Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Hoi dames,

Wij dachten dat we het eens waren over de naam, maar ik ben nu toch weer aan het twijfelen.
Ik vind de naam Maxim heel leuk voor een jongetje, maar..... Onze kat heet Max.
Eerst dacht ik nee kan niet, Maxim zal ook vaak genoeg afgekort gaan worden naar Max, maar ik krijg die naam niet uit mijn hoofd. Wat vinden jullie?
Ik vind Maxim een leuke naam. Afhankelijk van de band die je hebt met je kat, kan je hem ook een andere naam geven ;-)
citroentje1990 schreef:
18-05-2018 09:15
Hoi dames,

Wij dachten dat we het eens waren over de naam, maar ik ben nu toch weer aan het twijfelen.
Eerst dacht ik nee kan niet, Maxim zal ook vaak genoeg afgekort gaan worden naar Max, maar ik krijg die naam niet uit mijn hoofd. Wat vinden jullie?
Ik zou me niet laten tegenhouden door een naam van een poes, die heeft ook niet het eeuwige leven toch? Ik denk dat je Maxim dan gewoon niet gaat afkorten omdat het wellicht verwarrend wordt. Aan de andere kant is het ook wel duidelijk of je Max de kat of Max je kind bedoeld, lijkt me..
Dat was ook mijn overweging, de kat is er natuurlijk niet voor altijd en onze zoon wel.
Had ik maar wat beter nagedacht voordat we onze kat Max noemden grr.
Onze kat hebben we al 5 jaar, dus om het beestje nu een andere naam te geven is ook weer zo iets :-(
pejeka schreef:
17-05-2018 20:10
Ahhh... July-ass... ofwel, die rotzak die in Juli werd geboren...

:rofl:
citroentje1990 schreef:
18-05-2018 09:15
Hoi dames,

Ik zou mijn kind niet hetzelfde noemen als mijn kat.
Citroentje, weet je al of het een jongen wordt? En wat vindt je partner vd naam?
Ja, het wordt een jongetje en hij wordt al over 7 weken verwacht.
Vriend vindt Maxim ook heel leuk, maar ik denk dat hij het niks vindt omdat de kat zo heet. Eigenlijk waren we ook helemaal uit over de naam (Sam), maar ik zag deze naam en ik krijg hem niet uit mijn hoofd.
Ik wil er eerst voor mezelf uit zijn, voordat ik vriend in kennis stel van mijn twijfels
citroentje1990 schreef:
18-05-2018 12:09
Ja, het wordt een jongetje en hij wordt al over 7 weken verwacht.
Vriend vindt Maxim ook heel leuk, maar ik denk dat hij het niks vindt omdat de kat zo heet. Eigenlijk waren we ook helemaal uit over de naam (Sam), maar ik zag deze naam en ik krijg hem niet uit mijn hoofd.
Ik wil er eerst voor mezelf uit zijn, voordat ik vriend in kennis stel van mijn twijfels
Ik zou het eerlijk gezegd gewoon doen als jullie dat echt een leuke naam vinden. En ook als jullie het zelf niet storend zouden vinden dat je binnenshuis twee namen noemt die op elkaar lijken.
Als je alleen twijfelt doordat je bang bent voor wat andere er van vinden, zou ik je vooral bedenken hoe vaak nou de situaties voorkomen dat je huis vol zit met visite en je zowel naam van je zoon en je kat uitspreekt? Waarschijnlijk niet heel vaak.
fitzgerald wijzigde dit bericht op 18-05-2018 12:49
0.28% gewijzigd
Ik vind Sam en Max net zo'n combi als Maxim en Max, trouwens. Ik zou gewoon voor Maxim gaan, als je 'm zelf maar consequent zo noemt doet je omgeving dat ook, en dan is er geen probleem.
We hebben nog geen jongensnaam waar we écht van overtuigd zijn. Opties tot nu toe:
Oscar
Hugo
Olivier (Mwah)
Daniël (vindt mijn man te bijbels)
We houden niet van hele korte namen en ook niet van uitgesproken Engelse namen, al vinden we t wel fijn als de naam in het buitenland een beetje fatsoenlijk uitgesproken kan worden. :-)
Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeen!
Kiwi2017 schreef:
21-05-2018 22:47
We hebben nog geen jongensnaam waar we écht van overtuigd zijn. Opties tot nu toe:
Oscar
Hugo
Olivier (Mwah)
We houden niet van hele korte namen en ook niet van uitgesproken Engelse namen, al vinden we t wel fijn als de naam in het buitenland een beetje fatsoenlijk uitgesproken kan worden. :-)
Leon
Viktor
Ivar
Henri
Lennart
Tobias
Felix
Cedric

Daniël vind ik overigens prachtig en ook heel doorsnee, niet perse heel bijbels.
Life is always rocky when you're a gem.
@kiwi

Anton
Laurens
Andre
Kiwi, uit je lijstje vind ik Oscar en Hugo geweldige namen!
Ha vivas,
Hoe zouden jullie de naam Joost vernoemen?
Namen die al bezet zijn in mijn omgeving; Joost zelf :), Jesse, Justus, Jeftha, Joel... Eerste 4 zijn neefjes, dus kan echt niet. Laatste kindje van een vage vriendin/kennis.... Moeilijk!
Justin
Oudewijzeuil schreef:
01-06-2018 00:08
Ha vivas,
Hoe zouden jullie de naam Joost vernoemen?
Namen die al bezet zijn in mijn omgeving; Joost zelf :), Jesse, Justus, Jeftha, Joel... Eerste 4 zijn neefjes, dus kan echt niet. Laatste kindje van een vage vriendin/kennis.... Moeilijk!
Ik zou gewoon Joost doen maar dan als 2e naam en zelf een andere eerste naam verzinnen. Maar dat is vast niet wat je bedoelt?
Joas
Joos
Joshua
Jonas
Jos
Josse
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@Kiwi

Jonathan
Sebastiaan
Lodewijk
Ferdinand
Frederik
Ingmar
Jelte
Hidde
Leonard
Morris
Pieter
Christiaan
Marnix
Simon
Willem
Jelmer
Joost
IJsbrand
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nova leuke naam.
Kiwi2017 schreef:
21-05-2018 22:47
Oscar
Hugo
Olivier (Mwah)
Hugo vind ik leuk.
Verder: David (of is dat ook te bijbels?), Morris, Joas, Owen, Ruben, Jurre, Timo, Fedde, Milan, Jesse, Polle, Tije, Jasper, Melle, Fabian, Marijn, Stefan, Lucas, Nathan, Willem, Hidde of Giddo.
Nouschi schreef:
01-06-2018 08:31
Joos
Joshua
Jonas
Jos
Josse
Thanks
Vind Jos of Job ook wel leuk. Maar Joël tot nu toe de leukste
Ik vind Joost en Joël twee totaal verschillende namen, zou bij mij niet opkomen dat het vernoemd is.

Joost:
Judocus
Joos
Joas
Justus
Life is always rocky when you're a gem.
Opaque schreef:
06-06-2018 11:41
Ik vind Joost en Joël twee totaal verschillende namen, zou bij mij niet opkomen dat het vernoemd is.
Ik vind dat je dan inderdaad de plank een beetje misslaat.. Geef Joost dan als tweede naam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven