Jongensnamen topic
vrijdag 20 april 2018 om 14:34
Als het een 'gewone' jongensnaam is zou ik 'm gewoon geven. Bij namen die je echt zelden hoort, en dan alleen maar gegeven worden door mensen uit een religieuze hoek, zou ik er langer over nadenken.
Namen als Mathijs of Chris(topher) zou ik bijvoorbeeld gewoon geven, maar Jeremia zou ik nog even opnieuw over nadenken
Namen als Mathijs of Chris(topher) zou ik bijvoorbeeld gewoon geven, maar Jeremia zou ik nog even opnieuw over nadenken
dinsdag 1 mei 2018 om 10:23
dinsdag 1 mei 2018 om 10:44
Die namen vallen bij ons af.Morgenstond schreef: ↑20-04-2018 14:16Ik heb ook een vraag - beetje anders dan hier vaak gesteld.
Wat te doen als je een favoriete naam hebt qua klank, maar de betekenis eigenlijk niet bij je past. De betekenis heeft betrekking tot God en ik ben niet gelovig.
Soms jammer want ik vind veel Bijbelse namen erg mooi. Maar ik wil mijn niet-katholieke, atheïstisch opgevoedde kind gewoon echt geen Maria oid noemen.
Gelukkig blijft er genoeg over.
woensdag 2 mei 2018 om 10:46
Hi!
Gisteren een goede 20 weken echo gehad en we krijgen een tweede zoontje!
Helemaal leuk, alleen qua naam komen we er echt niet uit.
Namen die we echt heel leuk vinden maar al vergeven zijn in omgeving, zijn Loek en Duuk.
Op ons huidige lijstje:
Abe (fantastisch, maar is dat niet te apart? Ik wil hem ook niet met iets geks opzadelen)
Tije/Teije (heel rijmgevoelig, vinden jullie dat storend? Dit is mijn favoriet, man is niet overtuigd)
Maas (favoriet man, vind ik niet zo)
Nils
Juul (associatie met een meisje te groot?)
Ole (rijmgevoelig)
Wat vinden jullie en hebben jullie nog andere namen die hierbij passen?
Dank alvast!
Namen die we echt heel leuk vinden maar al vergeven zijn in omgeving, zijn Loek en Duuk.
Op ons huidige lijstje:
Abe (fantastisch, maar is dat niet te apart? Ik wil hem ook niet met iets geks opzadelen)
Tije/Teije (heel rijmgevoelig, vinden jullie dat storend? Dit is mijn favoriet, man is niet overtuigd)
Nils
Ole (rijmgevoelig)
Dank alvast!
woensdag 2 mei 2018 om 10:53
Haha, daar ben ik het dus niet mee eens. We vinden maar bar weinig namen leukMaryCrawley schreef: ↑01-05-2018 10:44Die namen vallen bij ons af.
Soms jammer want ik vind veel Bijbelse namen erg mooi. Maar ik wil mijn niet-katholieke, atheïstisch opgevoedde kind gewoon echt geen Maria oid noemen.
Gelukkig blijft er genoeg over.
woensdag 2 mei 2018 om 11:00
Ik vind Abe leuk! Wel de Nederlandse uitspraak trouwens.
Teije en Ole vallen wel mee met rijmgevoelig toch? Op bijna alle namen is wel wat te rijmen. Dit vind ik ook prima namen, net als alles op je lijstje. Bij Juul, misschien Julian als voornaam en Juul als roepnaam?
Anders nog: Luuk, Duco, Hugo, Axl, Boet, Ties, Joep, Guus, Olaf, Kai, Nick, Odin, Sven, Lars, Leon, Seb, Abel, Otis, Alec, Aron, Evan, Jens, Lex, Mats, Mees, Moos, Noud, Owen, Rein, Tijn, Tijmen, Jules, Melle
Teije en Ole vallen wel mee met rijmgevoelig toch? Op bijna alle namen is wel wat te rijmen. Dit vind ik ook prima namen, net als alles op je lijstje. Bij Juul, misschien Julian als voornaam en Juul als roepnaam?
