ben nu toch weer aan het twijfelen.
Ik vind de naam Maxim heel leuk voor een jongetje, maar..... Onze kat heet Max.
Eerst dacht ik nee kan niet, Maxim zal ook vaak genoeg afgekort gaan worden naar Max, maar ik krijg die naam niet uit mijn hoofd. Wat vinden jullie?
Wij dachten dat we het eens waren over de naam, maar ik ben nu toch weer aan het twijfelen.
Eerst dacht ik nee kan niet, Maxim zal ook vaak genoeg afgekort gaan worden naar Max, maar ik krijg die naam niet uit mijn hoofd. Wat vinden jullie?
vrijdag 18 mei 2018 om 09:21
Ik zou me niet laten tegenhouden door een naam van een poes, die heeft ook niet het eeuwige leven toch? Ik denk dat je Maxim dan gewoon niet gaat afkorten omdat het wellicht verwarrend wordt. Aan de andere kant is het ook wel duidelijk of je Max de kat of Max je kind bedoeld, lijkt me..citroentje1990 schreef: ↑18-05-2018 09:15Hoi dames,
vrijdag 18 mei 2018 om 09:31
vrijdag 18 mei 2018 om 10:01
Ik zou mijn kind niet hetzelfde noemen als mijn kat.citroentje1990 schreef: ↑18-05-2018 09:15Hoi dames,
vrijdag 18 mei 2018 om 12:09
Ja, het wordt een jongetje en hij wordt al over 7 weken verwacht.
Vriend vindt Maxim ook heel leuk, maar ik denk dat hij het niks vindt omdat de kat zo heet. Eigenlijk waren we ook helemaal uit over de naam (Sam), maar ik zag deze naam en ik krijg hem niet uit mijn hoofd.
Ik wil er eerst voor mezelf uit zijn, voordat ik vriend in kennis stel van mijn twijfels
Vriend vindt Maxim ook heel leuk, maar ik denk dat hij het niks vindt omdat de kat zo heet. Eigenlijk waren we ook helemaal uit over de naam (Sam), maar ik zag deze naam en ik krijg hem niet uit mijn hoofd.
Ik wil er eerst voor mezelf uit zijn, voordat ik vriend in kennis stel van mijn twijfels
vrijdag 18 mei 2018 om 12:27
Ik zou het eerlijk gezegd gewoon doen als jullie dat echt een leuke naam vinden. En ook als jullie het zelf niet storend zouden vinden dat je binnenshuis twee namen noemt die op elkaar lijken.citroentje1990 schreef: ↑18-05-2018 12:09Ja, het wordt een jongetje en hij wordt al over 7 weken verwacht.
Als je alleen twijfelt doordat je bang bent voor wat andere er van vinden, zou ik je vooral bedenken hoe vaak nou de situaties voorkomen dat je huis vol zit met visite en je zowel naam van je zoon en je kat uitspreekt? Waarschijnlijk niet heel vaak.
fitzgerald wijzigde dit bericht op 18-05-2018 12:49
0.28% gewijzigd
maandag 21 mei 2018 om 22:47
We hebben nog geen jongensnaam waar we écht van overtuigd zijn. Opties tot nu toe:
Oscar
Hugo
Olivier (Mwah)
Daniël (vindt mijn man te bijbels)
We houden niet van hele korte namen en ook niet van uitgesproken Engelse namen, al vinden we t wel fijn als de naam in het buitenland een beetje fatsoenlijk uitgesproken kan worden.
Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeen!
Oscar
Hugo
Olivier (Mwah)
We houden niet van hele korte namen en ook niet van uitgesproken Engelse namen, al vinden we t wel fijn als de naam in het buitenland een beetje fatsoenlijk uitgesproken kan worden.
dinsdag 22 mei 2018 om 01:09
LeonKiwi2017 schreef: ↑21-05-2018 22:47We hebben nog geen jongensnaam waar we écht van overtuigd zijn. Opties tot nu toe:
Oscar
Hugo
Olivier (Mwah)
We houden niet van hele korte namen en ook niet van uitgesproken Engelse namen, al vinden we t wel fijn als de naam in het buitenland een beetje fatsoenlijk uitgesproken kan worden.![]()
Viktor
Ivar
Henri
Lennart
Tobias
Felix
Cedric
Daniël vind ik overigens prachtig en ook heel doorsnee, niet perse heel bijbels.
Life is always rocky when you're a gem.
vrijdag 1 juni 2018 om 06:51
Ik zou gewoon Joost doen maar dan als 2e naam en zelf een andere eerste naam verzinnen. Maar dat is vast niet wat je bedoelt?Oudewijzeuil schreef: ↑01-06-2018 00:08Ha vivas,
Hoe zouden jullie de naam Joost vernoemen?
Namen die al bezet zijn in mijn omgeving; Joost zelf, Jesse, Justus, Jeftha, Joel... Eerste 4 zijn neefjes, dus kan echt niet. Laatste kindje van een vage vriendin/kennis.... Moeilijk!
vrijdag 1 juni 2018 om 08:39
zondag 3 juni 2018 om 20:12
Hugo vind ik leuk.Kiwi2017 schreef: ↑21-05-2018 22:47We hebben nog geen jongensnaam waar we écht van overtuigd zijn. Opties tot nu toe:
Oscar
Hugo
Olivier (Mwah)
We houden niet van hele korte namen en ook niet van uitgesproken Engelse namen, al vinden we t wel fijn als de naam in het buitenland een beetje fatsoenlijk uitgesproken kan worden.![]()
Verder: David (of is dat ook te bijbels?), Morris, Joas, Owen, Ruben, Jurre, Timo, Fedde, Milan, Jesse, Polle, Tije, Jasper, Melle, Fabian, Marijn, Stefan, Lucas, Nathan, Willem, Hidde of Giddo.