Anders nog: Luuk, Duco, Hugo, Axl, Boet, Ties, Joep, Guus, Olaf, Kai, Nick, Odin, Sven, Lars, Leon, Seb, Abel, Otis, Alec, Aron, Evan, Jens, Lex, Mats, Mees, Moos, Noud, Owen, Rein, Tijn, Tijmen, Jules, Melle
woensdag 2 mei 2018 om 11:14
woensdag 2 mei 2018 om 11:18
Ben je zwanger? Leuk!MaryCrawley schreef: ↑06-03-2018 18:32De naam van jouw zoon is onze nummer 1 op het moment.
Misschien nog:
Arthur
Marcus
Elliott
Julius
Cedric
Jonathan
Maurits
Sybren
Olivier
Pepijn
Daniel
Ik merk zelf trouwens dat ik ook een voorliefde begin te krijgen voor wat meer apartere namen die toch niet al te hard of gek klinken. Zoals Riven, Ceder, Loïc, Silas, Phoenix. Hebben jullie daar misschien aanvullingen op?
Mijn zoon heeft als tweede naam Phoenix en daar ben ik nog steeds heel erg blij mee. Neefje heet Silas, ook een leuke naam. Ik vind de andere drie namen wat bedacht en gekunsteld klinken, ook al weet ik dat het bestaande namen zijn, sorry. Het is jammer dat je niks met Bijbelse namen hebt want in die hoek zijn echt een schat aan aparte maar wel bestaande namen te vinden, al is het maar door bijvoorbeeld de Spaanse of Franse variant van een bijbelse naam te kiezen, zoals bijvoorbeeld Moïse (Franse vorm van Mozes) of Noé (Spaanse vorm van Noah).
Maar hier een lijstje van mij:
Dantes (uit The Count of Monte Cristo)
Emmett
Rhett (uit Gone with the Wind)
Beckett (naar Samuel Beckett)
Cedric
Caleb
River (naar River Phoenix)
Felix (betekent "blij" of "gelukkig" dus daarom al leuk!)
Alain
Jagger
Pax
Baptiste
Wyatt
Maddox
Maverick
Bailey
Ace
Duke
Elliott
Ryker
Taylor
Tyler
Zeke
Zach
Zane
Zayn
Carter
Claude
Conrad
Jude (is wel bijbels, maar dankzij de Beatles heeft niemand die associatie)
Rory
Am Yisrael Chai!
woensdag 2 mei 2018 om 11:29
Ik juist helemaal niet omdat het doet denken aan de schrijver Victor Hugo. Net alsof je daar een enorme fan van bent en dus maar allebei je kinderen naar hem hebt vernoemd. Ik vind het echt iets in het rijtje
Remy en Martin
Mohammed en Ali
Cassius en Clay
Michel en Angelo
Etcetera.
Am Yisrael Chai!
woensdag 2 mei 2018 om 11:56
woensdag 2 mei 2018 om 12:13
Ik zou Juul schrijven als Jules; zelfde uitspraak en absoluut een jongensnaam (https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/jules)
woensdag 2 mei 2018 om 13:00
Thanks! Ik ben zelfs al behoorlijk ver maar we zijn er nog niet uit....fashionvictim schreef: ↑02-05-2018 11:18Ben je zwanger? Leuk!
Mijn zoon heeft als tweede naam Phoenix en daar ben ik nog steeds heel erg blij mee. Neefje heet Silas, ook een leuke naam. Ik vind de andere drie namen wat bedacht en gekunsteld klinken, ook al weet ik dat het bestaande namen zijn, sorry. Het is jammer dat je niks met Bijbelse namen hebt want in die hoek zijn echt een schat aan aparte maar wel bestaande namen te vinden, al is het maar door bijvoorbeeld de Spaanse of Franse variant van een bijbelse naam te kiezen, zoals bijvoorbeeld Moïse (Franse vorm van Mozes) of Noé (Spaanse vorm van Noah).
Maar hier een lijstje van mij:
Dantes (uit The Count of Monte Cristo)
Emmett
Rhett (uit Gone with the Wind)
Beckett (naar Samuel Beckett)
Cedric
Caleb
River (naar River Phoenix)
Felix (betekent "blij" of "gelukkig" dus daarom al leuk!)
Alain
Jagger
Pax
Baptiste
Wyatt
Maddox
Maverick
Bailey
Ace
Duke
Elliott
Ryker
Taylor
Tyler
Zeke
Zach
Zane
Zayn
Carter
Claude
Conrad
Jude (is wel bijbels, maar dankzij de Beatles heeft niemand die associatie)
Rory
Cedric, River, Felix, Pax en Elliott staan al op mijn lijstje. Helaas komt Felix dichtbij voor en heeft mijn man Pax geveto'd...
De rest ga ik even rustig naar kijken en laten bezinken
woensdag 2 mei 2018 om 13:30
Leuke namen staan er in je lijst! Wordt Silas uitgesproken als Sie-las of de Engelse uitspraak?fashionvictim schreef: ↑02-05-2018 11:18Ben je zwanger? Leuk!
Mijn zoon heeft als tweede naam Phoenix en daar ben ik nog steeds heel erg blij mee. Neefje heet Silas, ook een leuke naam.
donderdag 3 mei 2018 om 14:15
Andere suggesties:yvess schreef: ↑02-05-2018 10:46Hi!
Op ons huidige lijstje:
Nils
Ole (rijmgevoelig)
Dank alvast!
Oscar
César
Ceder
Loïc
Guy
Didier
Alain
Rolf
Eloi
Leonard
James
Hugo
Cedric
Arthur
Scott
Quinn
Lloyd
woensdag 9 mei 2018 om 22:22
Hoi allemaal,
Ik heb wat inspiratie nodig... in september verwachten wij ons 2e kindje en vind het zo lastig een leuke naam te vinden voor een jongen.
We zoeken een leuke naam die past bij Nolan. Had altijd 1 favoriete naam voor een jongen en dat was Nolan, alleen nu zoeken we een mooie naam die erbij past! We houden niet van te apart maar ook geen Bram of Daan.
Alvast heeeel erg bedankt!!!!
Ik heb wat inspiratie nodig... in september verwachten wij ons 2e kindje en vind het zo lastig een leuke naam te vinden voor een jongen.
We zoeken een leuke naam die past bij Nolan. Had altijd 1 favoriete naam voor een jongen en dat was Nolan, alleen nu zoeken we een mooie naam die erbij past! We houden niet van te apart maar ook geen Bram of Daan.
donderdag 10 mei 2018 om 12:38
Nolan & EliasGSC1990 schreef: ↑09-05-2018 22:22Hoi allemaal,
donderdag 10 mei 2018 om 13:18
Ik zou echt niet weten wie de beste man is behalve nu omdat jij aangeeft dat het een schrijver isfashionvictim schreef: ↑02-05-2018 11:29Ik juist helemaal niet omdat het doet denken aan de schrijver Victor Hugo. Net alsof je daar een enorme fan van bent en dus maar allebei je kinderen naar hem hebt vernoemd. Ik vind het echt iets in het rijtje
Remy en Martin
Mohammed en Ali
Cassius en Clay
Michel en Angelo
Etcetera.
Dus die link had ik echt niet gelegd.
Tralalalala
vrijdag 11 mei 2018 om 14:15
Het is de schrijver van o.a. De klokkenluider van de Notre Dame en Les Miserables.krullen-bol schreef: ↑10-05-2018 13:18Ik zou echt niet weten wie de beste man is behalve nu omdat jij aangeeft dat het een schrijver is![]()
Er zijn veel straten, pleinen etc naar hem genoemd en je zal ongetwijfeld zijn naam weleens gehoord hebben in je leven, dus de kans is groot dat je onbewust de namen Victor en Hugo sowieso aan elkaar koppelt.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 11 mei 2018 om 16:17
Met dank aan het hedendaagse onderwijs... Sorry hoor, maar als een schrijver als Victor Hugo nooit voorbij is gekomen in je opleiding, is heet diep triest.krullen-bol schreef: ↑10-05-2018 13:18Ik zou echt niet weten wie de beste man is behalve nu omdat jij aangeeft dat het een schrijver is![]()
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!